Automobily Elektromobilita

EL 12345. Elektromobily dostanou speciální registrační značky

Elektromobily Volkswagen a Nissan. Foto: ČEZ
Elektromobily Volkswagen a Nissan. Foto: ČEZ

Poznat na silnici elektromobil má být v budoucnu jednodušší i pro ty, co se neorientují v nabídce automobilek a jejich modelů. Od dubna příštího roku mají mít elektromobily speciální registrační značku.

Počítá s tím novela vyhlášky o registraci vozidel, kterou ministerstvo dopravy zveřejnilo pro meziresortní připomínkové řízení.

Novela stanovuje, že elektrické vozidlo bude nově mít značku, která bude obsahovat písmena EL a dál pětici číslic nebo velkých písmen. Bude tedy mít stejný počet znaků, jako provedení standardní registrační značky. „Z důvodu předpokladu počtu vozidel 250 000 v roce 2030 vycházející z predikce v rámci přípravy Národního akčního plánu čisté mobility bude použito uspořádání registrační značky ve formátu EL0 01AA až EL9 99ZZ v počtu kombinací zhruba 484 000,“ uvádí se v materiálu. U aut se spalovacím motorem je možnost kombinace až osmi znaků, u elektrických bude jen sedm. 

Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích se za elektrické vozidlo počítají i hybridy s emisemi pod 50 gramů CO2 na kilometr. Právě to se nelíbí některým majitelům elektromobilů. „Navrhujeme vyřadit hybridní vozidla, jejich emise jsou zcela zavádějící údaj,“ říká Lukáš Hataš z Asociace pro elektromobilitu. Rád by také prosadil, aby označení EL nebylo povinné pro elektromobily se značkou na přání.  

Speciální označení elektromobilů má usnadnit jejich rozpoznání v dopravě, kde pro ně stát i některá města už připravily řadu úlev. Například v Praze mohou elektromobily a hybridy parkovat téměř zdarma kdekoliv, Národní akční plán čisté mobility také počítá s tím, že elektromobily budou například osvobozeny od dálniční známky. „Výhody by neměly být vázané na registrační značku, ale typ pohonu,“ dodal Hataš. 

Podle statistik registrací vozidel u nás bylo od ledna do října registrováno 455 elektromobilů, v registracích dominují Nissan a Volkswagen.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
raddie
Host
raddie

Elektromobily jsou jedním z největších omylů našeho věku. A brzy spláčeme všichni nad výdělkem…

DRABADURA
Host
DRABADURA

To je stejně inteligentní prohlášení, jako říct – na co vícejádrové procesory, stačí jednojádrové. Kdyby se počítače vyvíjeli podobně hlemíždím tempem, jako pohony u automobilů, tak jsme ještě u 486-ky. Musel přijít jeden z největších vizionářů a začít vyrábět elektroauta, aby se dinosauří automobilky probraly z ropné letargie a konečně začali vyvíjet nesmradlavé pohony. Chápu, že lidé jako vy rádi inhalují smrady z výfuků, ale normální to není, to promiňte. Normální lidi se musí tetelit radostí při představě, že sice aut asi neubude, ale budou moci v noci spát, protože nebude dnešní dunění spalovacích motorů a hlavně budou moci otevřít… Číst vice »

Jt
Host
Jt

Zase se vymejsli reseni ktere si hleda problem. A elektromobily a zvyhodneni..at se prosadi samy kdyz jsou tak skvele…

Alibaba
Host
Alibaba

Extra značky = Kraviny do kravína. 🙂
Žádné elektro-cokoliv bych nezvýhodňoval, to si musí najít výhody samo přes cenu, pohodlí aj. parametry. Takhle je to zase jen nedobrovolná podpora bohatých chudými.

Indian
Host
Indian

Přesně tak. To je jako eko-daně, apod… Dopadá to na ty nejchudší, co na lepší než 10 let staré auto nemají. Otázka pak je, jestli to auto nezbytně potřebují. Pokud bydlí na konci světa a jediná práce široko daleko je ve fabrice s celodenním provozem na směny, tak se bez auta neobejdete.

Indian
Host
Indian

Mě nejvíce vadí, že ten kdo je tak bohatý, aby si mohl koupit elektromobil, je navíc ještě oproštěn od parkovného. Já jsem pracháč, na mne se pravidla nevztahují.
Já pán – ty pán – ale kdo má peníze, je eště větší pán.

petr.r
Host
petr.r

nesouhlasím a doufám, že to nemyslíte vážně a nevztahujete to ani na majitele elektrokol.

Indian
Host
Indian

Samozřejmě že nesouhlasím, aby majitelé elektrokol měli nad majiteli běžných kol nějakou legislativní výhodu. A vůbec se za to nestydím.

jal
Host
jal

Hmm- a po čase vymění značky benzínovým atd. – „vozidlo bude nově mít značku, která bude obsahovat písmena BE a dál pětici číslic nebo velkých písmen“
😀

petr.r
Host
petr.r

proč by ne, nejvíce mně mrzí, že nákladní už nemají žluté značky a ty ještě bych dělil pod 3,5tun a nad.

Dash9
Host
Dash9

Naftové NA, plynové PL, vodíkové VO a šlapací ŠL 🙂

mfr
Host
mfr

Spíše bych doplnil další (a že by jich bylo hodně): DE, ID, ŠU, KO, ČU atd.

Partneři