Elektrizace trati Nýřany – Heřmanova Huť zamířila k posouzení vlivu na okolí
Nádraží Heřmanova Huť. Autor: Pavel Hrdlička, Wikipedia, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=39095136
Desetikilometrová trať se má dočkat kompletní modernizace včetně přestavby stanic a zastávek.
Problém přejezdů zůstane i po modernizaci protože jediný bezpečný přejezd je žádný přejezd tedy podjezdy a nadjezdy. Na ty ale jistě nebudou finance.
Takže by bylo lepší jak Hana navrhuje nasadit elektro busy anebo busy na vodíkový pohon a to po stávajících – modernizovaných – komunikacích.
Vše ostatní je vyhazování peněz.
dotaz: kde a za kolik vezmete ty elektrobusy a vodíkobusy? máte aspoň rámcovou představu?? obávám se, že bude mít problém je vůbec sehnat a cena také nebude příznivá, ano ideově je to dobrá myšlenka, ale otázka je, zda ji teď dokážeme nejen technicky, ale i ekonomicky realizovat
A dvojnásobná jízdní doba elektrobusu na plzeňský hlavák nebude vadit? A jak elektrobusy řeší emise z pneumatik? A na nabíjení nebude potřeba žádná infrastruktura? A modernizace komunikací bude stát o kolik méně než investice do trati? Upřímně přímé vlaky do krajského města budou mít vždycky solidní potenciál a investice do 10km je smysluplnější než větší opravy tratí typu Domažlice-Janovice nebo Klatovy-Sušice…
Na stavby zdroje jsou. A pak tam nebude nic jezdit, jen bus, neb na provoz mimo nostagicke neni. Aneb kdyz leva ruka nevi co deka prava. 🙁
Než se elektrizace Heřmanovy Huti eventuálně dokončí, proběhne mezitím několik ekonomických cyklů. Plus tipnu si, že i mezitím několikrát dojde ke změnám v daňovém systému.
škoda reakce, ten cvok to stejně nepochopí, chce jen rejpat
Tyjo, to je fakt počteníčko. Ony jsou ještě 90. roky?
Bydlím v blízkosti této „vytížené“ lokálky. Přes den se veze pár lidí, velice často je vlak prázdný. Pendluje co půl hodiny sem a tam. Kdyby trať zrušili a místo ní udělali asfaltku a na ní provozovali dva elektrobusy, tak je to nejrozumnější a cenově nejvýhodnější co můžou udělat. Navíc v poslední době, kdy se na trati stalo několik smrtelných nehod, tak je hlučné houkání vlaků neskutečným zpestřením dní i nocí pro všechny žijící v perimetru cca kilometru od této železnice. Vlak začíná jezdit ve 4 ráno a houká jak pominutý, i když širokodaleko nikdo není a tuto aktivitu končí po… Číst vice »
„Navíc v poslední době, kdy se na trati stalo několik smrtelných nehod, tak je hlučné houkání vlaků neskutečným zpestřením“
Součástí modernizace trati bude i zabezpečení těch přejezdů, které dosud mají jen výstražné kříže, tzn. houkání zmizí.
No ono přejezdy v českém podání také nejsou nic moc co se týče hluku. I přejezd sloužící pouze pro chodce bimbá tak, že čekání u něj je bezpečnější s klapkami na uších. Někdy si říkám jestli tichá jednotka při 50km/h neudělá méně hluku než přejezd přes který projíždí. A jestli by ty protihlukové stěny neměly naopak být spíš okolo těchto zdrojů ostrého a pronikavého hluku.
Přejezdy musejí bimbat jak na lesy, protože jak řidiči, tak cyklisté a pěší nevidí a neslyší. Já bych se vrátil ke bzučákům.
Jezdit vlakem je uslechtile, kdo nim nejede je idiot. Ze chce jinam nez kam vedou koleje, nebo se chce aktivne hybat? Okrada zeleznicni dopravu! Je treba ho aspon urazit!
Přejezdy se zabezpečí, takže tento argument se netýká modernizace. Elektrobus neřeší přímé spojení do Plzně, což je vedle emisí hlavní přínos této investice. Navíc otěr z pneumatik je pro zdraví nebezpečnější než výfukové plyny a výroba baterií (a odpad z nich) je pořádné svinstvo, takže ekologičnost elektrobusů je jedna velká fáma.
