Ekova dokončila generální opravu prvních dvou tramvají pro Liberec
Tramvaje T3R pro Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) po generální opravě. Foto: Ekova Electric
Dopravce řeší, zda si kvůli výpadku tržeb může nyní dovolit generální opravu dalších vozidel.
Šotouši, hurá do boje !!!:
https://liberecka.drbna.cz/zpravy/doprava/25745-stve-vas-doprava-v-liberci-a-jablonci-jeji-budoucnost-lze-ovlivnit-na-online-debate.html?
Chudáci organizátoři i ostatní účastníci debaty – určitě se mj. zejména dovědí, že je třeba zrušit urychleně osmsetdesítky (i když to není MHD a na Liberecku už dávno pravidelně nejezdí).
Takže tehdejší rekonstrukce zlepšila technické parametry, důležité pro provozovatele, cestujícím ale nepřinesla nic. A teď byl tento stav prodloužen na další dlouhá léta…
Cestujícím nic nepřinese hlavně zachované dosavadní nesmyslné ukončení meziměstské TT v Jablonci nad Nisou – bude-li v těch tramvajích dostatek míst k sedění, tak při půlhodinové cestě stejně naprosté většině z nich vůbec administrativní ani „morální“ stáří těch vozidel vadit nijak nebude.
Listoval jsem starými novinami MF, Denik…. a zaujalo mě, že před zhruba dvaceti lety Jablonec plánoval protažení tramvajové tratě až do Mšena. Logika, neboť je zde velká hustota osídlení. Ale vyměnilo se vedení a tramvajová konečná se stále zahanbeně choulí u Tyršových sadů.Někteří jablonečtí občané, kteří tramvaj nepoužívají, hlasitě vytrubují, že těch pár set metrů do centra se dá hravě doběhnout. Asi by skutečně pro Liberec bylo rozumné trať ukončit v Proseči a věnovat se přípravě na náročnou, ale nutnou výstavbu nových tratí.
„která v letech 2003 až 2008 obdržela zcela novou karosérii“
Cestujícím ta nová kastle přinesla alespoň 1 nízkopodlažní vstup do každého rekonstruovaného vozidla. Což je pro přepravu kočárků, vozíčkářů, oholených nemohoucích apod. zcela jednoznačný přínos. Nevím, proč tento přínos popíráte.
Jste si jist, že opravdu do každého zrekonstruovaného vozidla? Nebylo to do jen jednoho ze dvou pro využití i ve dvojicích s čistě vysokopodlažními?
Je to přesně tak. DP Liberec tehdy pořídil 12 částečně nízkopodlažních T3R.PLF a 12 vysokopodlažních T3R.PV. Až od roku 2012 si staví pouze částečně nízkopodlažní T3R.SLF, které spojují do souprav s vysokopodlažními T3M.04 vniklých fyzickou modernizací v 90. letech minulého století.
Čím to, že Liberecký dopravní podnik nonstop nemá finance? To už trvá pěkných pár let, kdy v Liberci jezdí doslova 1 moderní tramvaj a autobusy se začaly trochu víc modernizovat taky teprve nedávno. Tuší někdo znalejší místních poměrů?
Když je město tak bohaté, že si půjčilo na arénu, aby měl HC Synerov kde hrát…
trochu lapidárně by se dalo říci, že v Liberci jezdí to na co mají peníze a ten kdo ví, že Liberec je v podstatě město nuzné, ať svým či jiným přičiněním.
Proč nevyužije Liberec nějaký EU programy na obnovu tramvají?
Myslím, že pro Liberec je mnohem důležitější využití programů EU na rekonstrukci a modernizaci tramvajových tratí.
Poraďte, jste určitě koumák…
on ten archiv na koleji taky někomu vyhovuje a je skupina lidí, které to snad i těší.
Takže s těmito tramvajemi tady budeme jezdit ještě za 50 let…….
Tak to je v pohodě, už jsem myslel, že by někdo chtěl také jednou koupit něco nového……….
Tak koupit něco nového by někdo asi i chtěl,ale je tu takový drobný problém…. peníze. Na tuhle stránku věci sotoušci pravidelně nějak zapomínají. Provozovatel ji ale řeší denně,pane.
Je Vám, Chronosphere, jasné, že použít označení „šotoušci“ pro ty, co chtějí nové tramvaje, je mírně řečeno odvážně inovativní posunutí původního významu termínu?
V poslední době tohle slovo používá nepatricne kdejaký troubelin ve smyslu slova „skodic“, nebo „hlupák“. Berte to tak, že on sám tím o sobě leccos prozrazuje.
