Elefantům pomáhá v Praze Regionova, z nasazení českolipských rakví sešlo
CityElefant v Praze. Pramen: České dráhy
V ojedinělých případech se v Praze počítá s využitím motoráků ještě v pondělí
V ojedinělých případech se v Praze počítá s využitím motoráků ještě v pondělí
Brutálně bulvární titulek…
Ano, i dnes se může toto přihodit…
Řekl bych že některé expresivnější slangové přezdívky se do nadpisu v seriózním zpravodajství úplně nehodí.
Přesně viz nadpis Rakve vždycky ty byli Apola
Tak to určitě ne. V Děčíně se jim říkalo rohlík, v Olomouci zase pendolíno.
a co teprve…kdyby nenahrazovaly reginy…tak by to mohlo znít asi takto:
za zkratovane cajzlovske slony zaskakuji sukafony a rakve…
Česka kvalita ??Kdysi většinou jo ?,Dnes to je většinou tragédie ???, Teď dodávají vlaky do Německa Poláci ?Proč asi
Tak to u nás průvodčí zběsile bušila do dveří vozmistrovským kladivem protože se kvůli ledu a námraze odmítaly zavřít. Ty druhé se už odmítaly dokonce otevřít jak byly přimrzlé, tak jsme se obávali bysme se vůbec na konci cesty dostali ven a nemuseli čekat až do jara 😂😂😂
Elefanty nejezdily již od pondělí. Stály kolem Prahy i v Praze.
To je smutné, že i 20 let staré vozidlo má takové porodní bolesti. Člověk by řekl, že tyto ptákoviny už musí být provozem dávno podchycené…
Na druhou stranu, kdy naposledy byla v nížinách taková zima jako nyní?
Mráz by ani nevadil, ale ten prašan ano, vleze to všude.
Leč tento problém patří mezi předvídatelné. Jenomže zas někdo zapomněl, že když hrozí vánice, je potřeba zakrýt všechny větrací otvory, aby sníh nenafoukal do elektriky.
V zimě 2009/10 měly 471 stejné problémy s prachový sněhem jako letos. Tehdy byl ještě na ONJ záruční servis ze škodovky a jediné co dokázali vymyslet, bylo zakrýt trakční měniče plachtou. Měli 11 let na to aby něco vymysleli a tady máme výsledek…
Škoda mluvit…
U starých panťáků- žabotlam, se na zimu zevnitř zakrývaly žaluzie pertinaxovými deskami, aby se tam nedostal prachový sníh. Možná by měly ČD vypsat tendr za pár miliónů na zpracování studie proveditelnosti něčeho podobného i u Elefantotlam.
Redakce: je možné jmenovat nějaký konkrétní příklad, kde 814 jezdí místo 471? Děkuji
Vzhledem k výluce na Pacifiku ( mezi Braníkem a Modřany) se veškeré Regionovy vozí z depa na výkony přes Čerčany. Teoreticky je možné použití v části tratě Praha – Benešov jako náhrada..
Je možné zjistit nějaký koncepční plán, jak se toho vyvarovat, případně co chce Středočeský kraj??
Čeho plán? Toho, aby nesnežilo a nemrzlo, ideálně s retrospektivní platností? Prostě tady v tuhle chvíli taková situace je…
Sněžení rozhodně není zas tak mimořádně situace aby to mělo vyřadit polovinu jakýkoliv jednotek jednotek jakéhokoliv dopravce
No jo v únoru sněží a mrze, koho by to napadlo! Tak hlavně aby v červenci nebyly vedra, to by taky bylo krajně neobvyklé.
Únor bílý, ÚV šílí!
Kdy se to posledních skoro 25 let stalo, že by Elefanty odpadávaly ve velkém zimou?
Středočeský kraj chce dopravce bez výběrka a bez smlouvy, jak ho vybral Anofert (Jermanka).
Není, přijde oteplení a je po problému…
Oteplení? Ale ne moc. Co s vlakem udělá mírná zima vidíme.
Počká se do jara, když už to problém nebude. 🙁
Nahrazení elefanta regionovou s řádově menší kapacitou zřetelně napovídá, jak mizivá poptávka ze strany cestujících na železnici aktuálně panuje.
Jsme uprostřed pandemie, žáci a studenti nejezdí do škol, takže není se čemu divit. Až se z toho dostaneme, tak potom se počty cestujících zase vrátí na původní úroveň.
