Emirates přechází na digitální palubní vstupenky, změna se týká letů z Dubaje
A380 společnosti Emirates v Dubaji. Foto: Emirates
Snahou dopravce je snížit množství papírového odpadu a riziko ztráty dokladu.
Snahou dopravce je snížit množství papírového odpadu a riziko ztráty dokladu.
No konečně! někdo v DXB pochopil, že když se odbavím online a mám palubky vytištěné, tak opravdu není potřeba, aby mi při podání kufru vytiskli palubky nové…co byla dosud běžná praxe.
Neviem ako u EK, ale moja skúsenosť (prevažne s LH Group a LO) je že ak mám spravený online check-in tak sa ma skoro vždy spýtajú či mám boarding pass alebo mi ho majú vytlačiť. Len veľmi zriedkavo mi ho vytlačia sami od seba.
Moje zkušenost s EK v DXB je taková, jak jsem psal výše. A to jak na normálním check-inu, tak na kiosku.
I kdyby se někomu vysral telefon až na gatu a neměl by nic vytisknutého, věřím, že dle dokladu (občanka, pas) si daného člověka personál dohledá a normálně pustí do letadla. Ostatně je to obvykle totožný personál, který to samé dělá na check-in přepážce.
Takže moc nechápu místní komentáře s nutností si to vždycky tisknout. Mně se za celej život telefon nepokazil a většinou máte parťáka s sebou, takže riziko minimální a problém vždy řešitelný.
At se snazim sebevíce, tak premyslim, co na veci (jakymkoli smerem) muze menit to, ze na gatu jsou obcas ti sami, jako co delali checkin 🙂
Cestujte si jak chcete. Nekteri lidi problemy privolavaji, nekteri lide jim radeji predchazeji
Jo, a jeste jedna vec – existence letu s prestupem vam zjevne dodnes zustala utajena, ze?
Hlavně nezapomenout zdůraznit sebe sama, poučit, přidat posmesnou poznámku….
V DXB opravdu není stejný staff na check-inu a v gatu. Navíc, na každé palubní vstupence je čárový kód (elektronické nebo papírové), který v systému zaznamená, že jste prošel na palubu a tato informace se pak propisuje do dalších systémů, které po uzavření letu slouží ke zpracování loadsheetu.
Jakože ten „totožný“ personál z checkin si pamatuje všechny cestující z 777 nebo 380 z checkin? Nebo co to je za argument? :- )
Obvykle to totožný personál samozrejme nie je (v huboch máš spravidla spoločný check-in pre všetky lety danej spoločnosti, takže ani neviem ako by to v praxi malo vyzerať). To ale nie je problém, boarding pass je možné vytlačiť kľudne aj 100 krát. Nie raz sa mi stalo že som z nejakého dôvodu potreboval nový – proste som na gate ukázal ID a vytlačili mi ho. Žiadna veda.
Lord: Let s prestupem to meni jak? Jinak doporucuju trochu klidu pri komentovani clanku, ale reakce mluvi za vse.
Apex: „proto jsem napsal obbykle“
Jan: Argument se stejnym personalem.je hlavne kvuli tomu, ze by meli mit k dispozici stejny system, prava, znalosti. Ne ze si vas budou pamatovat.
Dvakrát jsem řešil vážné problémy s telefonem a pokaždé to bylo na cestách. Kdybych neměl papír, neletím.
Sice nechápu, za co máte ty mínusy, ale je to tak … i když používám (kde to jde) boarding pasy ve walletu, tak vždycky mám někde v kufru/ penezence vytisteny papirovy boarding pas z online odbavení ..
Ono není uplne idealni, kdyz nekde na prstupu na druhym konci sveta dojde baterka .)
I dnes se můžou brát na palubu powerbanky. Vždyť ve vlacích se používá to samé, málokdo si dnes tiskne A4 z eshopu zakoupené jízdenky.
jezis, dekuju za radu. o powerbance jsem dodneska opravdu nevedel.
🙈
Ve vlaku si přinejhorším koupím nový lístek. Koupím si ho na letišti? :- )
Na letisku ukážeš personálu doklad totožnosti a vytlačí ti nový boarding pass. Ak neletíš s lowcostom, bude to dokonca zadarmo. Absolvoval som to niekoľko krát, nikdy nebol problém 🙂
Takže zase ten dobrý papír… :- )
Ano, přesně tak, starý dobrý papír. Pár lidí to bez něj v Dubaji prostě nezvládne a těm se zadarmo vytiskne. A tech zbylých cca 90% to dá bez něj a ušetří se spousta papíru i peněz, za mě žádný problém.
Co si budeme říkat, boarding pas je stejný byrokratický přežitek ze začátku 20.století jako papírová místenka, nástup do autobusu předními dveřmi, přirážka nákup jízdenky ve vlaku apod. Jsou to zbytečnosti. Koupím letenku, stejně musím udat osobní údaje, vybírám si sedadlo, tak na co mi nějaký mamlas na letišti musí kontrolovat znova to samé a tisknout mi k tomu lístek, že sedím na sedadle 12A. Přitom stačí ukázat občanku nebo pas. Všechno ostatní ví.
