Elektrizace části Vláry má projektanty. Stavba nabrala zpoždění přes čtyři roky
Součástí projektu je proměna stanice Nesovice či Slavkov.
Společnost Sagasta vyhrála zakázku na projektování prvního úseku modernizace železniční trati Brno – Veselí nad Moravou. Za 127 milionů korun připraví projektovou dokumentaci pro rekonstrukci traťového úseku Blažovice (mimo) – Nesovice (včetně) a rekonstrukci stanice Slavkov u Brna. Jde o součást trati z Brna na Vlárský průsmyk označovaný jako Vlárská dráha či Vlára.
Zadání vyplývá z dokumentu na profilu zadavatele. Sagasta porazila sdružení Sudop Brno a Moravia Consult (Sudop Group) o zhruba tři miliony korun. Odhadovaná cena byla 116 milionů korun. Její hlavní částí bude elektrizace na střídavý systém 25 kV/50Hz. Sagasta připravovala i předchozí stupeň dokumentace.
Podle informačního letáku stavby dostupném na stránkách Správy železnic měla modernizace tohoto úseku začít již na jaře 2022. V aktualizované verzi uvádí Správa železnic rok 2026. Teprve nyní ale projekční firma bude zpracovávat dokumentaci pro stavební povolení.
Celá rekonstrukce trati má přinést kompletní proměnu stanice Bučovice a dílčí úpravy stanice Nesovice. V traťových úsecích pak dojde k přestavbě vybraných mostních objektů s lokální rekonstrukcí železničního svršku a spodku. V celém úseku bude provedena instalace nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a elektrizace trati, čímž se zvýší kapacita dopravní cesty i bezpečnost a plynulost železniční dopravy. Trať je v celém úseku dvoukolejná.
Devítimiliardové zlepšení Vlárské dráhy. Čeká ji zrychlení až na 160 km/h a elektrizace
Odhadované náklady na stavbu byly v roce 2020 2,2 miliardy korun.