No já bych řekl, že s tím posunem významu jsem nepřišel já. V poslední době se používá na stále větší skupinu lidí,kteří kolem kolejí spřádají nereálné sny,radí co by se mělo aby bylo a bohužel většinou zcela opomíjejí finanční nebo technickou stránku věci,nebo projevují jakési fanouškovství stran různých dopravců. Dříve to bylo označení jen pro fotiče,často vnímáno spíše jako hanebné,dneska jsou na to asi někteří hrdí. V Liberci klidně můžou nakoupit nové tramvaje,bylo by to bezesporu fajn,ale kdyby se to mělo zohlednit v městském rozpočtu tak buď by stála jedna jízdenka 120korun,což by mělo asi neblahý vliv na počet cestujících,nebo… Číst vice »
Souhlas. Před nedávnem zde proběhla diskuze, kde mnoho fanatiků, ikdyž nebyli z Liberce nebo Jablonce,, brojilo proti přerozchodování jedenáctky na 1435mm.Dokonce někteří (šotouši.?) propagovali návrat libereckých tramvají k metrovce. Takže zbrusu nové tramvaje ano, až na ně budou peníze, ale hlavně dokončit modernizaci tratí, včetně přerozchodování a pomalu se připravovat na výstavbu tolik potřebné tratě do Rochlice. Ikdyž doba pokoronovirová bude složitá…
No, já si ovšem vůbec nejsem jist, jestli přerozchodovávání tratě do Jablonce nad Nisou, kde tramvaj stejně zjevně bude ještě dlouho končit hloupě jen na okraji města, mělo a má dostávat prioritu před rozvojem sítě přímo v Liberci – a silně mě v těch pochybách utvrzuje skutečnost, že v souběhu s tou meziměstskou tramvají existuje i docela výkonná železnice, kterou by navíc bylo možno ještě i dále modernizovat. Ano, ta železnice nevede úplně blízko centra Liberce, ale to úplně neřeší ani ta tramvaj (podobně jako i v Jablonci). A ještě jeden pro liberecké „šotouše“ asi zrůdně kacířský názor: města velikosti… Číst vice »
To je snad už nějaká diagnóza nepřejícnosti proti liberečakům, vlakové spojení s Prahou hodné 21. století NE, máte dálnici, tramvaje taky už NE. To se tam mají vrátit na stromy?
Ty minusi dostáváte od někoho, kdo neni z Liberce.
No právě, jak se tady řeší vlak PHA – LBC nebo liberecká MHD, tak se tady jak vosy na bonbón sesypou pražští a hned to řeší. Já na liberecké tramvaji oceňuji, že jedna konečná je na úpatí Jizerek a druhá je 100 metrů od sjezdovky :o).
Nic proti trlejbusům, Jejich výhoda proti autobusům je asi ta ekologie, ale neřeší to stání v kolonách, kapacita stejná jako autobusy. Ale v kopcovitém terénu Liberce a Jablonce, v zimě by byly trlejbusy katastrofou. Stačí Ústí…
Právě kvůli eliminaci přílišného stání v kolonách jsem se zmínil i o možné dílčí separatizaci dopravní cesty. A pokud jde o ten zimní provoz, je jeho spolehlivost především záležitostí volby vhodného uspořádání pohonu – jinak podle mě jsou trolejbusy v zimě v kopcích mnohem spolehlivější než autobusy. Ale když už ty tramvaje máte, tak by jejich likvidace a náhrada trolejbusy byla samozřejmě hloupost (což jsem ostatně napsal také.)
Tramvaj nejlépe obsluhuje vratislavickou část meziměstského území a do realizace přeložky přes Lukášov (což bylo dokončeno ještě později než rekonstrukce kolejí k vratislavické výhybně) vedla přes Proseč hlavní silnice. Kdyby tomu tak nebylo, možná by tam vedla trolejbusová trat už celá desetiletí, ale zkrátka tramvaj vyhrála. Vůči stavbě rochlické trati (resp. pokračování do Doubí a větvím na Ruprechtice a Pavlovice, jak bylo zaneseno do územního plánu) jsem velmi skeptický, to se na jednu etapu nedá technicky, finančně, administrativně utáhnout a v jiné variantě by to nejspíš ani nemělo dopravní význam. Pokud se ale povede v nejbližších měsících a letech modernizovat… Číst vice »
Rochličáku 👍👍👍
No, škoda, že Váš názor nepřišel dřive. V Olomouci by nemuseli zahajovat další prodlužování tramvajových tratí a zvážit trlolejbusy. Třeba se toho chytí v Německu, kde je hodně měst velikosti Liberce ( i menší), která provozují a modernizují své tramvajové sítě. Ale konkrétně v Německu je k trolejbusům tak trochu averze. Innsbruck v Rakousku provozoval trolejbusy ve dvou časových obdobích spolu s tramvajemi. Nakonec trolejbusy dpstaly stopku a tramvaje zelenou. A staví se nové tratě. Asi věděli proč.