Neřekl bych, že jsou vlaky prázdné. Dnes jsem jel Arrivou a jednotka úplně plná.
Nevrátí, min. v Praze a okolí. Covid některé zvyklosti navždy změnil, firmy zjistily, že Home Office není nic špatného, takže velká část lidí, kteří mají takový druh práce, který HO bez problémů umožňuje bude do kanceláří jezdit třeba jen jednou nebo dvakrát týdně. To už se na poptávce prostě projeví. Já sám jsem si už letos předplacenou jízdenku DPP nekoupil a myslím, že už ani nekoupím.
ho funguje jak kdy a jak u koho. ajtak může dělat z domu. projektový manažer nebo specialista bankovní centrály ne. a navíc množství šéfů trvá na tom, že své otroky vidí robotovat.
ano, pokles bude. ale ne tak velký, max. 10%
Jasně, otroci přece vždycky pobírali mzdu a měli odjakživa právo změnit zaměstnavatele.
Souhlasím, přijde mi to jako neúcta vůči všem lidem, kteří v opravdovém otroctví figurovali a figurují. Nechápu jak někdo může brát obyčejné chození do práce jako formu otroctví. Chápu, že se lidem do práce nechce, ale tohle už mi přijde trochu moc.
Bude větší, protože pokud je firma on-line, tak jsou doma mim ajťáků i účetní a další TH pracovníci, kteří nepotřebují být přímo v provozu. Manažeři mají porady přes aplikace, takže firma ušetří za cesty a ubytvání a lidé mají více času na práci, protože nemusí tolik cestovat.
Jasně, že to přímo v provozu nejde, ale ty uspořené prostředky a větší efektivita jsou pro firmu přínosem.
Zrovna projektový manager může své bláboly klidně psát doma. A protože to nikdo stejně nečte, nepotřebujete ani internet.
Netuším, proč by se měly profese navzájem urážet – řekněte zedníkovi, ať postaví dům a ten projekt – inženýrské bláboly – ať hodí do kotle. Takhle dům nepostavíte.
každý projektovy manažer nepíše bláboly…ale občas se taky musí s někým potkat. a krása schůzek přes skype, mno, pokud to někomu přijde rovnocenné, tak mu to vymlouvat nebudu…ale mně to přijde na prd…
Když myslíte, zdaleka nejde jen o IT, jsou to všechny pozice, které nevyžadují kontakt s klienty, jen ve finančním sektoru jsou jich v Praze desetitisíce. Pokud manager vyžaduje přítomnost svých podřízených na pracovišti jen kvůli svému egu, tak dlouho dokud um šéfem nebude. Vedení firmy spolehlivě přesvědčí úspory díky poklesu pronajímaném kancelářské plochy a nákladů s tím spojených. Prostě dva až tři lidé se budou dělit i jeden stůl.
Jo, na druhou stranu je řada profesí, kde HO možný není nebo jen občas, slušnou část cestujících v hromadné dopravě tvoří za normálního stavu žáci a studenti, obnoví se cesty za zábavou, sportem a podobně (možná přechodně ve větší míře, jak budou mít všichni absťák)… Dá se čekat další růst počtu obyvatel Prahy a okolí. Jo, souhlasím s vámi, že se to hned po odeznění pandemie nevrátí na stav před ní, ale nemyslím si, že ten pokles bude extrémní. A taky si myslím, že přirozený růst poptávky do pár let ten pokles vymaže a půjde to zas výš. Roční kupón… Číst vice »
Budou to min. desetitisíce cest, samozřejmě nejen vlaky, ale hromadná doprava obecně, včetně MHD. Jak říkám, mě už se lítačka nevyplatí.
Desetitisíce to budou naprosto nepochybně, ale to je v Praze a Středočeským kraji minimální pokles. Počet cest za den byl mimo pandemii v dopravních prostředcích Ropidu v milionech, takže i kdyby ten pokles byl (po skončení pandemie) nízký statisíce, furt by to nebylo nijak extrémní a bylo by to celkem rychle dohnatelný očekávaným růstem počtu obyvatel.
Ale počty lidí ve Středních Čechách neustále roste, stejně jako porostou počty studentů nebo lidí, co tam pracují ne jako ti, kteří si mohou hodit HO, že za 10-15 let budou počty ve vlacích mnohem vyšší, než na úrovni roku 2020, bych se opravdu nebál.
