Ethiopian Airlines chtějí létat do východní Evropy, vybírají mezi Prahou a Varšavou
Premiéra Airbusu A350 Ethiopian Airlines v Praze v roce 2019. Zdroj: Facebook.com - Letiště Praha
Jednání s etiopským dopravcem potvrdilo deníku Zdopravy.cz i pražské letiště.
Jakože myslim, že to Praha s tou Varšavou asi projede no… Netušim, proč by to náhodou nemohla bát linka do Varšavy s mezipřistáním v Praze a posloužilo by to všem. Například linka z Adis do Vídně pokračuje dál do Kodaně. takže takhle nějak by to mohlo fungovat.Tu jednu 787 by to 3x za týden naplnit mohlo.
Při frekvenci 3 krát týdně je to nejakych 750 lidí, to PRG naplní. Predpokládám, že přestupní HUB má byt ADD a ne PRG.
Zase ve WAW to může být přestup do polských sekundarnich letiště, pobaltí a podobně. Čili vlastně linky YYY-WAW-ADD WAW-ADD-XXX v jednom….
Me zase přijde, že se potenciál CZ strašně podcenuje. Ethiopian třeba nehledá i letiště s uzlem, ale zdroj cestujících, kteří využiji jejich ADD. Je možný, že to nakonec bude Polsko. Ale nehazel bych to do koše.
potenciál CZ se myslím nepodceňuje. ovšem potenciál PRG je docela mizerný a nedokáže být ani primárním letištěm pro většinu obyvatel ČR, kteří raději (někdo z důvodů dostupnosti, někdo ceny, něco ušetřeného času, někdo lepší nabídky spojení, a mnozí z kombinace těchto důvodů) volí jiná letiště, ať ty skutečně velké jako MUC, BER nebo VIE, tak i některá menší jako KTW, BTS, NUE, WRO, LEJ, BUD, KRK a tak… ano, super letiště pro Pražáky, středočeský kraj a lidi, kteří jsou dostatečně blízko (Plzeň, Pardubice). a jinak? pro mě je třeba primární letiště VIE, pro několik málo LCC spojení pak BTS a… Číst vice »
To je právě tou chybějící konkurenci. Bohužel.
Věřím že to bude Varšava. Praha není přestupní letište. Ten systém jako ve Varšavě, Vídni, Frankfurtu a jiných letištích nefunguje v Praze. Nemáme to žádného dopravce, který by feedoval tu linku do ADD. Point 2 point se to neuživí a nebude generovat zas tolik pasažérů co poletí přes Addis Ababa dal.
Přestupní bod je ADD.
vsak to nikdo nezpochybnuje. predrecnik v tom ma pravdu – klicova otazka je, jestli se najde z PRG dostatek lidi dal za ADD? v podstate ma smysl pres ADD litat jen afriku. a najde se dostatek lidi aby to zaplnilo aspon 3-4 lety tydne? solidni cast afriky date na jeden prestup z prahy uz nyni – at uz AF, nebo treba LH. a prestup jak v parizi, takmve frankfurtu je podstatne prijemnejsi, nez prestup v ADD… takze mam obavu ze ciste PRG-ADD je jen fantazie. v tomto kontextu by trojuhelnik a-la ADD – PRG – BER (nebo treba WAW) –… Číst vice »
A? Co tím chtěl básník říci, mimo to co už bylo řečeno?
ADD je uzel do celeho světa, mám tu linku vyzkoušenou z VIE pres ADD na Seychely. Snad to vyjde, pro cestujiciho jenom dobre.
ET sice litaji do celeho sveta, ale pro stredoevropana (pokid to neni letecka obdoba sotouse) ma s timjle
smysl v podstate jen afrika a mejblizsi okoli
Stejně jako Dubaj, Doha nebo Londýn, Paříž, Amsterdam. Do Afriky nebo směrem na jih anebo okolních zemí jo. Ale pro cesty na jakékoliv jiné kontinenty je to totální oklika.
Ahoj. Řeknu Vám, jak to vidím subjektivně já po přečtení komentářů na téma ČSA, PRG. Začal bych u ČSA zhruba do roku 2008 to byla zdravá firma než se z toho stala politická trafika. Aerolinie měli tu smůlu, že byli státní, protože Češi jsou si sami sobě nepřítelem. Dělal jsem ve vojenském leteckém podniku GO vrtulníků. A pamatuji si dobu propuštění v ČSA tuny a tuny úředníků dokonce se musel vyklidit sklep v naši adm. budově, aby mohli mít kanceláře a uměle pozice (trafiky). Když to chtěl Kalousek prodat měla to vzít ta lufthansa, KLM – AiR France. ČSA zaspali… Číst vice »
A jak jim v létání do Východní Evropy pomůže Praha? 🤷♂️ To je jako kdybych chtěl létat na Západ a letěl na Slovensko.
