Elektrickému motocyklu dáváme dojezd, který už nebude motorkářům pro smích
a TUL vyvíjená motorka se díky výkonné baterii pyšní dojezdem jednoho sta kilometrů. Během testů za řídítky nejčastěji sedí Lukáš Krčmář z FM. Foto: Adam Pluhař
V Liberci vyvíjený motocykl zvládá bez problémů dojezd 100 kilometrů, vědci z Technické univerzity v Liberci začali spolupracovat s Jawou.
Já se jel onehdá projet jenom tak na skůtru. Bylo hezky, tak jsem si udělal výlet po okolí. Po 3,5 hodinách a 140 km jsem se vrátil veselý a odpočatý domů. Spotřeba v průměru 1,9L/100km Nevím, kde jsem podle autorů tohoto nesmyslu udělal chybu.
To je paráda ujede 100 Km, jdu si to hned koupit !!!
Už se těším na výlet 50 km tam a 50 km zpět to je vážně super!!
To je strašnej svět, strčte si takovej vysavač tam co slunce nesvítí a užijte si to.
Doufám, že zbytek života dojezdím s tím odborným benzínem 😁
kolikpak to váží a jak vysoko to má těžiště? To je taky pro bezpečnost dost důležité.
To co je na obrázku, není český počin. Přesně tohle mám doma už 3 roky a pochází z Německa. Vectorbike.com
Montuje se na Ukrajině. Výkon 10kw. Max. dojezd 100km. Ostřejší jízdou po lese 40-50, což na vyblbnuti bohatě stačí
Sto lidí sto chutí, někdo si kupuje motorku, kvůli zvuku, jiný podle výkonu, někdo do terénu , jiný na silnici, ale koupit si tohle větší kolo, jen proto že je to módní, nebo ukázat že na to mám, nebo jak tu zaznělo, pro pokrok, tomu se musím usmat, jsou to jen předražené úplně zbytecne věci, ať mají dojezd či výkon ,
Další z kategorie bláznivých a předražených hraček jako jsou koloběžky a elektro auta.
🤡🤡🤡
já začínal ve 13 na „splašených trubkách“ tohle je tak možná splašená baterka. Jsem rád, že nejsem mladej – tu budoucnost jim nezávidím. Už abych vytáhnul mýho 6ti válce. 🙂
Když tu tak čtu ty moudra český verbeže, úplně si představuju, jak její předkové v roce 1905 pokřikují na Laurina s Klementem, že ten jejich werk smrdí, musí se do toho lejt benzín (a Laurin s Klementem že asi očekávaj, že jim ho každej doleje zadarmo) a že kůň i vůl maj větší dojezd.
Přesně tak. Spousta lidí řve, že jsme jen montovna, ale když se rozjede nějaký vývoj, tak se jim to taky nelíbí.
Asi nemůžeme očekávat, že budeme hned špičkou, ale to se skutečně stává málokdy. Bohatě stačí vydržet a vylepšovat.
Také mě překvapilo, že si někteří z diskutujících myslí, že by autor takový stroj měl vyrobit rovnou z přírodních surovin (ideálně sám je i vytěžit) a nepoužít již hotové součástky.
Držím palce do Liberce!
A vy narozdíl od jiných i víte, že udělat z nakoupených součástek (ke kterým dodáte „jen“ vlastní rám a řídící jednotku) vyladěný a spolehlivě fungující celek, je poměrně nesnadná věc.
Pracuji ve vývoji a výzkumu, takže vím. 🙂
ke kterým dodáte „jen“ vlastní rám a řídící jednotku“
a když k hlavnímu elektromotoru dodáte ještě druhý pro vodní čerpadlo, topné těleso, nějaké ty ventily, hladinový snímač… no tak jste jenom zatracená montovna bez přínosu, určená k likvidaci. Tatramatku má přece každý, na tom se nic nového nedá vymyslet.
Hlavně mu dejte zvuk !
Mě by opravdu zajímalo, zda autor tohoto (motocyklového) veledíla někdy jezdil na motorce, nejen pro rohlíky a mléko do konzumu?? Je to neustále dokola – dojezd +/- 100km (má to u motocyklu smysl? ), představa, jakmile zastavím okamžitě budu shánět zásuvku a každý mi jisto jistě dá ´sosnout´ zadarmo, abych se vůbec vrátil odkud jsem vyjel ?? I elektrokolo má své omezení, ale pořád se na něm dá šlapat i bez baterie a hlavně kolik lidí ujede 100km na kole? Motorka je přeci o něčem uplně jiném, tam dokážu i na 125 ujet mnohem víc km a rozhodně se nemusím… Číst vice »
Znám lidi, co jezdí na velké motorce sezonně do práce, sto kiláků jim stačí. A těm to třeba nějaký užitek přinese.
Nikdo vám to nevnucuje (a zbytečně si to domýšlíte) jako univerzální náhradu všech motorek.
Na jízdu do práce těmto lidem postačí elektro koloběžka.
Tou můžu do parku a na cyklostezky, ale ne na dálnici 😀 ne všechny body jsou spojeny obojím (dálnicí i cyklinou).
Případně silnice jako Strakonická, kde formálně není zákaz vjezdu cyklistů ani doprovodná komunikace, bych raději projížděl na mašině než na koloběžce.
Tak rád podpořím Českou motorku,ale až bude lepší jak můj současný stroj BMW C-evolution s teoretickým dojezdem 160 km(a mím rekordem 197km na jedno nabití)
Jak dlouho nabijis po teoretickem dojezdu 160 km s timhle elektrosrotem?Ja po neteoretickych ale skutecnych 160 km dotankuji u sveho HD na benzin za 10 minut i s kafickem a palim zase dal:-)))
Jak se podařilo překročit výrobcem udávanou hodnotu?
