Dopravci Železnice

Eurostar expanduje. Začne jezdit s přímými vlaky mezi Londýnem a Amsterdamem

Jednotka e320 společnosti Eurostar. Foto: Eurostar
Jednotka e320 společnosti Eurostar. Foto: Eurostar

Na evropské mapě vysokorychlostních spojení přibude od 4. dubna nová trasa. Společnost Eurostar začne  jezdit přímými vlaky mezi Londýnem a Amsterdamem. Cestu mezi Velkou Británií a Nizozemskem mají vlaky zvládnout za tři hodiny.

Start dlouho očekávané linky oznámil Eurostar v tiskové zprávě. Železniční dopravce míří hlavně na cestujících v letadlech. Letecké spojení Amsterdam – Londýn patří k nejvytíženějším v Evropě, ročně tu létá kolem 4 milionů lidí. „Je to podobný počet lidí, jako v roce 1994 létalo mezi Londýnem a Paříží. Od té doby se trh zdvojnásobil,“ uvedl Eurostar v tiskové zprávě.

Eurostar jezdí mezi Paříží a Londýnem od roku 2004, vlakem dnes jezdí na této trase 70 procent cestujících. Proti aerolinkám bude Eurostar bojovat i cenou: jízdenky mají začínat na 35 librách.

Pro Eurostar jde o třetí zemi v kontinentální Evropě, dosud jezdí z Londýna do Paříže a Bruselu. „Naše nová trasa ukazuje velké investice do vysokorychlostní železnice na obou stranách Lamanšského průlivu,“ řekl šéf Eurostaru Nicolas Petrovic. Jde o jeho poslední velké manažerské rozhodnutí, než nastoupí do Siemensu.

Mezi Velkou Británií a Nizozemskem mají jezdit dva přímé vlaky denně. V Rotterdamu budou po 3 hodinách a jedné minutě po odjezdu z londýnského nádraží St Pancras, do Amsterdamu je plánovaná jízdní doba 3 hodiny a 41 minut.

Zpočátku půjde o přímé spojení bez přerušení jen z Velké Británie, v případě cesty z Nizozemska bude ještě probíhat pasová a bezpečnostní kontrola v Bruselu, kde vlak ztratí půl hodiny. Podle Eurostaru má jít o dočasné opatření, dokud se vlády nedohodnou, že stačí zkontrolovat pas už v Nizozemsku. V Nizozemsku na nádražích ještě pro takové odbavení není potřebné vybavení.

Změna přinese i kratší čas cestujícím mezi Londýnem a Bruselem. Nejkratší spojení bude rychlejší o 17 minut než dosud: 1 hodinu a 48 minut.
Eurostar, který ovládají francouzské státní železnice SNCF, na trať nasadí své nejnovější jednotky e320 od Siemensu. Maximální rychlost na trase je 300 kilometrů za hodinu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Dan
Host
Dan

Pěkné. A u nás zase budeme deset let diskutovat, která varianta Ústí nad Orlicí – Choceň vyjde levněji…

Milan
Host
Milan

To je právě fajn, jen ať zůstane jak je, nemám zájem projíždět nejhezčí úsek Praha-Č.Třebová v tunelu.

Pavel Novotny
Host
Pavel Novotny

Milan: Jenze, kdyz tam projizdite denne, radeji byste uz byl doma. Bezpravi at si projizdi turisti a dalsi nadsenci v lokalce, ostatni preferuji rychlost.

Jen tak
Host
Jen tak

No a? tohle nejde srovnávat.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll