Eltodo má skončit s hlídáním placení za parkování v Praze, vítězem soutěže je Iterait

Monitorovací auto (testovací verze) pro kontrolu komunikací v Praze. Foto: IteraitMonitorovací auto (testovací verze) pro kontrolu komunikací v Praze. Foto: Iterait

Nový provozovatel má umět automaticky odhalit i například parkování mimo povolená stání.

Zpět na článek
16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stepan

„umožní technologii využít i ke komplexnímu monitoringu silnic a jejich stavu. Například kontrolu svislého a vodorovného dopravního značení, výtluků i dalších závad na komunikacích“

Tak to by bylo něco natolik přelomového, až se mi zdá podezřelé, že je to zmíněno jen tak mimochodem. To jako fakt nějaká AI bude sama detekovat závady? Už to tak někde ve světě funguje? Jaká je účinnost a spolehlivost? Které konkrétní typy závad by to umělo detekovat?

Ondra

Tohle vážně nedává smysl, praha loni vybrala na pokutách za parkování 150 mil. kč a systém na kontrolu stojí 200 😀 Kdyby za ty prachy najali 200 strážníků MP tak stihnou kontrolovat modré zóny a zárověň se zvýší bezpečnost města

Georg

nejdena se jen o pokuty, ale i o samotne poplatky za stani v ZPS – coz je nejakych 750 milionu?

Leos Konecny

Celý systém výpalného s názvem modré zóny zrušit!!!

Leinad

Japonský styl, kdo nemá na garáž ať nekupujte auto?

Leinad

Já bych byl raději, kdyby se parkování řešilo cca takhle:
1) Přestat rozlišovat firma/fyzická osoba, trvalé bydliště… Prostě nějaká cena za hodinu a „menší“ cena za rok. Ale tu roční si může zaplatit i přespolní. Na některá parkoviště namalovat menší místa a prodávat je menším autům levněji.
2) Pokud je nějaká modrá zóna plná, tak to znamená že se místa prodala levně. V tom případě zdražit.
3) Překážející auta odtahovat, ne pokutovat.

Y.K.

Správně, udělal bych aukce. Garantované místo na rok za komerční pronájem m2 komunikace. Jaképak směšné výpalné na modré zóně v řádu jednotek korun denně.

A. Mikulka

Máš smůlu, překážení zadarmo končí celosvětově.

Pražec

To je dobře, protože současný systém opravdu nijak neřeší, když někdo parkuje kde nemá – má-li zaplaceno, pak OK.

Zajímalo by mě, zda bude nový systém řešit i filuty, kteří si několik znaků na SPZ přelepují.

Leinad

Jakože šlo jen o výběr poplatků a ne třeba o průjezd pro hasiče?

Rozčílenej Jarda

Mám kolem baráku na tucet „šedých parkovacích míst“, kde není parkování vysloveně zakázáno, ale taky není přímo povoleno. Nicméně vozidla na nich stojící nijak nebrání provozu ani průchodu, ani nezhoršují bezpečnost. Funguje to tady, nikdo to nepokutuje, není důvod to měnit, protože to není v ničím zajmu. Všichni jsou spokojení. Tedy až na pana náměstka pro dopravu. To by bylo, aby si na to neposvítil, že se nám tu ještě jakž takž dobře parkuje!

Leinad

Jak vypadá takové „šedé parkovací místo?“
Zákon o provozu na pozemních komunikacích docela jasně říká, jak se jezdí a parkuje na místě bez značek. Tedy X metrů od křižovatky, nechat 2*3metry(co není jednosměrka, tam se vyhnou autobusy) výjimka pro Tečkové křižovatky. Nejasnost může být akorát více menších aut nebo méně větších, zejména při rovnoběžném stání délka auta.

Stepan

3 metry pro každý směr jízdy nemusí nutně znamenat 2*3 metry. Ani není výslovně řečeno, že to nemohou být tytéž 3 metry. A navíc, pokud ta auta budou stát cik-cak, jak kontrola pozná, kdo tam byl první a kdo tu přípustnou šířku porušil?

A. Mikulka

Svérázný výklad. Jak nemám rád policajty, tak vždycky, když čtu takového vykuka, si říkám „tebe bych si vychutnal“.

Y.K.

Takovým filutům by se na místě měla SPZ zabavovat a vydávat podmínečně proti kauci. Koneckonců by to čtení mohlo i umět rámcově porovnat jestli se SPZ shoduje se zapsaným typem a barvou.