Eurostar musí omezovat kapacitu, kvůli Brexitu nezvládá odbavit cestující
Jednotka e320 společnosti Eurostar. Foto: Eurostar
Terminálem St Pancras projde nyní za hodinu o 700 lidí méně než před brexitem.
Terminálem St Pancras projde nyní za hodinu o 700 lidí méně než před brexitem.
Kdyby se tam konečně naučili odbavovat za jízdy…
Holt budou muset chodit cestující na vlak ještě s větším časovým náskokem. Fronta byla, to je pravda. Otevřena byla jen polovina gatů, kterou když člověk prošel, tak zůstal viset mezi gatem a bezpečnostním rámem s kontrolou zavazadel. Neboť tam jsou dle mě jen čtyři stanoviště. Ty to ale nestíhají v daném čase. A když už toto člověk vystojí. Čeká na pasovou kontrolu, kde byli jen dva pracovníci a 3 funkční elektronické brány pro EU pasy, které pouštěly člověka po cca 2 minutách, neboť tam byla prodleva od načtení pasu po předání informace kameře. St. Pancras samo o sobě je za… Číst vice »
Možnost nečekat na nádraží dvě hodiny na odbavení jako na přecpaném letišti tady často bývá prezentována jako jedna z hlavních výhod vlaku proti letadlu.
A vida, tady vlak, který skutečně reálně může nahradit letadlo, ale na nádraží musí cestující být minimálně dvě hodiny předem, aby pak čekal v přecpaném prostoru…to jsou paradoxy:-)
Tak holt tohle plati uz jenom mezi nadrazimi, mezi kterymi neni celni/pasova buzerace.
Což je ale jen organizační neschopnost.
Eurostarem jsem nejel, tedy se ptam jako zcela neznaly: Na vstup do EuroStar jsou bezpecnostni ramy? Jaky maji priblizni smysl ve vlaku? To kvuli hrozbe teroristickeho utoku v tunelu?
Velká Británie je kvůli skvělému referendu mimo EU a toto je jeden z důsledků.
Ne, to není. bezpečnostní rámy tam byly dávno před brexitem.
Ano. je to přesně tak.
Ano, bezpečnostní prohlídka podobná té v letadle.
Ano, je tam prohlídka jako na letišti. Upřímně, asi bych měl menší klid v tunelu pod mořem, kdyby nebyl tolik hlídaný.
Jaké razítkování? EU pasy normálně mohou do Británie pouze s vizuální kontrolou.
A upřímně nechápu, proč po vystoupení Británie z EU tato najednou přestala věřit držitelům evropských občanek. Třeba do Srbska s občankou můžete a v EU taky není.
A automatické brány na strojovou kontrolu pasů už byly vynalezeny.
odkaz na vyjádření šéfa Eurostaru tam máte, předpokládám, že o situaci ví dost.
Celý odkaz zde https://committees.parliament.uk/publications/28827/documents/173991/default/
Tak vstupní režim pro cizince je vždy samozřejmě na rozhodnutí každé země, ale nebývá úplně běžné uznávat zahraniční „vnitřní průkazy“ typu občanek jako cestovní. Prostě po vystoupení z EU už se neaplikuje volný pohyb osob, a tudíž se vrátili k běžnému režimu pasů. UK to vysvětluje větší bezpečností pasů, na webu EU to je odůvodněné koncem volného pohybu. I ta bezpečnost je celkem relevantní, byť nově vydávané EU občanky už také povinně obsahují biometrické údaje a tím pádem postupně tento argument do značné míry pozbyde na významu. Ale asi se shodneme, že do UK bude trochu větší snaha pronikat ilegálně,… Číst vice »
Velká Británie je nyní v EU považována za 3. zemi jako každá jiná. Ani tak nejde o Schengenský prostor (ve kterém nebyla ani předtím). To samé je i opačně. Spousty ekonomických, bezpečnostních a administrativních oblastí nebyly dosud pokryty řádnými smlouvami. Proto se to řídí jen běžnými postupy dle WTF, případně si to každé teritorium řídí samo. V podstatě téměř každý občan EU nyní může při příjezdu do VB čelit velmi tvrdé imigrační kontrole. Tak si to většina přála, tak to nyní bude.
Co to je WTF, kromě What The Fuck…? 🙂
L》 Ty vole, fotr wtf??
F》 Ahoj Lucko, co je to wtf?
L 》 Jee, ahoj tati, Welcome To Facebook!
V článku sa rieši kapacita na St. Pancras, kde sa vykonáva aj vstupná kontrola do Schengenu. Britské pasy sa tam samozrejme pečiatkujú.
Už před pár lety mě v Paříži při odbavení na Eurostar zpovídal britský imigrační úředník, co jedu do Londýna dělat a kde budu bydlet a to byla země ještě v EU. Sice to byla formalita, ale na žádném londýnském letišti se mi za posledních 10 let nestalo, aby se mě na to někdo při příletu do Británie ptal, nehledě na ty automatické brány, kde s nikým ani nemluvíte. Hold na Eurostaru jsou klasičtější imigrační úředníci a žádná automatika.
Mám za to, že pasové kontroly souvisejí jen a pouze s tím, že Británie není v Schngenském prostoru.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Schengensk%C3%BD_prostor#/media/Soubor:Supranational_European_Bodies-cs.svg
Nikoli. Británie nebyla v Schengenu ani v době členství v EU, ovšem člověk mohl cestovat na občanku a prohlídka pasu byla formalita… žádná razítka. Teď to sice také není žádné martyrium, ale o něco déle to trvá a při objemu cestujících se to prostě projeví. A na cestách do EU se to projeví ještě více, až EU příští rok zavede obdobu americké ESTA – tedy předregistrační povinnosti pro obyvatele všech zemí, které nemusí mít do EU víza.
https://zdopravy.cz/eurostar-prida-dalsi-vlaky-tezi-z-chaosu-na-letistich-119684/