Letecké společnosti Letectví Letiště

Emirates se vrátily do Prahy, do konce srpna bude mít Ruzyně tři dálkové linky

Boeing 777-300ER v Praze. Foto: Letiště Praha
Boeing 777-300ER v Praze. Foto: Letiště Praha
Emirates po čtyřech měsících opět létají do Prahy, v druhé polovině srpna obnoví provoz také Korean Air.

Do Prahy se po koronavirové krizi vrátila druhá dálková linka. Po více než čtyřměsíční pauze se v Praze objevil letoun společnosti Emirates Airlines. Mezi Prahou a Dubají budou létat zatím třikrát týdně.

Boeing 777-300ER v Praze přistál ve 12:55. Emirates do Prahy nasazují zatím největší letadlo, které se koranovirové krizi objevuje pravidelně, létá v konfiguraci pro 354 cestujících. Qatar Airways od července létají s Boeingem 787-8 pro 254 cestujících.

Emirates z Prahy létají v 15:55 s příletem Dubaje ve 23:50. Z Dubaje je odlet v 8:35 a přílet do Prahy ve 13:00. Linka bude v provozu v neděli, středu a pátek. Dálková letecká doprava patří mezi nejvíce postižené segmenty letectví v současné krizi.

Po Emirates se má v srpnu vrátit ještě další dálková linka. Korean Air začne od 21. srpna létat jednou týdně z Prahy do Soulu. Ze Soulu poletí letoun v pátek ve 12:45 a v Praze bude v 16:55, zpět poletí až v sobotu v 18:50 s příletem do Soulu v 11:15 v neděli. Před pandemií koronaviru létal Korean Air do Prahy čtyřikrát týdně.
Nezvykle dlouhá přestávka v Praze je pro odpočinek posádky: kvůli rotaci jednou týdně se nevyplatí dopravci mít v Praze druhou posádku na střídání, proto zpět poletí po více než po 24hodinovém odpočinku stejní piloti a letušky.

Na všechny lety bude nasazovat Korean Air Boeing 787-9 Dreamliner, který má kapacitu pro celkem 269 cestujících (24 v business třídě, 245 v ekonomické třídě). Praha se tak zařadí mezi pět vybraných destinací v Evropě, do kterých budou Korean Air znovu létat. Aktuálně má pražské letiště potvrzený obnovený provoz od 32 leteckých společností nabízející přímé spojení do téměř 80 destinací, které jsou cestujícím z Prahy již k dispozici nebo budou obnoveny během následujících týdnů.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Ví někdo jaká byla obsazenost? a jaká je u Qataru cca? Díky

Marta

Z DXB bylo booked F1, J22, Y206. Do DXB bylo booked F1, J12 a Y54 plus 4 zaměstnanci.

Honza

To jsem čekal asi i horší..díky za odpověď 🙂

Janina

Tohle jsou jen čísla booked. Zajímavější číslo by bylo, kolik lidí do toho opravdu nastoupilo.

Zdeněk

Dokud budou v letadelch a na letištích povinné ty odporné dusivé náhubky, cestování letadlem rád oželím.

Jan

A nejste v tom sám!

Lukáš

Doporučuji náhubek vyrobený z jedné vrstvy trojcípého šátku z prošlé autolékárničky, dá se v tom úplně v pohodě dýchat.

Ondra

Jen nevím proč si mám ničit zdraví, rouška je po chvíli plná bordelu co jde z těla ven. Bohužel pro nás COVID má skvělý marketing, je to prostě business.

Analytik

Zajímal by mě LF.

Josh

Pocitam, ze nebude nijak veliky. Linka bude, podle meho nazoru, zit hlavne z carga. Obdobne jak QR.