Ten článek je prostě divně napsaný. Tohle absolutně nemá logiku:
„Prioritou jsou pro ni nové destinace v Německu, především Mnichov a Berlín. Spojení z Addis Abeby do Mnichova by mohla spustit ještě letos, vše závisí na příslušných souhlasech. Do Berlína již v minulosti létala.
Etiopský národní dopravce se však chce zaměřit také na východní Evropu. “
Podle autora článku je Praha ve východní Evropě, ale Berlín ne?
Ceska Republika je historicky vychodni evropa, s tom nic neudelame.
Stejne jako nemecko je historick zapadni evropa. Proto i Berlin je bran za zapadni evropu.
Kolikrat jeste? 🙂
Česko je historicky západ, viz to že patřilo pod HRE, to že je považováno v součinnosti za východ je z důvodu železné opony.
Historicky od roku 1945?
Ten cesky mindrak, ze jsme zapad.
Zeptejte se na zapade a vsichni Vam reknou vychodni Evropa.
A ano austria je zapad, Berlin taky.
Ethiopian by (teoreticky) z Prahy létaly napřímo jen do Ethiopie (což není zrovna top destinace pro Čechy) a dál by to bylo stejně tak jako tak s přestupem.
Tedy rozdíl oproti stávajícímu stavu, kdy se z Prahy létá stejně s přestupem by reálně byl minimální.
Tak hlavně Ethiopian a LOT je jedna aliance, takže se tam dá předpokládat code-share z WAW po dost velkém prostoru východní a severní Evropy na návazných letech (včetně kódu ET na lince LO do PRG a OSR)
Bylo by to krásný, ale obávám se, že to bude Varšava, protože Star Alliance…
Já si myslím, že by mohli létat třeba ADD-PRG-WAW-PRG-ADD. Létají tímto způsobem spoustu destinací v Evropě a tohle by mohlo fungovat.
Nejspíš by to fungovalo jako slušný odpuzovač cestujících nadbytečným mezipřistáním před opravdu dlouhým letem…
To opravdu ne… Takhle se létalo v 60 a 70 letech, ale dnes to opravdu není reálné. Navíc by to bylo velmi drahé, 2x přistání navíc by stálo opravdu dost navíc.
Hele, v tom se nemýlí … Ethiopian takhle lítá řadu destinací i po evropě …
Před covidem lítal např. ADD – VIE – FCO – ADD
Nyní lítá třeba ADD – VIE – BRU – VIE – ADD
atd.
Takže sice ne ADD – PRG – WAW – ADD, ale trojuhelník ADD – PRG – WAW – ADD by do toho zapadal .. ale, to jsou jen „vlhké sny“.
Lítají takto přes Vídeň i do Kodaně, nebo přes Stockholm do Osla a zase zpět
Tyjo, dokonce náhodný termín Vídeň – Kodaň zpáteční za 141 eur. To není vůbec špatný.
Ne, takhle donedávna Ethiopian létal.. ADD-VIE-ARN
Tak kdyby byli v Praze … wow 🙂 bomba 🙂
Spíš to, ale bude WAW 😀 (osobní názor).
taky tomu nedávám velké naděje 🙂 ale bylo by to milé 🙂
Ethiopian je jediný důvod, proč (ač jinak notorický „odlétač z Prahy“ a „odmítač přesunu z Prahy na některé okolní letišě“) při některých cestách volím jako místo odletu právě Vídeň .)
waw 🙂 bomba 🙂
Tyjo, to je snad poprvý, co s vámi tady v něčem souhlasím 😀 …Ano, kdyby přišli do Prahy tak by to byla vážně paráda, a otevření spousty přestupních destinací z Prahy po Africe….Jen ta šance v konkurenci s Varšavou je obávám se hodně malá :/
Od kdy je Praha nebo Varšava „východní Evropa“?
Oba dva státy se obecně do východní evropy řadí už dlouho.
Odjakživa.
Neexistuje žádný střed, k západu máme hodně daleko, jsme prostě východ. Nadpis je správně.
Dobře, dík. My se ve škole učili že jsme střední (mimochodem když se podíváte na mapu tak jsme opravdu ve středu Evropy). Ale dobrá, zapamatuju si
Nejsme ve středu, ve středu je Pobaltí. Jsme na západě Evropy
S tim nesouhlasim, vychod zapad se delil az podle toho, kdo musel poslouchat rusaky po II.sv….
Rakousko a Viden kazdy bere jako zapad i kdyz je Viden skoro u Bratislavy….
Cituji obchodního ředitele Ethiopianu. V článku to je včetně odkazů.
