Elektronické viněty: Na každých 20 kilometrech kontrola. Překlepy a chyby se nepřipouštějí
Elektronické viněty kontroluje mobilní automat. Pramen: MDČR
Policisté a celníci budou mít k dispozici 58 mobilních kontrolních přístrojů.
Měl bych jeden dotaz. Jak je vyřešená situace kdy se na automobilu v průběhu platnosti dálničního poplatku vymění RZ? Třeba z důvodu ztráty nebo krádeže. Stačí v případě zastavení hlídkou na to upozornit a oni si to najdou v systému? A jak v případě potencionálních automatických pokut?
Spoiler: a jak je to vyřešeno dnes?
Dnes známky nejsou vázány na RZ, ale na čelní sklo….
A vy jste nikdy na dálniční známku (i na její druhou část) nepsal svou RZ?
Automatické pokuty těžko můžou být, už třeba jen kvůli ZTP.
Haha, jakože hlídka bude zjišťovat…. S tím nepočítej: nová značka nový poplatek. Jak na slovensku.
Stát teď vyhazuje prachy z okna, potřebuje je nasbírat zpátky.
Jo pardón, když doložíš v předstihu starej velkej techničák a žádost tak ano, ale trvá to a vloni ani po měsíci jsem se nedočkal tak jsem si koupil novou za 50€. Proto tvrdím, že to nejde, je to tak asi schválně.
Dokud nebude upraven zákon a pokuty nebudou chodit automaticky po načtení systémem mýtných bran tak je to naprosto o ničem. Přibude více neplatičů, protože šance, že potkám policejní vůz je mizivá. A celou dobu se slibovalo, že známka bude přenositelná v rámci domácnosti, takže opět nic ….
No ale až ji potkáš tak ti možná napaří bůra a nebo pocupitáš do správního řízení a tam to bude min za desítku plus náklady. To je potřeba si spočítat.
Jak chcete dělat automatické kontroly, když auto, které nemá zaplacený poplatek, třeba zrovna převáží osobu ZTP, tudíž zrovna tuto jízdu může jet zdarma?
Nebo vlastně řidič ZTP jezdí vždy zdarma, tak proč by mu pak měly chodit automatické pokuty z mýtných bran?
Stejně dementní pravidla jako na Slovensku… 15 minut? WTF?
Pokud nejste schopen nadatlovat spravne RZ nebo ji nejak rozumne predat nekomu za prepazkou (pricemz mi takovy nakup v dobe, kdy hraje online shopping prim nedava zadny smysl) tak jezdete autobusem 🙂 zase se hledaji problemy tam, kde nejsou
Tak já si myslím, že ten kdo není schopen zjistit že zadává špatně registračku je dement a nemá za volantem, natož na dálnici co dělat.
Můžete mi někdo vysvětlit, proč se tam stále vyskytují slevy pro vozidla na alternativní paliva? Ta dálnici neopotřebovávají a jen se nad ní vznáší?
Když už si někdo pořídí takhle drahá vozidla, tak bude mít i na známku…
když to má výfuk v Tušimicích, nebo v Prunéřově, tak to není alternativní. snad jenom my, z jihu, kdo tankujeme v Dukovanech, nebo v Temelíně, jsme eko. kdokoliv na sever od Blanska by měl platit plnou cenu za použití dálnic!
Lepší výfuk v Tušimicích nebo v Prunéřově, než v centru města mezi chodci a obyvateli města.
Navíc u výfuku v Prunéřově těžko vykucháte DPFko, protože už je na hraně životnosti a nechce se vám kupovat nové…
Plus v elektrárnách je efektivnější spalování než v motoru vozidla a lze využít rekuperaci při brždění.
