Elektrizace Zlína: Do konce roku stavební povolení, příští rok tendr
Nádraží Zlín střed. Autor: Pavel Ševela, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10506280
Nádraží Zlín střed a Otrokovice získají nová nástupiště, podchod a novou nádražní budovu.
Uvítal bych dvojitého InterPantera na lince R13 což je rychlík Moravan, který by se rozpojil v Otrokovicích a jeden by jel do Zlína pod novými dráty a druhý pokračoval do Olomouce jako je teď
Plán je přes Kojetín a Hulín, po tom co se elektrizuje trať mezi těmi městy.
A kdo tím bude jezdit? Ve Zlíně je nádraží uprostřed ničeho a většina zastávek se zruší.
Zůstane jen Zlín-Malenovice zastávka u nákupního střediska a uprostřed ničeho.
Zlín-Malenovice obec uprostřed ničeho,
Zlín-Prštné u nákupáku uprostřed ničeho.
Většina míst na trati pouze trolejbus nebo auto.
Čím déle stavba nebude, tím lépe.
Budou tím jezdit lidi. Uprostřed ničeho jste akorát vy se svými trapnými názory.
To si řekneme za pár let.
Ne že by to dneska bylo nějak lepší…
Hlavně klid. Nespěchat.
Letos možná stavební povolení, kafe a koláčky. V polovině příštího roku začně soutěž. Pak se bude dlouze vybírat. A další rok se možná začne stavět.
Pak budou hledat půl roku klíče od bagru. Pak si zajdou do pohostinství na oběd. Pak se zchladí sodovkou. A pak půjdou zírat na roustoucí trávu kolem současného náspu.
Prostě klídek, siesty, alá Mexiko.
Především musíte vykoupit pozemky a takové vyvlastnění je minimálně na půl roku
Tak to je asi smůla, že se o té stavbě před půl rokem ještě vůbec nevědělo, co? Nepracujete náhodou v SŽ?
Vyvlastění můžete dělat až po předchozím schválení stavby, když máte platné územní rozhodnutí.
Vyvlastňovat jen proto, že o stavbě snad všichni vědí, to prostě nelze. Sova by měla vědět proč to možné není.
Takže to nemohli ty pozemky koupit normálně?
Když SŽ je nikdo neprodá, tak je nekoupí normálně.
Vyvlastňovat ne, ale vykupovat vám nebrání nic celou dobu.
Však taky SŽ má pozemky od těch kdo je prodají (jsou ochotni) zasmluvněny pod „Smlouvou o Smlouvě budoucí“, protože dokud není územní plán, tak taky by mohl vykupovat zbytečně.
Tam nepracuje nikdo, tam jsou lidé jenom zaměstnaní
Po vybrání se bude odvolávat a soudit…nebo soutěž rušit…
… potom, až to bude hotové někdo spadne z peronu do kolejí. No prostě všichni okolo jsou …
„Pak si zajdou do pohostinství na oběd“
To víte, je to stavební firma, nikoliv koncentrační tábor.
Zapomněl jste na Pátou kolonu.
Zapomněl jste na případné napadení výsledku VŘ neúspěšným uchazečem a následné procedury jdoucí přes ÚHOS, nebo soud.
Závidím. Kéž by to stejným tempem šlo i do Brna po 340.
100 km/h? My jsme v roce 1924?
Trasování umožňuje na větší části tratě i 160, na menší 130. I kdyby se teda část udělala na 140…
Záleží zdali vlaky budou mít tak velké zrychlení aby ji dosáhly než budou brzdit. Určitě ale zvýšení vmax při rekonstrukci není tak drahé.
Do Zlína se neuvažuje zavedení dálkobých vlaků?
Tak jestli bude nějak potenciální prodloužení za Vizovice, smysl by to dávalo.
Upřímě, jsem zvědavý jestli se tam opravdu bude jezdit tou 100vkou v úsecích kde je zástavba, hlavně Louky-Prštné-Svit.
Nebudou, to je jen pro takové flustraty jako je Jaaa, jinak tam ty rychlosti ani pořádně dosáhnout nejde.
Zastávky jsou 1,3 – 1,5 km od sebe. To je tak akorát se rozjezt a zase brzdit z té stovky.
