Díky bohu někdo dospěl k rozumu, jen je chytat a dát jim koště a nechat je to snést dolů, to samé s těmi kdo bude dělat bordel na přejezdu, pak když budou 100% náhrady veškerých škod, tak to lidi přestanou dělat, protože to bude bolet jejich peněženky a účty
Chleba Nakup
10 měsíců
Ať to do barev PID přemalují ti umělci se spreji na vlastní náklady, ušetří to plno peněz.
vagonář
10 měsíců
Škoda peněz.
Jmeno
10 měsíců
Zbytečně výhozenych 50 mega. Většině cestujícíxh je úplně fuk zda vlak má modrý nebo červený polep, důležitý je aby vlak byl čistý,bylo v něm příjemný klima, byl pohodlny, přiměřeně vybaveny a jezdil podle jizdniho radu,dostatečně často apod. Jasne pokud je potřeba obnovit nátěr kvůli udrzbe/opravě tak klidně,ale takhle??
Chcete, aby byl vlak čistý, pročež se to (mimo jiné) dělá. Sice bohužel formou plastové fólie, ale co už – asi lepší, než kýble odlakovače do odpadní vody.
Lépe dolů
Uvidíme.
Ale kýble odlakovačů a barva ve vodě do čističky zůstává, že.
Jinými slovy se dosáhlo toho, že k penězům za čistění se připočtou ty za fólie.
To je jako by vyloupení domu byl čin, který není až tak nebezpečný, ne moc postihovaný. Občas popisovaný i jako potřebný
Vykradený by byl v novinách popsán jako nezodpovědný, protože si ještě nemá vstup do domu podobný vchodu do protiatomovému krytu.
Ušetříte peníze a čas, protože budete moci používat časově méně náročné techniky a méně specifické přípravky, které ušetří peníze, nemluvě o tom, že se tak vyzraje na jednoho blba, který si znepřátelil většinu kraje a přinesl s sebou grafický odpad
Primárně aby byl vlak čistý zevnitř….zvenku jaxi sedět nebo stát nebudu
Peter
10 měsíců
Tajksl fuj.
panpan21
10 měsíců
50 míčů… vyhozené prachy, tvl to Česko vede!!! Jak dlouho vlastně vydrželo původní PID schéma modrá-červená-bílá a co stálo za jeho změnou tj. důvod, pouze politické rozhodnutí panáků na Magistrátu a jejich nohsledové z PIDu (šotoušský koutek) nebo něco pragmatického? Znalci odpoví, poradí, vysvětlí. A teď to mě včetně mínusek :))))
Já znám na to jednoduchou odpověď Ing. Petr Borecký (STAN) radní pro dopravu středočeského kraje, to si myslím, že stačí jako odpověď
MilanSima
10 měsíců
Cožpak exteriér, ale včera jsem jel elefantem, a musim říct že na wc se nedalo poznat jaká tam je základní barva. Vše posprejované, nebo počmárané lihovkou. A to je další problém :(.
Je na to nějaká legislativa ??? Proč by tam kamera neměla být. Mně kamera na WC zachránila dovolenou v jednom luxusním lyžařském centru v Itálii, když jsem na WC ztratil peněženku se značným obnosem, díky za to !!!!! Jít se vyčůrat je snad něco tajného, nebo na WC se mohou konat trestné činy, jako připravovat si tam zbraň na útok. Přijde doba, kdy za každou kameru s vysokým rozlišením budeme vděčni, a zachrání to velmi hodně lidských životů.
Přesně tohle mě taky fascinuje, že vlaky okole Brna nebo Ostravy jsou čisté, ale klem Prahy je to jeden velký hnus. Ale je to záležitost ž posledních let, ještě před 10 lety byly Elefanty také většinou čisté.
král j
10 měsíců
Nejsou to zbytečně vyhozené peníze? Když jednotku přesunou třeba do Pardubic či Šumperka, bude se to odlepovat?
„dodavatel bude mít na instalaci polepu jedné jednotky vždy 7 dní.“
Počmáraný jeden bok jednoho vozu bude tedy s odlepením a nalepením nové folie trvat něco přes jeden den.