Otakare, víte, jaká je účinnost na prahu elektrárny (mizerná) a účinnost spalovacího motoru, zvláště moderního dieselu? Asi ne, protože byste jinak nenapsal takovou kravinu.
a že v cetrech měst je dálnic :)))
Někdo tvrdí, že jsou dálnice v centrech měst? Ono žádné auto co jezdí po dálnici, nikdy nezajede do centra města nebo obydlené oblasti? Mnoho dálnic, ale vede okolo obydlených území, např. D0 u Černého mostu nebo okolo Jesenice, D1 u Spořilo nebo u Brna, D5 u Berouna apod…
mam pocit, ze dalnicni znamka je za pouziti dalnice. z toho je pak placena infrastruktura a jeji udrzba. nevidim rozdil v tom, pokud jedu po dalnici normalni autem nebo elektroautem. porad se pohybuje po dalnici
Ale bavíme se o dálnicích, co se týče center měst, tak tam nemám problém, aby třeba neplatily (nebo měli slevu) za vjezd.
vyfuk v Prunerove nebo Tusimicich znamena zbourane vesnice a mesta. Na to ve sve elektro- extázi nezapomínejte.To bych rekl je daleko horsi nez moderni auta splnujici neustale se zprisnujici limity.
Jo tak v Temelíně nebo Dukovanech, jo? Tak je tam popros o nějaké vyhořelé jaderné palivo, jistě ti rádi něco nechají a pak si to doma strč pod postel a pak se přijď ukázat, jak hodně budeš ještě EKO, cha, cha, cha!
o jaderný odpad je postaráno s největší péčí a nejvyšším stupněm bezpečnosti. V podstatě jako o zlato ČNB. Nesmíte si představovat, že. se to skladuje v pytli po postelí nebo v kůlně. Daleko nebezpečnější odpad jsou a budou baterie do elektromobilů. Jejich požár je noční můra. hasičů. A rozhodně o tento elektro odpad nebudo a neni postarano tak, jako o ten jaderný.
Vadí Vám hodně, že má někdo peníze na, řekněme, lepší vozidlo? Napařit mu ještě nějakou tak 80% daň za to, že si vůbec dovolí své peníze utratit nechcete?
Jakou daň? Dálniční známku platíte za užívání dálnice. Jestli nechce platit za známku, tak ať nejezdí po dálnici.
Proč by měl někdo dostávat slevu v závislosti jaké palivo používá?
A proč není možnost si SPZ měnit v rámci jedné osoby. Mám dvě auta například a jezdím s nima jen já. Takže vždy je v provozu jen jedno. Jsem ovšem nucen si kupovat dvě známky.
Já jsem zvědav jak půjde upravit v systému RZ po ztrátě a vystavení nové.pokud ne tak si myslím že budou prehlceny soudy.
Protože stát potřebuje prachy a sekera – st. dluh bude velký a „nemáte si podle nich kupovat např.další auto 🙂 🙂 🙂 Moc si dovolujete 😉
v takovém případě se nemění ani ta dnešní.
Ale mění jen asi ty ne. Správně máš zajít na poštu a za 50kč ti ji vymění, ale většina píše registračku dětským gumovacím perem Pilot jako já tak si ji přelepí a nikam nejde.
Jako na slovensku, vyměníš registračku, zaplatíš znovu 😂
Jako že by si třeba deset lidí koupili jednu známku a pak si ji půjčovala, jo?
„V rámci jedné osoby“. Zřejmě jste to špatně přečetl, nepíše se tam o deseti lidech.
Osoba není vázána na auto. Někde je jeden člověk provozovatelem několika aut, se kterými jezdí více příbuzných a známých, jinde naopak jeden řidič řídí vozidla více provozovatelů. A vázat známku na osobu, která právě řídí, je těžko proveditelné a pro většinu nevýhodné.
trochu to motáte. prostě by osoba vlastnící více vozů. mohla mít možnost měnit el. známku, podle toho kterým vozem po té dálnici zrovna jede. pokud by bylo jak ŕíkáte, tak by se podle toho musel provozovatel zařídit a pořídit si více známek. co je na tom pro Boha k nepochopení?
Především je chyba, že není zpoplatnění tak jako u nákladních aut podle vzdálenosti ujeté po dálnicích. Jsou pravděpodobně domácnosti s jedním vozidlem, které najede po dálnicích méně než kterékoli z kanafasikových aut. Je nespravedlivé, aby se za ně platil stejný poplatek jako za auto, které najede po dálnici téměř denně desítky kilometrů (tím nemyslím ta Vaše).
