Elefanty čeká velké přelepování do barev PID, fólie bude i ochranou před vandaly

CityElefant v barvách PID. Foto: RopidCityElefant v barvách PID. Foto: Ropid

Rámcová smlouva počítá s polepením 30 jednotek.

65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirek

Díky bohu někdo dospěl k rozumu, jen je chytat a dát jim koště a nechat je to snést dolů, to samé s těmi kdo bude dělat bordel na přejezdu, pak když budou 100% náhrady veškerých škod, tak to lidi přestanou dělat, protože to bude bolet jejich peněženky a účty

Chleba Nakup

Ať to do barev PID přemalují ti umělci se spreji na vlastní náklady, ušetří to plno peněz.

vagonář

Škoda peněz.

Jmeno

Zbytečně výhozenych 50 mega. Většině cestujícíxh je úplně fuk zda vlak má modrý nebo červený polep, důležitý je aby vlak byl čistý,bylo v něm příjemný klima, byl pohodlny, přiměřeně vybaveny a jezdil podle jizdniho radu,dostatečně často apod. Jasne pokud je potřeba obnovit nátěr kvůli udrzbe/opravě tak klidně,ale takhle??

Frantisek

Chcete, aby byl vlak čistý, pročež se to (mimo jiné) dělá. Sice bohužel formou plastové fólie, ale co už – asi lepší, než kýble odlakovače do odpadní vody.

jal

Copak se stane s tou počmáranou fólií? A kolik jich bude jen z jednoho vlaku za rok?

HonzaK

Ta pocmarana folie se jednoduseji umyje, nez stavajici lak myslim. Tedy ze se nebude sundavat.

jal

Takže to dopadne stejně: „kýble odlakovače do odpadní vody“?
To už bylo lepší ušetřit tu fólii.

To je jako s tím šervůdem. Tam si taky si myslí, že s zmizí problémy.

Grossák

Jde o speciální fólii, ze které to jde lépe dolů.

jal

Lépe dolů
Uvidíme.
Ale kýble odlakovačů a barva ve vodě do čističky zůstává, že.

Jinými slovy se dosáhlo toho, že k penězům za čistění se připočtou ty za fólie.

To je jako by vyloupení domu byl čin, který není až tak nebezpečný, ne moc postihovaný. Občas popisovaný i jako potřebný
Vykradený by byl v novinách popsán jako nezodpovědný, protože si ještě nemá vstup do domu podobný vchodu do protiatomovému krytu.

Xaver

Z té fólie to půjde mnohem lépe dolů, ž’takže nebudou potřeba kýble odlakovače, ale jen jeden kýbl acetonu 😉

Mirek

Ušetříte peníze a čas, protože budete moci používat časově méně náročné techniky a méně specifické přípravky, které ušetří peníze, nemluvě o tom, že se tak vyzraje na jednoho blba, který si znepřátelil většinu kraje a přinesl s sebou grafický odpad

Jmeno

Primárně aby byl vlak čistý zevnitř….zvenku jaxi sedět nebo stát nebudu

Peter

Tajksl fuj.

panpan21

50 míčů… vyhozené prachy, tvl to Česko vede!!! Jak dlouho vlastně vydrželo původní PID schéma modrá-červená-bílá a co stálo za jeho změnou tj. důvod, pouze politické rozhodnutí panáků na Magistrátu a jejich nohsledové z PIDu (šotoušský koutek) nebo něco pragmatického? Znalci odpoví, poradí, vysvětlí. A teď to mě včetně mínusek :))))

Mirek

Já znám na to jednoduchou odpověď Ing. Petr Borecký (STAN) radní pro dopravu středočeského kraje, to si myslím, že stačí jako odpověď

MilanSima

Cožpak exteriér, ale včera jsem jel elefantem, a musim říct že na wc se nedalo poznat jaká tam je základní barva. Vše posprejované, nebo počmárané lihovkou. A to je další problém :(.

Anonym

To je bohužel těžko řešitelné, na WC kameru dát nesmíte.

Vlastimil Kocurek

Je na to nějaká legislativa ??? Proč by tam kamera neměla být. Mně kamera na WC zachránila dovolenou v jednom luxusním lyžařském centru v Itálii, když jsem na WC ztratil peněženku se značným obnosem, díky za to !!!!! Jít se vyčůrat je snad něco tajného, nebo na WC se mohou konat trestné činy, jako připravovat si tam zbraň na útok. Přijde doba, kdy za každou kameru s vysokým rozlišením budeme vděčni, a zachrání to velmi hodně lidských životů.

