Elektrizace železnice kupuje od Italů čtyři speciální vozidla za 200 milionů

Montážní vozidlo od společnosti Tesmec, ilustrační foto. Pramen: TesmecMontážní vozidlo od společnosti Tesmec, ilustrační foto. Pramen: Tesmec

Společnost Elektrizace železnic Praha, která patří do holdingu EP Industries Daniela Křetínského, výrazně investovala do svého strojového parku. Aktuálně podepsala

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
hlíva ústřičná

Ta trať na ilustračním obrázku oproti 171 vypadá jako Star Trek.

Anonym ze severu

Taky jste si při pohledu na titulní obrázek řekli, že se té VRT v Česku nedožijete? 🙁 Promiňte mi tu odbočku

IGCT

Smutné, že EŽ už patří oligarchovi. A stejně smutná je i cesta ŠT. A vůbec nejsmutnější je to, že královské bohatství těchto darebáků zaplatí občané ČR.

Jiří Kocurek

Soudruzi Škoda a Křižík se v hrobě obracejí. Oni tyto firmy založili!

Lektor

A Škoda a Křižík nebyli oligarchové?

Jiří Kocurek

Samozřejmě, že byli. Oligarcha a bužoust je přece každý, kdo si dovolí vybudovat vlastní firmu. Viz třeba Ringhoffer, který byl s rodinou vyhnán a největší vagonka v Evropě zrušena, vagony následně importovány z DDR (B jako Bautzen).

Mašinka

Jenže to nebyli podvodníci na burzách a šedým trhu i s ťuhýkama, ale klasický vykořisťovatelé 19-tého století, nyní jako vyzdvihovaní podnikatelé jako třeba vydřiduch Baťa.

Jiří Kocurek

Jojo, znalci Zlína dokonce trvdí, že ty baťovy domky vypadají jako Buchenwald, takhle ty dělníky vykořisťoval!

Georg

vydriduch bata? to mi pripomina legendarni scenku ze zasedani narodniho frontu za osvobozeni judeje, kde par zoufalcu klade otazku co vlastne rimane palestine prinesli. 🙂

dada

Podvodnici? Sedej trh? delaji jen to co je jim (vsem) umozneno. Kozeny, Kolacek, Otava, Babis, Kretinsky, Bakala, a spousta dalsich. System ktery zde byl a je, jim umoznuje delat to co delaji. Je jejich vina, ze jsou v jeho vyuzivani tak uspesni? Neni to nahodou krapet jinak? Opravdu si mysite ze za vse mohou jen oni?

Herold

Hele, Křetínský určitě není svatý, ale jakých konkrétních podvodů na burze nebo jinde se dopustil?

Přemek

Každý, kdo přišel k velkým penězům na velký úkor mnoha jiných, je podvodník, jemuž jeho zákazníci uvěřili. Je to jen jejich chyba? Říká Vám neco „informační asymetrie“? Kdopak je z dvojice prodejce-kupující ten informovanější? Příjemný den.

Herold

Prodejce, samozřejmě. Křetínský zatím spíš jen kupuje, ne? Co máte dál, dobrý muži?

dada

porblem neni v zakladatelich ani v majitelich nynejsich.. problem je v uhlu pohledu a v zavisti

Oldřich Sládek

Smutné je, když někdo píše kraviny a adoruje socialismus. Uff.

dada

vzdy vse zaplati ten „koncovy“ clovicek dole.

asdf

A co se zeptat přímo EŽ Praha a nebo přímo p.Křetínského, jak to doopravdy je?

Kubrt

Co jak je doopravdy??

Honza D.

Aby se časem neukázalo, že je tato technika (díky zemi původu) použitelná jen na stejnosměrných 3kV. 🙂

X 1

V Itálii se jezdí i pod střídavinou 25kV.

LiborV

Název dodávaného stroje je OCPD001-CZ. Kde poslední písmena značí specifikaci na přání českého objednatele. Tak bych se toho opravdu nebál. Navíc lze stroje q
využít i při výstavbě, nikoliv jen údržbě, trakčního vedení. Je otázkou zda EŽ Praha neusilují i o zakázky v zahraničí. Čtyři tyto vozy nejsou až tak málo.

Přemek

Pod poslední dvě věty se podmínečně podepisuji. Na druhou stranu, dosavadní technika již dosluhuje…

Georg

tak pusobi minimalne na slovensku. a ty vozy jsou jednoduse nahrada vlacku vyrobenych svepomocne z ruznych vyrazenych vagonu a modifikaci 810, coz je logicka generacni obmena…

Jiří Kocurek

Vídám je pracovat docela často. Trolej mají odpojenou a ukolejněnou. Jaképak je v ní asi napětí?

Jiřík

A o bezpečnosti práce jste už slyšel?

Jiří Kocurek

Jakože montážní plošina pro práci na 3000 V pod napětím nemůže být požita v případech, kdy je v troleji 0 V, případně když trolej ještě není vůbec namontovaná?

Dominik

No pochybuji, že to umožňuje práci pod U. Tento druh práce se používá snad jen u nás a na Slovensku, proto je tak těžké sehnat nové stroje pro práci pod U, resp. nikdo je snad nevyrábí.

Jiřík

Otázka práce pod napětím není jen o technických podmínkách, ale i o kvalifikaci lidí, kteří mají práci pod napětím provádět. Mimo jiné tito pracovníci musí mít elektrotechnickou kvalifikaci podle vyhlášky 50/1978 Sb – lidově řečeno musí mít ten správný paragraf. Čím vyšší paragraf pracovník má, tím je „dražší“ a nedostupnější – lidí je málo a odborníků obzvlášť. Kromě elektrotechnické kvalifikace samozřejmě musí mít tito pracovníci i „mechanické“ dovednosti a znalosti. Takže pokud máte manuálně šikovnýho člověka, který nemá požadovaný paragraf – nesmíte povolit práci pod napětím. A týká se to všech, co na trolej „šahají“.

Dominik

Tak samozřejmě, tuto práci vykonávám, takže vím o čem to je. Hlavně na práci pod U stačí paragraf 5, kdy dotyčný pracuje pod dozorem osoby znalé s vyšší kvalifikací. A samozřejmě mít musí mít znalosti, jak se při práci pod U chovat, aby někoho, nebo sebe, neohrozil. Ale zde jde o stroj. A jelikož pochybuji, že v Itálii se pod U pracuje a takový stroj umí vyrobit, tak napětí není vůbec podstatné. SŽDC takový stroj poptávalo, ale žádná z firem (i cizích) ho nebyla ochotna vyrobit, i když jich pár připustilo, že by takový stroj uměly, ale odmítli to z… Číst vice »

Zdendik

Italové mají i AC 25kV, a nejsou hloupí

mirekk

EŹ u nás dělají údržbu trakčního vedení?

Kubrt

To je překlad z té původní italské zprávy, že je to vozidlo pro údržbu vedení, z čehož ale neplyne, že by se nutně muselo používat jen na údržbu. http://blog.tuttotreno.it/30381-tesmec-spa-al-via-il-nuovo-stabilimento-produttivo-di-monopoli/

Karel

Ano, na vlečkách, v depech a pod. už docela dlouho. Ale myslím, že nebude trvat dlouho a i SŽDC bude muset zadávat údržbu. Hlavně z nedostatku provozních zaměstnanců.

Petr

Vůbec bych se nedivil, kdyby se na to vyhlásila soutěž.