Elektromobily mají v Evropě už pětinu trhu s novými auty, v Česku tři procenta
Výroba elektromobilů Hyundai Kona v Nošovicích. Pramen: Hyundai Motor Manufacturing Czech
Meziročně došlo ke zdvojnásobení prodejů elektroaut.
Bohužel v Bruselu je nějaká davová ujišťovací psychóza. Jsou to magoři odtržení od reality. A oni si myslí, že vše co dělají je pro dobro světa a . Jen, že je ten blbý volič, třeba Ano neumí pochopit. Tu jejich genialitu. A že je třeba mu to vnutit. A to se týká českých zástupců, předníků. Takže třeba tradiční strana. Místní kontaktní front end politici mluví o zájmech českých blablabla. Už 3 období. A ti jejich lidi v Bruselu – dělají něco úplně jiného. Oni nepochopili 2015, že to je k ničemu to EURO, že kazí výrobky a zdražují. A že… Číst vice »
Myslím že nikdo rozumný není proti EV jako takovým. Ale osobně jsem proti nesmyslným dotacím a jiným nepřiměřeným způsobům podpory, které křiví trh o zákazech ani nemluvě. Ať si lidé svobodně sami vyberou co je pro ně lepší.
A nejenom proti dotacím. Ale naprosto nesmyslné diskriminaci. Kdy elektromobily pro výpočet pokut spalovacích motorů započítávají jako 0gCO/km. Je to naprostý nesmysl vzhledem k energetickému mixu.. 60% je uhlí a nevím co. + přenos a jiné ztráty. + výroba a likvidace baterií na 10 let cca.
Naprosto tím střílí evropské výrobce do nohy a otevírají vrátka Číně. (Se kterou ale se chystáme do války. Obchodní a možná celkové Kvůli Taiwanu). A stejně to elektroauto je na pojíždění kolem komína. Ale téměř nepoužitelné pro řadu věcí. Jako delší cesty. Cesty na dovolenou atd.
Dotaz autorovi, viz citace z článku: „…Podíl benzínových aut dál klesá, jeho podíl v srpnu spadl na 32,7 %, což je meziročně pokles o pět procentních bodů. Na druhém místě jsou hybridní vozy, které s podílem 23,9 % naopak vykazují pokles.“ Co je v této druhé větě oproti první „naopak“, když v obou větách se hovoří o poklesu?
Škoda, že nemáme tyhle podíly pro všechny státy Evropy například v mapě. Pak by se místo spousty doměnek, co tu zaznívají, dalo rovnou říct, jestli je to záležitost jen států, kde je dotují, nebo jen západu, nebo i východu, ale Česko se jim brání. Takhle můžeme jen spekulovat a o těch spekulacích se tu pohádat.
Končí dotace a prodeje se hroutí.
Nejlepší je, když vás ekonom přesvědčuje o výhodnosti a ekologii takových vozů.
Je načase mu ubrat razantně na jeho příjmech odvíjejících se z daní a poplatků obyvatel. Možná bude za nějaký čas mít jiný názor…
Vite, to je slozite, Evropa a zvladte CR hodne zaspala s elektromobilitou, i diky skepsi vuci ni. A nyni se sem tlaci cinske firmy s nizkou cenou a to i s velkym naskokem v technologiich.
Ted uz evropa bude pocitat jen ztraty. A jak to bude s podporou je otazka, rada evropskych firem priznava, ze i s novinkami ci technologiemi jde nejdrive do ciny naz do evropy, nehlede na vyrobu.
Bavit se o zruseni podpory, o slepe ceste znamena take bavit se o razantnim poklesu vyroby v evrope. I usa jsou na tom lepe nez evropa.
Zaspala? A v čem? V infrastruktuře nebo výrobě EV? A pro koho, když drtivá většina populace ČR nemá na nákup vozu v ceně 450-500 tis. Kč. To je prosím oficiální statistika, nikoliv můj pocit.
