European Sleeper potvrdil noční vlak Praha – Brusel, vyjede na konci března příštího roku
Vagón společnosti European Sleeper. Foto: European Sleeper
Nové spojení bude v provozu třikrát týdně.
Nové spojení bude v provozu třikrát týdně.
Ještě mnohem lepší ale byla před lety možnost cestovat nočními vlaky CNL přímo z Prahy do Amsterdamu či Kodaně, bylo to fantasticky pohodlné, příjemné a relativně levné při koupi lůžka/lehátka dopředu na konkrétní data ( 49/69 euro za 1 cestu) a bylo to včetně snídaně, kávy, čaje, džusu a ve vagonech byla samozřejmostí i sprcha. Z Amsterdamu pak bylo možné pokračovat navazujícími vlaky Thalys a Eurostar do UK (nebo trajektem StenaLine) a z Kodaně zase vlaky X2000 do Stockholmu, nočním vlakem SJ Nattag do Laponska či spojem IC do Norska. Já to využíval velmi často při pracovních i soukromých cestách… Číst vice »
Nevíte zda budou vozit i jízdní kola?
Ano bude tam vůz na kola.
Cyklooddíl je v sedačkovém voze, fotky se dají najít na webu European Sleeper.
Víme někdo, prosím, dopravce v CZ? 🙏
Až povezeš 13498/9 tak se zeptej 🙂
?
No tak snad to bude o něco lepší než ta totální špinavá rozvrzaná, omlácená tragédie nesoucí pompézní název OBB NightJet – fuj, do toho už nikdy v životě nevlezu!!!
Přeju European Sleeper spoustu spokojených zákazníků.
Nevím co máte proti OBB NighJet, ten je ještě moderní. Naopak to co bude jezdit na Bruselu bude těžký sekač, staré ex ÕBB WLAB a ze Slovenska pronajaté staré Bcmh s neudržovaným špinavým interiérem a bez klimi v letnim období. Již dnes můžete otestovat kvalitu na vlaku z Bruselu do Berlína.
Je to naprosto tragická osobní zkušenost s konkrétním vlakem konkrétní společnosti…
Až se svezete stejným vlakem po stejné trati od stejné společnosti – můžeme pak porovnat svoje osobní dojmy..
Kolik jste takových „konkrétních“ zkušeností měl? Já jsem jel Nightjetem několikrát a tragická zkušenost žádná.
Koukám, že místní „ULTRAS“ nezklamali – mě b5y upřímně zajímalo, kdo z těch momentálně 54 mínusářů opravdu zvedl zadek a jel tu stejnou trasu Boloňa – Vídeň, dal za to se skřípějícími zuby 100 EUR (nejdražší jízdenka MHD v životě) a zažil tu strašnou šílenost na vlastní kůži…. Můj velmi skromný odhad je 0…, v lepším případě 0-1… Jen je veliká škoda, že sem nejdou vkládat fotky, mám to všechno detailně vyfocené. (To je taky námět pro redakci na možnost vložení 2 – 4 fotek) – protože jak se říká: „1 fotka vydá za víc než 1000 slov“ Znova opakuji… Číst vice »
… jste nechutně zhýčkaný. Škoda, že jste někdy nejel vozem FS třeba na spoji Remus v trase Vídeň – Řím a zpět. Myslím, že po této cestě by jste byl zralý na hospitalizaci.
Ale jel jsem vlakem soukromé společnosti společnosti Italo z Neapole do Boloni – přes tři čtvrtiny Itálie za 80 EUR na poslední chvíli booknuto online – a bylo to naprosto perfektní!!!! Pak jsem jel ČD-RailJetem z Vídně do Prahy a i ten byl – jak se říká „far beyond = nesrovnatelně lepší“ v porovnání s tou starou, špinavou, rozvrzanou omlácenou a zaprášenou tragédií jménem OBB NightJet!!!
Myslíte, že je možné a vhodné porovnávat vysokorychlostní vlak s soupravami Night Jet ? Porovnávejte porovnatelné … a buďte rád, že jste nemusel čekat na spoj několik dnů a jet na střeše železničního vozu jako například lidé v Pákistánu či Indii. Trocha skromnosti by vám slušela .
Fotky můžete nahrát například na https://www.rajce.idnes.cz/, nebo https://ctrlv.cz/, a pak sem stačí jen poslat odkaz na fotky. Nic složitého.