Co je na tom nespravedliveho? Chcete vyuzivat nejakou sluzbu (a muzete si vyuzivat v plnem rozsahu) ale nedelate tak. Proc je to nespravedlive? Kdyz si zaplatite satelit a koukate na telke jednou tydne tak taky zadate o slevu?
Plné využití služby je to v tomto případě jezdít po dálnici 24 hodin denně. 🙂 To nedělá nikdo.
Je to nespravedlivé hlavně pro lidi, kteří by velice rádi tu službu naplno využili. Například pokud potřebuji jezdit pravidelně z Hradce Králové do Mohelnice, moc rád bych si známku koupil a jezdil po D35, ale ta dálnice existuje už desítky let jen v říši snů, i když je to priorita nad priority. No a pak mám zajet jednou za rok do Prahy a to si pln zuřivosti říkám, jestli to radši nevezmu na truc po okresce, než kupovat známku kvůli jedný jizdě.
Taky potřebuji jezdit pravidelně do Brna ale D43 už zmizela i z té říše snů 🙁
V minulosti v okruhu mého bydliště nebyly dálnice (asi 30km). Nakupoval jsem nálepku ob 1 rok (Prosinec až únor další rok, to se vyplatí). Teď to vypadá, že kvůli Koroně jezdit moc nebudu, takže tak dvě měsíční (max. 3 do roka to jistí), nebo v kombinaci s 10-ti denníma.
Když si dám v hospodě jedno pivo, tak proč jich mám zaplatit pět?
Možná je to nespravedlivé, ale levnější.
No pak by byla varianta, že by registračka byla třeba na dvě auta a přehazovat je jak v rakousku.
Jenže nesmělo by zůstat odstavené auto bez značky na veřejné komunikaci. A 10 zákonů nikdo měnit v tomhle kocourkově nebude, kor když zájem státu je aby se platilo co nejvíce.
Včera jsem byl v ochodě a koupil jsem si rohlík. Stál dvě koruny, snědl jsem pouze půlku. Tu drouhou půlku jsem nevyužil, měl by mi tedy obchod vrátit korunu zpět?
Stačilo by to jako v Rakousku. Máš víc aut, ale v provozu je v daném čase jen jedno ? Tady máš přenosnou SPZ, pojistku plať podle největšího objemu motoru a známku máš na SPZ. Jenže to by nenažraný český stát přišel o nějaké peníze.
Protože je to hloupost. Ale to by bylo potřeba přemýšlet dál než nad sebou samým.
Tak jedno prodejte, když stejně jezdíte nepotřebujete jezdit s oběma současně 😉
To může, ale evidentně si úžívá života. Já mám taky jedno na léto cabrio, SUV, mašinu a veterána. Já známku přehazuju, mám ji na fólii z tabletu. Prijdu do garáže a podle počasí si ji přehodím. Ne že bych na to neměl, ale vidím v tom nesmyslnost když vždy jedu jen jedním autem. Teď si to holt zaplatím krom veterána na každý. Jedna nula pro Babiše, ale já si to ošvindluju na daních.
Tomu se říká, systém padajícího hov..! 😁
Podle mého názoru jsou časové „kupóny“ přežitek. Jednak je to nespravedlivé, neb člověk co jede po dálnici jednou měsíčně platí stejně jako ten co brázdí republiku třikrát týdně. Druhak technologie již dnes umožňují účtovat každý jednotlivý úsek dálnice (např. pomocí kamery na již existujících branách) a následně fakturovat majiteli. Možností je mnoho (měsíčně, ročně, po dosažení určité částky, a pod). Časový kupón taky neumožňuje využít slevy třeba v případě, že každá druhá jízda je vykonaná s držitelem ZTP na palubě…
Konec papírových kupónů samořejmě kvituji s povděkem…
Pokud by se mělo platit za počet ujetých km, tak to bude lidi motivovat jezdit mimo dálnice. Tím, že mají časový kupón, nemají důvod se dálnicím vyhýbat.
Tak to by bylo logické zpoplatnit všechny ostatní silnice a naopak jízdu po dálnici nechat zadarmo nebo s velkou slevou. Jenže to by stát musel vědět, k čemu chce lidi vlastně motivovat.