Schadewerke se zase vyznamenaly.
Pozor na místní šotoušky, umínusují vás do bezvědomí 😀
No je to na chvilku a asi jak se píše jen na málo obsazených vlacích,ale zase má ČD problém ,není tam např 1 třída a budou platit kompenzace.No a proč ne Apollo řada 843 ,jednak více žere a na lince S2 kdo z fírů má řadu 843?Reginu má v DKV Praha asi každej.Jinak problémy mají i jiní dopravci,nikdo nepočítal ,že v únoru bude sníh a mráz.A k vozovému parku ,vše se již dlouho dělá napůl .Když do Chomutova přišla řada 843 říkal jsem ,že technicky dobré ,ale má to mít vakuovej hajzlík a 1 třídu ,být to tak ČD asi… Číst vice »
tak regina je werk místo šukafonu s přívěšákem. ne na dlouhá vozební ramena a už vůbec ne na některé „rychlíky“.
jen za dané prachy bylo vylepšení dost iluzorní a za pár let zcela morálně zastaralé. kdyby se skončilo první sérií a místo zbývajících 170 regin se koupilo 85 pavouků, bylo by lépe. chybějící regino kapacitu by jezdil nadále šukafon než by se vyšetřilo na něco lepšího
Implementace vakuových toalet a 1.třídy do Bftn mě osobně nepřijde jako nic nereálného.
Ještě by ale u Bftn (respektive ABftn) mohli v tom krajním oddíle u stanoviště, upraveném na 1.třídu, doplnit i klimatizaci…
Klimatizace v přívěšáku k motoráku je trošku komplikována absencí topného kabelu.
Klimatizace by běžela na naftu, přes generátor, nádrž už tam je. 😀
To není tak jednoduché.
tak by se jeden privesak předělat na generatorovy vůz 🙂 krom elektrocentraly by tak byl ještě vycep
Co se dělá s těmi „zkraty v elektroinstalaci“? To stačí vyčistit, vysušit a jede se? Nebo se převíjejí motory a nahrazují proražené polovodiče?
Po zkušenostech ze zimy 63/64 měla dráha rezervní elektromotory. Byly zakonzervovány v remize v Dolní Poustevně. Do šrotu šly kolem roku 79.
A to byly třifázové elektromotory so Ešusu,nebo do cirkulárky?
dobrá otázka….
Hlídač izolačního stavu by snad měl zabránit vzniku poškození.
Nikoliv, hlídač pouze oznámí, že k poškození už došlo.
Hlavně jestli budou taky řádné pokuty za nedodržení objednané kapacity.
Myslím že cestujícím je to jedno. Pro ně je hlavní když se dostanou tam kam potřebují
Cestující jsou objednatelem?
Přesně tak. Neplatí to cestující ale kraje, takže kraje mají rozhodovat a sankciovat
V Třebové na „hřbitově“ se ještě něco najde. 😀
451/452 nebo Bdt?
Zajímalo by mne jestli neodolají přednosti depa nebo vedoucí údržby? Ale aspoň se snaží jezdit s motoráky a nenasadi autobusy.
Myslíš jako ČD busy z Chebu na Plesnou? Nebo ještě lépe jako ČD z Chebu na Pomezí nebo z Domažlic na Kubici nic? Holt kvalita se pozná.
Ne myslím arrivu které pochcipala půlka jednotek a jezdí busy
Aha takže na ty ČD odřeknuté spoje na začátku už si zapomněl…
Proslýchá se, že Arriva na Liberecku má také vážné problémy s provozuschopností vozidel v jejímž důsledku vznikají nepravidelnosti v dopravě. Údajně na R14a R14b bylo provozních jen 6 jednotek z 15 se kterými počítali na zajištění provozu na daných linkách. Také minimálně 2 Desira by měli být neprovozní. Bylo by možné tyto informace potvrdit či vyvrátit a blíže specifikovat?
pokud mají takovou poruchovost…tak se asi modlí, aby byl covid co nejdéle a jezdilo se v menší kapacitě….
ale ať si kopnu i do modrého…jeden ranní metropolitan měl tuším +120, neschopnost hnacího vozidla
No a? Žlutohnůj měl včera 150 minut…
chtěl jsem být vyvážený, ne že trpím obsesí z tyrkysové, mám řežijku a jsem modrá guma. 🙂
PS: to s tím radimkovým vláčkem…mne fakt mrzí 😉
A důvod znáte? Aby to nebyl třeba sebevrah…
Aktuální turnusova potreba na R14 je 7 (+ 1 posilová jednotka na úsek Jaroměř – Pce).