A ta firma to bude dělat téměř zadarmo. V Praze většina lidí pracuje za minimální mzdu, že. A folie jsou laciné. https://www.glassgarant.cz/folie/cenik/autofolie-folie-na-auto/
Prosím vás, než se k něčemu vyjádříte, zjistěte si nejdřív fakta, abyste neokrádal ostatní lidi o čas čtením vašich zbytečných komentářů. Díky 😉
Díky vandalům se dožijeme jednotného vzhledu
10 měsíců
Snad teď budou konečně všechny stejné a nebude to ostuda v šesti vzorech jako teď!
Kamui
10 měsíců
K čemu budou kamery? Podle záznamu těžko někoho vypátrají, a pochybuji, že strojevoucí nebo jiný člen obsluhy bude sledovat výstup z kamer v reálném čase, aby v případě spatření vnadala ihned zavolal policii a současně strojvedoucí zpomalí na dvacítku, aby policie měla dost času do následující stanice dorazit.
Xaver
10 měsíců
To, jak vypadají poslední dobou Elefanty vně i uvnitř, to je jeden velký humus. Všechno počmáraný.
Já jsem měl za to že k počmárání dochází často právě mimo Prahu, když vlak nocuje v Benešově, Nymburce apod. Zevnitř se to samozřejmě čmárá za jízdy, ale také tipuju spíš ty méně frekventované úseky dál od Prahy.
Pro čmárače není problém zajet kdekoliv.
Když se hodně čmáralo na Ostravsku před 20 lety a začalo se hlídat v exponovaných místech, jezdili autem na Slovensko a čmárali na odstavené 460 v Čadci.
„shrnul motivaci umělců street artu: „Když s jinými pouličními výtvarníky někam lepíme nálepku, plakát či polystyren, nemáme snahu něco znehodnotit, nebo snad zničit, ale především touhu ukázat se, touhu říct lidem: ’Hej, já jsem tady taky!’“ Také Krillo v tom má jasno: „míra poškození je nízká, vandalismus je jiná kategorie.“ Roar zase plně vystihl podstatu této problematiky: „Hlavne cudzí majetok výslovne nepoškodzujem, ale mením, upravujem, zdobím. Je to proste kreatívna, nie deštruktívna činnosť, čo si však málokto uvedomuje. Neničím niečo, čo už je, ale nahradzujem to niečím novým, pridávam nové prvky k starým.“ https://is.muni.cz/th/rh4ej/Street_art-textova_cast.pdf Stačí to pochopit a začne se… Číst vice »
Nevím, jak bych se cítil, kdybych nutil lidi konzumovat něco, co považují za hnusné a ještě jim tvrdil, že je to fajn. Těmto vandalům zřejmě schází špetka empatie.
Přesně tak. Jedná se v podstatě o velmi sebestředné a bezohledné jedince, kteří si myslí, že to své „já jsem tady taky“ mohou prezentovat bez ohledu na ostatní lidi. Ne náhodou jsou to v naprosté většině jedinci v pubertálním věku, kteří takovou mírou sebestřednosti a bezohlednosti ve velkém vykazují.
Tady je velký rozdíl grafiťák versus tager.
Občas jsou povedené grafity i na nelegálech, cizích věcech, kde nemají co dělat. Ale většina z čmáranic na 471 jsou jen něčí podpisy, často se opakují.
Všimněte si, že ta citovaná část se týká street art, ne gangsterského značkování teritoria.
Ale já chápu, proč lidi čmárají po zdech a vlacích, stejně jako chápu, proč Hitler posílal Židy do plynu. Ale to neznamená, že to schvaluji a už vůbec to neznamená, že se mi to začne líbit. Stejně jako Hitler měl pro své vraždění své racionální důvody, stejně tak je mají sprejeři pro své čmárání. Neznamená to, že rovnávám sprejerství s holocaustem, jen na extrémním příkladě dokládám, že racionalizovat a okecat si dokáže člověk všechno. Nicméně to není a nemůže být základem pro to, aby se mi něco začalo líbit. Navíc ty citace jen ukazují, jak jsou dotyční „umělci“ mimo. Pokud… Číst vice »
Mě by seriózně zajímalo, jestli ty tmavší barvy (zejména velké množství černé) nemá v létě vliv na to, jak se vůz ohřívá od sluníčka, a tudíž jak moc musí pracovat klimatizace.