Zkusil jste jet třebas Praha-Brno mimo dálnici? Já jo s autem bez známky. A můžete mi věřit, že mě to neláká. Myslím, že i kdybych měl platit korunu za km, tak bych mimo dálnici nejel…
Toto už existuje, jmenuje se to mýto a platí to kamiony a autobusy (dobře, hlavně kamiony).
nelogický přežitek je už samotná existence konceptu placení osobních aut za použití dálnice
A jakou cenu by jste si představoval za jeden km ?
V tom je zakopaný pes. Kdysi se trousilo, že kdyby to zavedli, tak 3x otočíte Praha-Brno a 1500 by bylo fuč…. Osobně se mi líbí německý systém. Domorodci platí silniční daň, v tom mají poplatek za všechny komunikace (možná ne některé speciál tunely a trajekty). Cizinci se škrábnou při průjezdu kuponem.
Co kdyz budu prodavat auto s jeste treba platnou rocni znamkou? Jak si kupujici overi, do kdy je platna?
Jednoducho. Na SK to tak fuguje, na webe eznamka iba zadam SPZ a hned mam vysledok..
https://eznamka.sk/selfcare/modification/select/select-vignettes/?operation=Check
…takze predpokladam, ze na CZ by to malo/mohlo fungovat rovnako 😉
Haha…mohlo, ale nebude. Oni tam však nějakou tu novinku – pičurinku vymyslí aneb přidají 😀
Čtu že to bude mobilní automat,něco podobného funguje tuším v Maďarsku na kontrolu nákladních vozidel,nic neošidíte.
Nevylepšovali tam ty „automaty “ krumpáčema ? 🙂
Každých 20 km kontrola ?
Takže si všichni řekneme, které že to mýtné brány kontrolují,
no a po spostu placených úseků můžeme jezdit zdarma.
Policie kontroluje jako když nekontroluje, takže parádička……….
nepochopil 😀 čti pořádně
…….. Celkem budou mít 58 mobilních přístrojů, které lze využít v jakémkoliv autě (označeném i neoznačeném). „Při rozsahu zpoplatněné sítě vychází kontrola zhruba na každých 20 kilometrů,“ …….
což vychází že pokud se rozmístí v rozestupech tak cca co 20 km je kontrola ono to vychází na 17,2 km tzn zaokrouhleně je to těch 20 ……
Policie každých 20 km? To nebývalo, když šlo jen o kontrolu neukázněných řidičů ohrožujících ostatní.
V tomto státě se ukontrolujeme.
To je dáno tím, jaké je tady obyvatelstvo.
Krade vláda, pak má obyvatelstvo vzor.
no spíš někteří vládní nohsledi, co sedí večer po zavřených barech….
Kontrola musí být. Co kdyby sis náhodou nakradl víc než vláda.
Na webu edalnice.cz v sekci otázky a odpovědi je napsáno, že pokud se známka koupí u nich na webu a platnost nebude hned, tak lze provést jednu změnu spz nebo počátku platnosti.
a proč není třeba více variant než jen ty 3, co třeba půlroční, čtvrtletní?…defakto by se mohla dát na libovoný časový úsek, i jednodenní
Zavolejte svému poslanci, je to dle platného zákona.
já bych uvítal půldenní. třeba za 50,- by to bylo akorát…
Je vidět že celý e-shop vytvářel stát, člověk se jednou překlikne a mám smůlu RZ nejde opravit. Tak opravdu nemá vypadat e-shop v 21 století.
A aký by teda mal byť opravný prostriedok?
Dá sa snáď predpokladať, že tento jednoduchý údaj každý zvládne – holt si to po sebe skontroluje dvakrát.
A aký by teda mal byť opravný prostriedok?
No třeba jeden update v databázi?
chodz si vrieskať od Basislavy po Ukrainu. Tam je tvole pole Juraji. O západ sa něstaraj
Terazky stě akým jazykom hovorili, Kefalín?
Bureštinou.
Čobol po Čobolski 🤣🤣🤣
Žiju v Praze, tady platím daně. Chápu, že někdo má holt s jazyky problém, tak kdyžtak pro ty méně nadané přepnu do češtiny.
