Letecké společnosti Letectví

Emirates hlásí pokles zisku o 86 %. Další půlrok bude krušný, varuje jejich šéf

Boeing 777-300ER společnosti Emirates. Foto: Emirates
Boeing 777-300ER společnosti Emirates. Foto: Emirates

Letecká společnost Emirates je další z řady dopravců, kteří ohlásili velký propad zisků. Čtvrté největší aerolince podle počtu cestujících na mezinárodních linkách spadl pololetní zisk na 62 milionů dolarů, což je pokles o 86 %. Firma současně varovala před dalším zhoršením výsledků.

Vyplývá to z informací, které dnes firma zveřejnila na svých stránkách
Zisk celé skupiny, do které patří například i společnost Dnata poskytující pozemní služby na letištích, spadl o 53 %.

Šéf aerolinek šejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum uvedl, že jde o důsledek ekonomické i politické nejistoty v regionu i jiných částech světa, společně s rostoucími cenami ropy i měnovými výkyvy. Náklady na palivo stouply meziročně o 37 %.  „Dalších šest měsíců bude krušných,“ uvedl v prohlášení.

Emirates chce více posílit podíl cestujících, kteří v Dubaji nepřestupují, ale je pro ně cílovou destinací. Za poslední přibylo těchto lidí o 9 %, impulsem pro růst má být Expo 2020 v Dubaji.

I přes pokles zisků stouply tržby aerolinky meziročně o deset procent, za polovinu roku přepravila firma 30 milionů cestujících. Obsazenost letadel mírně stoupla na 78,8 %.

Emirates nezažívají nejlepší období, už na počátku roku se ukázalo, že část kapacity firma omezila a část flotily stála odstavená několik měsíců bez využití. Důvodem byl i nedostatek pilotů. Později firma začala škrtat v letových řádech, po navýšení počtu letů v Praze od července přišlo po pár měsících seškrtání na jednu frekvenci denně.

Štítky
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tomas
Host
Tomas

Já jsem si vždycky myslel, že úspěch earolinek ze Zálivu je založen na tom, že neplatí světovou cenu ropy, ale jen nějakou nákladovou cenu těžby (a výroby leteckého paliva).

Radek Janata
Host
Radek Janata

To rozhodně ne. Proč by ropná splečnost dodávala někomu ropu bez marže, byť ze stejné země, když ji může prodat s marží? Ušetří se leda za dopravu té ropy.

Úspěch je založen na dostatku peněz na investice a vhodné poloze mezi Evropou a Asií a na absenci regulací (například dubajské letiště je v provozu 24 hodin denně, narozdíl od mnohých evropských letišť, kde je v noci omezený provoz).

Nicky
Host
Nicky

Tam jdou takové státní subvence, že by nato nestačil náš státní rozpočet.

TPal.
Host
TPal.

86%?! Tak to je ale síla!

LordVojeldort
Host
LordVojeldort

Kvalita i služby jdou u Emirates rok od roku dolů, je jedno ve které třídě. Cena ropy jde nahoru a kde se kácí les, tam pádají třísky.

Vlastimil
Host
Vlastimil

Dokud padají třísky, je to dobrý, až začnou padat letadla, to bude horší.

DP
Host
DP

Ano je to tak, jsou určitě horší aerolinky, ale v emirates jsou už nervózní i stewardky, pokud můžete létejte např. Singapore Air.
Jsou mnohdy levnější, rychlejší, palubní servis a jídlo je dokonalé i v ekonomy a mají nová letadla A350

LordVojeldort
Host
LordVojeldort

Souhlasím, SQ jsou asi nejlepší, poslední dobou jsem si celkem oblíbil Lufthansu, hlavně co se týče letů přes Atlantik, 10 let zpět bych s Lufthansou nikdy neletěl, poslední dobou udělali podle mě velký posun a podstatně zlepšili kvalitu.

Petr
Host
Petr

Kdybyste dělal pro otrokáře, byl byste taky nervózní.