…
Takže aby bylo po šotoušsku, tak se budou muset zrušit zastávky pro zrychlení osobáků, přidat zastávky, aby území obsluhoval osobák a ne rakovinotvorný trolejbus řízená točvolantem přirostlým ke kolečku …
Následně přes všecky hejty zapomenou zakázku zadat stavební firmě. V tom filmu se dohádali a zbylo jim 1 pivo. Celé okolí vědělo, že jsou vysoce kompetentní!
Ta trať je především příměstská, pro osobáky. Zastávky jsou tam dost nahusto a s úrovňovým přístupem. R tam dnes jezdí 2x za den, takže i 2hodinový takt by byl naprosto nevídaný.
Časová úspora vznikne především odstraněním křižování a Otrokovice není důvod projíždět bez zastavení, to kdyby někomu vadil rychlostní propad 500 metrů od peronu.
Ale jasně, když se to pro veliké Já bude muset celé přeprojektovat, tak budou místní skákat do stropu. Jen teda nevím jestli radostí.
Samozřejmě pravidelný takt R se do Zlína zavede (závisí i na modernizaci tratě Brno – Kojetín – Hulín), ale ani kvůli tomu to není potřeba dělat na 160.
To je tak rok 2030+ nejdřív.
Na 12 kilometrech zůstanou 3, slovy tři zastávky. Kde máte to příměsto?
Stejná pohádka jako o VRT.
VRT má zahájené stavební řízení?
Datum zahájení výstavby VRT se neustále bezdůvodně neodkládá? Navzdory slibům o maximální prioritě.
To je jen politické tlachání, prioritu mají dálnice
A když tedy chtějí odlehčit přetížené silnici a zvednout nákladní dopravu proč tzv. Prštenskou příčku u Alberta staví jako meganadjezd s óbrkruháči? Jak to prosím pomůže nákladní železniční dopravě? Co tahle obnovit vlečku přes řeku? Máte tam most a zbytky kolejí tam ještě leží. Určitě to vyjde levněji než ta silniční superstavba. Podpora nákladní železniční dopravy v praxi, ale půlka projektu modernizace železnice je o silničních nadjezdech a podjezdech. Je tedy jasné kde se ztrácí peníze určené pro železnici. Hlavně že na konci videa meldují kecy o odlehčení přetížené a nebezpečné silniční dopravy.
A navíc je to stále v památkové zóně Zlín. Zcela ten most zkazí místní vizuál. Toto je zase jen bohapustý výplod a nesmysl od silničářské lobby.
A to si ještě silničářská lobby vymyslelala troleje, aby byl nadjezd ještě vyšší. Při jízdě MHD se má vystoupit a přes koleje přejít do navazujícího spoje, žejo?
Jenže v Prštnén přes přejezd žádná MHD nejezdí, co tam máte dál za nesmysly?
Do Prštného něco určitě jezdí, a vsadím se že přes hlavní silnici než přes nábřeží.
Proč takhle průhledně lžete, to se přece nechá snadno zkontrolovat?? Zastávka Prštné náves, linky číslo 1 a 11, obě dále pokračují po třídě Tomáše Bati, takže kudy asi tak jezdí??
Spoje zítra ráno, tak o čem se tu bavíme, o vašich mylných představách?!
„Jak to prosím pomůže nákladní železniční dopravě?“
Například zamezením bouraček na přejezdu.
Nová silnice určitě nepomůže nákladní železniční dopravě. Nová silnice pomůže nákladní kamionové dopravě.
A co přesně tam ty nákladní vlaky mají vozit, prosím?
Boty od Bati už asi ne, a pro jogurty do Alberta to nejspíš taky nebude to pravé.
A co tam tedy vozí a budou vozit ty kamiony, když říkáte, že není co? Já si to napojení průmyslové zóny za řekou nevymyslel.
Podle někoho je zdvojkolejnění trati „lobbing majiele překladiště v Lípě“.
Kontíky do Lípy a uhlí do teplárny.
Je velice pravděpodobné že to uhlí už tam za pár let vozit nebudou…
Hala-hala-hala-hala-hala-hala-hala-hala-hala-hala-hala-hala-hala!
To je komedie jak modernizace Ostrava – valmez..nikdy.
https://zdopravy.cz/frydlant-nad-ostravici-ma-novy-terminal-pro-verejnou-dopravu-81560/
Zvlášní, že místní samospráva si stavbu zařídit dokážě. Ale jak se to má zařizovat z Dlážděné… tak najednou hejty na všecky strany, vlastníky pozemků nevyjímaje, vč. těch, co prodali.
