Elektřinu dodá železnici i příští rok ČEZ. Bude zřejmě dražší, index v aukci znovu vzrostl
CZ Loko. Elektrická lokomotiva EffiLiner 3000 zvaná "Belgičanka". Autor: CZ Loko
Správa železnic už potřetí využila při hledání dodavatele trakční elektřiny aukci na energetické burze Power Exchange Central Europe (PXE). Vítězem
Tak tahle diskuze je opravdu materiál, už dlouho jsem se tak nenasmál.
Krocan prostě hulil dobrej matroš…..
všichni všem všechno zdražili
a na úspěch si připili
oprava:
všichni všechno všem zdražili
a na ten úspěch si připili
To víte, to je samej „hráč na trhu“ a každej z těch hráčů se snaží co nejvíc na tom trhnout. Železnice by měla nakupovat proud přímo z Temelína a ne od žádného z těch _ráčů.
Železnice by se měla přestat nechat od ČEZu vydírat!! Ona ta elektřina zase není tak všespásná! V tomhle ohledu musím pochválit Arrivu i Leoše i GWTR, že proti tomuto ekoterorismu bojují! Vždyť DIESEL pod dráty je daleko ekologičtější než elektřina. Kdyby bylo po mém tak bych i pendolina předělal na DIESEL. Vždyť v Americe i v Británii velká část vlaků jezdí na DIESEL a PROČ? Protože je to ekologičtější a odmítají se nechat od ekoteroristů a elektrárenský společností vydírat!
Ať žije Arriva, Leoš, GWTR a další bojovníci za spravedlnost a nezávislost! Jen tak dál!
Vážený Krocane, které části textu jste neporozuměl? Jak jste přišel na vydírání ČEZem?
Je to v článku, cituji „Elektřinu dodá železnici i příští rok ČEZ. Bude zřejmě dražší“.
LIDI OTEVŘETE OČI!!! Elektřinu akorát vymysleli ďáblové v Bruselu a my je jako blbci posloucháme i když nejnovější studie ukazují, že diesel je daleko ekologičtější.
Jak jsem říkal. V Americe a Británii na to už dávno přišli a tyhle státy se nenechávají vše diktovat jako my od Bruselu. Británie měla sice s Bruselem nějaké pletichy, ale naštěstí z té zločinecké organizace vystoupili.
Navrhuji stejné řešení i pro nás. Nenechme se vydírat a nenechme si diktovat co máme dělat. JSME JEN KOLONIÍ BRUSELU!
Není to jedno?
Nejdřív kolonie rusáků, včil kolonie Bruselu. A tam mají docela dobrý jídlo, Pěkný město, čistý, slušný lidi. Byl jsem se tam podívat. Zatímco v CCCP jsem zažil akorát šlichty a hlad.
Pokud mám žít v kolonii, tak raději v Evropský -Bruselský, než Ruský.
Bóže do čehos to duši dal…nevím jestli se mám smát příspěvku či plakat nad tou hloupostí.
No já se docela bavím.
Ono s tou elektrikou. Blbý je že se často elektrika zaklíná ekologií. Já bych sem tyto „přízviska“ netahal a pak je elektrika solidní druh pohonu, plynule a s minimálními ztrátami regulovatelného od 0 do maxima. Dízl ekvivalentního výkonu se do lokomotivy vleze jen s těží a mechanický převod na kola je opět v ekvivalentním výkonu velmi obtížně realizovatelný a pak zbude další úloha a to celý uchladit. Tj. nedovedu si technicky představit něco, co má 6MW a zároveň je to ve velikosti standartní mašiny alkal Vectron nebo něco takového. I když mám pro naftu velkou slabost, hlavně pro řadové šestiválce.
říká ten, který se nechá klidně platit BRUSELEM aby na internetových diskuzích očerňoval všechny kdo nesouhlasí s politikou BRUSELU. Že ti není HANBA takhle zrazovat svou vlast!
Ty vole, běž s tou Klaus mladší + SPD agitkou někam. To se nedá číst.
Že dy se křivohub spojil s přerostlým nindžou a začli kecat do železnice? To jsou mi politický posuny…
Mě je jedno jestli kecají do železnice, ani že jsou proti EU, ale vadí mi, že manipulují Krocany a jinými individui, která zaplňují internet nesnesitelnými nesmysly.
Manipulovat s lidmi je cílem všech politiků.