Jedna věc je srovnání velikostí měst v CZ a DE a druhou věcí je rozdíl v rozpočtovém určení daní, kdy před ostatními městy a obce jsou zvýhodněna vybraná vyjmenovaná města – Praha, Brno, Plzeň a nevím jaká ještě, ale Liberec mezi nimi není.
A můžete poděkovat darebnému Kalouskovi, jehož partaj se zasadila o snížení těchto rozdílů.
Jindro, přečtěte si, prosím, znovu to, co jsem napsal hned a rovnou: když už někde tramvaj jezdí víc než století, tak je samozřejmě hloupost ji chtít nahradit jen proto, že ze současného pohledu by NOVOSTAVBA (zcela) NOVÉHO tramvajového systému byla z ekonomického hlediska naprostým nesmyslem – což pro stotisícová města platí skoro bez jakékoli výjimky. A i ta vaše meziměstská trať měla už v době její výstavby nějakou logiku jen kvůli tehdy ještě nějaké existující síti tramvají i v Jablonci nad Nisou. Dokud budou ti nepochopitelní jablonečtí (teď hledám aspoň trochu akceptovatelný výraz, aby to Sůra nesmazal, ale nic mírnějšího… Číst vice »
Nový tramvajový systém v ČR nevznikne, ale mám tušení, že v dohledné době nevznikne u nás ani nový systém, který by provozoval trolejbusy. Havířov, Frýdek Místek, snad Třebíč by o tomto dopravním prostředku snad mohly uvažovat. Píšu záměrne mohly, protože k realizaci nedojde.
Železnice nevede úplmě blízko do centra Liberce, ale to neřeší ani ta tramvaj… Tak kde je, podle Vás centrum Liberce? Jako Liberečák ljsem byl, až do přečtení Vašeho příspěvku přesvědčen,, že centrum města je okolí Soukeného náměstí, kudy trasa tramvaje vede. Děkuji předem za odpověď.
Obratem venkovské město jste mě opravdu rozesmál …
Co je to podle vás „venkovské město“ – můžete to nějak přesněji specifikovat? A má být na tom vašem „venkovském městě“ něco hanlivého?
Já nevím, co je to venkovské město, jen mě ten slovní obrat jako Liberečáka rozesmál … snad si Chronosphere myslí, že tu máme náves s pobíhající drůbeží.
No, třeba já na tom termínu nejen nic směšného, ale ani degradujícího nevidím (a občas jej i také použiji): já v něm spatřuji třeba právě města mající k venkovu bližší (a tím i „přátelštější“) vztah než značně neosobněji působící velká města typu Praha, kam venkované jezdí spíše jako do ciziny a ne jako k sousedům vypůjčit si zrovna chybějící trošku soli nebo dvě vajíčka. A i lidé v takových městech žijící k nim mají obvykle mnohem vřelejší vztah než třeba většina Pražanů (a to ne jen každotýdenních „dojížděčů“) k Praze. A ani nějaká ta náves někde v okrajové připojené obci… Číst vice »
Zajímavé je, že v jiných českých i moravských městech se kupují a staví nové tramvaje, jen v Liberci nic.Asi z toho chtějí udělat muzeum?
Tak jim něco nového kupte – třeba vás pak budou za odměnu vozit zadarmo!
Tak cena tý opravy by byla možná tak na 1 článek nové tramvaje. Má sice schody, retro vzhled, ale je to drážní vozidlo, ne autobus, tam je životnost jinde. A určitě je lepší tato cesta než vytrhat koleje a nahradit to novým autobusem. Tyto starší tramvaje mají i jednu výhodu, neexistuje žádná nová podobný velikosti, která by měla tolik místa k sezení.
Zas je třeba uznat, že koncepčně ten vozový park směřuje ke slušné unifikaci. Na městskou trať T3R.SLF+T3M.04 a na meziměsto T3R.PLF+T3R.PV a recyklují se díly z dožilých vozů. Jen kdyby to tedy bylo dřív…
Vlku, čtu Vaše příspěvky na tomto fóru, ale Vy, místo odborných faktů, dokážete jen kritizovat a rýpat. Trochu zoufalé, nemyslíte. Asi ne….