15 jednotek by to bylo v době necovidove, počítalo se s provozem zdvojených jednotek, což teď ale postrádá smysl. Možná je občas nějaká neschopnost, ale vcelku jezdí, jak mají.
Kam všude se tato elitní vozidla (Regíny) z Parsu ze Šumperka nedostanou 😃 Regínu na každý spoj! 😂
Tak můžem ještě použít povozy
A hovna na trati by uklízel kdo? Regína je lepší 🤭
To byla ironie
Ten samý co je bude uklízet po regíně – odpoví Vám tisková mluví dobré správy kolejí a návěstidel.
Kdo je uklízí po 810?
tak kdosi tu psal kdysi že jde spojit tuším sedm regin za sebe.
myslím, že to je hezká náhrada za dvouslona co do kapacity. na Beroun i benešov by to mohlo jakž takž stačit i max rychlostí, ne? (jakkoliv akcelerace bude nepochybně jiná….)
jen nechápu na co čekají ty rakve v lípě…to se tam s nimi loučí personál než půjdou jinam a personál depa na pracák nebo dojíždět?
ne beroun ideál, tam mají často problém s napájením 😉
Protože to napájení není dimenzované na těch 38% přebytečných spojů…
Cestující by se našli…ale propustnost už vázne…
aneb železniční skanzen 60. let v provozu?
Ano, aby jste mohli provozovat 4 Os za hodinu, chtělo by to bábo-blok vyměnit za auto-blok.
Pak teprve se můžeme bavit o intervalu 10 – 20 – 10 -20 nebo 15 minut. Interval 20 minut by taky nebyl k zahození…
Proč nenasadí Pendolina?
Proč ne historicky žabotlam (451.045/046)?
ještě by jim vlivem zvýšené vlhkosti a soli na podrážkách kaštanů definitivně zrezavěl. a to by byla škoda. spíš by měli někde vylovit tornáda a soupravy prodloužit nějakými přebytečnými vloženými vozy z jednotek 560 z Brna
Vylovit tornáda odkud? Tak tak pokrývají své pravidelné výkony a náhrady za 471 v Bohumíně..
ja myslel, že jsou i nějaká náhradní…a ne zrovna jedno. ale pokud vykryvaji neschopné slony na ostravsku…a pantery kolem olomouce…pak už jen 162/163+patra, loko na obou stranách soupravy? nějaký ten honecker by se jistě taky našel a ve zdicich mají dvě osmidverove baiky, co by si jistě taky rady zajezdily. alespoň by bylo na jejich opravu. jen to parní topení asi bude problém…
no to by také šlo, když si sešrotovali Uršulu a Krakena se dvěma patry…
Nahradit nepojízdné soupravy ještě nepojízdnějším šrotem, to by fakt bylo terno.
ale byly by krásné, nevšední fotky
Jako by ten 1 kraken mohl zachránit 10 jiných strojů.
Protože Regionova je nízkopodlažní,Pendolíno ne.To by platili pokutu.
A za popelnici 814 pokutu neplatí? Teda vzhledem k tomu, že jim smlouvu bagrovali kámoši z Ropidu, tak asi ne.
To se naučily od G-W T na Šumavě,kde jim kámoši nabagrovali vlaky a místo nízkopodlažních 654 s klimatizací tam jezdí hodně 628,816,814,která nesplňují zadání a od DLB v Ústeckém kraji,kde zaskakuje na polovině spojů buď autobus,nebo historická 810 od KŽC,Arriwy v Libereckém kraji,kde jim jezdí polovina motoráků…atd.
Už to jiné nebude 🙂
pojízdné bezbarierove WC
A Regionova plní ostatní standardy kvality PID pro přiměsto?
Stihne jízdní doby a pobyty v zastávkách?
Chybí klimatizace.To se v těchto mrazech nějak skousne.
Protože než by se 680 rozjela z hlavního, tak už by bylo načase brzdit ve Smíchově…
Jako by na tom byla regína líp.