No bóže, tak dostavěj tu silnici až do Plzně…
To je ale duchaplny prispevek. Jasne takze cykliste nasadi drevena kola, protoze brzdeni je zabije driv nez obezita a kam nevedou koleje, tam od nich chodit pesky, je to zdrave a aspon to bude motivovat ke stavbe koleji, pekne klasicky vyhlidkove kolem kopce.
Kde se berou takto fanaticti fanousci zeleznice sice nevim, ale ujistuju vase kolegy fanousky, ze timhle delate popularite zeleznice pouze medvedi sluzbu.
Ale drtivá většina lidí, co by přibyla nebo alespoň zůstala ve vlaku díky přímému spojení do Plzně, nepojede místo toho na kole, to Vám přece musí být jasné…
Uplne vam verim, Hano. Ale zdejsi diskuze je jen bublina vlakovych nadsencu, kteri si mysli, ze vlak je to nejlepsi na svete, kteremu se ma kazdy klanet a kdo nevyhledava zaminku jet vlakem, natozto si dovoli jet autem a na vlak ani nepomysli, ten by se jim mek dozivotne ospravedlnovat a omlouvat. A to vsehno se ma neomezene hradit z vasich dani. I snizeni dani je zlocin na zeleznici pro ne. Lide prece neumi sve penize sami utratit lepe, musi se jim vzit a dat do provozu vlaku se 2 lidmi, protoze autobusy to nezvladnou, sice jsou nizkopodlazni a jedou… Číst vice »
„nedam je do nesmyslnych lokalek, ktere nikoho nevozi“
Což není případ tratě do Heřmanovy Huti, tzn. nesmyslný podsuv v rámci tohoto článku.
A není zbytečná zastávka Přehýšov, na kterou to z obce mají pěšky 40 min a vede k ní jen polní cesta?
Však od 12/2015 do 4/2016 už tam vlaky nezastavovaly.
Pak bylo zastavování vlaků v této odlehlé zastávce obnoveno.
Projíždění Přehýšova kvůli zkrácení jízdních dob odsouhlasila POVEDu obec Přehýšov, pro kterou nemá zastávka žádný význam. Obnovu zastavování po 4 měsících prosadila obec Kbelany, která je necelé 2 km od zastávky. Při elektrizaci má ještě přibýt jedná nová zastávka na východním okraji Heřmanovy Hutě.
Proto projekt počítá s přesunem k hale, co vyrostla u D5.
Aha, dík, to přece jen dává smysl.
ohledně zastávky Přehýšov, i když je velmi špatně situovaná, vždy když jsem tam jel, někdo nastupoval nebo vystupoval v Přehýšově, nezřídka i několik lidí, samotného mi to velice překvapilo, pravděpodobně chodí tyto lidé do Kbelan, kam je to cca 15 až 20 minut pěšky
To jsou hovada opravdu, správa chce zase zabírat kus polí a kraj, že chce Nepomuk Heřmanova Huť, naprosto by stačilo Udělat modernizaci a přímé spojení Heřmanovy Hutě s Plzní každou hod a každý 2 hod Heřmanova Huť – Plzeň- Rokycany- Příkosice motorové vlaky desiro a bylo by a ne do Nepomuka,kam jezdí toho dosti a těch lidí jezdí jen ráno a odpoledne, víkendy jsou Prázný a přes poledne taky, Trapárna
Tak to vám asi s prominutím jebne, až bude Plzeň-Nepomuk dvojkolejka v taktu 30 minut.
Až bude, času dosti
Ale jo alespon se něco dělá ,ale bude to k hovnu jako všechno .ML Blovice-Kozolupy je vlastně zapomenutá a to bylo okolo toho keců ,na Moravě blbosti, přímé vlaky do Hustopečí či Židlochovic a na hlavní trati na Břeclav jezdí motorák ,u nás úředník vymyslel vlaky Klášterec n O -Most dnes je to v kopru jasně ,že to byl nesmysl.Každej si hrabe na svém písečku ČD má rychlovlak na 230 a i soupravy a i do Brna jezdíme 2,30 hod ,o spojení na letiště mluvíme 30 let ,ale stavet blbosti to nám jde ,hlavně at studie proveditelnosti stojí pár milionů… Číst vice »
ML je zapomenutá a proto na ní jezdí nové Pantery. Aha.
