EP Logistics International expanduje do Bavorska, koupila nákladního železničního dopravce SGL
Stavební vlak společnost SGL. Pramen: SGL
EPLI vidí železniční nákladní dopravu a stavební logistiku v Německu jako perspektivní oblast.
Pro mě je nepochopitelné, že úspěšný nákladní železniční dopravce jako ČD Cargo nejde také cestou koupě třetích, čtvrtých, pátých … největších nákladních železničních dopravců v Polsku, Německu, Rakousku atd.
NECHÁPU
A proč by to dělal. Buduje si svoje celkem úspěšně dceřiné společnosti.
Dělal by to, protože když něco budujete, tak z podstaty to znamená, že se pokoušíte prosadit na neznámem teritoriu.
Když máte za ušima, tak vám dojde, že je mnohem jednoduší postup, když koupíte již zavedenou firmu, která má know-how, znalosti místního trhu, místní strojvedoucí atd.
Postup, že kupuji každý druhý rok 10 lokomotiv, ty vrhnu do zahraničí a doufám, že to nějak dopadne, je mnohem komplikovanější.
Jenže trhy jsou propojené, takže dost často vědí, co a kam vozí, není to pro ně neznámý trh. Často je to vlak pro zákazníka z ČR. A než by to předávali na státní hranici tomu druhému jedinému správnému státnímu dopravci, tak to vezou sami až do cíle.
Koho by na silnici napadlo na státní hranici přepřahat tahače mezi národními dopravci?
Když vstupujete na nový trh a hardware už máte (vagony, lokomotivy), je jednodušší i levnější si koupit lidi, kteří mají místní know-how, nemusíte kupovat firmu. Třeba takové PKP Cargo si koupilo v jednom sousedním státě místní dvojku, většina schopných lidí z té dvojky utekla a firma se postupně propadá…