Muzete o Vasem zazitku napsat clanek. Jsem si jist,ze redakce Vam ho rada otiskne, pokud bude mit urcitou kvalitu. Inspiraci Vam mohou byt clanky Alese Petrovickeho.
To se obávám, že nevyjde pane kolego – protože ačkoliv píšu všechny komentáře ve vší úctě a slušnosti (Jsem VŠ ze slušné středostavovské rodiny), zveřejněné se zde v diskusích objevují jen některé…
Trasa Boloňa–Vídeň je „MHD“? Jen bych podotkl, že ta zkratka znamená městská hromadná doprava. Kdybyste napsal HD, VHD, tak ještě budiž…
V Česku to bude jezdit na jejich licenci, nebo pod nějakým soukromníkem (RJ?)?
Pokud si dobře pamatuju, tak RegioJet odstoupil od spolupráce. Čímž bude ES jezdit pod jejich licensí.
ES nemá licenci v ČR, hledá zde partnera.
Proč to staví v Ústí?
Spíš pro v Děčíně.
V Děčíně zastavit musí už jen z důvodu změny zabezpečovacího systému.
Protože to bude nejspíš jeden vůz pověšený na jiném denním vlaku. Kolik míst z Prahy denně prodají? Jeden, dva vozy nezaplatí vlakovou cestu. Myslím.
V návrhu JŘ 2024 to má vlastní trasu a číslo – ES 452/3.
Podle mě počítají, že Praha bude atraktivní cílová destinace, což je imho docela oprávněný předpoklad. Pro mladé asiaty na roadtripu po evropě je to fajn možnost, ušetří noc v hotelu,t ak ta cena jízdenky není tak hrozná.
Krajské město, univerzita, nevyužitý turistický potenciál…
+ přípoje z/do okolních měst, když jim Suchdol zakazuje vstup do Prahy
Turistický potenciál v Ústí? Jako třeba výlet do divočiny Mojžíř?
Ve městě jsou také nějaké zajímavosti, ale jedná se také o nitro Českého středohoří!
Spíš jsem myslel celého kraje. I Ústí ale stojí za návštěvu.
Očividne proste okopírovali zastávky Berlinerov a nezamysleli sa nad tým. Je to podobné ako keď Regiojet začal jazdiť do Bratislavy a nezmyselne zastavoval v Kútoch hoci tam nemal žiadne prípoje (po asi roku tú zastávku zrušili, hoci medzitým má istý ich zamestnanec presviedčal že v Kútoch sa musí stať lebo je to pohraničná stanica :D).
Ale zrovna Ústí a Děčín mají smysl „okopírovat z Berlinerů“, obojí jsou velká města a uzly kam jezdí přípoje – do Děčína sice méně důležité, ale noční vlak tam ty dvě minutky ztratit může a navíc to tam bude možná stavět i z provozních důvodů. Oželet by se asi dalo když už tak Bad Schandau.
Volba nácestných zastávek mi přijde taková zvláštní. Zejména zastavování uprostřed polí v Bad Bentheim cestou tam ve 4 ráno a cestou zpět v 1 ráno. Tu budou cestující hrozně rádi, když vlak bude brzdit, pak si vyslechnou nějaké to hlášení na nástupišti a pak znovu akcelerace. Bez tohoto a zastavení v Deventeru by byla doba na nepřerušovaného spaní již celkem rozumná. Ostatně cílem je asi spojit velká města na západě Evropy (Brussel, Antwerpen, Rotterdam, Amsterdam) s velkými městy ve středu Evropy (Berlin, Dresden, Praha). Cokoliv po cestě mezi stanicemi Berlin a Amsterdam mi přijde zbytné. Ale možná to jsou plánované… Číst vice »
To je regulérní kuřácká pauza.
Možná ta proběhne výměna lokomotiv v Bad Bentheim 🙂
„když vlak bude brzdit“
Nečekal bych že nasadí Béčka se špalkama a mašinu která neumí rekuperaci ani EDB, protože se to stejně nedá použít a rušilo by to sovětské kolejové obvody… ano mířím na ne až moc dávný stav v Kutné Hoře.
Bad Betheim pohraniční stanice, výměna loko a personálu.
Však ono to mezi Berlínem a Amsterdamem skoro nikde nestaví. Ten Bad Bentheim jsou provozní důvody, Amersfoort je zase důležité město a uzel, především se odtud za 20 minut dostanu do Utrechtu (a to aspoň 6x do hodiny). Jen ten Deventer moc nechápu, když už proč ne spíš Apeldoorn.
