Letecká společnost vyřadila ze své flotily první letoun Airbus A380. Jde o letadlo, které dosloužilo dvanáct let po jeho převzetí. Dopravce ale přesto věří, že čas největších osobních letadel ještě přijde.
Na vyřazení letadla upozornil twitterový účet A380fanclub.
According to @skylinerav, @emirates A380 EDB will depart Dubai for Tarbes (France) for onward storage today. She is the first to have been retired in the 115-strong A380 fleet.
— A380 fanclub (@a380fanclub) October 27, 2020
I když aerolinky vyřazení letadla oficiálně nepotvrdily, je pro to několik důkazů: letadlo letělo do francouzského Tarbes, kde je zázemí ke šrotaci nebo dlouhodobému odstavení letadel. V Tarbes působí společnost Tarmac Aerosave, která zde již rozebrala první letadla A380 po Singapore Airlines. Odletělo navíc v bílém nátěru bez loga Emirates a dalších typických grafických prvků.
طائرة #طيران_الإمارات #A380 #EDB التي أحيلت للتقاعد وسحبها من الخدمة فبراير 2020م غادرت #دبي اليوم بالإتجاه إلى مدينة تارب جنوب فرنسا.@a380fanclub pic.twitter.com/4aPbPpkZp8
— سالم بن تميم الريامي (@salim_bin_tamim) October 27, 2020
Emirates už loni potvrdily, že nejstarší A380 vyřadí. Aktuálně jich mají ve flotile 115, dalších osm mají ještě převzít. Airbus už dokončil hrubou montáž posledního kusu. Šéf Emirates Tim Clark už loni uvedl, že počet A380 klesne postupně pod sto kusů, zhruba dalších 15 let budou ale ještě základem flotily dubajského dopravce. Řada dopravců se naopak letadla definitivně zbavuje.
Letadlo registrace A6-EDB Emirates převzaly v říjnu 2008. Starší je ještě letoun registrace A6-EDA, který je zatím uzemněn na letišti Dubai World Central.
Jsem stastnej, ze společnost Emirates existuje. A380 je nádherný letadlo a letet s nim i v economy class je zážitek. Samozřejmě jde i o spolecnost, která ho provozuje. A380 u Lufthansy me popravdě zklamala, ale šlo o servis. Ten má Emirates brilantní a těším se na návrat A380 do Prahy.
Jak se prosím po technické stránce liší ty vyřazované A380 a ty nově dodávané? Mají třeba jiné motory? Mě přijde laicky tak trochu zvláštní, v jeden okamžik přebírat nové letadlo a šrotovat stejný typ.
Pravděpodobně se jim blíží „velký servis“, protože mají hodiny. Pokud společnost nepotřebuje všechny, tak se neoplatí investovat do starého, když stejně dostanou nové a kusy jim chybět nebudou.
To je jak potřebujete jedno auto, máte objednané nové a do starého by se muselo hodně investovat kvůli opravě. Prvotní plán byl mít dvě auta, ale situace se změnila a stačí jedno.
Nijak … jen proste nove letadlo, když uz ho musí odebrat, ma podstatně nizsi náklady na servis, než stare letadlo.
u tech starych letadel se blizi „velka udrzba“, a jenom podvozky jsou sranda za asi 25 mega dolarů. a tak podobně.
a proc rvat peníze do starých letadel, když pro ne stejně nemají potřebu … a nove jim porad Chodi z předchozích zakázek.
Nové a vyřazované se trochu liší, přece jen, za tu dobu se nějaký pokrok udělal. Ne, že by „měly jiné motory“*), ale pořád probíhá jejich optimalizace. Takže ty nové budou lepší. Totéž platí i jinde – letadlo se postupně optimalizuje, zlepšuje se aerodynamika a snižuje hmotnost. A pokud vyřazený stroj patřil k prvním dodaným, tak tenhle pokrok může být dost patrný. Krom toho, smlouvy na dodání letadel byly uzavřeny dlouho před pandemií, to nejde jen tak zrušit. *) teoreticky by se mohlo stát i toto, k jednomu typu letadel obvykle existuje víc voleb motorů (od různých výrobců), u A380 to… Číst vice »
Pro cestujícího je viditelný rozdíl také, nové stroje (ty co lítali z Prahy) mají výrazně nověji vybavený interiér – ať už jde o jeho menší „opotřebení“ na první pohled, nebo o novější zábavní systém v sedadlech. A to jsou jen ty okem viditelné rozdíly pro cestujícího. Samozřejmě i v mnoha dalších detailech a z důvodů, kteří tu píšou i ostatní.
Emirates mají všechny A380 ve vlastnictví, nebo některé na leasing?
59 z 115 na leasing
neco operativni leasing, neco financni leasing. cast letadel z financniho leasingu je jiz jejich.
… cca 60 je jejich, zbytek je leasovany