Letecké společnosti Letectví

Emirates zruší druhou linku z Prahy do Dubaje

Boeing 777-300ER po přistání v Dubaji. Foto: Emirates
Boeing 777-300ER po přistání v Dubaji. Foto: Emirates

Letecká společnost Emirates zruší od června příštího roku druhou linku mezi Prahou a Dubají. Linka EK137/138, na kterou nasazoval dopravce Boeing 777-300ER, začala létat loni v červenci, pak její provoz Emirates částečně utlumily. Po dalších chystaných škrtech v letovém řádu skončí příští rok úplně.

Vyplývá to z oznámení, které poslala letecká společnost prodejcům letenek, Emirates informaci potvrdily. Letenky na tyto lety již zmizely z rezervačního systému. V provozu zůstane nadále linka provozovaná Airbusem A380, Emirates dál budou nabízet i lety flydubai. V oznámení firma píše o optimalizaci.

„Rozhodnutí bylo učiněno na základě pravidelného vyhodnocování našeho provozu, cílem je zajistit optimální využití naší flotily. Emirates se omlouvají za způsobené nepříjemnosti. Závazek vůči České republice budeme i nadále plnit každodenními lety EK 139 a EK140, které budou obsluhovány letouny A380. Cestující si také mohou rezervovat další možnosti letů z Prahy a zpět prostřednictvím našeho partnera letecké společnosti flydubai. Pasažéři, kterých se tato změna bude týkat, budou přebookováni na alternativní lety. Také se dotčeným cestujícím doporučuje, aby se ohledně změn obrátili na svou cestovní kancelář a požádali ji v případě potřeby o pomoc,“ uvedla firma v prohlášení. 

Pro cestující to znamená při cestách přes Dubaj dál do světa v řadě případů delší čas na přestup nebo přílet v nepříliš atraktivní hodinu do Dubaje. Zrušením večerního letu Emirates z Prahy dojde také k posunu linky flydubai do jeho časů, dosud létá flydubai z Prahy ráno. Podobnou změnu letového řádu provedly aerolinky letos v zimě.

Oznámení přichází jen krátce poté, co deník Zdopravy.cz informoval o poloprázdných letadlech mezi Prahou a Dubají. Emirates už dříve oznámily rušení části letů v následujících měsících.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Bob
Host
Bob

Kdo by s nimi létal za tak přemrštěné ceny, když může letět za poloviční cenu.

Ivan
Host
Ivan

Tak vše není jen o ceně, letět např. s Ukrainan Airlines bych nechtěl.

Jan Tichavský
Host
Jan Tichavský

Co je na nich tak špatného?

Jen tak
Host
Jen tak

odkdy ma emirates premrstene ceny?

Ondra
Host
Ondra

Za poloviční ceny ? Díky, ale mackat se skoro 6 hodin v 737 ? Proč bych to dělal.

Jen tak
Host
Jen tak

jaký je rozdíl v mačkání se v 737 a (třeba) v 777? v podstatě žádný … 🙂

Cestující LBC MHD
Host
Cestující LBC MHD

V 777 se mačká víc lidí.

LS1
Host
LS1

FlyDubai rozteč mezi sedačkami 30palců, Emirates 32-34. Psycholigicky se v 737 cítíte více stísněně, neboť 777 je téměř 2x širší. Na krátkých letech je to v podstatě jedno, ale na dlouhých je pro mě jednoznačně pohodlnější jakékoli widebody.

Jen tak
Host
Jen tak

to jsi jeste neletel 777 air france … a vedle toho treba 737 turkish airlines…

Sitgestravel
Host
Sitgestravel

Tak ono taky co v Dubaji, ze. Ti, co si to nemohli odpustit, uz tam byli a znova tam.nepojedou a na cestu do Asie existuje nespocet jinyvh hubu, navic ty ceny Emirates mi moc konkutencrschopne neprijdou.

