Dopravci Logistika Železnice Železniční průmysl

EP Cargo si pořídilo druhý Vectron, zařadí jej do flotily Lokotrainu

Siemens Vectron v barvách EP Cargo. zdroj: Siemens
Siemens Vectron v barvách EP Cargo. zdroj: Siemens

Společnost EP Cargo ze skupiny EPH Daniela Křetínského si po více než dvou letech pořídila druhou lokomotivu Vectron od Siemensu. Převzetí lokomotivy skrze dceřinou firmu EP Cargo Invest proběhlo minulý týden na zkušebním okruhu VÚŽ v Cerhenicích. Cena nebyla zveřejněna, u Vectronů se pohybuje kolem sto milionů.

„Jsme rádi, že je společnost EP Cargo Invest s našimi lokomotivami spokojena a že si pořizuje další,“ uvedl Roman Kokšal, ředitel divize Mobility společnosti Siemens Česká republika. První Vectron převzalo EP Cargo do majetku v únoru 2016 jako vůbec první český dopravce.

Siemens Vectron v barvách EP Cargo. zdroj: Siemens
Siemens Vectron v barvách EP Cargo.
zdroj: Siemens

Stejně jako první siemensovská lokomotiva skončí i druhý přírůstek ve flotile půjčovny Lokotrain, kterou EP Cargo ovládlo v roce 2015. Lokotrain tak bude mít k dispozici celkem pět Vectronů, dva z majetku mateřské firmy a tři v dlouhodobém pronájmu.

Lokomotiva Vectron MS pro EP Cargo Invest je určena pro provoz v České republice, na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku, Maďarsku a Rumunsku. EP Cargo zároveň od letošního března provozuje i konkurenční lokomotivu Traxx od Bombardieru; firma si objednala dva stroje pro německý trh.

4 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • EPH je v této oblasti velmi progresivní – zavedli kompletní systém Innofreight, moderní vagony i lokomotivy. Vůbec bych se nedivil, kdyby v EPH postavil i první malý modulární jaderný reaktor :-).

    • Tak díky nákupu slovenské energetiky mají už v portfoliu jaderné elektrárny. Takže uvidíme.
      Zase na druhou stranu v portfoliu lokotrainu je mimo jiné i jedna laminátka. Ale vectrony jasně převládají, neboť mohou jezdit v podstatě kamkoliv ve střední evropě a nemusejí se řešit přeprahy a podobně.

  • Oba Vectrony jsou registrovány v německu. Zajímalo by mne, proč ne v ČR.

    • To je jednoduché, nejdřív byla zaregistrována v Německu a pak už to nejde změnit.

Newsletter

Partneři


Výběr editora