European Sleeper v pondělí spustí prodej jízdenek na noční vlak Brusel – Berlín, příští rok ho protáhne do Prahy
Spací vagon RegioJetu. Pramen: RegioJet.
Dopravce chce od roku 2025 propojit Amsterodam s Barcelonou.
Dopravce chce od roku 2025 propojit Amsterodam s Barcelonou.
Tak že by se opravdu zase zablesklo na dobré časy nočních vlakových spojení z Prahy do Skandinávie a Beneluxu ?? Jako tehdejší super síť CNL to zdaleka nebude, ale alespoň něco. Z Prahy se dá tedy zatím v pohodě dojet spojem EC do Berlína a tam přestoupit na noční spoje do Amsterdamu/Bruselu či do Kodaně (Malmo)/Stockholmu. Europeansleeper do Beneluxu a SJ Nattag/Snalltaget do Skandinávie.
Největší potenciál mimo klasických dopravců má Flix. Železnice táhne, noční vlaky prožívají znovuzrození – to si stačí říct o miliardu € a investoři ji pošlou.
U ES obdivuju ty lidi, že mají zájem o něco, co neviděli ani na obrázku a pod náporem rezervací shodí web.
Proč z Berlína do Bruselu až tak pozdě?
Odjezd v 11 kdy už někteří lidé by raději spali, příjezd až v 9:30, což zabije možnost většiny dopoledních jednání.
Možná je to kvůli tomu aby v Amsterdamu nebyl zbytečně brzy. A do té Prahy to pak bude mít smysl protáhnout bez změny časové polohy. Obchodní klientela asi nebude cílovou skupinou, zvlášť když to jede z Berlína a ne třeba z Frankfurtu.
JJ, i ty časy opačnýho směru mi přijdou dělaný na to, aby to bylo použitelný na jedný straně pro Brusel i Amstr a na druhý pro Berlín i Prahu.
Chválabohu ne všichni mají ve zvyku páchat schůzky a meetingy od sedmi rána….
Hezký slaměný panák 🙂 Schůzky od 9 či 10 jsou normální.
To jsou, ale většinou se na ně nejezdí nočním vlakem. Pokud je to schůzka od 13 hodin, smysl to mít může – pokud by to jinak znamenalo třeba 6 hodin za volantem tam a zpět a pokud tam není ranní let. Ale větší význam toho nového spoje vidím ve volnočasových cestách.
Pretože pointou nočného vlaku je že sa v ňom človek vyspí, nie že musí vstávať o piatej ráno, aby o šiestej vystúpil.
Lebo na jednej strane ma byt Brusel a Amstedam a na druhej Berlin a Praha a taketo casy (Berlin/Amsterdam cca 22/7, Praha/Brusel cca 19/10) su jedine, kedy to ako-tak vychadza.
Uvidime, ako sa budu doplnat s nightjetom Berlin-Brusel, ktory ma odstartovat koncom roka.
Myslím, že vozy budou vypadat takto: https://static.wixstatic.com/media/cc1505_f8c6e2f3408e44e781750b5f95ff4061~mv2.jpg/v1/fill/w_602,h_500,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/WAGON%20SERVICE%20Bcmh_805.jpg
a já myslel že je uvidíme u ZSSK 🙂
Většina Bcmh se bohužel prodala do Německa ještě za covidu…
To je vcelku zklamání, na cikánský do Humenného OK, ale na spoj, který má někoho zaujmout to je moc… Vlakem jezdím rád, ale tento vůz by mě neodklonil od letadla…