Jen tak
Host
Jen tak

a dalsi pohadkar vykladajici pribehy o tom, jaknje emirates drahy 🙂

letenkar
Host
letenkar

VIE – BKK – VIE 8.1 – 20.1, Qatar 12500, Emirates 15000, prime lety s Eva Air 14 600.. No ja nevim…

Jen tak
Host
Jen tak

sice mas prezdivku letenkar, ale na dany termin vidim qatar 12300 a emirates 13000… primy let evy je za 20 tisic

takze … nez zacnes trousit moudra, nauc se v tom systemu aspon hledat

Ivan
Host
Ivan

Proč Vídeň? Řešíme linku z Prahy. A jet vlakem, busem či autem do Vídně na letiště považuji za nesmysl.

Jan Tichavský
Host
Jan Tichavský

Proč nesmysl? Když je to levnější tak klidně. Vždyť to není daleko, z půl republiky prakticky blíž než do Ruzyně. A jezdí tam moderní, rychlý a nejpohodlnější vlak na našich kolejích, railjet. Navíc je to více ekologické jet co nejdál vlakem a co nejkratší vzdálenost letadlem, tedy pokud to někdo při létání do Dubaje vůbec řeší, ale jinam třeba ano.

Jen tak
Host
Jen tak

koukam, ze lidi s tou ekologii nedaj pokoj a nedaj pokoj…

Y.K.
Host
Y.K.

To je teda pěkná blbost, zejména u párset km vs tisíce. Když chcete jet eko, musíte celou trasu vlakem. To tady nehrozí. 😀

Nekdo
Host
Nekdo

treba proto, ze vetsine ceske republiky je zcela zbytecne, drahe a prilis dlouhe jezdit az na Viklef Hejvl Internesnl, kdyz maji bliz, nebo za kratsi cas, nebo lepe dostupne (dokonce vlakem, nebo z levnejsim parkovistem) jina letiste? namatkou, VIE, BTS, BUD, KRK, KTW, WRO, LEJ, DRS, MUC a pro par silencu mozna i LNZ 😉

Adrian
Host
Adrian

Možná jo, možná ne, ale osobně znám několik lidí, kteří letěli do Dubaje, protože je to in a protože Emirates. Byli tam několikrát a teď už zase hledají nové zážitky. Čímž ovšem nepopírám, ze DXB je hlavně přestupní hub

Daniel Novák
Host
Daniel Novák

Do Dubaje je nejlepší létat v červenci a srpnu. Viděli jsme ty celebryti na Nově jak tam jezdí, tak říkám no né mámóó pojedeme taky ať sousedí čubrní

Tomas
Host
Tomas

Já bych měl jednu takovou otázku k úvaze. Na straně jedné je letiště v Ruzyni, které chce samozřejmě růst a růst, zejména dálkovkami, a ty podle mě rostou spíše díky turistům letících sem než díky Čechům létajícím častěji ven. Na druhé straně ale vidím už dnes totálně přeplněné centrum Prahy, které se pomalu blíží k hranici, kolik lidí pobere, než to mačkání přestane bavit turisty nebo místní. Takže si říkám, nemůže se stát, že letiště bude investovat miliardy do větších kapacit, další vzletové a přistávací dráhy atd., aby pak Praha řekla ne, víc lidí už nepobereme?

Jen tak
Host
Jen tak

ne, nemuze

Jakub
Host
Jakub

Tak podle mě by si letiště prádlo spíše tranzitní cestující, k čemuž je třeba dobrá síť leteckých linek.

Jakub
Host
Jakub

Samozřejmě přálo, ne prádlo.