Evropa není jenom ČR a drtivá většina populace (v ČR) si nekupuje nové vozy, ale ojeté a i tam je už velmi slušný výběr EV modelů
Dobře, dejte sem statistiku, kolik procent z těch, co tedy kupují ojeté vozy, kupuje ojeté EV, ať se zasměju. Podotýkám, že nejde jen o cenu. Celý život si kupuji spalováky nižší střední třídy a zrovna minulý rok jsem si koupil nový. Porovnám li užitné hodnoty, je ztrátou času dále se EV zabývat. Samozřejmě, že i v ČR existuje pár procent lidí schopných si tuto drahou hračku pořídit. Ale ne všichni z nich si EV koupí. Až se nasytí poptávka těch koupěschopných, co pak? Zavřeme automobilky?
Holt mentalni dedictvi Vencka Klausovic. My tubvyckame s octavkama PD, nez cely ten elektromobilni nonsesns kravhne a budeme se pak opravdu, ale opravdu vsem smat, jak jsme je pre*hcali.
Dejte na trh elektro s dojezdem 800 km za předpokladu, že tomu budu moct šlapat na krk, topit v tom nebo klimatizovat a nebát se že zůstanu někde viset. Dále zabezpečte infrastrukturu na úrovni současné sítě čerpacích stanic, nabíjení do 10 minut a ok, já tu ochcávku dám do šrotu a můžeme se začít bavit.
Vy to asi moc nesledujete že?
Proč by se na trh mělo dávat něco, co reálně využije zlomek lidí? A nebo když už něco takového vznikne, bude to stát balík.
Neznám nikoho, koho by bavilo jezdit k pumpě (čepovat / nabíjet) , tak jste první s plusaři 🙂
EV=Cina. Nic vic to neni a nikdy nebylo.
A nebude.
Hmm, a opak je co? Budeme dotavat a kupovat elektromobily, protože sice tech. parametry a ekonomikou je to nepřesvědčivé, ale je to módní, zvýší se mi tím soc.status a ukážu všem ostatním že na to mám a že mám taky velkého pindíka?
Tahle čísla vypovídají pouze o tom, jak kde se elektroauta dotují.
Pokud by byly dotace 0%, tak podíl elektroaut bude taky 0% (možná 0,1%).
Příklady dotací naleznete v historii u všehomožného (vemte např. takové šrotovné). Za 70 let budou Vaše pravnoučata v diskuzích nadávat na dotace pro něco, co bude nahrazovat elektromobily.
Dotace jsou poměrně „mladou“ záležitostí. Historii bych do toho moc netahal.
Šrotovné taky nebylo ve všech zemích – a taky to mělo jiný výsledek než se zamýšlelo.
Jste proti všem dotacím, nebo jen EV? pokud všechny, tušíte, že se rozloučite s většinou vlaků?
Já vnímám rozdíl v tom, zdali se dotuje něco pro veřejné použití (např. nákup vozidel pro MHD), nebo soukromé vlastnictví (jako osobní automobily nebo rekonstrukce domů). Pokud budu opravovat dům nebo kupovat nové auto, tak samozřejmě zkusím z dotací vytřískat co nejvíc to půjde, však jsem si to z daní předplatil, ale raději bych, aby stát takové věci nedotoval.
Česko – skanzen Evropy. Zdá se, že postupně už na všech frontách. Zaspíme a půjde to s námi s kopce. Ale hlavně, že je teplíčko a smrádek.
Hyundai docela jede a vyrábí – podíl EV/PHEV jde nahoru dost. Otázka co Toyota či Škoda.
A rozšíření EV? Novej Superb či Kodiaq rozhodně nebude levnější než Tesla 3/Y – firemní fleet půjde u obdobných cen cestou EV.
Zeptejte se lidí v nějakém korporatu co by řekli kdyby nafasovali EV? Jak by ti lidé byli štěstím bez sebe.
