Ekova dokončila renovaci legendárních tramvají T2, budou jezdit v Praze

Tramvaj Tatra T2R. Pramen: Ekova/Vlčoun.cz/Filip VlčekTramvaj Tatra T2R. Pramen: Ekova/Vlčoun.cz/Filip Vlček

Dceřiná společnost Dopravního podniku Ostrava (DPO) Ekova Electric navrátila historický vzhled dvěma tramvajím T2, které až do loňského listopadu jezdily

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zlámalík

T2 zrovna v Praze… No dobrá. Existuje vůbec nějaká T1?

Kubrt

T1 existuje více, v Praze jsou 2. T2 toho sice po Praze moc nenajezdily, ale když se dočkaly v provozním stavu dneška, tak proč je nezachovat.

DB-47

Dobrá práce, po pravdě řečeno celkem to vytrhne trn z paty Střešovicím, neboť zatím se T3SUCS 7269 stále opravuje (aspoň že tak), T3SUCS 7275 má dojezdit brzo a ostatní vozy zatím neměly žádnou větší opravu od doby přeřazení na linku 23 a už to začíná být patrné jak na sešlosti tak nahromaděných škod od vandalů.

Človek

Od DPP je tohle rozumný tah, bude tak stávající tramvaj z “retro” linky oficiálně nasadit do normálního (non-retro) provozu.

Kubrt

To není potřeba, nasazení T3 na běžné linky je věc extrémní nouze.

Radek

Oba vozy budou jezdit na papíry T3SUCS. Jeden vůz už byl rozebrán a zrušen, druhý zatím jezdí.

Luděk

Čistě hypoteticky bude mít Praha zájem o K2 když si takhle kompletuje sbírku historických vozidel z ČKD?

Martin z Moravy

Patrně si ji koupí od DPMB. V dalších letech se K2 budou postupně vyřazovat a nahrazovat Evičkami2. Odhaduji, že si DPMB odkoupí ještě nějaké T6, jelikož v provozu chybí na některých linkách dostatečné kapacity. Zavedením soupravy 3xT6 na lince 1, jsem zaznamenal zlepšení a příznivé ohlasy. Určitě by se hodily i na jiné linky např. 12, ale tam je potřeba upravit nějaká nástupiště na požadovanou délku.

Luděk

S pražskými T6 se za současných podmínek nepočítá pro provoz třívozových souprav
Primárně slouží jako náhrada T3G.
Na d-12 budou jezdit delší soupravy ale ne dřív než od roku 2022 kdy skončí vyluka d-1 kvůli VMO Žabovřeská
Na d-1 se vrátí 100% garance nízkopodlažních vozidel

Anonym

V Bratislavě jednu „navíc“ mají, celkem v původním stavu.

ČD4ever

Ale na rozchodu 1m, ne?

Anonym

Ano, na metrovém rozchodu. Ale výzbroj má stejnou polaritu jako v Praze.
Netuším, jak náročná by byla úprava rozchodu. Případně by ale mohli sehnat podvozek z nějaké vyřazené K2 v Brně (možná i v Ostravě).
Poslední 2 zrychlovačové K2, které ještě v Brně zasahují do pravidelného provozu, momentálně nemají v plánu vyřadit. Sice mají stejný rozchod, ale mají opačnou polaritu.

Luděk

Jako v Libereckém DP mění podvozky na svých T3
Například: https://seznam-autobusu.cz/vuz/21958

Kubrt

Výměna podvozků u T3 je běžná, ale dotaz – jaká je konstrukce toho prostředního běžného podvozku u K2? Dal by se nějak rozumně nahradit normálněrozchodným z T3?

Luděk

Střední podvozek byl od výroby bez motorový jen s brzdou ale je otázkou jestli se během modifikací nezměnil na motorový

MHD

Obávám se, že ta fousatá má špatně hranice šedé barvy na střeše. Obzvláště pokud má prezentovat originální stav.

Petr Nick

V Praze mají ForCity, pošlete T2 sem, do Liberce.. prosííím,…

Ferenc Futurista

ANno, v Praze máme ForCity, a právě proto bychom potřebovaly i nějaký tramvaje 🙂

Zvoník

V Praze máme ForCityFecality.

Petr Nick

Tož dobrá.. máte ji mít! my vzpomínáme na RT6tku