„Koncese na výstavbu trati Otrokovice – Vizovice byla podepsána 24. září 1898 a po dokončení výstavby byl veřejný provoz této lokálky zahájen již 8. října 1899. Provoz na trati zajišťovala na účet vlastníka společnost KFNB“
Citace z Wiki: stavba trati zabrala rok. Naši Diletanti to budou opravovat, elektrizovat a redukovat kolejiště mezi lety 2026 a 2030, tedy 4 roky. My dnes máme horší technologie než tenkrát? Dnešní způsob staveb infrastruktury je fakt na blití.
Potřebovali tehdá něco jako územní plán?
Kolik inženýrských sítí bylo rozeseto v krajině?
Kolik občanských združení, které mohly do toho kecat existovalo?
Kolik ekologů existovalo? Kolik rostlinek a brouků bylo potřeba chránit?
Kolik úředníků o tom rozhodovalo?
Kolik vlastníků pozemků bylo?
Jak byla zastavěná krajina budovala a cestama?
Co na to tehdejší NIMBY?
Berte to tak, že tehdá společnost železnici vnímala jako příchod pokroku, dneska lidi co jim přirostlo kroutící kolečko k rukám nevidí v železnici nic pozitivního (ani to, že se všichni nebudou muset mačkat na silnicích).
Jinými slovy potvrzujete, že je to dnes fakt horší a jak píše Patolízal, „na blití“.
A navíc všechny tyto ekology atd mohli vyřešit už dávno.
Problém je, že to nechtějí vyřešit. Mají možnost se vymlouvat, na „náročné“ jednání s ekologickými organizacemi a místními.
Ono to našim politikúm vyhovuje, nemusí pracovat a vymluví se na ekology a NIMBY
Ne, absolutně to není horší a nikdo kloudný by v životě neměnil dnešní železnici za pár příšerných pomalých parních vlaků dvakrát za den.
Jen je to prostě komplikovanější, protože mj. existuje něco jako demokratické zřízení a právní stát, který má své řídicí a kontrolní mechanismy.
Jo, takže pomalejší výstavba je dle vás v pořádku, lepší než rychlá výstavba. A co tahle nulová výstavba? Nebudeme stavět vůbec nic, to bude podle vás ten vysněný ráj? Zpět do jeskyní ideálně.
„vnímala jako příchod pokroku“
Protože alternativou byl jenom povoz, po těch saných cestách jako dneska.
Vlastníky pozemků … nevystříleli ani za císaře pána, ani za Masaryka.
Inženárské sítě – vodovod, kanalizace byl už tehdy, plynovod a elektřina nikoliv. Ani internet – pokud se vám nelíbí, můžete se od nich odpoji.
NIMBY? O Kelči a projednávání železnice jste nikdy nic nečetl, jak tak koukám.
Takže kdy byl váš ten „bylolíp“? Když mohli nenáviděnou skupinu obyvatel poslat do „arbajtem/prací ke svobodě“?
Vždyť bylo líp, zvládli to do dvou let, ne?
Jo, a ještě navíc to tehdy byl ten škaredý soukromník co to postavil, a kupodivu ne nějaká unitární státní dráha…
Většinu pozemků vlastnilo panstvo.
A v jakém rozsahu byl vodovod a kanalizace ve Zlíně a okolí?
O NIMBY jsem četl třeba v případě Chrudimě. A dopadlo to tak, že je obešli… 🙂
O dřív_bylo_lepšismu nepíši, píšu o dřív_bylo_jinakysmu. 🙂
Mluvíte mi z duše, oproti našim předkům jsme naprosto neschpní… Stačí se podívat co všechno vzniklo během 2.poloviny 19.století a co od převratu…
Jo, taky to už skoro sto let modernizujeme, aby to bylo použitelné pro dnešní potřeby.
Fakt někdy koukněte třeba na pamětní desky u těch historických staveb. Uvidíte, že to šlo sice rychle, ale cestou nejmenšího odporu a za účasti tisíců dělníků, z nichž se minimálně desítky už nevrátily domů.
Dnes máme na všechno stroje, že dělníci s lopatami nejsou potřeba. Tak kde je problém? V uměle vytvořených virtuálních překážkách, ve formě cáru papíru. Obsese společnosti.