Mirek

Aneb 90. jsou zpět

Vlastimil Kocurek

To s tím nemá nic společného. Dnes jsme od 90 let hodně vzdáleni, a za těch 30 let je svět úplně jinde.

Pepa z Depa

Podle záchoda poznáš inteligenci národa.

vlastimil.miler

Odmala nám říkají, ať jsme přirození. Většina to pochopila blbě…

Ondra

Na WC by to chtělo dát folie, aby ty čmáranice šly dobře umít

Ondra

*umýt

HonzaH

CityEklhaft. Jakozto prespolni se vzdycky divim, jak nechutne jsou vlaky kolem Prahy. Bodejt by to pak lidi nenazyvali „sockou“…

Xaver

Přesně tohle mě taky fascinuje, že vlaky okole Brna nebo Ostravy jsou čisté, ale klem Prahy je to jeden velký hnus. Ale je to záležitost ž posledních let, ještě před 10 lety byly Elefanty také většinou čisté.

král j

Nejsou to zbytečně vyhozené peníze? Když jednotku přesunou třeba do Pardubic či Šumperka, bude se to odlepovat?

Yetty

Jak casto jsou prazsti elefanti presouvani na moravu?

Jiří Kocurek

pokaždé, když je potřeba je namnožit…

Teď vážně, s postupem střídaviny je stále méně pravděpodobné, že se na Moravě nějaké další 471 objeví v rámci nějaké 10leté smlouvy.

Mirek

To spíš jak 451/2, ty taky byli později staženy do Prahy

Rapik

Doufám, že ty Moravskoslezské ne… 😃

jal

Když budou kamery i na WC, může se to zároveň vysílat jako pípšou
Jak polepy odradí od sprejování?

Kolik kamer na jeden vůz? U fíry bude velká obrazovka a bude zavedena funkce sledovač, co bude celý den jezdit s fírou.

LiborV

Polepy mají za cíl usnadnit – zrychlit a zlevnit odstraňování grafit. Ne vlak ochránit.

jal

„dodavatel bude mít na instalaci polepu jedné jednotky vždy 7 dní.“
Počmáraný jeden bok jednoho vozu bude tedy s odlepením a nalepením nové folie trvat něco přes jeden den.
A ta firma to bude dělat téměř zadarmo. V Praze většina lidí pracuje za minimální mzdu, že. A folie jsou laciné.
https://www.glassgarant.cz/folie/cenik/autofolie-folie-na-auto/

Juraj

Ty folie se neodlepují, ale normálně čistí. Rozdíl je v tom, že barva z nich leze dolů mnohem snadněji než přímo z hliníkové kastle.

Xaver

Prosím vás, než se k něčemu vyjádříte, zjistěte si nejdřív fakta, abyste neokrádal ostatní lidi o čas čtením vašich zbytečných komentářů. Díky 😉

Díky vandalům se dožijeme jednotného vzhledu

Snad teď budou konečně všechny stejné a nebude to ostuda v šesti vzorech jako teď!

Kamui

K čemu budou kamery? Podle záznamu těžko někoho vypátrají, a pochybuji, že strojevoucí nebo jiný člen obsluhy bude sledovat výstup z kamer v reálném čase, aby v případě spatření vnadala ihned zavolal policii a současně strojvedoucí zpomalí na dvacítku, aby policie měla dost času do následující stanice dorazit.

Xaver

To, jak vypadají poslední dobou Elefanty vně i uvnitř, to je jeden velký humus. Všechno počmáraný.

jal

Proč mimo Prahu je to jen malý problém?

Apollo 17

Protože umělsi bydlí v Praze.

Jonáš

To není o umělcích, za to jednoznačně může Fiala.

MaT

Ale ten je přeci z Brna, ne?

Jiří Kocurek

Jeden by si myslel, že to je nechudší region bez možnosti seberealizace… a ono je to umění?

Twix

Já jsem měl za to že k počmárání dochází často právě mimo Prahu, když vlak nocuje v Benešově, Nymburce apod. Zevnitř se to samozřejmě čmárá za jízdy, ale také tipuju spíš ty méně frekventované úseky dál od Prahy.

jal

Pro čmárače není problém zajet kdekoliv.
Když se hodně čmáralo na Ostravsku před 20 lety a začalo se hlídat v exponovaných místech, jezdili autem na Slovensko a čmárali na odstavené 460 v Čadci.

Xaver

V Benešově těžko. Tak stojí dlouhodobě odstavené např. Balmy a není na nich ani čárka. On Benešov vůbec moc sprejerstvím netrpí.

