Elektromobily pro stát dodá Hyundai, uspělo v obou částech tendru za tři čtvrtě miliardy korun

Výroba elektromobilů Hyundai Kona v Nošovicích. Pramen: Hyundai Motor Manufacturing CzechVýroba elektromobilů Hyundai Kona v Nošovicích. Pramen: Hyundai Motor Manufacturing Czech

Největší balík aut si podle zadávací dokumentace má převzít Správa železnic, a to až 400 kusů.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdenek

Takže v této době vyhazuje danový poplatník miliardu oknem. Aby si úředníci mohli vozit .. ve výstavce.
V této době, kdy eletřina likviduje ostatní průmysl. Kdy politici neví 30 let téměř nepostavili zdroje. A staré elektrárny ruší. Je super nakupovat elektromobily, které síť budou zatěžovat mnohem více. A ještě z „dotací“.

S. Kaisler

A už má SŽ koupenou elektřinu? Aby to vůbec měli čím krmit 🙂

Roman Čadek

Kona EV je dobrá volba, sice vzadu to pro dospělé není zrovna komfortní, ale obsazenost zadních sedaček se u služebních aut ani neočekává.

gringoAD

Nemá ta dobrá správa náhodou šetřit ?

Jirka

No právě a proto pokud vyřazuje staré vozy, tak je má nahradit novými, úspornějšími. A Kona má lepší TCO, než třeba ty Octavie v naftě.

pave69

Při jaké ceně za kWh a za litr nafty je to počítané? Jestli aktuálních 10 a 40 (bez DPH), tak musí mít Kona TCO vždy horší.

David

Ono to není jen o ceně paliv, ale i servis …EV mají náklady za 5 let v ceně jedné garancky u spalovaku.

K ty nafte si pak pocitejte i ad blue.

pave69

K EV si ale u firemního TCO musíte dopočítat mzdové náklady pracovníků na cestách za dobu strávenou u nabíječky. A taky mnohem větší spotřebu pneumatik, navíc většinou o dost dražších.
Při současných cenách elektřiny to žádné firmě, která nemá fixaci el z loňska, nevyjde.

Petr Šimral

Konia má dojezd 400 km. Kolik asi pracovníků SŽ denně najede více????

Twix

Vzhledem k tomu že se to bude téměř vždy nabíjet přes noc, měl by se naopak odečítat čas co pracovník nestráví tankováním paliva 🙂 I když jakýkoliv vliv na mzdové náklady mi uniká v každém případě.

David

To jako ti pracovníci to dají v SZ přes noc do zásuvky a čekají u toho až se jim to nabije? To mají docela pohodu.

Baraba

Nechápu to soustavné rýpání do dlouhých přestávek na nabíjení. Když jedete dlouhou trasu se spalovákem, stejně děláte přestávku na tankování, většinou si u toho koupíte kafe, hotdog, nebo bagetu a na pumpě strávíte tankováním, nákupem a placením 10 – 20 minut. Elektroauto Vám „naplánuje“ cestu tak, aby se optimálně nabíjelo s minimem zastávek, tedy pokud vyjíždíte z firmy/domu s nabitým vozem, budete mít třeba na cestě do z Prahy do Ostravy naplánovánu jednu zastávku na 8 minut pro dobití. Protože u nabíjení nemusíte stát obstaráte si během toho stejné naákupy jako při cestě se spalovákem a výsledný čas je úplně… Číst vice »

Petr

A hlavně při služební cestě máte po 4 hodinách jízdy povinnou půlhodinovou bezpečnostní přestávku 🙂

Jirka

Správa železnic potřebuje auta? Proč nejezdí vlakem? 🙂

Jan

Protože by nikam nedojeli včas, pokud vůbec.

Petr Šimral

Protože jízdné je drahé 🙂

Jiří Kocurek

Že by k místu stavby šli od začátku výluky pěšky, například do Adamova na kontrolní den?

Kernteriér

Však tu někdo před časem navrhoval, že celá stavba se mohla dělat z kolejí.

Jiří Kocurek

Ano, včetně příhradového mostu v Děčíně, který se nedopraví k osazení na pontonu po vodě, ale žlezeničním tunelem, přestože se do tunelu nevejde. Čímž se plány revanšistů zhatí!

Jirka

Kona je skvela volba. Je to relativne levny a pritom velice efektivni model s krasnym dojezdem. Navic ta baterka je solidni drzak s naprosto minimalni degradaci. A bonus je v tom, ze za par let jich tedy bude vic ojetych v bazarech. 🙂

David

Škoda, že už se nedělá původní Ioniq, to byla v EV zajímavá nabídka.

JiP

Tak Korejci delaji dnes top EV auta a jejich vyber je v podstate logicky, otazka ale zustava, zda mame na jejich dobijeni dost kapacity v siti…..

Jan

Na tyhle určitě. Kapacitu sítě to bude ovlivňovat až jich budou jezdit vyšší stovky tisíc a nebudou se nabíjet převážně přes noc.

Jeřdno

problém by byl, kdyby to bylo ze dne na den, ale ten náběh bude několik let, to bude v pohodě. (z pohledu sítě, z pohledu dostupných nabíječek to tak být nemusí)

Jirka

Tak distributori rikali, ze se teda da nasadit do nasi site milion EV a neudela to problem.

Bernard L.

Kapacita v síti bude určitě OK, ale spíše bych se bál kapacity nabíjecích bodů u budov SŽDC. Pokud (už dnes) nemají parkoviště zasíťovaná (stačí normální rozvod na domácích 230 V s 10A), tak budou blokovat nabíjecí stanice tak jako policejní Ioniqy?

Peeetr

Tak doufám, že ty mírné plus body za dojezd byli až po nepřekročitelném minimu alespoň takových 250 km.