Odjakziva. Region stredni Evropy je jen obezlicka vymyslena Visegradem. Mezinarodne jej nikdo nerozlisuje. Co bylo za oponou, je a vzdycky bude vychodni Evropa. Nehlede na to, ze soucasnej stav mentality zdejsich obyvatel opravdu patri na vychod, ne zapad nebo stred…
Bohuzel, oni to neradi slysi.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Střední_Evropa#/media/Soubor:Grossgliederung_Europas-en.svg
Presne tak čo bolo za Železnou oponou je dodnes pre běžného smrtelníka na Západě (ai všade inde) brané ako východná Európa. Tak to je bez ohladu na to kto sa ço v škole učil. I keď viem že Češi sú na to zvlášť háklivý.
Ano, presne…
Predtim bylo deleni jine…
Střední Evropa před rokem 1918 zahrnovalo Německé císařství, Kongresové Polsko, Švýcarsko a Rakousko-Uhersko
Sice jste z Horních Uher, ale pokud se nemýlím, tak Turci vás tak dlouho nekupovali, abyste používal jejich souhlásky, Balkánče.
Edit: neokupovali
Jsme Východní Evropa a budeme. Nic jako střední ve světě nikdo nezná. Hromada lidí někdy slyšela o Československu.
Vítejte v realitě.
Kolik toho Vy víte o Makedonii?
Srovnat ČR nebo Polsko s Makedonií, to už chce fištron. Jak srovnávat Plzeň a Troubky.
Burany, kteří nic neznají, bych úplně za měřítko nebral.
Řekl bych že z hlediska návazných spojů i počtu obyvatel je jasná volba Varšava. Na druhém konci v Addis Abebě nabízejí Ethiopian (jedny z nejlepších afrických aerolinek) pokrytí téměř celé Afriky, Indického oceánu i dálný východ…
Také si myslím, že souboj má celkem jasného favorita WAW, než regionální a lowcost letiště PRG.
Je to prostě fakt i přes mínusové lajky, že se to dost lidem nelíbí slyšet pravdu.
Ach ta česká zaprděnost….
Ach to ze nekdo v CR si uvedomuje trzni realitu 🙂
Spise Vas nicim nepodlozeny optimismus
není zaprděnost. jenom fakt. PRG zaspalo dobu, ČSA odepsalo několik vlád po sobě, takže jako následek tady máme regionální letiště PRG, navíc bez slušného spojení, pouze nějaké busy a taxi, jako v rozvojovém světě. to je stav, který bude (i v nejoptimističtějším případě) setrvávat ještě několik dekád. mezitím velká mezinárodní letiště v okolí (která jsou už teď výhodnější pro většinu obyvatel ČR) rychle napředují. a ano, rozumím, že máte rád PRG. jen tohle s emocemi nemá nic společného…
Ve vší úctě .. to jsou strašný kecy 🙂
Stejné asi jako nadávání na škodovku.
Tak sem ve vší úctě hoďte nějaké argumenty, proč tomu tak není.
Taky se mi to nelíbí, ale je to prostě realita.
Nejsou. Škodovka je světové auto, díky Volkswagenu. LKPR je regionální letiště, díky ČSSD. ČSA měly potenciál, ale Socani z nich udělali aeroklub a LKPR to logicky odneslo.
Ve vší úctě, pane, poprosím tedy fakty:
1) jaká nezávislá (např. kolejová) doprava pasažérů je k dispozici na PRG?
2) jaký síťový dopravce má hub, nebo alespoň focus-city na PRG?
3) jak byste nazval letiště v malinké zemi bez vnitrostátních linek, které NENÍ primárním letištěm pro velkou část populace, která spíše volí větší letiště v okolí; a navíc není hub-em žádné společnosti? není to snad definice regionálního letiště?
Taky záleží jaké s tou linkou mají primární obchodní cíle. Jestli chtějí nabídnout v rámci své africké sítě zajímavou cílovou destinaci, což Praha je a nebo naopak získat nové cestující z východní Evropy pro cesty do Afriky – tam Praha naopak moc nenabízí.
Regionální letiště s 20 mil. cestujících (před covidem)?
sice ani ne 18 milionů (https://cs.wikipedia.org/wiki/Leti%C5%A1t%C4%9B_V%C3%A1clava_Havla_Praha), ale OK. Vaše práce s daty je nicméně fascinující…
A víte, proč tomu tak je? Protože Poláci, resp. jejich politici, si bez ohledu na to, jakou stranu reprezentovali, byli schopni udržet LOT pod kontrolou a najít cestu, jak ho podpořit a rozvíjet! A to platí dodnes. Takže než začnete kydat na PRG, tak se zamyslete, kde jsou příčiny a uvědomte si, že s tou „podporou“, které se letectví u nás dostává, dosahují skvělých výsledků.
no jo, jenze to by nesmel dostat trafiku luftjarda…
Regionální a lowcost letiště. Jojo. A navíc se to „lowcost“ ani neprojeví na ceně pro cestující.