Velké množství černé? Kde? Nepletete si náhodou černou a červenou? Já tam u tohoto nového zbarvení PID na těch vlacích vidím černou tak leda kolem oken a dveří, na náraznících, ale asi tedy máme každý trochu jinou představu, co to je „velké množství“…
Však já proti tomu vzhledu nic nemám, právě naopak se mi líbí a nejen na 471. Ale zatím tady nebyl jediný článek s touto tématikou bez toho, aby šotoušci remcali nad barevným provedením, no asi už je situace lepší nebo si konečně zvykli.
Díky bohu někdo dospěl k rozumu, jen je chytat a dát jim koště a nechat je to snést dolů, to samé s těmi kdo bude dělat bordel na přejezdu, pak když budou 100% náhrady veškerých škod, tak to lidi přestanou dělat, protože to bude bolet jejich peněženky a účty
Ať to do barev PID přemalují ti umělci se spreji na vlastní náklady, ušetří to plno peněz.
Škoda peněz.
Zbytečně výhozenych 50 mega. Většině cestujícíxh je úplně fuk zda vlak má modrý nebo červený polep, důležitý je aby vlak byl čistý,bylo v něm příjemný klima, byl pohodlny, přiměřeně vybaveny a jezdil podle jizdniho radu,dostatečně často apod. Jasne pokud je potřeba obnovit nátěr kvůli udrzbe/opravě tak klidně,ale takhle??
Chcete, aby byl vlak čistý, pročež se to (mimo jiné) dělá. Sice bohužel formou plastové fólie, ale co už – asi lepší, než kýble odlakovače do odpadní vody.
Copak se stane s tou počmáranou fólií? A kolik jich bude jen z jednoho vlaku za rok?
Ta pocmarana folie se jednoduseji umyje, nez stavajici lak myslim. Tedy ze se nebude sundavat.
Takže to dopadne stejně: „kýble odlakovače do odpadní vody“?
To už bylo lepší ušetřit tu fólii.
To je jako s tím šervůdem. Tam si taky si myslí, že s zmizí problémy.
Jde o speciální fólii, ze které to jde lépe dolů.
Lépe dolů
Uvidíme.
Ale kýble odlakovačů a barva ve vodě do čističky zůstává, že.
Jinými slovy se dosáhlo toho, že k penězům za čistění se připočtou ty za fólie.
To je jako by vyloupení domu byl čin, který není až tak nebezpečný, ne moc postihovaný. Občas popisovaný i jako potřebný
Vykradený by byl v novinách popsán jako nezodpovědný, protože si ještě nemá vstup do domu podobný vchodu do protiatomovému krytu.
Z té fólie to půjde mnohem lépe dolů, ž’takže nebudou potřeba kýble odlakovače, ale jen jeden kýbl acetonu 😉
Ušetříte peníze a čas, protože budete moci používat časově méně náročné techniky a méně specifické přípravky, které ušetří peníze, nemluvě o tom, že se tak vyzraje na jednoho blba, který si znepřátelil většinu kraje a přinesl s sebou grafický odpad
Primárně aby byl vlak čistý zevnitř….zvenku jaxi sedět nebo stát nebudu
Tajksl fuj.
50 míčů… vyhozené prachy, tvl to Česko vede!!! Jak dlouho vlastně vydrželo původní PID schéma modrá-červená-bílá a co stálo za jeho změnou tj. důvod, pouze politické rozhodnutí panáků na Magistrátu a jejich nohsledové z PIDu (šotoušský koutek) nebo něco pragmatického? Znalci odpoví, poradí, vysvětlí. A teď to mě včetně mínusek :))))
Já znám na to jednoduchou odpověď Ing. Petr Borecký (STAN) radní pro dopravu středočeského kraje, to si myslím, že stačí jako odpověď
Cožpak exteriér, ale včera jsem jel elefantem, a musim říct že na wc se nedalo poznat jaká tam je základní barva. Vše posprejované, nebo počmárané lihovkou. A to je další problém :(.
To je bohužel těžko řešitelné, na WC kameru dát nesmíte.
Je na to nějaká legislativa ??? Proč by tam kamera neměla být. Mně kamera na WC zachránila dovolenou v jednom luxusním lyžařském centru v Itálii, když jsem na WC ztratil peněženku se značným obnosem, díky za to !!!!! Jít se vyčůrat je snad něco tajného, nebo na WC se mohou konat trestné činy, jako připravovat si tam zbraň na útok. Přijde doba, kdy za každou kameru s vysokým rozlišením budeme vděčni, a zachrání to velmi hodně lidských životů.