Aneb každý šlendrián státu se dá okecat tím, že starat se má občan.
To asi nebude bug ale feauture. Aneb k čemu by tak mohlo být pokud by šlo měnit RZ u el.kuponu.
Když se přepíšete u papírového kuponu, tak máte taky utrum.
nemáte
https://www.modulservis.cz/faq-items/vymena-dalnicni-znamky/
Stačí dojít pro nový…
No proto je lepší to psát gumovatelnou propiskou Pilot 😉
To ale není chyba. Takhle je to úmyslně. Proč to tak je nevím.
Protože by byl kupón přenositelný z auta na auto. Hned bych to využil. Po dálnici jezdím max. 60 dní za rok a většinou navštěvuji rodiče nebo rodiče manželky. Oni zas navštěvují nás. Takže na ty dny, kdy jezdí oni bych to změnil na jejich SPZ, ve kdy, kdy jezdím já, bych si to změnil na svoji SPZ. Změnit to by trvalo asi tak 5 minut. Normálně nestrávím nákup na eshopu déle času.
Když to nepůjde opravit tak to celé stornuji a začnu znova.
Je vidět, že si ani nejste schopný dohledat informace. Pokud se jednou překlikne, nic se neděje, to se musí překliknout vícekrát a následně ještě potvrdit. RZ samozřejmě půjde opravit do začátku platnosti kupónu.
No nevím, platební příkaz bance jste už někdy zadával? Tam těch možností na opravu taky moc není. Ale chápu, že někdo má prostě na každé řešení problém.
Romane, když někomu z účtu pošleš peníze a spleteš se a pošleš je mně, já je okamžitě vyberu, tak ti garantuju, že už je neuvidíš.
Na to pozor, to je bezdůvodné obohacení. 🙂
Kdo se necítí, může si to nechat nalupat na benzince u okénka.
Moment, 1000 km dálnic, ale v obou směrech. Nečekám, že mobilní přístroj bude měřit oba směry zároveň, takže spíš každých 40 km.
navíc pokud dobře chápu, tak přístroj bude součástí auta policie. tzn. část jich bude měřit na dvoře
V článku je je uvedeno, že všech 58 jednotek bude mobilních – pochopil jsem to tak, že při odstávce auta to půjde vytáhnout a zapojit v jiném autě, které bude jezdit.
Ale případně mě někdo opravte 🙂
Pochopil jste to správně, lze to sbalit do kufříku a přenést.
aha, ok. díky za info
Pokud se zařízením na mýtné bráně zjistí, že někdo porušil legislativu a jel po zpoplatněném úseku bez uhrazení dálničního poplatku, má být udělena pokuta a ne podrobení širší diskuse. Nechápu co na tom je za problém pro veřejnou diskusi, pokud je zdokumentování přestupku prokazatelné.
Možná to, že vláda kdysi říkala, že kamery na mýtných bránách budou využívány pouze za účelem výběru mýta. Přitom je to samozřejmě pitomost na kvadrát, starý mýtný systém končí, to další využití (kontrola známek, detekce vozidel jedoucích v protisměru) se přímo nabízí. Jenže to by odpadla příležitost koupit 58 (nebo kolik) mobilních zařízení.
A jak zpětně zjistíte, že v osobě necestovala osoba, která je držitelem průkazu ZTP?
ehm … „ve vozidle necestovala osoba“ …
Příslušný průkaz musí být za oknem – takže stačí čelní fotografie.
Tak to se známého zeptám, jestli za jízdy musí vytahovat průkazku ZTP/P a strkat ji za čelní sklo.
I tak mám velice silné pochybnosti, že kamera tu průkazku rozluští. Něco jiného je „vozíčkář“, ten se ale dává za zadní sklo. Vepředu by ta cedule dost omezovala výhled.
Na čelní sklo se nedává přímo průkaz ZTP/P, ale zatavený kus papíru, kde je znak vozíčkáře a zezadu uvedeno jméno a fotka osoby, pro kterou to platí. Toto by kamera měla být schopná identifikovat. Ale i při použití tohoto označení se vyžaduje přítomnost osoby s průkazem ZTP/P, což již kamera není schopná rozpoznat.