Zaspíme v čem? V dotacích? Některé západní západní trhy tak činí, nebo činily. Zároveň tam jede poptávka, a to s rysy panického kupního chování, po autech typu SUV. Proč asi. Bobligovský hon na čarodějnice započal. Je-li předpoklad, že po r. 25 se objeví na trhu „rodinná“ (tj. analogie nižší střední třídy) EV auta za, či spíše „od“ 25 tis. EUR (tak zní zadání), pořád je to na kupní sílu lidí v ČR hodně. Tlak na zvyšování mezd však bude dost škrcen, protože inflační spirála, roztočená covidovými restrikcemi, okrajovou korunou, politikou „po nás potopa“ vlády předchozí a opatrným našlapováním vlády současné,… Číst vice »
Inflační spirála je z poloviny způsobená zvýšenými maržemi obchodníků, růst mezd má na to negativní vliv (viz. země kolem nás), jejich růst tedy bude pokračovat, i protože máme nižší než ideální nezaměstnanost.
Zadotujete mi elektroauto ze svého? Myslím rozdíl mezi nafťákem a elektromobilem…
Zkuste si prosím pustit přednášku z ČVUT FS od lidí, kteří k tomu narozdíl od politiků říkají všechny informace a udělejte si vlastní názor
„Fenomén elektromobil, aneb jak ekologický je Váš elektromobil“
https://youtube/MfVK6_r4alw?feature=shared
Problem je, ze tady v CR je spousta „takzvanych odborniku“, kteri take prezentuji nicim nepodlozene domnenky jako fakt. A kdo to ma rozklicovat kdyz je to mimo jeho obor? Ve svem to vidim kazdodenne. Spousta si taky nechce pripustit moznost zmeny.
U tech aut placaji bezne stejne hovadiny jen z opacneho konce nez eko fanatici. Neprospiva to nikomu.
„Ústav automobilů, spalovacích motorů“ a Česká automobilová společnost :)) Příště prosím názor na katolíky z Husitské teologické fakulty.
Hezké, jak úplně ignoruje ostatní emise ze spalovacích motorů, což je ten druhý hlavní důvod, proč se elektroauta zavádí (ovšem o tom se u nás mlčí). Asi by měl v rámci výzkumu spalovacích motorů dýchat přímo z výfuku.
To, jestli jsme zaspali a stáváme se skanzenem ukáže teprve čas. Pravděpodobnost, že jsem zaspali je stejná, jako možnost, že se za 10-20 let ukáže, že EV byla slepou uličkou.
To vždycky posoudí až historie.
Já jsem třeba rád – že jsem „skanzenem v oblasti přijímaní uprchlíků a nikdy jsme je nevítali.
V případě aut – jsem rád, že se u nás nezavedlo šrotovné – jako na západě neb to skončilo jako vždycky „mysleli jsem to dobře ale dopadlo to jako vždycky“
Není nutné být vždy v čele.
V Česku si totiž velká část politického spektra, od ANO až po ODS, vzhledem ke svým prázdným programům a populismu, vybrala boj proti eko opatřením za svůj hlavní voličolap. U Babiše je to zcela zjevné, u ODS z části, ale všichni kdo modrého ptáka skutečně řídí, jsou staří demagogové. Od Vondry přes Bendu až po Zahradila. Stačí se podívat na novou kampaň do europarlamentu s Vondrou anebo svatý boj proti euro 7, které především má chránit zdraví obyvatel a ODS je na ruku automobilkám a jejich lživým postojům… To se pak těžko buduje pozitivní vztah k elektromobilitě a ochraně klimatu… Číst vice »
Proti Euro 7 pokud vím brojí i výrobci, že pokud se chtějí elektroauta, tak je to nesmysl. Hlavně je to prý tak napsáno, že tomu nikdo nerozumí, nejspíš ani ti, co to napsali.
To říká kdo, zase ti výrobci? A co katalozátory, adblue, euro 4, euro 5, euro 6, to jsou pořád ti výrobci, co proti tomu aktivně bojují, viďte? A nebude to tím, že se jim nechce modernizací snižovat marže? Protože euro 7 je napsané s ohledem na technologie. Že to tak není říkají pouze automobilky, pseudovědci nimi zaplacení a populisté/politici nimi zaplacení 🙂
Skáčete rád na lep?