V současnosti jezdí Heřmanova Huť – Nýřany jedna 814 parkrát za den. Je dost jiných tratí, které by se měli elektrifikovat. Ne tato lokálka.
„Je dost jiných tratí, které by se měli elektrifikovat“
Docela falešné dilema. Dá se elektrizovat obojí.
Mimochodem jen tak pro zajímavost – které tratě máte na mysli? Uvádíte, že „dost“, tak uveďtě dost příkladů.
„Ne tato lokálka“ – záleží na úhlu pohledu. Při vedení přímých spojů z Plzně již nepůjde o lokálku, ale o příměstskou páteřní trať.
Dost příkladů: Praha – Kladno – Rakovník, Praha – Liberec, Praha – Všetaty, Plzeň – Domažlice – Německo, Cheb – Německo, Ostrava – Frýdek Místek – Valašské Meziříčí, Otrokovice – Zlín, Brno – Kyjov – Veselí nad Moravou, Brno – Třebíč – Jihlava, Znojmo – Brno.
Otázka je jestli drátovat podobné kousky tratí (Litvínov, Židlochovice, Hustopeče) a nebo radši nenasadit hybridní jednotky. Buď s naftovým generátorem podobné jako teď představil Newag nebo s bateriovým uložištěm.
když ono jde špatně srovnávat např. Jihlava-Brno s tímto kouskem trati, Nýřany se drátovat stejně budou a pak už je to kousek ..
„Znojmo – Brno“ Tedy cesta oklikou přes Hrušovany, včetně zřejmě nutných drahých úprav tunelů pro zvětšení průjezdného profilu tak, aby tam projely i elektrické vlaky. „Brno – Kyjov – Veselí nad Moravou“ A ve Veselí přepřah/přestup? Nebo (což jste ale neuvedl) i elektrizaci Veselí n/M. – Staré Město u UH? „Praha – Liberec“ Takže likvidace relací Praha – Tanvald či Pardubice – Liberec? Nebo by uvedené relace „propalovaly naftu pod dráty“ v úsecích Praha – Turnov, resp. Turnov – Liberec? „Cheb – Německo“ To závisí na Němcích, jestli někdy budou mít elektrizovány příslušné tratě na své straně. „Plzeň – Domažlice… Číst vice »
No vidíte a zrovna součástí „Plzeň – Domažlice – Německo“ to bude…
Hybridní jednotky jsou stále neprošlapaný chodníček. Vzpomínáte, jak dopadla první generace duobusů, hybridních trolejbusů s dieselagregátem? Nic moc.
Dopadla velmi dobře, když se přemýšlí. Vizte Plzeň.
http://www.jaspersnetwork.org/download/attachments/24150814/8.%20Plzen%20Kohout.pdf?version=1&modificationDate=1530205879000&api=v2
Měl jsem na mysli první generaci před dvaceti a více lety, možná jste to nezažil/nepamatuje. Tehdy to byl propadák, věřte mi. Dnes je situace s duobusy jiná. Nicméně drážní hybridy jsou ve stádiu té první generace teď. Jestli budou úspěšné nebo propadnou ukáže čas.
21 Tr ACI v Plzni jezdily zcela běžně, jezdil jsem s tím často. Propadák to byl v čem?
Obecně si pletete duobusy (plnohodnotný autobus i trolejbus, u nás se vůbec nevyskytovaly, na západě skutečně nedopadly dobře) a trolejbusy s pomocným pohonem (Škoda 21TrACI, Škoda 30TrDG).
Neslyšel jsem, že by v Hradci Králové byl ten přívěsný vozík s dieselem nějaký výrazný propadák. Chápal jsem to jako ověřování technologie, kdy se prostě použil klasický trolejbus bez navržené zástavby dieselmotoru.
ohledně trati Cheb-DE běžte brečet do Berlína, Němcům se do toho nechce a drátovat úsek Cheb-hranice (bez pokračování v Německu) nedává smysl, kromě toho, dle starých žel. map ten úsek elektrifikovaný byl, jen nevím, zda to bylo do mapy nakresleno napřed, nebo se to fakt elektrifikovalo
Zadrátováno je z Chebu na kopec (cca zastávka Cheb Skalka) – důvodem byl elektrický postrk zejména uhelných vlaků do elektrárny v Arzbergu, kdy se tak dalo vzít 30x Wap jednou motorovou lokomotivou. Specialitou byla jednoduchá trolej, tvořená jen vlastním trolejovým drátem, bez nosného lana a laníček, přirovnatelná k tramvajovému vedení ve městech.