Zatavený kus papíru se piktogramem je PARKOVACÍ KARTA. I když je tam fotka a jméno, nenahrazuje průkazku. Předpokládám, že když mě do dneška kontrolovali pouze jednou za asi 20 let, tak nyní to bude každých 20-40 km. A když střídám několik aut, tak si ani auto nemůžu polepit dalšími samolepkami s piktogramy. A žádná kamera to není schopna rozlišit, na to už jsem se ptal v souvislosti s parkováním na placených zónách.
Zatavený kus papíru NENÍ jenom parkovací karta. Je to identifikace že ve vozidle jede invalida. Většinou je potřeba pouze při parkování na vyhrazeném místě, ale samozřejmě i vozidlo takto musí být označeno při jízdě na dálnici (pokud není uhrazen poplatek) či při využívání jiných „výhod“. Já někde říkám že tento papír nahrazuje průkaz? Ne, neříkám. Jen, že k platnosti tohoto papíru je potřeba mít průkaz ZTP/P sebou, pokud by to náhodou někdo kontroloval.
Průkaz ZTP se nedává nikam. Ale jeho držitel je majitelem ještě označení vozidla, co se za čelní sklo dává. Ale to zpětně nedokáže nic. Já mám v autě průkaz nebožtíka otce, sice ho mám schovaný, ale kdybych ho dal za okno, tak by mě museli zastavit přímo při činu, jinak mi nemají co dokázat.
Vozíček už neexistuje. Je nahrazen právě tím novým papírem, co se dává za čelní sklo.
Pochybuji, že bude na mýtné bráně tak kvalitní objektiv, co dokáže zachytit malý průkaz s drobným písmem za čelním oknem, v automobilu pohybující se rychlostí větší než 100 km/h, za všech světelných podmínek.
Je na tom složité třeba to, že dle aktuální podoby zákona existuje 15 kategorií výjimek z placení, z nichž některé se velmi, VELMI problematicky kontrolují automatizovaně. Šlo by to upravit, za cenu zásadní změny podmínek třeba pro držitele ZTP.
Tyhle výjimky by se měli zrušit. Platit by měli automaticky všichni, a zpětně by si mohli přes nějakou knihu jízd požádat o vratku. Něco jako s DPH. Bylo by to podle mě jednodušší.
Jo a najmeme na to do každé ORP dalšího úředníka, že? 😀
zařízením na mýtné bráně se nezjistí, kdo tu legislativu porušil
Zjistí se RZ vozidla, podle ní provozovatel, a máme tu objektivní odpovědnost provozovatele vozidla.
Jo, zločin. Jet po oraništi D1 kus bez známky. Exeplárně sebrat řidičák
Který úsek D1 je oraniště? Již bylo rekonstruováno a nebo rekonstrukce probíhá.
2 pruhy přes Vysočinu, tři jenom do kopce a ve městě 😀 to je něco mezi první třídou a erkem.
Ani v jednom nemáš pravdu. Většina dálnic na světě má pouze 2 pruhy. Pro úsek přes Vysočinu je to ideální, nejsou tam takové intenzity. Erka už neexistují.
Brno – Břeclav (a zpět). Nové úseky, po kterých když jedete 90-100 tak jste jak na malých vlnách.
To je D2, tam se tak často nedostanu, naposledy před pár měsíci a to jsem sjížděl do Hustopečí. Zrovna na opraveném úseku před Hustopečemi jsem si říkal, jaké je to krásné svezení bez drncání.
Je pravda, že držitel průkazu ZTP, který se nyní přepravuje po dálnicích bez nutnosti vlastnit dálniční kupon, tak bude po Novém roce moci činit jen u vozidla, jehož je vlastníkem?
Podle webu se to bude vztahovat na vozidlo, ve kterém jede ZTP. Nic o vlastnictví tam není.
Díky. Minulý týden proběhla informace, že to bude jen pro vozidla držitele ZTP.
Dobrý den, silniční kontrola. Podle registru vozidel řídíte trolejbus Škoda, barvy modré. Takže to budete mít za nedovolené provozování drážní dopravy. Opravné prostředky v podobě správního řízení se nepřipouštějí.