Mimochodem, mezi zavedením euro 7 a zákazem prodeje spalováků je opravdu moře času, to jsou desítky milionů nových automobilů ve městech, v provozu až desítky let. To opravdu stojí za to, jednat u těchto jedovatých plynů dříve, než přijde povinná elektromobilita.
No já to beru čistě pragmaticky. Například stále jsou elektroauta drahá, nemají takový dojezd jako spalovací verze, nabíjení trvá desítky minut oproti 2 minutám. Tak mi přijde logičtější, aby se inženýři mohli zabývat vylepšováním těchto věcí, nebo hledání alternativy paliva než vymýšlení toho, jak provozovat motory v normě Euro 7.
Takže váš argument zní: v Evropě je velmi omezený počet inženýrů, mohou se zabývat jen několika málo technologiím a dvě-tři další už nezvládnou?
To nezní moc chytře.
A nebo jste to myslel tak:
Není potřeba, aby se našlo pár stovek inženýrů, kteří nám pomohou chránit naše zdraví, to ať raději pracují na něčem úplně jiném.
Já nevím, vám to dává smysl?
Euro 7 není jen o motorech a týká se i elektromobilů.
Já to také beru čistě pragmaticky. Chci se dusit? Ne. Vaše argumenty jsou pocity, ne pragmatismus.
Když jsme u toho „moře času“, přehrajte si prosím přiložené video. Člověka, velmi povolaného vyjadřovat se k tomu o čem řada zde diskutujících pouze naivně plácá,
rozhodně nemůžete považovat za nevzdělaného, ať již je Vaše vzdělání jakékoliv. https://www.youtube.com/watch?v=NM52_0PgO_k
Jsem taky prori Euro7 protože povede k recesi (nerůstu) a nebude se zvyšovat zivotní úroveň. A věřte mi, já bych si to auto dovolit mohl, ale nechci tu nový komunizmus a většina voličů taky ne. Takže 0,99% to jistí.
Co má euro 7 společného s komunismem? A proč by měl přijít ten váš nerůst? Přesně tímto straší automobilky v zachování svých marží a dezinformační politici v zájmu zachování politických darů od automobilek. A miliony lidí na to naskakují a vytrácí se racionalita a přichází jen hloupé a nízké emoce. Gratulki Jo a jestli vás tak zajímá dobro lidstva, tak jediná věc, která sem přinese komunismus, ale spíše něco mnohem horšího, bude nerůst způsobený rozpadem životního prostředí. Tady se můžete inspirovat v boji proti skutečným hrozbám, které nás ohrožují. Až bude svět ve skutečné krizi, můžete se mazlit se svými… Číst vice »
Euro 7 je opravdu nesmysl zavadet. Neni sance ze by to prineslo neco pozitivniho prakticky nikomu a nicemu.
Až na lidské zdraví, ale co to je proti prachům, pfff
S většinou se dá souhlasit, s výjimkou euro 7. Tam přínosy zdaleka nevyváží náklady.
Pár desítek tisíc za cenu zdravější populace? Ono se totiž euro 7 netýká ani tak emisí CO2 ale síry a různých jiných sra*ek, které především škodí samotným lidem. To kvůli pár tisícům necháte své děti dýchat tyhle svinstva? Pokud ano, neraďte to i ostatním prosím 😉
A víte co tím dosahnete, že nova auta budou tal drahá, že si je nikdo nekoupí a budou se v provozu udržovat vraky do rozpadnutí, které budou čmoudit o to víc.
Nebo si auto zajedu koupit do Bělahradu, kde tyto nesmysly neplatí. Třeba se obnoví po modernizaci Subotica-Novi Sad Avala. ČD by to mohli promovat jako „odpočiňte si cestou pro váš nový vůz“🤣
Třeba proto, že to chtějí voliči tam nějak všude? Prostě nikdo to nechce a váš zelený volební výsledek 0,99% tomu odpovídá. Co dodat? Asi že tolik lidí to zajímá
Jaký zelený výsledek? 😁 jako že pro ochranu životního prostředí je pouze 1% lidí, protože to tak dopadlo u jedné politické strany?
Ok, strana pro auta neměla nic, dokonce ani nevznikla.
