ETCS do lokomotiv 363.5 ČD Cargo zajistí pětice firem pod Telematikou
Lokomotivy řady 363.5 jsou často provozovány ve dvojicích. Autor: Matijak – https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=45405844
Potenciál na retrofity u ČD Cargo pak má již pouze poslední typ lokomotiv a to jsou vybrané kusy z řady 230/240 a 242.
Stále mi není jasné, proč se u příbuzných řad vždy musí schvalovat konkrétní řada jako celek vždy znovu. Je to pro dopravce obrovská finanční zátěž, navíc vozidlo je celé měsíce mimo provoz. Vždyť např. řady 363 a 363.5 se liší jen v elektrické části, především v řídících obvodech. Vše ostatní je stejné. Takže z pohledu laika by po schválení řady 363 měly být u 363.5 schvalovány pouze ty části, které se odlišují. Rozumím tomu, že u řady 363.5 jsou ty změny tak značné, že se ty ostatní posuzované části v té vysoké ceně jaksi ztrácí, přesto tam jsou. Podstatně nelogičtější… Číst vice »
No 363.5 je úplně jiná mašina, stejný je pouze pojezd a brzdy
A jaká je souvislost mezi výkonem trakčních motorů a ETCS?Brzda a pojezd jsou stejné,takže rozdíl je pouze v řídících obvodech.
Trakční motory stejné,komplet jiná silová (IGBT tranzistory) i ovládací elektronika,výkon navýšen na 4MW,jiné uspořádání strojovny,lze do vejít i pod napětím, jiný kompresor,což je asi jediná velká chyba této mašiny a spoustu dalších drobností
I EDB ? A ono zapojení ETCS do řídících obvodů asi bude kapánek odlišný. Kór proti 363..
EDB by bylo zajímavé u něčeho co ho musí využívat (ATO).
Samotné zabezpečovačce stačí umět vypustit vzduch.
Vždyť jsem uváděl,že pro odlišné řídící obvody je nutné schvalování.Moje otázka se týkala těch částí vozidla,která jsou shodná nebo činnost ETCS neovlivňují.
Šéf Carga píše že je to důležitá nosná řada. Tak proč se teď předělávat 163 na klasické ESA ? Je mi jasné že kvůli penězům ale užitná hodnota 363.5 je nesrovnatelná. Například dvojčlenné řízení ,výkon 4MW,rekuperace,vynikající EDB automatika… Za mne nejlepší mašina co Cargo má
Protože klasické eso vyjde daleko levněji než pětkové a rozdíl cen není úměrný rozdílu užitných vlastností (resp. možná přesněji, pětková esa jsou sice lepší, ale jako další mašiny stačí Cargu i esa „jen“ dvojková).
Aneb Mercedes je lepší než Fábie a cenový rozdíl tomu možná i odpovídá, ale na ježdění pro rohlíky a v sobotu k babičce ta Fábka stačí)
Jasně že je to o penězích, to i píšu,původní přestavba byla dražší než nová mašina ,za co a komu se platilo je věc druhá. 2 eso se od 0 esa neliší v ničem, když přijdete na stanoviště ani si toho nevšimnete, je to jen aby se nepřekrývala čísla mašin.Z logiky toho co píšete by se ani nemusel kupovat např Traxx,to samé přece zvládne i 122 nebo 230😀
To je špatný příklad.
Předělat 163 na dvojkové nebo pětkové eso přinese téměř ten samý efekt za dost odlišnou cenu, zatímco nákupem Traxxe získáte mašinu s životností řekněme 40 let, což ty 122 ani 230 už asi nedají.
Chvála bohu, že z toho vynechali nosnou řadu 122/123.😁
Vcelku by mne zajímal podíl činností na instalaci ETCS do lokomotiv mezi jednotlivými dodavateli.
V písemné zprávě zadavatele je to na desetinná místa:) https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0000988/zakazka/430722
hmm…. před třemi lety to vycházelo 10M na mašinu, teď jsne na cca 18M, příští rok už možná na 25
A ČD má pořád čas
Tak to mám ještě relativní šanci, že se ještě zúčastním oslav 100 let řady 230 / 240 v pravidelném provozu. Sice už možná s plínou v gatích, ale stihnu 😂
810 má 50 let v provozu již za rohem…
Jo a laminu zbývají 4 roky do 60. výročí. My se opravdu dožijeme pravidelného provozu řady 340 do Bad Schandau a laminátek v Děčíně.
Já bych na 340 zas tak nesázel, on je to další atyp a retrofit ETCS zrovna do nich, ač to vypadá logicky a že to bude „stejné jako 240“ může stát další dlouhé miliony. Takže možná budou v závěru své služby odsouzené spíš jen na přetahy do Summerau, nebo něco takového.
HD – Summerau je jejich jediná štace už dnes. A i tam se plánuje jezdit pod ETCS.
Možná ještě přibude ČB -ČV-Gmund,jak to bejvalo.
Pokud tedy nastane stav,že bude provozní více než 1 ze 3.
laminátky na wilsoňák!
Až tam poprvé odstřelí hlavní vypínač, možná to bude i s živou hudbou.
Laminátky a Plecháči budou jistě oblíbeným objektem k focení v Ostravském uzlu a na trati Přerov-Bohumín-Žilina. 🙂
A v Bezpráví se kvůli tomu strhne rvačka. A to mezi těmi, kteří chtějí fotit laminátku, a mezi odpůrci „nepřátelské“ trakce.
Tam už nejspíš lamina nedojedou. SŽ se chystá na úsek Přerov-Hranice a souběžně nebo návazně pojde konverze také z Jablunkova. Ostravký uzel, který ještě před 5 lety měl být do roku 2030 teď plánují snad na rok 2036. Tímto tempem se přepnutí úseku z České Třebové do Pardubic před vyřazením 230/240/242 nejpíše fakt nestihne.