Doprava ve městě Elektrobusy Parkování Zprávy

Elektrobusová linka 23 v Budějovicích bude nadále zdarma už jen pro řidiče odstavených aut

Záchytné parkoviště Jírovcova v Českých Budějovicích. Pramen: DPMCB
Záchytné parkoviště Jírovcova v Českých Budějovicích. Pramen: DPMCB
Parkovací lístek bude nahrazovat celodenní jízdné pro jednu osobu.

Rada města České Budějovice v pondělí schválila změnu tarifu tamní MHD. Týká se linky 23, kterou mezi odstavným parkovištěm v Jírovcově ulici a náměstím Přemysla Otakara II. zajišťují elektrické midibusy. Přeprava na této lince je dosud pro všechny zdarma, od 1. června bude zpoplatněna běžným tarifem.

S jedinou výjimkou: zadarmo se i nadále budou vozit řidiči, kteří svůj vůz odstaví na záchytném parkovišti Jírovcova. Řidiči aut zanechaných na parkovišti budou moci využít linku 23 během 24 hodin od odstavení vozu. K prokázání jim poslouží parkovací lístek. Ten bude nahrazovat celodenní jízdné pro jednu osobu. Pokud tedy automobilem dorazí více pasažérů, bude moci tento nárok uplatnit jen jeden.

„Většina uživatelů záchytného parkoviště přijíždí do města za prací, jedou navíc nejčastěji ve voze sami,“ uvedl ředitel Dopravního podniku města České Budějovice Slavoj Dolejš. Cena parkovného je pět korun při stání do hodiny, do čtyř hodin činí 10 korun a do 14 hodin 20 korun.

Spuštění sítě elektrobusových linek v centru města na podzim 2018 bylo největší změnou v budějovické MHD za poslední léta. Síť zajišťuje jedenáct elektrických midibusů Škoda 29BB s karosérií Solaris a technologií cyklického nabíjení. Midibusy se nabíjejí na konečné z trolejbusové troleje.

Nové midibusové linky zajišťují obsluhu historického centra a jeho propojení se záchytným parkovištěm v Jírovcově ulici, nádražím, českobudějovickou nemocnicí a Havlíčkovou kolonií. Linky nesou čísla 21, 22 a 23 a všechny zajíždějí na náměstí Přemysla Otakara II. Linka 23 pendluje mezi hlavním náměstím a záchytným parkovištěm v Jírovcově ulici.

Odebírat
Upozornit na
guest
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Filip

Pardon ale co rodiny co jich je třeba 4lidi ve voze rodina prostě tak kvůli tomu vlastně zbylí 3 osoby musí jít jak bůh ví co do toho automatů který občas nefungují jak všichni známe a koupit si lístek, kde to jsme ve městě co je každý hamižný na prachy? Je to smutný spíše že si někdo řekl že když už to nějak udělali ať to nechají. To že je nějaká doba nesouvisí vůbec stimhle a vidím zatím jen aby někdo měl namaštěný kapsi

Jan

Tohle parkoviště má tu vadu, že není pro lidi z ostatních směrů. Aneb projedu celé město autem, zaparkuju a jedu celým městem MHD zpět k centru.

Frantisek

Tam není jiné parkoviště, nebo se od Vás nedá jet busem/vlakem?

Kajman

Ne.

soumar

Výborně, tohle je přesně správná cesta i pro další větší města; pořádné záchytné parkoviště stranou, z něj rychlá veřejná doprava do centra a parkování jza cenu jednoho celodenního lístku na MHD (optimálně s možností využití více osobami, rodinou, … ).
U Prahy bych to doplnil ještě parkovacími domy u některých stanic příměstských frekventních S vlaků.
Města jsou aut plná a tohle pomůže odstranit zbytečné popojíždění.
Teprve potom je možné zavádět mýta a zóny.

zdenda1

Jenže to, nad čím se rozplýváte, není případ ČB- nevelkého, nerozlehlého, města, cca 95 000 obyvatel. To parkoviště kapacitně nedostačuje, je jen jedno a pro většinu dojíždějících na opačné straně města. Chybí okruhy kolem města, když chcete z jedné okrajové části do druhé, musíte centrem. Parkovacích míst ve městě ubývá a modré zóny jsou téměř všude a přibudou další, bez jakékoliv kompenzace. Kde jezdí bateriové elektrobusy, silnice jsou nabývale rozryté, asfalt zvlněný a rozlámaný, asi vysoká hmotnost a obrovský tlak na cm2, přitom malá přepravní kapacita a jen přední část je nízkopodlažní.

medvěd

Souhlas. Kapacita malinká – do města jezdí cca 5000 aut z okolí. Myšlenka za 1, provedení za 5.