Jen tak
Host
Jen tak

ne tak uplne … z tranzitniho cestujiciho ma letiste cca polovicni prijem, nez z cestujiciho odletajiciho…

Apex
Host
Apex

Záleží na politice letiště, ale i kdyby, tak s tranzitním cestujícím vznikají jen zcela minimální náklady, takže i poloviční taxa zajišťuje bohatý výnos. A navic je šance, že takový cestující i něco utratí…

Jen tak
Host
Jen tak

jenze s odlétajícím cestujícím jsou ty náklady identické 🙂 vetsina nákladů letiste je v tomto ohledu fixní …

Juraj
Host
Juraj

Nie tak úplne. Tranzitný cestujúci musí jesť, piť a nejako zabiť čas. To je celkom nezanedbateľný zdroj príjmu, keď sa to správne podchytí. Ostatne nové BER s tým v business pláne výslovne počítalo, akurát než stihli otvoriť brány, skrachoval AirBerlin a teraz to na nejaký hub úplne nevyzerá, aj keď to konečne spustia…

Jen tak
Host
Jen tak

no jo, jenze jist a pit… musí i cestující , ktery z letiste odlétá … takze tam se zas tak moc neodlisuji 🙂

Kajman
Host
Kajman

Nebo se najedl a napil dostatečně před odletem.

Jen tak
Host
Jen tak

… a navic, linky dopravcu, kteri nemaji na prg hub moc tranzitnich cestujicich neprinesou.

k tomu potrebujete silneho sitoveho dopravce, ktery bude mit prahu jako hub… a ten tady neni.

Apex
Host
Apex

Přát si může, ale bohužel k tomu, aby měli 40-50% tranzitních cestujících, jako má například Vídeň, jim chybí dopravce. Myslím síťový dopravce, který obvykle zajišťuje naprostou většinu těch tranzitních cestujících…. žádný dopravce nebude přes PRG vozit tranzity, pokud má možnost si je vozit přes svůj hub. Takže v tomto segmentu budou proti Varšavě a Vídni paběrkovat.

Tony
Host
Tony

A co Travel Service nebo ČSA? 😀

Jen tak
Host
Jen tak

csa na roli sitoveho dopravce rezignovalo uz davno….a teavel service je lowcost

a je to skoda, ruzyne by byla prijemne prestupni letiste.

Martin V.
Host
Martin V.

Vídeň 40-50% ??? Za letošní první pololetí vidím:
Passagiere an+ab+transit 14 666 255
Lokalpassagiere an+ab 11 377 389
Transferpassagiere an+ab 3 186 798
To je nějakých 22 % přestupujících, nebo ne?
V Praze ještě v roce 2010 bylo 23 % transféru, loni už jen 2 %.
Spíš by mě zajímalo, jestli to pro ČSA mělo ekonomický přínos (pro letiště říkáte, že jo).

GPGP
Host
GPGP

Přes 200.000 cizinců v Praze tu žije trvale a dalších min. 400.000 Čechů sem denně dojíždí za prací , tj. min. 600.000 lidí plus v létě dalších 10.000 turistů….chtělo by to více lidí na home Office, zvýšit produktivitu a decentralizovat firmy mimo centrum a širší centrum.
Přes víkend se dá v Praze fungovat, v týdnu to je peklo 🙂

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

Já ten tah chápu. Čekají až se otevře letiště v Českých Budějovicích. 🙂

Nekdo
Host
Nekdo

za mne zadna skoda. pri cestach do Asie nebo Afriky mam stejne radeji jeden kratky priskok a pak dlouhy let, kdy se da celkem i vyspat, nez dva hloupe sestihodinove lety, prilis dlouhe na sezeni a praci, a prilis kratke na spani.

Karel III.
Host
Karel III.

Naprostý souhlas.

Ivan
Host
Ivan

Přesné! Do Tanzanie jsem taky radši letěl s Kenya airways přes AMS. Krom toho v DXB je šílený přestup 8 hodin.

Y.K.
Host
Y.K.

No já nevím, já to teda rád nemám. Cesta ven, OK, ale návrat? Po třeba 11 h v dálkovce člověk skončí rozlámaný a z jetlagem kousek od domova a musí několik hodin čekat na půlhodinový, hodinový skok. Mě to teda niči.

Nekdo
Host
Nekdo

tak ono to lze i naopak 😀 pro neletet nejdriv ten dlouhy (z PRG je jich nekolik a z VIE nepreberne) a pak priskocit na miste?

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll