Eurovia odkládá práce na D1, stát chystá pro pracující stavební firmy finanční motivaci
Modernizace dálnice D1. Foto: Strabag
Stavební společnost Eurovia, která patřila v tendrech na modernizaci D1 k nejúspěšnějším, odloží zahájení letošních prací na dvou úsecích: Soutice
Tak jestli jste si nevšimli, že v zemi máme problém jménem koronavirus. Stavební firmy sice nemají omezené poskytování svých služeb, ale tyto služby jsou poskytovány prostřednictvím lidí. Často i prostřednictvím zahraničních pracovníků. To je prostě fakt v jakékoliv západní ekonomice. Když přijdete o část lidí, protože se vrátili do své země a je zakázán přeshraniční pohyb, tak se jen tak nevrátí. Pak domácí pracovníky musíte různými opatřeními chránit před COVID19 což zkomplikuje jejich nasazení ( to není postesk, to je prostě fakt, protože o ně nechcete přijít). Stačí, když to na stavbu přinese jeden a můžete v extrému zavřít stavbu.… Číst vice »
Na pracovních úřadech hlásí fronty nezaměstnaných. Snižený provoz usnadňuje práci na neuzavřených silnicích. Počasí je nadprůměrně příznivé již od ledna a stát chystá finanční motivace pro stávající stavby? Přičemž stavební firmy jsou jedny z mála téměř bez omezení? To se mi snad jen zdá. Proč ty navýšené peníze nedají krajům, když neví co s nimi? Ty mají spoustu staveb nachystaných, jen jim chybí peníze.
I kdyby ty kraje teď dostali peníze, tak to nyní situaci neřeší. Problém je v tom, že spousta lidí na stavbách je ze Slovenska, Polska a hlavně z Ukrajiny. A ti lidé se sem nemají jak dostat. Máte pravdu, že nyní bude spousta nezaměstnaných, ale kolik z nich se hodí na práci na stavbě? Hospodský či kadeřnice asi těžko budou umět zacházet s takovým bagrem.
To že se teď stavby jako takové na nějakou dobu mi nevadí tak, jako to, že stát nemá nachystané řešení až tu najednou bude nadbytek stavebních kapacit.
To je tak když se absolutně po česku promrhá 10 let ekonomického růstu a nyní přišla černá labuť která staví na hlavu vše doposud zažité.
Tímto stylem se v České republice nedostaví nikdy nic.
Přesně tak. Kdyby se v tomhle státě liniové stavby projektovaly a stavěly v řádu let, a ne v řádu generací, dalo se k ekonomického boomu vytěžit a mít infrastrukturu vyřešenou. Bohužel, na rozdíl třeba od Poláků jsme o tři úrovně pozadu.
Buď má Eurovia silné odbory, nebo spoléhá příliš na cizince a teď nemá lidi.
Teď, když je přece jen nižší provoz, by se hodilo naopak do toho pořádně hrábnout 🙁
Tak to je jasný, ale jen pokud je kdo by do toho hrábnul. Mátl to myslím už říkal minulý týden – přinejhorším nechat stát stavby na zelené louce a soustředit se na rekonstrukce.
Tak nějak. Pracovníci těch staveb jsou doma na východě a místních není zas tak moc, aby to rozjeli.