¨děkuji za info 😉
Je to sice mimo téma, ale nemá někdo informace jak vypada elektrizace z Ostravy do Frydku Mistku, ktera se plánuje snad už 20 let?
Stále se jen plánuje. Co se vleče, neuteče. …
Byl zpracován záměr projektu, projektuje se aktuálně stupeň DUR.
„Nejžhavější info“ z října 2020 říká: O-Kunčice-FM 09/2023 – 12/2026, FM- Frenštát / Ostravice 08/2026 – 05/2028……..No uvidíme :-)) :-)) :-))
Nebylo by vhodnější, aby po té elektrifikaci do H. Hutě jezdily příměstské vlaky z Rokycan, než z Nepomuku.
Pokud vím, počítá se s ramenem Beroun-Přeštice.
v čem? mají být výhodnější Rokycany? je to jedna z možností, ale nějak mi uniká proč by měla být výhodnější než Nepomuk,
průjezd ve směrech Beroun-Přeštice + Nepomuk-H.Huť umožňuje průjezd Plzní bez křížení vlaků, nemyslím si, že pro Plzeň by to byl kapacitně problém, ale asi se ubírají plánovači tímto směrem
Nepomuk – H.Huť znamená křížení v uzlu Plzeň s vlaky od/do Pňovan (Chebu).
Nemusí tomu tak být, pokud v Plzni přejedou do příslušné kolejové skupiny (k severním nástupištím) již na východním zhlaví plzeňského hlavního nádraží (přinejmenším tedy v otázce křížení s těmi vlaky od Chebu/Pňovan, které v Plzni hl. n. končí jízdu).
https://ibb.co/Dp95x2S
Nebyla by pro Horšovský Týn atraktivnější návaznost na spěšňáky? Navíc by to šlo udělat tak, aby vycházely lépe i návaznosti v Poběžovicích.
Když vlak od Nepomuku pojede k severním nástupištím, tak zas bude omezovat propustnost ve směru Rokycany (Beroun, Praha).
škoda, že se trať neprotáhne rovnou ještě o 3km do robotárny v Ostrově. Je to sice do krpálu, což by v elektrice nevadilo tolik a stanice by se dala trochu zahloubit pro zmenšení stoupáku, ale docela by to po tom volalo. Jenže by to stálo něco no.
Krpál minimální, jen to chce kroutit (nerealizovatelná idea) – https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=13.0623957&y=49.6970396&z=14&rm=93LnJxVpM2fmjfm1JJI0J0HbKn4YfhgfZAfg9f55fg8G0f5GNRANBmfjnfhT01fRzEgfXnONf30VnfeGgone9bgPnBvgXGMagXgX7gR06xgSGGNhUgedZUNflt60fm.JNfgcew03CVfg1flbfQ02zfSN8Vef1gbPf61gRTesNgoHfWngbOfGnhAif5NgdcfNnhRUANgTOfkNXPf0NZcfa0gNIf3NgRSfm1gZVE0gmbD0gQkfDNggW
Hmmm, místo 4 km to bude přes 10 km a neobslouží nic navíc. To se vyplatí …
Řekl bych, že stejné peníze tam může jezdit elekrobus do aleluja. Bude to stát kolik, půl miliardy?
Dnes nic nebrání tomu, postavit přímou trať o délce 3 km se stoupáním 30 promile.
Otázkou je, zda by to opravdu znamenalo významný nárůst cestujících pokud možno celodenně a ne jen v 6, 14 a 22.
Tak to máte hned 3 páry vlaků naplněné.
Hned mě napadlo, že se takové prodloužení nabízí. Hlavním smyslem by ale měla být nákladní doprava (a samozřejmě by pro ni musela stavba vyhovovat). Jsou to průmyslové/skladovací haly, tam by napojení na železnici mělo být vždy automatické už při výstavbě.
Pak ale zase úplně nevím těch 30 promile.
Bez posílení páteřních tratí to od Plzně na druhý konec repubiky nedostanete.
