ETCS míří na 4. koridor. Začala instalace na úseku z pražské Uhříněvsi do Votic

Měřicí vlak AŽD Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMěřicí vlak AŽD Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zavádění jednotného evropského zabezpečovacího systému ETCS na české železnici začíná po dlouhých letech zpoždění a odkladů nabírat na obrátkách. Správa

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kosmik

Škoda že panstvo že SŽDC nejezdí do Budějovic vlakem aby si ten zázrak užili…..blablabla, to nemůžou být reálné na zemi a přiznat si že to prostě v ČR nejde.

Jarek

A co je tam tak hrozného? Třeba ve srovnání s cestou do Hradce, Plzně nebo do Brna?

Tom

Dobrý den, opravdu nemá redakce k dispozici lepší fotografii, než tu úvodní, která je u všech zpráv týkajících se ADŽ (svačící strojvedoucí)?

Jan Sůra

ETCS není příliš fotogenická záležitost. Což je vidět i na té další fotce.

Třicátáprvní béé

Diktujte si ještě třeba font písma, počet vět v odstavci a bůh ví co ještě. Místo toho aby tady ten hlouček lidí byl rád, že má každodenní zajímavosti na dráze a k tomu možnost se věcně vyjádřit, tak budeme řešit ještě zajímavější věci😄
Vy máte problémy, človeče😉

Pitrys

Něco podobného jako když v článcích na IDNESU, které se prokazatelně týkají stejnosměrné části soustavy, pravidelně používají fotky Plecháče. Asi oblíbená lokomotivní řada pana redaktora

Jarek

To je fakt hrdelní zločin teda…

Tomáš Záruba

Pardon, s tím „plynulejším“ provozem bych to prosil vysvětlit.

Běžný Občan

Wikipedie vám to poví, doporučuji článek o LZB, to funguje v podstatě stejně jenom na jiném principu.

Tomáš Záruba

Princip znám. 🙂 Já jen, jestli to náhodou nebylo myšleno jako „zvýšení kapacity“, které bez cílené adaptace infrastruktury moc očekávat nelze, spíš naopak. Zrovna tady to sice není fatální, ale v principu mi takové přikrášlování (bylo-li zamýšleno) vadí.

noerf

Je ETCS součástí nově budovaných úseků 4. koridoru (Voice – Sudoměřice, Soběslav – Doubí).

Dušan

Aktuálně probíhá zakázka týkající se zpracování tzv. Záměru projektu a Dokumentace pro územní řízení stavby „ETCS+DOZ Votice – České Budějovice“ , zpracovatelem je SUDOP PRAHA a.s. , kdy výchozím stavem pro zpracování dokumentace je dokončení těchto staveb: „Modernizace trati Sudoměřice – Votice“ „Modernizace trati Veselí n.L. – Tábor – II.část, úsek Veselí n. L. – Doubí u Tábora, 2. etapa Soběslav –Doubí“ „GSM-R Votice – České Budějovice“ „Modernizace trati Nemanice I – Ševětín, 1. stavba, úpravy pro ETCS, 2. část.“ Současně se předpokládá, že systém ETCS L2 bude zprovozňován současně s plným dokončením výše uvedených staveb v úsecích Soběslav –… Číst vice »

ApolloXI.

Dušan se optal strýčka „gůgla“ a teď tu na nás „dělá ramena“ 😀

Petr Šimral

Dušan má opravdu přehled o om, co se skutečně „papírově“ děje a lze ho za to jen pochválit. A já Tě tedy Dušane moc chválím 🙂
A předpokládejme, že náš 41500 a 41501 se pod ETCS z Uhři do Votic rozjede hned v únoru 2020, byť v režimu zkušebního provozu.
Plyne z toho, že hned po skupině třebovských strojvedoucích přijde řada na Prahu 🙂

Přemek

Docela Vám to přeji.

Martin V.

Z článku ani z diskuse jsem nepochopil, jestli ty dvě nové přeložky, co se právě staví (Sudoměřice – Votice, Soběslav – Doubí) budou vybaveny pouze ETCS, nebo jestli se tam ještě bude instalovat i LS a pár let tam budou koexistovat?

Dušan

Ty 3 stavby, co se aktuálně staví (Su-Vo, So-Do, Še-Dy), budou vybaveny automatickým blokem ABE1 s kódováním LS, přes to pak bude „přetáhnuta“ komplexně ta stavba ETCS+DOZ Votice – České Budějovice s tím, že po zapnutí ETCS bude stanoveno přechodné maximálně 5-leté přechodné migrační období, pak se LS vypne.

Jouda

No jo, to se to buduje stacionární část a přikazuje, když státu vyjde 100 km na necelých 400 Mega kdy za tuto část se zároveň vybaví ani ne třicet vozidel….. To je trochu prasarna. My si to za peníze a za pár peněz státu vybavíme a vy dopravci si to třeba hoďte….

Pavel

Která výhybka se má rušit v Říčanech?

Dušan

Výhybka č. 7

ApolloXI.

Zrušili torzo vlečky do již před drahně lety zrušeného Interiéru. Hypermarkety vlečku nepotřebují. Místo vlečky bude shoppingstezka 😀

mirekk

T je sice pravda, ale to zrušení výhybky je důležité i z úplně jiného důvodu. Fírové a dispečeři vědí, ostatní když ser zamyslí, přijdou na to možná také.
Jen malá nápověda: výhybka ve staniční koleji, ranžírka, odjezdové návěstidlo, peron, osobní vlak, kódování

Přemek

To chcete po mnoha diskutujících až příliš 🙂