EP Logistics International expanduje do Bavorska, koupila nákladního železničního dopravce SGL

Stavební vlak společnost SGL. Pramen: SGLStavební vlak společnost SGL. Pramen: SGL

EPLI vidí železniční nákladní dopravu a stavební logistiku v Německu jako perspektivní oblast.

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Pro mě je nepochopitelné, že úspěšný nákladní železniční dopravce jako ČD Cargo nejde také cestou koupě třetích, čtvrtých, pátých … největších nákladních železničních dopravců v Polsku, Německu, Rakousku atd.
NECHÁPU

Petr Frýdlant

A proč by to dělal. Buduje si svoje celkem úspěšně dceřiné společnosti.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Dělal by to, protože když něco budujete, tak z podstaty to znamená, že se pokoušíte prosadit na neznámem teritoriu.
Když máte za ušima, tak vám dojde, že je mnohem jednoduší postup, když koupíte již zavedenou firmu, která má know-how, znalosti místního trhu, místní strojvedoucí atd.
Postup, že kupuji každý druhý rok 10 lokomotiv, ty vrhnu do zahraničí a doufám, že to nějak dopadne, je mnohem komplikovanější.

Jiří Kocurek

Jenže trhy jsou propojené, takže dost často vědí, co a kam vozí, není to pro ně neznámý trh. Často je to vlak pro zákazníka z ČR. A než by to předávali na státní hranici tomu druhému jedinému správnému státnímu dopravci, tak to vezou sami až do cíle.
Koho by na silnici napadlo na státní hranici přepřahat tahače mezi národními dopravci?

jiný Petr

Když vstupujete na nový trh a hardware už máte (vagony, lokomotivy), je jednodušší i levnější si koupit lidi, kteří mají místní know-how, nemusíte kupovat firmu. Třeba takové PKP Cargo si koupilo v jednom sousedním státě místní dvojku, většina schopných lidí z té dvojky utekla a firma se postupně propadá…