Aneb 90. jsou zpět
To s tím nemá nic společného. Dnes jsme od 90 let hodně vzdáleni, a za těch 30 let je svět úplně jinde.
Podle záchoda poznáš inteligenci národa.
Odmala nám říkají, ať jsme přirození. Většina to pochopila blbě…
Na WC by to chtělo dát folie, aby ty čmáranice šly dobře umít
*umýt
CityEklhaft. Jakozto prespolni se vzdycky divim, jak nechutne jsou vlaky kolem Prahy. Bodejt by to pak lidi nenazyvali „sockou“…
Přesně tohle mě taky fascinuje, že vlaky okole Brna nebo Ostravy jsou čisté, ale klem Prahy je to jeden velký hnus. Ale je to záležitost ž posledních let, ještě před 10 lety byly Elefanty také většinou čisté.
Nejsou to zbytečně vyhozené peníze? Když jednotku přesunou třeba do Pardubic či Šumperka, bude se to odlepovat?
Jak casto jsou prazsti elefanti presouvani na moravu?
pokaždé, když je potřeba je namnožit…
Teď vážně, s postupem střídaviny je stále méně pravděpodobné, že se na Moravě nějaké další 471 objeví v rámci nějaké 10leté smlouvy.
To spíš jak 451/2, ty taky byli později staženy do Prahy
Doufám, že ty Moravskoslezské ne… 😃
Když budou kamery i na WC, může se to zároveň vysílat jako pípšou
Jak polepy odradí od sprejování?
Kolik kamer na jeden vůz? U fíry bude velká obrazovka a bude zavedena funkce sledovač, co bude celý den jezdit s fírou.
Polepy mají za cíl usnadnit – zrychlit a zlevnit odstraňování grafit. Ne vlak ochránit.
„dodavatel bude mít na instalaci polepu jedné jednotky vždy 7 dní.“
Počmáraný jeden bok jednoho vozu bude tedy s odlepením a nalepením nové folie trvat něco přes jeden den.
A ta firma to bude dělat téměř zadarmo. V Praze většina lidí pracuje za minimální mzdu, že. A folie jsou laciné.
https://www.glassgarant.cz/folie/cenik/autofolie-folie-na-auto/
Ty folie se neodlepují, ale normálně čistí. Rozdíl je v tom, že barva z nich leze dolů mnohem snadněji než přímo z hliníkové kastle.
Prosím vás, než se k něčemu vyjádříte, zjistěte si nejdřív fakta, abyste neokrádal ostatní lidi o čas čtením vašich zbytečných komentářů. Díky 😉
Snad teď budou konečně všechny stejné a nebude to ostuda v šesti vzorech jako teď!
K čemu budou kamery? Podle záznamu těžko někoho vypátrají, a pochybuji, že strojevoucí nebo jiný člen obsluhy bude sledovat výstup z kamer v reálném čase, aby v případě spatření vnadala ihned zavolal policii a současně strojvedoucí zpomalí na dvacítku, aby policie měla dost času do následující stanice dorazit.
To, jak vypadají poslední dobou Elefanty vně i uvnitř, to je jeden velký humus. Všechno počmáraný.
Proč mimo Prahu je to jen malý problém?
Protože umělsi bydlí v Praze.
To není o umělcích, za to jednoznačně může Fiala.
Ale ten je přeci z Brna, ne?
Jeden by si myslel, že to je nechudší region bez možnosti seberealizace… a ono je to umění?
Já jsem měl za to že k počmárání dochází často právě mimo Prahu, když vlak nocuje v Benešově, Nymburce apod. Zevnitř se to samozřejmě čmárá za jízdy, ale také tipuju spíš ty méně frekventované úseky dál od Prahy.
Pro čmárače není problém zajet kdekoliv.
Když se hodně čmáralo na Ostravsku před 20 lety a začalo se hlídat v exponovaných místech, jezdili autem na Slovensko a čmárali na odstavené 460 v Čadci.
V Benešově těžko. Tak stojí dlouhodobě odstavené např. Balmy a není na nich ani čárka. On Benešov vůbec moc sprejerstvím netrpí.
Je to tak. Jako ostravák se divím že graffiti na vlacích ještě existuje. Posprejovaný vlak už jsem dlouho neviděl
To bude asi tím, že jsou všude kamery a všechno má polepy.