Právě kvůli nákladní dopravě je to taková děsná oklika. Za ostré stoupání jsem dostal vynadáno u přeložky přes Hanušovice nebo pro trať z Harrachova do Rokytnice. Tam ale fakt nákladní provoz nepředpokládám.
Projel jsem se na této malebné lokálce dokonce na stanovišti, nějak více to klapalo..strojvedoucí, že bodejď by ne, že tam mají nějaké spešl krátké kolejnice, které jsou jenom na nějakých dvou lokálkách u nás..možná někdo bude vědět více..
Může někdo, kdo to tam na rozdíl např. ode mne zná, napsat přibližnou obsazenost spojů před dobou Covidovou?
700 – 800 v pracovní den v době školního vyučování, v průměru 30- 40/vlak………
Takže frekvence na autobus… 😇😁
takže ve špičce a ve směru dojíždění na dva až tři autobusy….
Další expert, který by nejradši všechny lokálky nahradil autobusem? Proč myslíte, že je v plánu tuto trať elektrifikovat? Přečtěte si předposlední odstavec článku.
Navíc s logickým potenciálem růstu v situaci, kdy vlaky do Plzně pojedou bez přestupu a tím pádem mj. i s jen nezbytně krátkým pobytem v Nýřanech.
Ale to nebude jen z Heřmanovy Hutě. Ta má jen 1700 obyvatel.
A kolik jich jezdí do Plzně za prací či do školy?
někdo do Plzně někdo do Nýřan… Já tedy nejsem moc zastánce lokálek (raději bych je často nahradil busy), ale v tom případě mi to přijde smysluplné, oživit tuto lokálku a dát ji i drát a zavést přímé vlaky přes půlku kraje…
2. nejvytíženější v regionu, ale stále D3.. budou řešit i to, že ta trať není zabezpečená v podstatě ničím?
Jezdí tam jeden slovy jeden motorák.
Co na tom chceš zabezpečovat ?
Tak určitě, pokud trať má projít elektrizací, bude tam i nové ZZ, viz třeba Lysá-Milovice, taky je to jedna zastávka a je tam AH..neznám elektrizovanou trať, na které by byl D3..
Na trati Lysá n/Labem – Milovice žádné AH není.
Je – jako TZZ, nikoliv ve smyslu dopravny.
Lipenka, Bechyňka.
„neznám elektrizovanou trať, na které by byl D3..“
Tábor – Bechyně. Rybník – Lipno nad Vltavou.
Dirigována (i když nevím, jestli zrovna podle D3; tamní provozovatel dráhy možná má jiné předpisy) je i trať v úseku Petrov nad Desnou – Kouty nad Desnou.
Předpokládal bych, že po elektrizace to už D3 nebude, že se zvedne rychlost místama i nad 60 km/h, tím pádem to bude chtít alespoň automatické hradlo a zabezpečit přejezdy.
Ne, oni nepíšou že je 2. nejvytíženější v regionu, ale že to 2. nejvytíženější regionální trať v aglomerační oblasti Plzně. Takže pokud počítáme skutečně jen regionální tratě a to aglomerační pásmo Plzně definujeme tak, že se do něj nevejde Mirošov ani Bezdružice, není tak těžké na té 2. příčce skončit.
Já bych si vsadil, že Mirošovka právě bude ta na prvním místě.
Může být, a nebo je už mimo to tzv. aglomerační pásmo, a jedničkou je Radnice. Ale to jsou jen dohady a jde o nic.
Ta fotka nemá chybu. Jak vlečka do kravína 🙁
A to to vzali z té lepší strany…
byla to vlečka do sklářské hutě (odtud Heřmanova Huť), kousek za tím domečkem byl vjezd do sklárny, při výstavbě nové silnice skrz Huť se trať zrušila, do sklárny vedlo několik kolejí ze zastávky….
https://mapy.cz/zakladni?x=13.0864755&y=49.7105494&z=19&base=ophoto
Ale tohle je nádraží patřící Správě železnic? Nebo tam opravdu pěstují skot? To by si měli dát do reklamy. 🙁
Ještě dřív to byly železárny které před rokem 1870 valcovaly 20tisic tun kolejnic ročně. Vlečku postavily současně s Českou západní drahou do Bavorska. Huť založil Herrmann Dietrich Lindheim u obce VlkyŠ proto se v počátcích provozu říkalo Vlkysska dráha. Podle majitele se později začalo říkat Heřmanova huť. Pozor aby ten sklad nebyla památka.
