Emirates vyřadily po dvanácti letech první A380, mají převzít ještě osm nových
Airbus A380 společnosti Emirates ve speciálním designu pro rok tolerance. Foto: Emirates
Emirates dál největším osobním letadlům světa věří, bude jich mít ale méně než dosud. Další nové stroje čekají postupně na předání.
Jsem stastnej, ze společnost Emirates existuje. A380 je nádherný letadlo a letet s nim i v economy class je zážitek. Samozřejmě jde i o spolecnost, která ho provozuje. A380 u Lufthansy me popravdě zklamala, ale šlo o servis. Ten má Emirates brilantní a těším se na návrat A380 do Prahy.
Jak se prosím po technické stránce liší ty vyřazované A380 a ty nově dodávané? Mají třeba jiné motory? Mě přijde laicky tak trochu zvláštní, v jeden okamžik přebírat nové letadlo a šrotovat stejný typ.
Pravděpodobně se jim blíží „velký servis“, protože mají hodiny. Pokud společnost nepotřebuje všechny, tak se neoplatí investovat do starého, když stejně dostanou nové a kusy jim chybět nebudou.
To je jak potřebujete jedno auto, máte objednané nové a do starého by se muselo hodně investovat kvůli opravě. Prvotní plán byl mít dvě auta, ale situace se změnila a stačí jedno.
Nijak … jen proste nove letadlo, když uz ho musí odebrat, ma podstatně nizsi náklady na servis, než stare letadlo.
u tech starych letadel se blizi „velka udrzba“, a jenom podvozky jsou sranda za asi 25 mega dolarů. a tak podobně.
a proc rvat peníze do starých letadel, když pro ne stejně nemají potřebu … a nove jim porad Chodi z předchozích zakázek.
Nové a vyřazované se trochu liší, přece jen, za tu dobu se nějaký pokrok udělal. Ne, že by „měly jiné motory“*), ale pořád probíhá jejich optimalizace. Takže ty nové budou lepší. Totéž platí i jinde – letadlo se postupně optimalizuje, zlepšuje se aerodynamika a snižuje hmotnost. A pokud vyřazený stroj patřil k prvním dodaným, tak tenhle pokrok může být dost patrný. Krom toho, smlouvy na dodání letadel byly uzavřeny dlouho před pandemií, to nejde jen tak zrušit. *) teoreticky by se mohlo stát i toto, k jednomu typu letadel obvykle existuje víc voleb motorů (od různých výrobců), u A380 to… Číst vice »
Pro cestujícího je viditelný rozdíl také, nové stroje (ty co lítali z Prahy) mají výrazně nověji vybavený interiér – ať už jde o jeho menší „opotřebení“ na první pohled, nebo o novější zábavní systém v sedadlech. A to jsou jen ty okem viditelné rozdíly pro cestujícího. Samozřejmě i v mnoha dalších detailech a z důvodů, kteří tu píšou i ostatní.
Emirates mají všechny A380 ve vlastnictví, nebo některé na leasing?
59 z 115 na leasing
neco operativni leasing, neco financni leasing. cast letadel z financniho leasingu je jiz jejich.
… cca 60 je jejich, zbytek je leasovany