Líp bych to nenapsal…
A mohl bych tu stoletou modernizaci vidět? Od zprovoznění Baťových závodů se opravovalo v 60. letech a dál ani prd. Jednou za 60 let je stoletá modernizace? Máte to nějaké popletené.
Asi tim mysli věci že třeba některé tratě jsou nevytížené protože mají úplně blbě zastávky nebo se klikatí jak had, a toto neopravíme rychle.
Dneska máme technologie o kterých se našim předkům ani nesnilo, ale my radši hledáme výmluvy proč to nejde… A projděte se dnes okolo nějaké dopravni stavby u nás, uvídite že se tam moc nikomu do práce nechce…
Třeba tady pracuje u trati nejmenovaná firma Edikt a rozkopáno je už víc než rok a pracují tam tak jednou za měsíc/týden. A stroje jim tam stojí a nic se většinu času neděje.
Hlavně v tehdejší době měl Zlín asi 2 nebo 3000 obyvatel a ještě v roce 1920 bylo okresní město Napajedla s cca 10.000 obyvateli. Do té doby byly Otrokovice jen zastávka.
Rušit vlakové zastávky, které obsluhuje poloprázdný vlak, jezdící rychleji než MHD a přivést další lidi do narvané a přetížené MHD, popojíždějících v kolonách po souběžné silnici je kardinální dementnost, jakou mohou vymyslete jen senilní projektanti SŽ. Jinak se rušení zastávek kapacitního dopravního prostředku ve prospěch nespolehlivého a přetíženého systému bohužel nazvat nedá.
Přesně tak a zas tolik nákladů a rychlíků zde jezdit nebude, aby byly problém zastavující Os s jízdní dobou 15 minut.
Akorát že ten vlak poloprázdný nebude, když pojede častěji a rychleji a do dalších cílů příměji.
Nemůžete soudit podle současnosti.
Zde konkrétně to bude tak, že:
Vlak = rychlá páteř
Trolejbus = obslužná vrstva;
což je v tomto případě opravdu optimální řešení.
MHD naopak spíš část lidí ubyde, protože z centra Zlína+Prštného do Otrokovic bude první volbou vlak, a cestujících z těch nácestných zastávek bude spíš méně, maximálně stejně (a u toho vlaku pořád zůstane Prštné a Malenovice obce).
Spíš je problém dneska, kdy si oba druhy dopravy hrají na to stejné, pomalou obsluhu všeho, a rychlá páteř chybí.
Přesto může jezdit rychlík každou hodinu a osobní vlaky mezi tím a tyto zastávky nechat na znamení. Při zdvoukolejnění bude kapacita obří a ty zastávky nemůžou ničemu vadit. Zrušení výhyben U mlýna a Malenovice je nesmysl. A už vidím to nadšení lidí, jak budou do práce jezdi rychlíkem do Zlína na nádraží a pak zpět do Malenovic a okolí trolejbusem. tvl.
Rychlík každou hodinu … pojede kam?
Kdekdo si tady stěžuje, že jich z východu do Prahy jezdí příliš moc a že se to má prořezat.
Co si ale představit dovedu, tak je spěňák do Olomouce, který ale aglomeraci Zlín-Otrokovice vymete. Obdobně v budoucnu do Brna.
Můžete tam poslat Luhačovické R některé
No teda tady tohleto podle „vyšlapanosti“ chodníčku na nástupiště zrovna na nějakou supervytíženou zastávku nevypadá…
https://mapy.cz/s/cosodogamo
Ono taky na dvoukolejce ta zastávka zabere citelně víc místa, které tam být už nemusí…
A taky taková „pořádná“ zastávka se vším všudy (podchod, ostrovní nástupiště v normové výšce, bezbarierový přístup) není zrovna nejlevnější věc takže chápu tendenci nedělat je po každém kilometru…
Rychlá páteř je krajský bus, pokud se nesekne v kolonách. Ty by se po modernizaci měly ukončit v Otrokovicích a Lípě.
Škoda těch zastávek, vlaky už dnes jsou rychlejší a komfortnější.
No, řekl bych že všechny asi zůstat nemohly… když to bude zastavovat opravdu každý kilometr, tak tím zas někteří jezdit nebudou že je to moc pomalé… a taky na dvoukolejce potřebujete víc místa na nástupiště, podchod, bezbarierový přístup… a taky to není úplně levné.
