Letecké společnosti Letectví

Společnosti Emirates propadl zisk o dvě třetiny, viní cenu ropy i slábnoucí poptávku

Boeing 777-300ER po přistání v Dubaji. Foto: Emirates
Boeing 777-300ER po přistání v Dubaji. Foto: Emirates

Letecká společnost Emirates zaznamenala za poslední finanční rok snížení svého zisku na nejnižší hodnotu za posledních deset let. Podle vedení firmy za to mohou rostoucí ceny ropy i politická nestabilita v řadě regionů.

Vyplývá to z dnes zveřejněných výsledků aerolinek i celé Emirates Group, pod kterou patří například i společnost dnata zabývající se pozemními leteckými službami.

Zisk aerolinek klesl o 69 % na 871 milionů dirhamů (zhruba 5,6 miliardy korun). Počet cestujících vzrostl o 0,2 % na 58,6 milionu. Jde o nejpomalejší růst Emirates za posledních patnáct let. I přes pokles zisku firma oznámila vyplacení dividendy.

Ceny leteckého paliva stouply meziročně o 22 % . K tomu musíme připočíst ještě značné měnové výkyvy v Indii, Íránu a Brazílii,“ řekl šéf Emirates Ahmed bin Saeed Al Maktoum. Podle něj šlo o náročný rok i kvůli oslabování poptávky po létání. Emirates jsou v zisku 31 let v řadě.

Tržby Emirates za poslední finanční rok stouply o 6 %, což ukazuje, že se firmě podařilo i přes slabou poptávku prodávat dražší letenky. Průměrná obsazenost letadel byla 76,8 %. Největší podíl příjmů má dopravce z Evropy.
Ostatní dopravci v oblasti Perského zálivu v zisku nejsou: ztráty hlásí stále Etihad Airways, v mínusu jsou i Qatar Airways.

Konec velkého růstu Emirates není úplně překvapivý, naznačovaly to zprávy o redukci některých letů a frekvencí včetně spojení do Prahy i letošní změna objednávky letadel A380 u Airbusu na menší A350 a A330neo.

Za poslední finanční rok zařadily Emirates do flotily celkem 13 nových letadel: sedm A380 a šest Boeingů 777-300ER. Příští rok má aerolinka získat první letadla 777X. Průměrné stáří letadel u Emirates je aktuálně 6,1 roku, ve flotile má firma celkem 270 strojů.

 

tagy
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
adam
Host
adam

Není to jen o procentech sedadel. 380ky létají zpravidla naplněné lidmi až po okraj a triply uvezou obrovské množství carga, které není ve statistikách uvedeno. Linky z Thajska, Indonesie, Indie, Keni … tak mohou být ziskové, i když je obsazena třeba jen polovina sedadel. Přes názory škarohlídů je dobré vědět, že Etihad (nic moc) i Qatar (velmi noblesní) jsou v mínusu, byť by se zdálo, že mají flotilu poskládanou lépe. Zjevně to Emirates nemá zas tak blbě vymyšlené a kooperace s Flydubai je efektivní, aniž by to rušilo image obří značky. Docela jim schvaluji, že s nákupem A350 počkali, až… Číst vice »

Vojta
Host
Vojta

přesně tak, navíc je dobře známý fakt, že tradičním společnostem ekonomická třída nevydělává, že zisky jdou primárně z prémiových tříd a opravdu nevím jaké jiné letadlo může v tomto směru nabídnout takový luxus, jako právě 380.. on ten bar a sprchy přece jen něco do sebe mají..

PetrN
Host
PetrN

jedním z důvodů bude i neekonomociký provoz A380, kterých mají víc jak 100, je to evidentně neudržitelné

Vojta
Host
Vojta

na 380 ale vybudovali znacku a porad jsou ziskove.. nedavno tu byli zpravy o ztratach jinacich aerolinek(AirFrance-KLM…), zatimco Emirates porad vydelavaji, nevidel bych to tak cerne a rozhodne bych nevinil 380…

Nicky
Host
Nicky

Při průměrné obsazenosti 77% je A380 evidentně nadbytečná.

Jen tak
Host
Jen tak

Obsazenost neni az tak dulezita… resp je, za predpokladu, ze vite, za kolik jste ji schopni prodat.

Partneři



CSCARGO
RSD