Elektrizace Zlína dostala zelenou, přestavba trati vyjde na 12 miliard
Jednotka 640 RegioPanter, foto: České dráhy
Zlín se v příštích letech zařadí jako předposlední krajské město mezi vyspělé železniční destinace, pokud se tedy jako měřítko vezme
Je to z bídou, že to je tak jedna z mála rozumných věcí, které se budou dělat. Navíc opětně mimo OPD2. A jestli EU bude v 2023 :-)) Prostě příprava 0B.
Ad. Pavel: Moderní bezstykové kolejnice, vypružené izolované lože, kotoučové nebo umělé brzdy a hlavně moderní elektrické lokomotivy a soupravy. To je to co Vás čeká. A myslím že nebudete muset ani moc prosit ale stejně ji dostanete. Krásně hnusnou čtyřmetrovou zeď, několik kilometrů dlouhou. A to přímo před Vaše okna. Ad.Daniel: Pokud čtete regionální zpravodajství, tak by jste věděl, že soutěž na dopravní terminál již běží. Ovšem v rámci úspor, se zcela jistě ve výsledku dočkáte něčeho jiného. Místo velkoformátové dlažby nebo litých hladkých nástupišť. Dizajnované kvalitní zastřešení. Vytápěné nástupištní čekárny, které jsou celé z umělého skla a rauchenplatz z… Číst vice »
Nejsmutnější na tom je, že „…Modernizace podle ní umožní i další rozvoj nákladní dopravy, především v terminálu v Lípě nad Dřevnicí…“. Toto je asi to nejhorší co Zlín může potkat, Nelogicky se tahají těžké vlaky přes celé město. Hluk, otřesy, prach, to vše na denním pořádku a ještě více v noci. Tohle musel vymyslet opravdový „genius“. V souvislosti s tím věřím, že se alespoň zbavíme lokomotiv řady 742.
Také by mě zajímalo, jak jsou řešeny protihlukové úpravy, protože si nedokážu představit jak kontejnery sviští 100 km/h 10 metrů od obytných domů….
Nová trať, ocelenka, co to projede bez brždění… To moc úprav nepotřebuje. Jen nesmí být na CDP blbí a pouštět ty vlaky durch až do terminálu.
ad Pavel: ano, výrazně se zlepší napojení kontejnerového terminálu v Lípě. Hlavně tam projedou vlaky o maximální možné délce 740 metrů, tedy bude jich v součtu méně. Ale protože to v elektrické trakci a při větší délce bude produktivnější (čti levnější), tak bude možné obsloužit více zákazníků (i těch, kteří používají přímou kamiónovou dopravu). Vlaky budou určitě tišší, to snad vidíte již dnes. Nové vozy mají proti klasickým vozům útlum hluku – 12 dB a proti řadě 751 musí být i řada 742 balzám na uši. A občas (zatím ne moc často, není kapacita) vám tam posíláme i řadu 761… Číst vice »
Ad Pavel: Byl byste tedy raději, kdyby ty náklady táhly po silnicích kamiony? Rozvoj železniční nákladní dopravy může je pro obyvatele Zlínska rozhodně lepší než rozvoj silniční nákladní dopravy.
Jo, všechno něco stojí, ale přeci jen, že modernizace silně regionální trati přijde každého Čecha na 1200,- korun …..
No třeba budou jezdit rychlíky Zlín – Praha
Přímé vlaky už jezdí. Minulý rok se jmenovaly IC Zlínský expres 550/551 a tento rok se jmenují Rx Bouzov 894/895. Elektrifikací ale odpadne přepřah na diesel ve stanici Otrokovice.
Tak když se to podělí alespoň 30 lety životností, 40 Kč/ročně (pokud to v rámci EU mánie – časového tlaku a nejnižší ceny úplně neo..) Současné komunistické tratě mají 50 let a stále kupodivu slouží. Nyní je slavnostně místy opravují.
Proti Pražákům a 33 mld za Kladno je to poměrně levné 🙂
S ohledem na cenu díla a fakt, že další zásadní peníze nepřijdou do trati dřív než v roce 2050, tak mi 100 km/h přijde málo :-/
Koukněte se na mapu a hustotu zastávek.
Více je nejen zbytečné (reálně nevyužitelné), ale i nerealizovatelné.
Jak jsem u velké části projektů kritikem nedostatečných ambicí SŽDC, v tomto případě jsem s rozsahem celkem spokojený. Jde o příměstskou trať s velkým počtem zastávek a žádný tranzit zde s ohledem na ukončení trati ve Vizovicích nehrozí. Jediné čeho se trochu děsím, že nové nádraží v krajském a architektonicky zajimavém Zlíně dopadne tak, že se tam šoupnou dvě nejlevnější nástupiště se zastřešením z vlněného plechu a šmitec… chtělo by to architektonickou soutěž na nádraží jako celek, ale to jsem asi moc naivní.
Jak to bude se sklony po tom „zavrtání“? Nebude pak vozba právě nákladních vlaků energeticky náročnější než dnes, když už je řeč o „rozvoji“?
Průměrný sklon celé trati se nemění.
Budou krátké rampy u vjezdů a výjezdů z podjezdů. Na to mají nákladní vlaky kinetické energie dostatek.
Toto je z dokumentace EIA k tomu nejdelšímu zanoření v Otrokovicích – Kvítkovicích: „Koleje budou vedeny pod silnicí, která výškově zůstane nezměněna. Niveleta koleje bude situována 7,60 m pod niveletou silnice. Kóta temene kolejnice bude zhruba na úrovni 183,700 m n. m. Sklony koleje zde dosažené jsou od Otrokovic klesání 9‰ a navazující stoupání 11‰. Délka tunelové části bude 200 m“.