: – )
„shrnul motivaci umělců street artu: „Když s jinými pouličními výtvarníky někam lepíme nálepku, plakát či polystyren, nemáme snahu něco znehodnotit, nebo snad zničit, ale především touhu ukázat se, touhu říct lidem: ’Hej, já jsem tady taky!’“ Také Krillo v tom má jasno: „míra poškození je nízká, vandalismus je jiná kategorie.“ Roar zase plně vystihl podstatu této problematiky: „Hlavne cudzí majetok výslovne nepoškodzujem, ale mením, upravujem, zdobím. Je to proste kreatívna, nie deštruktívna činnosť, čo si však málokto uvedomuje. Neničím niečo, čo už je, ale nahradzujem to niečím novým, pridávam nové prvky k starým.“ https://is.muni.cz/th/rh4ej/Street_art-textova_cast.pdf Stačí to pochopit a začne se… Číst vice »
Nevím, jak bych se cítil, kdybych nutil lidi konzumovat něco, co považují za hnusné a ještě jim tvrdil, že je to fajn. Těmto vandalům zřejmě schází špetka empatie.
Přesně tak. Jedná se v podstatě o velmi sebestředné a bezohledné jedince, kteří si myslí, že to své „já jsem tady taky“ mohou prezentovat bez ohledu na ostatní lidi. Ne náhodou jsou to v naprosté většině jedinci v pubertálním věku, kteří takovou mírou sebestřednosti a bezohlednosti ve velkém vykazují.
Tady je velký rozdíl grafiťák versus tager.
Občas jsou povedené grafity i na nelegálech, cizích věcech, kde nemají co dělat. Ale většina z čmáranic na 471 jsou jen něčí podpisy, často se opakují.
Všimněte si, že ta citovaná část se týká street art, ne gangsterského značkování teritoria.
Ale já chápu, proč lidi čmárají po zdech a vlacích, stejně jako chápu, proč Hitler posílal Židy do plynu. Ale to neznamená, že to schvaluji a už vůbec to neznamená, že se mi to začne líbit. Stejně jako Hitler měl pro své vraždění své racionální důvody, stejně tak je mají sprejeři pro své čmárání. Neznamená to, že rovnávám sprejerství s holocaustem, jen na extrémním příkladě dokládám, že racionalizovat a okecat si dokáže člověk všechno. Nicméně to není a nemůže být základem pro to, aby se mi něco začalo líbit. Navíc ty citace jen ukazují, jak jsou dotyční „umělci“ mimo. Pokud… Číst vice »
Remcání nad PID zbarvením za 3 … 2 … 1 …
Mě by seriózně zajímalo, jestli ty tmavší barvy (zejména velké množství černé) nemá v létě vliv na to, jak se vůz ohřívá od sluníčka, a tudíž jak moc musí pracovat klimatizace.
Velké množství černé? Kde? Nepletete si náhodou černou a červenou? Já tam u tohoto nového zbarvení PID na těch vlacích vidím černou tak leda kolem oken a dveří, na náraznících, ale asi tedy máme každý trochu jinou představu, co to je „velké množství“…
Právě ty dveře a kolem oken jsou docela velké černé plochy, plus čela jsou nově taky černá, nebo minimálně tmavší šedá.
Tak určitě, co teprve Leoš. Tomu se tam ty cestující musí úplně smažit.
Ten sice má vlaky černé, ale je to metalíza, která něco odráží, v tom schématu PID je to opravdu černá.
Mně se na vizualizacích nové schéma vůbec nelíbilo. Ale musím uznat, že ve skutečnosti to těm elefantům nádherně sluší.
Však já proti tomu vzhledu nic nemám, právě naopak se mi líbí a nejen na 471. Ale zatím tady nebyl jediný článek s touto tématikou bez toho, aby šotoušci remcali nad barevným provedením, no asi už je situace lepší nebo si konečně zvykli.
Náhodou, oproti trikoloře, červená s šedou dobře zvýrazňují kde má autobus kola. Šedá levá část čela svádí k čelním stretům.
„červená s šedou dobře zvýrazňují kde má autobus kola” Tak to je opravdu potřeba, narozdíl od zvýraznění… já nevím, řekneme třeba… dveří? 🤷♂️😏