ETCS do pendolin a elefantů bude od Alstomu

CityElefant v barvách PID. Foto: RopidCityElefant v barvách PID. Foto: Ropid

V případě pendolin jde o nejdražší instalaci ETCS v přepočtu na jednotku.

Společnosti Alstom a ČD-Telematika podepsaly dohodu o dodávkách mobilní části zabezpečovače ETCS úrovně 2 do jednotek Pendolino (680) a CityElefant (471). Zakázku na instalaci už dříve vyhrála v tendru Českých drah ČD-Telematika (pro pendolina), v případě jednotek 471 ve sdružení s dalšími firmami. U pendolin dosud nebylo veřejné, kdo bude dodavatelem samotné technologie.

Jde o celkem sedm jednotek 680 a 66 jednotek 471. Obě smlouvy zavazují společnost Alstom k dodávce systému ETCS, včetně návrhu a implementace řešení. Systém ETCS bude doplněn o národní systémové funkce, které umožní provoz vlaků v České republice a na Slovensku.

Systém ETCS úrovně 2 je optimálním signalizačním řešením pro současné potřeby. Osvědčené řešení společnosti Alstom obsahuje ve své třídě nejlepší funkce s flexibilním a vylepšitelným designem,“ říká Dan Kurucz, generální ředitel společnosti Alstom Česká republika a Slovensko.

Nejpokročilejší verze ETCS úrovně 2 (Baseline 3) obsahuje optimalizované brzdné křivky pro maximalizaci provozního výkonu a zvýšení komfortu cestujících. Za projektování různých signalizačních systémů a dodávku palubního vybavení bude zodpovědný závod skupiny Alstom v Charleroi. Alstom bude rovněž zajišťovat údržbu po dobu 10 let, včetně náhradních dílů a oprav. Alstom má v Evropě na trhu ETCS podíl 70 %.

České dráhy vybraly dodavatele ETCS do pendolin už loni na konci dubna. S cenou 59 milionů za jednotku půjde o nejdražší instalaci ETCS v zemi v přepočtu na vozidlo. V případě jednotek 471 zakázku získalo sdružení ČD-Telematika, Alstom, Škoda Transportation a AŽD Praha. Osazení jedné jednotky vyjde na 23 milionů korun.

Tagy 471 680 alstom ČD-Telematika České dráhy CityElefant ETCS pendolino
73 komentářů