Frantisek

A to nikdo z těch 5000 aut nemá možnost jet do ČB jinak?

bakiy

Nemá, protože Jikord. Opravdu nepůjdu 15 minut na bus za ves, když může jet přes ní (to mám na zastávku do pěti minut chůze, ale pouze několik málo spojů denně) a pak jet tím busem do „širšího“ centra (srovnatelně k tomu parkovišti, který i já mám přes celý město) přes půl hodiny, když to autem od baráku stihnu za 20 – 30 minut…
Pro srovnání, do práce autem 20 minut, na skútru 30 minut, na kole 50 minut, veřejnou dopravou hodina patnáct (a to zanedbávám, že na veřejnou dopravu musím čekat).

Frantisek

Aneb jak dostat bonus za to, že vůbec jedu do města autem. 🙂 Nu, parkování za cenu rodinného lístku, tj. pro plnou kapacitu auta, proč ne – i když z části takového výdělku se zase místo do městské dopravy investuje do parkovacího domu…

Vít Jůza

Ano, vyjít vstříc těm, kdo přijedou sami autem …. proč zrovna jim??

zdenda1

Protože jsou nuceni nechat auto na okraji města a PLATITza to. Mohli by přiznat ke každému vozu celodenní jízdné pro pět osob, ale na jednu jízdenku. Víc osob z jednoho auta ze záchytného parkoviště do centra a většinou i zpět jedou společně.

Vašek

Celodenní jízdné je overkill. Jsme v Budějcích. Chcete vidět centrum, projdete se k Maláku, nebo na Rekole dojedete od Slepáku na Hlubokou a zpět. Že by někdo městskou jezdil do Sucháče, na Borek nebo na Máj se mi nezdá. A kdo má P+R pro denní dojíždění do práce, bude mít asi kancl někde poblíž linky 23.

zdenda1

Celodenní jízdné= ráno tam a po šichtě zpět, popř. ještě rychlý nákup. Proč kupovat další lístek, když mezitím jste celou dobu v práci. Lidé se často sváží v jednom autě, ale jízdné jen pro řidiče je další důvod, proč se na to vybodnout.

Frantisek

A tak jen proto, že je dotován řidič, bude těch řidičů a aut místo jednoho více. Tady se ukazuje, jak některé dobře myšlené věci mají nakonec opačné účinky. Na druhou stranu, kdyby se platilo parkovné a jízdné, tak všichni ušetří na parkovném a jízdné budou mít stejné, tedy motivace tím jedním autem společně přijet – když už nemohou jinak…

Frantisek

Jasně, hlavní problém je PLATIT. Takže zatímco jiní uživatelé veřejné dopravy platí jízdné, které jde do veřejné dopravy, Vy chcete platit jízdné, které jde do údržby parkovišť. Ale platit extra za zábor a údržbu té plochy, to ne…

Panoramix

Ono odstavné parkoviště má bránit hlavně tomu, aby takováto auta s jednou osobou vjížděla do centra města a (i) zabírala tam parkovací místa pro místní a (ii) produkovala tam zplodiny. Aby vycházelo i ekonomické srovnání pro takové řidiče dobře, je třeba nasadit nějakou pobídku, aby nechali auto na okraji města a do centra se svezli elektrobusem. Pokud budou muset platit parkovné i za MHD a hlavně se tou MHD někam přesunovat (časová ztráta), tak spousta lidí raději vjede do centra, i když tam bude parkování dražší. Důsledky jsou pak nasnadě – kongesce, exhalace, parkování na zakázaných místech…

zdenda1

Možná právě o to jde. Dokud půjdou peníze, vybrané z pokut, do městského rozpočtu, není důvod něco zlepšovat. Čím obtížněji se bude parkovat, tím víc vyberou… Ale možná jsem jen přehnaně paranoidní a městským zastupitelům jde jen o dobro obyvatel:)

Frantisek

Také mi přijde. 🙂 Je tu totiž jedna primární věc: Kamkoli jedu, působím nějaké i nepříznivé vlivy. Pokud jede víc lidí, méně těch vlivů způsobí, pokud jedou spolu, a naopak. Takže primárně jde skutečně o to obtěžovat co nejméně okolí.

Frantisek

Jenže Vám uniká ta zásadní věc, že jde venkoncem o pobídku … jet do města autem. Aneb proč tam jet jinak, když mě tohle vyjde nejvýhodněji.

Karl vB.

Pane Jůza, můžu si vás naklonovat? To abych do toho Budvajzu teda nejel sám…

Partneři


Czechtoll

pst
podcast