Nejhorší je, že Brusel je jen loutkový Banánistán. Reálně to všecko řídí Donald z USA, přičemž to USA je jen taková zástěrka – způsob prezentace a částečné financování jeho výdajů. Málokdo to ví, ale bude znovu tam zvolen prezidentem, to je už zařízený, volby budou jen pro veřejnost „legalizací“ a potom mu napíšou další dodatek ústavy, aby mohl vládnout nejen 2 období. Probíralo se to teď nedávno na lóži, ale zatím se to nedostalo do médií. Pak budou zrušeny kvóty na těžbu ropy a břidlicového plynu, OPEC dostane od nich po koulích aby přestal dělat ouchcapky a bude vystaráno pro… Číst vice »
Ježiš Dádo, zalez zas do díry
Již v díře jsem. Nyní instaluji stínící kryty proti dálkovému čtení myšlenek ilumináty.
Nevymlouvejte se na Brusel a upřete pozornost na naše domácí „slunkobarony“. Tam je utopeno takových peněz o kterých se nezdá všem vám tady dohromady. A divili byste se kdo všechno mezi ně patří.
Elektřinu vymysleli ďáblové v Bruselu. 😀 Tak to je hustokrutopřísná informace.
Omyl, byli to špagetožrouti a žabožrout. Ukažme si na ně prstem, ti za to mohou!!
Jasně. Ty špagety a žáby pak zapíjeli z leydenských láhví až byli jako dělo 😉
No Alessandro Volta, Luigi Galvani – špagetožrouti, André Ampére – žabožrout, jestli se nepeltu..
A co náš Křižík, ten je vosk?
Křižík už měl vynalezeno… bavil se tu někdo o těch co „objevovali“ elektriku. Křižík už ju znal ze školy a rozhodl se s tou elektrikou „pracovat“
Já nejsem žádný velký elektrofil, ale: v USA disel vede, protože nemají naftu zatíženou spotřební daní, žádné ekologické pozadí to nemá. V Británii by rádi elektrifikovali více tratí, ale dnes je ten systém nastaven tak, že Network Rail na to nemá prostředky. Předtím na to neměly prostředky BR a celkově jim v podílu elektrické trakce ujel vlak a zase – žádná ekologie v tom není.
HA!
A Leoš, Arriva, GWTR jezdí s naftou pod dráty proč?? V ČR přeci je spotřební daň. DIESEL tam je protože je prostě ekologičtější a celkově lepší. Podle studií, je dieselový motor daleko efektivnější než elektrický.
Tito dopraci se echtějí se nechat vidírat ČEZem. A taky určitě tak trochu na protestují protestují proti Bruselu.
Jak jsem již řekl, Leoš, Arriva, GWTR = bojovníci za spravedlnost a nezávislost ČR!
Vyjma S49 jsou to všechno výkony jedoucí i mimo elektrifikaci. Ale zejména – nejsou žádné dostupné secondhandové elektrické jednotky, s kterýma by mohli tito dopravci začít, zatímco motorové ano. Nic jiného za tím není.
Účinnost dieselového motoru je nanejvýš 35 %, elektrického 80 – 90 %, to byste mohl vědět.
No pokud se to vezme dobře jako stabilák, dá se při troše dobré vůle v kogeneraci vydojit tepelnou účinnost přes 67%.
Stabilák ale nepohání vozidla, že. 🙂 U kogenerace se to často používá opačně, teplo je hlavní a elektřina užitečný vedlejší produkt. Ve chvíli, kdy se teplo musí zahazovat se 67 % dosáhnout nedá.
Na vozidlovým motoru dosáhnout 40% tak si všichni poklepávají na ramena.
Náhodou ČD bojuje taky! má spoustu 810, regín, krokodýlů…. Jo a v Královopolské bojují taky, mají 2 prasátka.
Dieselový motor rozhodně není efektivnější než elektrický. Vraťte se do školy a to honem rychle.
POkud se to přepočítá přes účinnost elektráren (tj na primární palivo „tepelného“ zdroje) pak srovnání je možné.
A u diselu musíme započítat i zavražděnou obsluhu u čerpacích stanic, vyčištění Mexického zálivu od ropy a další. Tohle je diskuze o ničem. Prostě porovnávat účinnosti motorů, neboť jinak to porovnat nejde.
Krocan: měl by jste se dát dohromady a nepsat na internet blbosti a demagogie. SŽ koupila elektřinu od ČEZ, protože to bylo nejvýhodnější. To se měla koupit od někoho méně výhodného? O tom, že diesel je ekologičtější bych pochyboval. Záleží z čeho se elektřina vyrábí. LEOŠ koupil SIRIUSe, takže podle vás ekologista asi moc není. Navíc jezdí Praha – Ostrava se Stadlery FLIRT. To, že se jezdí pod dráty s dieselama je dáno nedostatkem secondhandových elektrických jednotek na trhu (už to psal Kubrt). Možná by i nějaké jednotky byly, ale zrovna na 3 kV=, popřípadě 25 kV AC nejsou. Prosím… Číst vice »
Hujer, ale bez podobných diskutujících by nebyla na světě sranda…