Autovlak se neplánuje?
Jízdenky už v prodeji jsou 🙂 79 EUR sedadlo, od 109 EUR lehátko a od 159 EUR lůžko
to (minimalne pro ten brusel a amsterdam) to neni moc konkurencni. zpatecka vyjde na 158 € (amsterdam asi o 20 € levneji)
letenka pri nakupu s rozumnym predstihem vyjde letadlem praha – brusel jako zpatecka mezi 3,5 – 5 tisice, praha – amsterdam pak o neco levneji…
Ukažte mi relaci, kde je noční vlak levnější, než letadlo ?
Tady nejde o konkurenci, ale spíš budete ,,lepší člověkem”, když přijedete vlakem.
Záleží kolik lidí bude natolik movitých a časově flexibilních že si tu cestu vlakem bude moci dovolit, aby při nízké obsazenosti nebyla uhlíková stopa ještě větší .
No zpáteční jízdenka mi spíš vychází na 218€. Na sedačku se to fakt nedá…
souhlasim, ale tady je to dost šoto … tskze uspech tu bude mit sebevetsi absurdnost, pokud bude vlackova 🙂
Autobusem se tyhle relace jezdí „na sedačku“ uplně běžně, nevím, proč by to vlakem nemělo jít, resp. proč by si to nemělo klientelu najít.
Protože autobusem na sedačku to stojí pár stovek.
To se sice jezdí, ale bus z Prahy do Bruselu je tam o tři hodiny dříve a jízdenka je od 399 Kč.
praha brusel busem? to bych vylezl jak ten vlk z ruske pohadky když ho propasírovali trubkama . 😁. takovou torturu nekdo absolvuje dobrovolne?
Asi záleží, na jak dlouho tam jedete. Třeba pokud letíte do Bruselu (s Brussels) a jedete tam třeba na jednání – první den ráno tam, druhý den odpoledne/večer zpátky, tak se pod 10k spíš nedostanete. Když zůstanete déle, tak už jsou ceny přívětivější, ale na jedno/dvoudenní otočky je letenka drahá.
koukal jsem samozrejme na 1 a 2 denni tripy. i jednodenni brusel s rozumnym predstihem zridkakdy preleze 4 tisice.
Mám teď otevřený rezervační systém a tohle co píšete platí spíše jen na víkendové cesty, případně s odletem tam ve čtvrtek/pátek a návratem v sobotu/neděli. Pokud chcete být v Bruselu na jednání přes týden na jedno/dvoudenní otočku, tak je to za těch 10k prakticky bez ohledu na termín nebo předstih.
koukal jsem na jednodenni tripy brusel unor, brezen …
drivejsi terminy – prosinec taky pod 6. listopad taky pod sest. jskykoli den v tydnu.
cena za deset tam byla nahodne asi v jeden ci dva dny.
Za zpáteční s Brussels? Pošlete mi termín, na který koukáte? Protože já to tam nevidím.
a, zahada odhalena. za pet tisic to zpatecka vyjde jako dve samostatny letenky 🤦
na jedne je to pak za dvoj i trojnasobek.
tak nic.
… a u ams je to dost podobne.
No já dával za trasu Boloňa – Vídeň astronomických 100 EUR. Letadlem s předstihem by to bylo kolem dvacky… (20EUR)
Vlakem s předstihem je to za 29€. Víte, v kolik den nákupu vlaku stála letenka (na poslední chvíli koupená, předpokládám)?
Ano bylo to na poslední chvíli v den odjezdu v sezoně=o prázdinách, letenka by vyšla na cca 2,5 násobek. No ale i kamarádka která to kupovala 3 dny před odjezdem to měla taky za 100….Z ato mohla ta blbá sopka na Sicílii, která mi rozhodila celej itinerář letenek za pár stovek každá a já musel improvizovat a jet vlakem jakožto nejlevnější alternativou v daný den…
Letenka by vyšla na 2,5 násobek? Tak pak nechápu, o čem je tahle diskuze;)
158 € > 5000 Kč? Zajímavá matematika 😉
Samozřejmě musíte porovnat porovnatelné.
