Letecké společnosti Letectví

Emirates omezí opět lety z Prahy, mluví o „optimalizaci“

Boeing 777-300ER po přistání v Dubaji. Foto: Emirates
Boeing 777-300ER po přistání v Dubaji. Foto: Emirates

Letecká společnost Emirates opět omezí provoz na své lince mezi Dubají a Prahou. V srpnu, září a říjen vymazala z rezervačních systémů celkem třináct párů spojů linky EK137/138. Jde o druhý spoj, který Emirates obsluhují letadlem 777-300ER.

Největší škrty firma naplánovala na září. Emirates oficiálně škrty potvrdily, podle vyjádření mediálního zastoupení jde o „optimalizaci letového řádu“.

Druhé spojení Emirates zavedly loni, později ho ale na několik měsíců přerušily. Letos je v letovém řádu pouze do konce října, přes zimu linka s večerním odletem z Prahy není v plánu. Emirates s ní ale nejspíše dál počítají v příštím letním letovém řádu, kde je již v prodeji od 1. června.

Lety do Spojených arabských emirátů po velkém boomu v minulých letech prošly podle statistik Letiště Praha letos mírným poklesem. Částečně ho způsobila uzavírka jedné z ranvejí v Dubaji, částečně jde ale o efekt slabší poptávky po dovolené v Perském zálivu. Nedávno Air Arabia například oznámila omezení letů do Šardžá.

tagy
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Přemek
Host
Přemek

Nemáte informaci o tom kdy by se měla spustit 3. frekvence QR do PRG?

Adam
Host
Adam

Včera jsem večerní rotací letěl a při online checkinu byli volnych asi 20 míst v economy. F sekce v 777 byla plná.

Y.K.
Host
Y.K.

Popravdě mě ohromuje, že na lince z Prahy dokáží denně uživit svojí nejkapacitnější verzi A380 + ještě k tomu jednu linku s B777 (i když ta asi funguje hůře).

Kinov
Host
Kinov

Jen důsledek marketingu a stádního chování, „pojedu do Dubaje, pak nebudu loser, outsider…“

Y.K.
Host
Y.K.

No to nevím, předpokládám, že drtivá většina cestujících v Dubaji transferuje na další lety do Asie nebo Austrálie.

Adam
Host
Adam

videl bych to podobne…pro me je Dubaj jako destinace nekde hluboko za Rwandou a Somalskem

mikiqex
Host
mikiqex

Létají s nimi hodně CK na vzdálenější poznávací zájezdy – typicky JAR či Dálný východ. Jsou to sice menší skupinky, ale i to je nutné brát v úvahu. Jinak za mě Emirates stále nabízí nejlepší protihodnotu; když letím 12-15 hodin a je to buď za 18k s „někým“, nebo za 20k s EK, připlatím si; na jejich A380 fakt nedám dopustit.

Petr
Host
Petr

Já tedy radši Qatar Airways, přitom ty jsou zpravidla právě o ty 2-3 tisíce levnější. Ale Emirates nikomu neberu 🙂

mikiqex
Host
mikiqex

To tvrdí spousta lidí, takže po nich také pokukuji – zejména od doby, co začali do Prahy létat 787. Ale Emirates zatím měli vždy buď lepší časy, nebo kratší přestupy, nebo lepší letiště (coby leteckého nadšence mě baví objevovat nové vzdušné přístavy…), nebo všechny lety byly operované A380 (která mě rozmazlila a tak mi 777 přijde strašně hlučný) nebo jsme letěli právě s CK a tak jsme neměli na výběr 🙂 Jakmile to bude možné, rád Qatar vyzkouším.

Eda
Host
Eda

Je to věc názoru, za mě Emirates.. 🙂 Hlavní důvod je více místa v A380 než 787 Qataru. Emirates má jak více místa na nohy (32inch vs 31inch pro Qatar) a stejně tak má širší sedadlo (18 vs 17 inch). Jakkoliv se to může zdát jako drobnost, tak při delším letu každý cm hraje svoje. Co ale nikde nenajdete napsané a zjistíte až v letadle je že u každého druhého sedadla je ubrané místo na nohy kvůli přítomnosti boxu pro inflight entertainment, což v praxi znamená že každý druhý pasažér musí mít celou dobu letu nohy dané pouze v určité… Číst vice »

Adam
Host
Adam

osobne nevim, co je na A380 tak uzasneho. v ekonomicke tride nemam vic mista na nohy, je v ni namackancyh vic lidi nez v jinych letadlech a to ze se stmivaji okenka mi vazne nepomuze, kdyz mam sedacku pasazera sediciho predemnou celou dobu letu na svych kolenou

Petr
Host
Petr
Zdeněk
Host
Zdeněk

Letos jsem cestoval s Emirates do Colomba a zpět přes Dubai, z Prahy A-380 (pohodlí naprosto super!), z Dubaje do Colomba pak B-777 – a rozdíl byl markantní. V B777 byla úzká sedadla jak pro Vietnamce, klimatizace nic moc – jednu chvíli vedro, za půl hodiny zima. Velký rozdíl mezi teplotou ve výšce hlavy a při zemi..

Eda
Host
Eda

Souhlas, při letu s Emirates je zásadně pořeba dívat se které letadlo let operuje.. 777 nebrat

Eda
Host
Eda

Můžete, prosím, uvést jinou aerolinku a typ letadla operující lety z Prahy, který poskytne ve standardní economy více místa na nohy a šířku sedadla? Když pojedou 4 lidi v autě, 10 v mikrobusu a 40 v autobusu, je rozdíl v “ namačkání“.. ?

Jen tak
Host
Jen tak

Emirates ma v economy vA380 hodnoy pitch 32-34 a width 17,5-18

to jsou naprost normální hodnoty, které v longhaulech máte celosvětově, nejedná se o parametr, ve kterém by emirates nějak excelovaly. obyčejný průměr.

třeba korean v jumbu má 33-34 18, quatar v dreamlineru má

Ivan
Host
Ivan

Také je otázka, kolik vozí carga. Třeba mají plné letadlo a to pak nevadí, když nebude plně vytížene nahoře. Krom toho, když má někdo ropu na dvorecku, je to taky jiné…

Y.K.
Host
Y.K.

Mám reference, že létá plná. Nevím jestli se jim tam vejde ještě nějaké významější cargo do MTOW, přeci je ta plně ekonomická A380 pobere hodně lidí.

Apex
Host
Apex

Tak zrovna 380 je z hlediska přepravy carga méně výhodná nez 777

Nekdo
Host
Nekdo

nejen ropu za zadkem, ale taky zcela jine danove zakony, privilegia polostatni firmy a jeste udrzovani prestize feudalnich monarchii a honeni si ptaku jejich vladcu. to jsou jen nektere duvody, proc aerolinky z techhle statu podle moznosti nevyuzivat vubec. navis na letech do vychodni asie (cina, japonsko, etc.) mam radeji jeden kratky let, prestup, a pak jeden dlouhy (nebo naopak), abych se na tom dlouhem mohl vyspat. podle mne je to lepsi nez deleni na dva sestihodinove lety, kdy na obou mam objektivne pouze dva az tri hodiny klidu na spanek…

Partneři



CSCARGO
RSD