Tak trolejbus snad nikdo do systému nezadá, ty nemají RZ. 🙂
Vy si nepamatujete ten bezchybný nový registr vozidel? Tehdy se taky chyby nepřipouštěly, načež vznikla hromada vtipů.
To bude srandy s trolejbusy s baterkami na D0 u letiště nebo na brněnských přivaděčích. Opravdu veselá kvůli dílnám bývá tuším I/43 – konflikt zákona o drahách a provozních potřeb. Teď přibude ještě viněta. Jde o to nějak zlegalizovat pohyb trolejbusů do řečkovického depozitáře.
Jaká viněta? Pro vozidla nad 3,5 tuny snad platí něco jiného.
To nebude tak snadné:
LZPS, čl. 36:
(2) Kdo tvrdí, že byl na svých právech zkrácen rozhodnutím orgánu veřejné správy, může se obrátit na soud, aby přezkoumal zákonnost takového rozhodnutí, nestanoví-li zákon jinak. Z pravomoci soudu však nesmí být vyloučeno přezkoumávání rozhodnutí týkajících se základních práv a svobod podle Listiny.
Mně není jasné, proč už známka nepůjde koupit na všech čerpacích stanicích a bude se muset pro ni jet někam na EuroOil.
Nebo na poštu a internet asi taky máte, takže eshop bude asi nejlepší volba.
No, raději obětuji hodinu času a budu mít pro všechny případy účtenku s razítkem Eurooilu.
Pro případ problémů existuje bankovní výpis a ten bude správní orgán rozporovat hodně těžko.
Jako ze eshop vam tu uctenku nevyda? Na bankovnim uctu nebude zaznamenana platba kartou? Jako nechapu, proc nekdo kvuli nejakymu papiru obetuje hodinu casu, je to asi podobny jako kdyz si nekdo mysli, ze objednat na dobirku je bezpecnejsi. Pochopim to u nekoho, kdo neumi s pocitacem/mobilem, nema doma internet, ale jinak nevidim jediny duvod na to nekam bezet a poridit si tam neco, co si muzu v klidu udelat z domova.
Účtenku si pro sichr nechejte vytetovat na čelo.
Na Slovensku dostanete na mobil potvrzení o úhradě a době platnosti. Před vypršením opět SMS že známka bude končit. A na mail fakturu s datem a časem koupení a platností a SPZ. No uvidíme co bude u nás.
Půjde to koupit na všech čerpacích stanicích, na EuroOilu u obsluhy, na ostatních přes mobil.
Jak mám EuroOil rád, protože prodává palivo bez Babišovy řepky, tak mi přijde naprosto zcestné prodávat DÁLNIČNÍ známky v síti čerpacích stanic, která na DÁLNICÍCH pumpy nemá. OK, jednu na D1.
Však jo, na DÁLNICI bez zaplacení známky NEMÁTE CO POHLEDÁVAT. Jediné opodstatnění je maximálně na hranicích.
Výhradní prodejce dá desátek odpovědnému úředníkovi. Kdyby to prodával kdokoliv, jak by to vypadalo?
Bo Eurooil má naftu bezbabišovku, tak ať nám to líp jezdí 🙂
Škoda že to nenechali jako v Rakousku, aby si člověk mohl vybrat.
Pro me je spise skoda, ze to nenechali tak, jak to je. Elektronicka znamka bude spojena s elektronickymi systemy kontroly, to znamena vice dat, vice fotografi, vice zaznamu v databazich a mene soukromi.
já myslím že tvoje soukromí je i tomuhle státu úplně u brusele 😀
V perexu:
Policisté a celníci budou mít k dispozici 53 mobilních kontrolních přístrojů.
V textu:
Celkem budou mít 58 mobilních přístrojů
Kolik tedy?
Něco mezi 53 a 58.
Jednoduchym matematickym vypoctem lze zjistit, ze nekolik jich je v soucasne dobe v nefuncnim stavu, ale i tyto pristroje se stale zapocivaji do celkoveho poctu techto pristroju.
Pardon, překlep, opraveno. Bude jich 58 (43 policie a 15 celníci).