Elektrobusová linka 23 v Budějovicích bude nadále zdarma už jen pro řidiče odstavených aut
Záchytné parkoviště Jírovcova v Českých Budějovicích. Pramen: DPMCB
Parkovací lístek bude nahrazovat celodenní jízdné pro jednu osobu.
Pardon ale co rodiny co jich je třeba 4lidi ve voze rodina prostě tak kvůli tomu vlastně zbylí 3 osoby musí jít jak bůh ví co do toho automatů který občas nefungují jak všichni známe a koupit si lístek, kde to jsme ve městě co je každý hamižný na prachy? Je to smutný spíše že si někdo řekl že když už to nějak udělali ať to nechají. To že je nějaká doba nesouvisí vůbec stimhle a vidím zatím jen aby někdo měl namaštěný kapsi
Tohle parkoviště má tu vadu, že není pro lidi z ostatních směrů. Aneb projedu celé město autem, zaparkuju a jedu celým městem MHD zpět k centru.
Tam není jiné parkoviště, nebo se od Vás nedá jet busem/vlakem?
Ne.
Výborně, tohle je přesně správná cesta i pro další větší města; pořádné záchytné parkoviště stranou, z něj rychlá veřejná doprava do centra a parkování jza cenu jednoho celodenního lístku na MHD (optimálně s možností využití více osobami, rodinou, … ).
U Prahy bych to doplnil ještě parkovacími domy u některých stanic příměstských frekventních S vlaků.
Města jsou aut plná a tohle pomůže odstranit zbytečné popojíždění.
Teprve potom je možné zavádět mýta a zóny.
Jenže to, nad čím se rozplýváte, není případ ČB- nevelkého, nerozlehlého, města, cca 95 000 obyvatel. To parkoviště kapacitně nedostačuje, je jen jedno a pro většinu dojíždějících na opačné straně města. Chybí okruhy kolem města, když chcete z jedné okrajové části do druhé, musíte centrem. Parkovacích míst ve městě ubývá a modré zóny jsou téměř všude a přibudou další, bez jakékoliv kompenzace. Kde jezdí bateriové elektrobusy, silnice jsou nabývale rozryté, asfalt zvlněný a rozlámaný, asi vysoká hmotnost a obrovský tlak na cm2, přitom malá přepravní kapacita a jen přední část je nízkopodlažní.
Souhlas. Kapacita malinká – do města jezdí cca 5000 aut z okolí. Myšlenka za 1, provedení za 5.
A to nikdo z těch 5000 aut nemá možnost jet do ČB jinak?
Nemá, protože Jikord. Opravdu nepůjdu 15 minut na bus za ves, když může jet přes ní (to mám na zastávku do pěti minut chůze, ale pouze několik málo spojů denně) a pak jet tím busem do „širšího“ centra (srovnatelně k tomu parkovišti, který i já mám přes celý město) přes půl hodiny, když to autem od baráku stihnu za 20 – 30 minut…
Pro srovnání, do práce autem 20 minut, na skútru 30 minut, na kole 50 minut, veřejnou dopravou hodina patnáct (a to zanedbávám, že na veřejnou dopravu musím čekat).
Aneb jak dostat bonus za to, že vůbec jedu do města autem. 🙂 Nu, parkování za cenu rodinného lístku, tj. pro plnou kapacitu auta, proč ne – i když z části takového výdělku se zase místo do městské dopravy investuje do parkovacího domu…
Ano, vyjít vstříc těm, kdo přijedou sami autem …. proč zrovna jim??
Protože jsou nuceni nechat auto na okraji města a PLATITza to. Mohli by přiznat ke každému vozu celodenní jízdné pro pět osob, ale na jednu jízdenku. Víc osob z jednoho auta ze záchytného parkoviště do centra a většinou i zpět jedou společně.
Celodenní jízdné je overkill. Jsme v Budějcích. Chcete vidět centrum, projdete se k Maláku, nebo na Rekole dojedete od Slepáku na Hlubokou a zpět. Že by někdo městskou jezdil do Sucháče, na Borek nebo na Máj se mi nezdá. A kdo má P+R pro denní dojíždění do práce, bude mít asi kancl někde poblíž linky 23.
Celodenní jízdné= ráno tam a po šichtě zpět, popř. ještě rychlý nákup. Proč kupovat další lístek, když mezitím jste celou dobu v práci. Lidé se často sváží v jednom autě, ale jízdné jen pro řidiče je další důvod, proč se na to vybodnout.
A tak jen proto, že je dotován řidič, bude těch řidičů a aut místo jednoho více. Tady se ukazuje, jak některé dobře myšlené věci mají nakonec opačné účinky. Na druhou stranu, kdyby se platilo parkovné a jízdné, tak všichni ušetří na parkovném a jízdné budou mít stejné, tedy motivace tím jedním autem společně přijet – když už nemohou jinak…
Jasně, hlavní problém je PLATIT. Takže zatímco jiní uživatelé veřejné dopravy platí jízdné, které jde do veřejné dopravy, Vy chcete platit jízdné, které jde do údržby parkovišť. Ale platit extra za zábor a údržbu té plochy, to ne…
Ono odstavné parkoviště má bránit hlavně tomu, aby takováto auta s jednou osobou vjížděla do centra města a (i) zabírala tam parkovací místa pro místní a (ii) produkovala tam zplodiny. Aby vycházelo i ekonomické srovnání pro takové řidiče dobře, je třeba nasadit nějakou pobídku, aby nechali auto na okraji města a do centra se svezli elektrobusem. Pokud budou muset platit parkovné i za MHD a hlavně se tou MHD někam přesunovat (časová ztráta), tak spousta lidí raději vjede do centra, i když tam bude parkování dražší. Důsledky jsou pak nasnadě – kongesce, exhalace, parkování na zakázaných místech…
Možná právě o to jde. Dokud půjdou peníze, vybrané z pokut, do městského rozpočtu, není důvod něco zlepšovat. Čím obtížněji se bude parkovat, tím víc vyberou… Ale možná jsem jen přehnaně paranoidní a městským zastupitelům jde jen o dobro obyvatel:)
Také mi přijde. 🙂 Je tu totiž jedna primární věc: Kamkoli jedu, působím nějaké i nepříznivé vlivy. Pokud jede víc lidí, méně těch vlivů způsobí, pokud jedou spolu, a naopak. Takže primárně jde skutečně o to obtěžovat co nejméně okolí.
Jenže Vám uniká ta zásadní věc, že jde venkoncem o pobídku … jet do města autem. Aneb proč tam jet jinak, když mě tohle vyjde nejvýhodněji.
Pane Jůza, můžu si vás naklonovat? To abych do toho Budvajzu teda nejel sám…