Snad mají nějak rozumně promyšlené zastávky po reko z hlediska přestupu na MHD, která snad na hlavní jede častěji než po 10ti minutách…
Takovéto termíny už 30 let jen předpovídají, že do roka budou ve Zlíně volby. Jakékoliv 😁
Teda ty stavby u nás… To je kalup 😄
Mno památkáři by mohli požadovat zachování štěrkových nástupišť, popřípadě peron, který může být max 380 mm nad kolejnicí. Do toho lanové převěsy, aby sloupy nezavazely ve výhledu. A celé do podmínit dostavbou alespoň viaduktu v Jasenné, napojený být nemusí.
Vlaky tam budou smět jezdit moderní, ale budou muset být tvarovou replikou těch z první republiky, aby nekazily panorama města.
Jen prosívás nikdo nepožadujte překládku zboží na Baťův kanál, protože …
Baťa stavěl kanál, jelokož jeho vlaky s uhlím Dráha vozit odmítala. Důvod těžko hádat, asi aby věděl, kdo je tady pánem?
… se tak dřív dělalo!
To tempo je k pláči
Když se předpokládá získání stavebního povolení do konce roku, proč chtějí vypsat výběrové řízení až v polovině roku dalšího?? ŘSD vypisuje soutěže i měsíce před vydáním SP. SŽ ale jen tak vyhodí dalších 9 měsíců…
A do Vizovic se má začít 2029? Jeslti už se rok řeší odvolání, tak už má být hotovo co nevidět, pak dejme tomu 1,5 roku na SP, rok VŘ a 2027 se snad musí stavět… Co jako budou dělat ty další 2 roky?
„Přemlouvat“ zlíňáky do akce Z: Postavte si to sami, za svoje.
Mokrý hadr na hlavu si rej
Myslím že by bylo nejlepší napsat přímo na Správu Železnic, zajímalo by to všechny.
Co od SŽ čekáte, to co se teď děje kolem téhle společnosti je špatně, dlouzé opravy, přípravy, výluky nezvládnuté, ETCS se dodělává jen tak tak a hlášení ani komentovat nebudu a údržbu stanic už vůbec ne. Ale hlavně že jsme opravili most inteligence, alespoň něco jsme dodělali…
Aby mohli soutěžit, musí mít v ruce nejend dokumentaci pro stavební povolení, ale i prováděcí dokumentaci včetně položkového soupisu prací. Do této dokumentace je pak nutno zapracovat připomínky jenž vzejdou ze stavebního řízení. Určitě ten proces jde urychlit, sami zpracováváme běžně prováděčky ještě v době kdy nemáme SP.
U silničních staveb se kupodivu bere jako samozřejmost, že okolo nebo přímo v nich vede kanalizace, sdělovací kabely či jiné inženýrské sítě, prostě se to bez urážek projedná a najde se technické řešení.
V nejmenovaném městě odložili rekonstrukci ulice, aby nemuseli na zimu rozkopat potrubí dálkového vytápění.
Přesně tak. Ještě vás doplním, že s výběrovým řízením podle nižších stupňů dokumentace nejsou dobré zkušenosti. Chybí v nich podstatné detaily a rozpočet tvoří jen odhadovaná suma za jeden stavební objekt. Takže zpracovatel dokumentace má jen málo času na dokumentaci pro provedení stavby.
Co se týče dopravního skanzenu Zlín, jsem si více než jistý, že v tomto desetiletí se nezačne. Jako v tom minulém…
S tím skanzenem opatrně a raději podobné termíny nepoužívat.
Ještě si toho všimnou památkáři a budete v háji jak Pražáci s mostem u Výtoně. 🤨
Já bych naopak očekával, že to dopadne nějakým paskvilem, tedy že na Střed bude dvojkolejka s elektrifikací a do Vizovic bude pokračovat stávajcí trať…
Naprosté sci-fi, že to začne v roce 2026. Takhle už začínají cca jedno desetiletí.
S vydaným územním rozhodnutím?
Přes půl roku čekat než se seberu a vypíšu výběrko? Není to málo Antone Pavloviči?
Pokud máte přidělené výluky až na rok 2026, tak je to dostačující.
S pravděpodobností hraničící s jistotou… hodí.