Tedy např itinerář pondělí-čtvrtek:
Konec programu ve středu večer
a) hotel + dopolední let zpátky
b) vlak
Do ceny musí člověk samozřejmě započítat veškeré náklady zaměstnavatele (diety), na pondělní jednání žádný nešotouš v neděli 16:00 z domu neodjede…
nikde nerikam, ze 158€ je min korun, nez 5000 🙂
jen ze to neni konkurencni. a to neni. uz v okamžiku, kdy porovname delku cesty je to nekonkurenceschopne.
Já jsem šotouš, takže se nepočítám. Nicméně většina kolegů pojede raději den předem než velmi brzy ráno.
To je dost drahé. Za cca stejnou cenu (asi 4500 Kč) jsme jeli s dětmi do Krakova a měli k dispozici celé lůžkové kupé ve WLABmz.
Těším se až na Pirátstvo na tiskové konferenci ukáže nakoupené jízdenky pro své europoslance. Udělali to s letenkama, u ekologické dopravy se jistě nezapomenou pochlubit.
Tak zrovna europoslanci za Piraty jsou dost vlackari, viz. treba https://www.pirati.cz/jak-pirati-pracuji/vlakem-po-evrope-pujde-cestovat-snaz-odpadne-administrativa-a-pribudou-spoje/
Jenže je rozdíl nařizovat vláčky ostatním a používat je osobně, že ano…
Ja Vam nevim, mne prijde ponekud osklive takhle dopredu nekoho de facto obvinovat z pokrytectvi, ktere jeste technicky ani nemelo prilezitost nastat. Navic zalezi podle situace – kdybych potreboval byt rano na nejakem dulezitem hlasovani a nemohl jet den predem, radsi poletim v podvecer letadlem s tim, ze pripadne zpozdeni budu mit v noci a stihnu to. Kdyby slo o neaky bezny presun bez rizika, ze kvuli zpozdeni neco duleziteho nestihnu, radeji se vyspim ve vlaku. Europoslanci jsou kupodivu taky lidi a vsichni tri, se kterymi jsem mel moznost interagovat, mi prisli veskrze normalni a nevypadalo to, ze se kdovijak… Číst vice »
Ví někdo, proč ten vlak při cestě do Prahy nestojí v Haagu a na Schipholu?
oprava – na cestě z Prahy
Na Instagramu napsali že to je kvuli vyrušování ostatních cestujících, kteří by tam vystupovali.
Ten príchod do Amsterdamu je brutálne skoro. Celkovo by tomu vlaku prospelo keby v danom smere išiel tak o hodinu až dve neskôr.
O půl 7 brutálně brzo? 🙂 Tak holt člověk půjde spát v 10.
A koľko ľudí reálne zaspí o 22? 😉 Pri tých cenách to nie je zrovna vlak pre robotníkov, že…
Nočný vlak má zmysel len vtedy ak sa v ňom človek môže aj vyspať. Pokiaľ mám vstávať o 5:30 lebo o 6:30 vystupujem, tak môžem ísť radšej lietadlom.
Asi ludi, ktori si taku cestu vyberu, neni az tak malo, ako sa snazis naznacit. Konieckoncov, ten vlak v podobnom case prichadza do Amsterdamu uz teraz (a v opacnom smere do Berlina len o par minut neskor) a prazdny nejazdi.
Proč vstávat tak brzy? V nočních vlacích stačí půlhodina.
kdyby to v amstru bylo o dve hodiny pozdeji, tak zase jiny vytecnik si bude stezovat, ze v bruselu je to v poledne … a ze uz je to pozde.
nezavdeci se vsem.
Všetkým sa nezavďačia ale som si celkom istý že počet ľudí ktorým by vadil ten príchod na obed do Bruselu (čo nerozumiem prečo má byť problém) je rádovo menší ako počet ľudí ktorí sú ochotní vstávať pred šiestou ráno aby vystúpili v Amsterdame. Nehovoriac o tom že títo ľudia zobudia hlukom aj ten zvyšok čo ide ďalej. Celé zle.
Není, jel jsem tam před měsícem. Posnídal jsem na lavičce v nedalekém sousedství (ano, v centru se bydlí) a pozoroval probouzejíći se město odrážející se v hladině grachtů.
Od cca 6:00 je to použitelné. A to říkám jako sova, která když nemusí, tak nevstává.
6.30 v AMS je v poho. Kafe v MCD Damrak, procházka kolem Amstel a v 9 otevírají v Cafe Tisfris. A tam se dá v pohodě přežít až do oběda 🙂