Nedá se udělat ještě konkurenční výpočet na baterky do el. vlaků, místo drátů na lokálce?
Jinak všechno stejné, i oprava trati, jen čistě rozdíl trakce v drátě vs v baterce… Od určitého malého počtu vlaků na trati ta baterka musí být výhodnější, otázka je od kolika…
Elektrizace jako taková tolik peněz nestojí. Obzvlášť v tomto případě, kdy se nebude stavět žádná další napájecí stanice, jen se postaví sloupy a natáhne drát. A nové nástupiště, zabezpečovací zařízení a pod. by se dělalo tak jako tak.
No o tom mluvím – trať opravit úplně stejně. Ale cena toho „moc nestojí“ je kolik?
Nějakých 7 mil. Kč/km.
No, s tím už se dá pracovat.
Co údržba, není už nějaká známá částka třeba z Desné, coby relativně nové zadrátované lokálky?
Na druhé straně rovnice – baterky – těžko říct, do trolejbusů to Škoda umí, za navýšení asi 2-3 mega na vůz – ale o kolik víc by to bylo na panter, to netuším….
A schválí to někdo, vyrobí to někdo a bude to chtít objednatel do doby elektrizace?
Vzhledem k překladišti Metransu na vlečce z Nýřan, a z toho vyplývající elektrifikaci Plzeň – Nýřany už ten kousek do Heřmanky baterie doopravdy nespasí, naopak zkomplikují.
Máte k tomu nějaký výpočet , nebo jenom pocit o spasení?
A ty baterie bude z Nýřan do Nepomuka panter vozit jako zadarmo ?
Baterie do pantera aby to jelo a ne se plazilo počítej deset milionů. Na takového rameno potřebuješ čtyři soupravy plus nějakou zálohu a jsi na nákladech na elektrifikaci…
Do Nepomuka jezdí dvojpanter, to je na Heřmanku zbytečné, to rameno je spíš na spojení s Mirošovem třeba…
H.Huť není jediná zastávka, pro Nýřany+Tlučnou+Vejprnice je dvouvozový Panter málo, pokud se zachová stávají množství vlaků…..
minimálně ve špičce by museli být zdvojení
Jestli to správně chápu, linka do Heřmanovy Huti bude potom jediná obsluha Nýřan, takže toho dvojpantera bych ani tady nezatracoval.
Jestli se nepletu, tak minimálně část osobáků na Stod bude stále jezdit přes Nýřany.
OK díky. Ale nic moc to nemění na tom, že přímou linku z Heřmanovy Huti do Plzně je potřeba dimenzovat na to, co tam pak nastoupí v Nýřanech a dál.
Tady to máte s obrázkem: https://ibb.co/Dp95x2S
To jo, ale to 2vz panter pobere, možná krom jednoho školáku – zdvojené soupravy ( dnes Sharky) jezdí zdvojené proto, že musí pobrat jak relativně silné Nýřany, tak vše za nimi…
Nově právě půjde jezdit ne-zdvojenou soupravou Nýřany zvlášť , Domažlice zvlášť (a rychleji), po dokončení NBS, tedy stejně strojů potom zvládne mnohem více muziky… Popravdě bude to slušný luxus, na poměry ČR. ( v dobrém slova smyslu)
Mohl by mi prosím někdo vysvětlit (zcela vážně) co je na stavbě tohoto typu (elektrizace lokálky ve stávající stopě) k posuzování ohledně vlivu na ŽP.
Podle zelených se musí prokázat, že pokud bude kopán základ pro sloup, tak se nepřekopne mravenečkům cestička, musí se prokázat, že bzučeni tyristorů není horší než výfuk z barči a ti zelení i…. se musí zviditelnit…
A protože se jedná o bývalou hornickou oblast…je toto téma zvláště citlivé…
Jeden i. se zviditelnil vaším i. textem.
Právě proto jde do zjišťovacího řízení, aby se posoudilo, zda EIA ano či ne.
tak minimálně s takovou rekonstrukcí by SŽ měla provést mýcení zeleně tak, aby nemohly stromy padat na trať (tak nějak to říká zákon o drahách).
Ty stromy nemůžou za to, že kolem nich někdo postavil koleje.