Takže milý pane, auta zde nechce nikdo! Požaduji jejich totální zákaz a to okamžitě, protože nikdo si je nepřeje!
Idiotské? Nu, je s váma těžké držet v diskuzi krok.
„euro 7, které především má chránit zdraví obyvatel “ – to, že euro 7 je kvůli ochraně zdraví je čistokrevné zelená demagogie.
Jedním z důkazů je to, že ji nestvořili technici, ale zelení pomatenci, kteří o fyzice a chemii nikdy nic neslyšeli. (A ještě se tím chlubí – viz Uršula)
Nechapete fungovani evropskych regulacnich mechanismu. Nejdrive se samozrejme euro 7 konzultovalo s prumyslem a vedci, pokud je vubec mozne, a kdyz ti jim to odkyvali, tak se napsala regulace. A v ten moment zacal lobbying automobilek, protoze by jim klesly marze. Samozrejme v cechacj je velka masa lidi, ktera se necha manipulovat korporatnim lobbyingem: pocjnaje politiky. A euro 7 rozhodne neni fyzikalni ci technicka nemoznost: v cine a usa se pripravuji mnohem prisnejsi normy. Akorat tam pak evropske automobilky nebudou moct vyvazet a pro evropu to bude znamenat dalsi hosodarskou pohromu a ztratu konkurenceschopnosti.
Bylo by zajímavé porovnat ceny totožných vozidel ve verzi s benzínovým motorem a elektromotorem. V některých státech jsou elektroauta dotována a lze předpokládat, že bude výhodnější pořízení těchto vozidel, nehledě na slevy na parkovném, dálničních poplatcích a podobně.
Ceny u novych aut stredni tridy mezi elektro a benzinem v odpovidajici vybave a motorizaci se lisi minimalne, tedy pokud 4-6k eur pri nakupce mezi 30-50k EUR nepovazujete za neco super zasadniho.
Takze tu je rebricek top 10 najpredavanejsich aut v Europe Divne, nepovedal by som ze v rebricku kraluju auta strednej triedy. 1. Tesla Model Y 71 683 2. Dacia Sandero 60 202 3. Volkswagen T-Roc 54 960 4. Peugeot 208 53 336 5. Opel Corsa 53 307 6. Toyota Yaris Cross 53 050 7. Fiat/Abarth 500 45 598 8. Dacia Duster 45 310 9. Renault Clio 44 134 10. Volkswagen Golf 42 903 Teraz mi k nim skuste najst elektricke ekvivalenty v cene o 4 – 6k eur drahsie. Som zvedavy, ako sa vam k najpredavanejsiemu spalovaku Sanderu podari najst… Číst vice »
Chápu, co tím chcete říci. Ale rozdíly v Evropě jsou tak obrovské – že společný žebříček pro celou Evropu nemá správnou vypovídací schopnost.
Ty rozdíly jsou obrovské – jak v ekonomické úrovni – nejen východ proti západu, ale i jih proti středu/severu.
Tak i obrovské rozdíly v dotacích.
To velmi pokřivuje obrázek o nějakém součtu.
Ok, tak sa podme pozriet na bohate Nemecko. Predaj aut januar – august 2023. Tabulka predaja 1. Golf 51 000 2. T-Roc 48 000 3. Tiguan 42 000 4. Opel Corsa 35 000 5. Tesla Y 34 000 . . 10. ID.3 17 000 Zoberte si, ze ID.3 co ma byt nieco ako Golf sa predalo 1/3 toho co spalovacieho golfu. Ked si zoberiete, tak Golf a tiguan sa daju bez problemov uz s nejakou vybavou kupit do 30 000 euro. ID.3 zacina okolo 40 000. Nasiel som ze cena elektrin v Nemecku sa pred domacnosti pohybuju okolo 400 eur/… Číst vice »
Jenže plno lidí dobíjí většinou z vlastní FVE. Tu mají za stejné peníze jako my.
Případně mohou mít tarif pro elektromobily, to mi google našel taky.
Za 400 € / MWh určitě pravidelně tankovat nechtějí.