M262

Je to tak. Jako ostravák se divím že graffiti na vlacích ještě existuje. Posprejovaný vlak už jsem dlouho neviděl

jal

To bude asi tím, že jsou všude kamery a všechno má polepy.
: – )

jal

„shrnul motivaci umělců street artu: „Když s jinými pouličními výtvarníky někam lepíme nálepku, plakát či polystyren, nemáme snahu něco znehodnotit, nebo snad zničit, ale především touhu ukázat se, touhu říct lidem: ’Hej, já jsem tady taky!’“ Také Krillo v tom má jasno: „míra poškození je nízká, vandalismus je jiná kategorie.“ Roar zase plně vystihl podstatu této problematiky: „Hlavne cudzí majetok výslovne nepoškodzujem, ale mením, upravujem, zdobím. Je to proste kreatívna, nie deštruktívna činnosť, čo si však málokto uvedomuje. Neničím niečo, čo už je, ale nahradzujem to niečím novým, pridávam nové prvky k starým.“ https://is.muni.cz/th/rh4ej/Street_art-textova_cast.pdf Stačí to pochopit a začne se… Číst vice »

Grossák

Nevím, jak bych se cítil, kdybych nutil lidi konzumovat něco, co považují za hnusné a ještě jim tvrdil, že je to fajn. Těmto vandalům zřejmě schází špetka empatie.

Xaver

Přesně tak. Jedná se v podstatě o velmi sebestředné a bezohledné jedince, kteří si myslí, že to své „já jsem tady taky“ mohou prezentovat bez ohledu na ostatní lidi. Ne náhodou jsou to v naprosté většině jedinci v pubertálním věku, kteří takovou mírou sebestřednosti a bezohlednosti ve velkém vykazují.

Leinad

Tady je velký rozdíl grafiťák versus tager.
Občas jsou povedené grafity i na nelegálech, cizích věcech, kde nemají co dělat. Ale většina z čmáranic na 471 jsou jen něčí podpisy, často se opakují.
Všimněte si, že ta citovaná část se týká street art, ne gangsterského značkování teritoria.

Xaver

Ale já chápu, proč lidi čmárají po zdech a vlacích, stejně jako chápu, proč Hitler posílal Židy do plynu. Ale to neznamená, že to schvaluji a už vůbec to neznamená, že se mi to začne líbit. Stejně jako Hitler měl pro své vraždění své racionální důvody, stejně tak je mají sprejeři pro své čmárání. Neznamená to, že rovnávám sprejerství s holocaustem, jen na extrémním příkladě dokládám, že racionalizovat a okecat si dokáže člověk všechno. Nicméně to není a nemůže být základem pro to, aby se mi něco začalo líbit. Navíc ty citace jen ukazují, jak jsou dotyční „umělci“ mimo. Pokud… Číst vice »

Joe

Remcání nad PID zbarvením za 3 … 2 … 1 …

Lukáš F.

Mě by seriózně zajímalo, jestli ty tmavší barvy (zejména velké množství černé) nemá v létě vliv na to, jak se vůz ohřívá od sluníčka, a tudíž jak moc musí pracovat klimatizace.

MaT

Velké množství černé? Kde? Nepletete si náhodou černou a červenou? Já tam u tohoto nového zbarvení PID na těch vlacích vidím černou tak leda kolem oken a dveří, na náraznících, ale asi tedy máme každý trochu jinou představu, co to je „velké množství“…

Lukáš F.

Právě ty dveře a kolem oken jsou docela velké černé plochy, plus čela jsou nově taky černá, nebo minimálně tmavší šedá.

XXXD

Tak určitě, co teprve Leoš. Tomu se tam ty cestující musí úplně smažit.

Lukáš F.

Ten sice má vlaky černé, ale je to metalíza, která něco odráží, v tom schématu PID je to opravdu černá.

VTT

Mně se na vizualizacích nové schéma vůbec nelíbilo. Ale musím uznat, že ve skutečnosti to těm elefantům nádherně sluší.

Joe

Však já proti tomu vzhledu nic nemám, právě naopak se mi líbí a nejen na 471. Ale zatím tady nebyl jediný článek s touto tématikou bez toho, aby šotoušci remcali nad barevným provedením, no asi už je situace lepší nebo si konečně zvykli.

Leinad

Náhodou, oproti trikoloře, červená s šedou dobře zvýrazňují kde má autobus kola. Šedá levá část čela svádí k čelním stretům.

Václav

„červená s šedou dobře zvýrazňují kde má autobus kola” Tak to je opravdu potřeba, narozdíl od zvýraznění… já nevím, řekneme třeba… dveří? 🤷‍♂️😏