Nějaká kravina (pomalá jízda na spotřebu, cíl níž než start) nebo stačí slušná plynulá jízda.
Blahopřání do Liberce, že se parametry blíží něčemu, co už existuje, designově bohužel už nikoliv:
https://electrek.co/2021/02/08/low-cost-sondors-electric-motorcycle-seen-real-world-riding-in-first-range-test-video/
Proč to nemá ani blatník? Když testovat dojezd, tak na plně nastrojeném stroji.
a reálnej dojezd 60km ? +- 🙂 až bude dojezd 200 km a 150 zvládne uplně v poho pak už to bude zajímavé
Dojezd 100 Km? Tak to uz opravdu prestava vsechna legrace
A začíná sranda 😁
Nechci být zlý ale: Dojezd, design, výkon, to vše je pro smích….
…dojezd , kdo do prace dojizdi dale nez 30 km? to je průměrná vzdálenost pro dojizdejici. a zpet a jezde zbyde na 40 km . ale mrznout 30 km rano na motorce asi nebude komfortní . design neni dotazeny , je to prototyp . vykon ? uhani to max povolenou rychlosti , 180Nm , . co ocekavate od stroje kategorie A1?
Ja jezim 65km. 65Km tam a 65km zpet.
Na „fechtlu“ a nebo 125 motorce? Je to A1.
Já dal na 50 (pravda s odpojeným omezovačem), tedy A1 230km tam a druhý den 230 km zpět ….
To je dobrý ledatak pro studenty dojíždějící z vesnice někam do města do školy. Pro normální lidi asi nesmysl a předpokládám i dráha investice…
Jestli je to moc drahé, tak na to studenti na dojíždění do školy mít nebudou.
No,problém je,že se tyhle stroje hodí spíše na rovinatý terén…Jakmile přijdou kopce,je za chvíli vybitá baterie…Nicméně je to zajímavý stroj,o tom není pochyb,studenti jsou šikulové…
Rekuperace?
Když se podíváte do krajiny, tak města jsou většinou dole u řeky a vesnice nahoře na kopcích. Takže rekuperaci využijete cestou z domu a nikoliv naopak.
A mají elektrokola/motorky rekuperaci, nebo je to jen záležitost aut a vlaků ??
Dobrý počin,co se vymyslí a realizuje,se počítá.Je to prozatím polotovar,proto takhle vypadá.Řetězový převod má také určité ztráty,el.motor v zadním kole by byl možná vhodnější.Kabát se doladí nakonec.Nejsem přítelem elektromobility za každou cenu,ale tohleto by se mi líbilo kolem komína.Držím palce,ať se to povede.Je lepší něco vymýšlet a realizovat,než sedět v putyce a lít pivo do hlavy.
Motor přímo v kole je z hlediska účinnosti v pořádku. U terénního stroje však bude dost vadit jeho tzv. neodpružená hmotnost. Přeci jen něco váži. Proto elektrická endura obvykle mají řetěz a motor v rámu. Mimochodem z tohoto článku, jak je napsaný, mám skoro pocit, že v Liberci dělají díru do světa. Jenže motorka podobných parametrů byla na trhu už před 12 lety od švýcarské firmy Quantya. Pravda měla sice jen skoro poloviční kapacitu baterie (asi 2,8kWh), ale už tehdy byla použitelná. Spíš mě překvapuje, že i přes obrovský rozmach elektromobility se za ty roky vývoj posunul vpřed o tak… Číst vice »
Až na to, že tady se nic nevymyslelo, podobných e-motokol je plný Aliexpress, možná i ten rám si nechali poslat… https://www.aliexpress.com/item/1005001814149229.html
U nás už se taky taková motorka chlubící se tuzemským původem minimálně nabízí, možná i vyrábí:
https://www.revx.cz/
Bohužel to nesmí na silnici.
Testoval ji Sršeň v Prima Autosalonu.
Tohle se nevyvíjí, to se jenom sešroubuje… To zvládne každé 10ti leté zručné děcko holt u nás je potřeba vysoká škola…. smutné !!!!! a ještě se tím chlubíte, Já čekal opravdovou motorku s dojezdem 1000km protože 100km a samotná konstrukce motorky není ani tak k smíchu jako spíše k pláči.
Český „vývoj“ je leda ta kostra a dobastlení displeje k řídící jednotce, klíčové součásti jako baterie, motor, brzdy, tlumiče, kola atp. jsou koupený na Aliexpressu. Ale aspoň se tím zabavili, lepší než sedět u televize nebo v hospodě;)
…nebo než psát kraviny do internetových diskusí.
Ani kostra není CZ vývoj. Mám doma tento stroj třetím rokem
Nereálné!
Zase mokré sny o jawě? 100km 😂😂😂
Normální motorky se definitivně nedočkáme, ještě že mám panelku a kývačku.
a já mám doma lopatu-takže proto prší…………
Dá se koupit i Jawa 350, klasika. Jenže zlí jazykové tvrdí, že je to vyrobené v Číně. To už radši Enfielda.
Jenže na oboí je potřeba velké áčko, takže jiná trh než ten elektroskútr v článku.
Elektrice nefandím a sto kilometrů dojezdu není k smíchu, ale k pláčí.
kam chcete jet na mopedu? do Chorvatska? po meste idealni. nehlučí , nesmrdí
Kolem světa!
Do nekonečna a ještě dál!
jenže v tom městě to musíte mít kam odstavit a nabít (při tak malém dojezdu často), což masovou využitelnost sráží hodně dolů. Navíc kdo má kondici, tak po městě zvládne jet na kole, které mu 30km/h za lepších podmínek taky udělá, dokonce jsou mu auta na křižovatkách i brzdou.