Boardingpas je dost “fajn” i pro cestujiciho – aby vedel, kde sedi, v kolik ma bejt na gejtu a z jaky casti vlastne odlita.
Krom toho – cestou ukazujete boarding pas minimalne 1x (obcas i vicekrat) institucim, ktere pristup do systemu aerolinky nemaji, ale potrebuji overit, kdo a co jste – BP v qr / barcodu obsahuji vybrane udaje rezervace a tak je mozne, do jiste miry, s nimi pracovat offline.
A ano, je diky nim mozne i offline odbaveni nastupu do letadla, pokud zrovna z nejakeho duvodu nefunguje v dobe nastupu do letadla system.
Tak u lowcostů už tohle defakto funguje pěkně dlouho. Sice to „striktně nevyžadují“, ale poplatek za vytištění boarding pasu na checkinu je tak nastavený, že by to dělal jen blázen .)
Jednou v životě jsem musel letět s Ryanairem, a abych se tomuto problému vyhnul, koupil jsem si nejvyšší bookovací třídu ve které jsem měl vše „all inclusive“. Tedy papírovou palubenku, podané zavazadlo, odbavení na letišti a i návštevu WC na palubě. Cena je pak srovnatelná s běžnou leteckou společností. Ale nebudu létat jako dobytek.
Ty jo. Vy jste ale protřelý světák. Teď už naštěstí víte, že příště, abyste si podržel Váš standard, musíte zpět do bizjetu.
No vážně? A představte si, že já jsem za WC neplatil, ani když jsem si nejvyšší bookovací třídu nezaplatil. A sedačku jsem měl asi taky stejnou, on Ryan má jen jeden druh.
Očividně vy nevíte která bije. Ryanair má třídy: Value, Regular, Plus a Flexi Plus. Každá z nich obsahuje určité služby. Ta první je pro dobytek, protože kromě ceny přepravy neobsahuje zhola nic.
No jo, ale záchod máš zadáčo ve všech, toliko k vašemu příspěvku.
Keď sa dokážem zbaliť na víkend do ruksaku, tak nevidím dôvod platiť za niečo viac ako let z bodu A do bodu B, keď to nepotrebujem
Michale. I s tím vším, za co si připlácíte, sedíte furt na těch samých sedačkách. Vysoce pravděpodobně vedle nějakýho dobytka, kterej obětuje 2 hodiny v letadle bez priority a 6ti odbavenych kufru, protože ten dobytek třeba na 3 dny na Mallorce nepotřebuje smoking I s cylindrem. Jste jen pozér. Kdo zkusil Ryan víc než jednou zjistil, že bez prio se do letadla dostane taky. Kolikrát, díky letištim, i dřív než ti s prio. Jen by mě zajímalo, čím lítate z Prahy, abyste se cítil na úrovni a bylo Vás to hodno. 😂
Do Prahy nejčastěji vlakem a občas Eurowings, případně Lufthansou. Všeobecně se pohybuji po celé Evropě se Star Aliance, pokud tedy letím.
To se mate teda cim chlubit 🙂 On ten rozdil (na evropskych letech) mezi lufthansou a ryanairem je spise kosmeticky, ale dobytcak je to uplne stejny. A sluzby taky.
A co přesně kromě přepravy bych měl nutně potřebovat vyžadovat?
Pokud letím s rodinou, připlatím místenky. Pokud bych čirou náhodou potřeboval odbavené zavazadlo, což už se mi hezkých pár let nestalo, tak si ho připlatím. Co ještě potřebuju? Ten záchod prosím vynechte, to je čirá pitomost.
Bože, vy jste ještě hloupější, než váš jmenovec, co kdysi dělal u cd,než ho že zoufalství vyrazili, co chtěl zavést všechny vlaky povinné místenkové 😀 WC nikdy zpoplatněno nebylo, pokud jste to myslel vážně, pokud to byl vtip, tak byl hodně chaby a na úrovni materinky :)…Víte, ono letět s RY asi není pro hloupé lidí, musíte si holt hlídat své věci sám, a to asi takový jako vy těžko zvládne, tak si musí zaplatit nejvyšší tarif, aby ho všude tahali za ručičku a pofoukali zdarma bebi, když se něco stane 🙂 Normální chytrý člověk nemá se systémem RY žádný… Číst vice »
Rozdiel je že Emirates ti na požiadanie ten BP vytlačia zadarmo 🙂 Mení sa vlastne len to že ho nebudú tlačiť automaticky.
Ne nefunguje. Pokudndojdes na přepážku FR/U2/VY nebo kohokoliv jinýho a máš on-line checkin, tak ti to vytisknou zadarmo. Pokud nemáš, platíš poplatek za checkin, ne za vytištění boarding pass
Ale platis – napr u ryanairu 20 liber/euro.
Nemáte pravdu. U FR se platí za vytištění palubky, i když jste on-line odbaven.