EgyptAir začne létat z Prahy. Na linku do Hurghady nasadí A220

Airbus A220-300 společnosti Egypt Air v Praze. Foto: Letiště PrahaAirbus A220-300 společnosti Egypt Air v Praze. Foto: Letiště Praha

EgyptAir bude již třetím dopravcem na trase z Prahy k Rudému moři.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas

Tohle je facka do tváře všem šmoulíkům, kteří tu neustále do omrzení vykládali pohádky o tom, jak má smart wings monopol, jak smart wings brání jiným společnostem lítat z prahy apod.

dobře oni 🙂

Peety

Asi by bylo treba, aby jste tu Vasi genialni myslenku rozvedl…

Tomas

cemu prosim nerozumite? 🙂

Peety

Tomu celemu prispevku… kdo dava komu facku do tvare apod… a kdo je vlastne smart wings?ja znam pouze Smartwings….

Tomas

tak si ho holt budete muset precist jeste jednou.

Jenda

Egypt Air je kvalitní aerolinka a je dobře, že budou do PRG lítat, ačkoliv jen jako charter. Třeba se ukáže, že potenciál je nenaplněn a pak by se mohlo začít uvažovat o CAI jako alternativě pro lítání do Afriky ke QR a EK nebo TK jak už tady někdo zmínil. A k těm neustále omílaným SW a zaměstnanosti apod. asi tolik. Egypt Air a vlastně kterákoli jiná aerolinka na LKPR rozhodně zadarmo lítat nebude. Pokud si Čedok vybral jiného partnera pro provoz charterových letů, tak k tomu měl pravděpodobně důvod – nejspíš finance. A to je přesně ono, kterýkoliv dopravce… Číst vice »

Kateřina

Nejedná se o charter, ale o pravidelnou linku. Můžete si koupit i individuální letenky, nejen přímo se zájezdem.

African

SW by meli pridat palubnimu personalu,aby se trochu usmival na cestaky.Taky vyhodit par sedaku,aby clovek nemel narazene kolena na stolku pred sebou.Letusky maji hezke,ale usmev jim moc nejde.Dnes jsem letel do Prahy s KLM.Novy E-195,mista akorat,vlidny personal a servis nejaky taky byl.Tak to kdysi chodilo u CSA,kdyz litali 737.

Mat

Krása, jen škoda, že nepřidali radši slavné Cairo. Byla by to i dobrá alternativa k letům do Afriky s Turkish nebo Emirates.

Tomas

všiml jste si, že se jedná o chartery pro čedok? čili ze nejspis čedok řešil dopravu koupáků do egypta a domluvil se s egypt airem?

Martin Csabo

Za mě má Egypt Air jedno z nejhezčích livery na světě a osobně si myslím že příští rok sem nasadí větší letadlo (A320 B737 nebo dokonce B787 A330) a navýší počet letů. Ze své vlastní zkušenosti můžu potvrdit že je to velmi slušná společnost, nedělá zbytečný naschvály a 23kg je taky dobrý

Petr

Doufám, že budu mít možnost se s nimi brzy proletět. Ani s Egypt Airem a ani s A220 jsem ještě možnost letět neměl.

Pokud jde o zbarvení, za mě ho má nejhezčí Air Malta, ale 100 lidí 100 chutí.

Martin Csabo

Jo Air Malta ho má taky pěkný ale za mě uplně nejhezčí livery má Hawaiian Airlines ale těch „top“ livery je více :))

Zdeněk

Hezkých livery je po světě mnoho. A snad každé je hezčí, než mají ČSA.

Martin Csabo

S tím prvním souhlasím ale s tím druhým ne, vždyt ČSA má hezké livery neříkám nejhezčí na světě ale rozhodně není špatne

Roman Soudný

A220 je jedno z nejlepších letadel ve kterém jsem zatím letěl. Je v něm opravdu cítit, že to není jenom recyklovaný drak v novém kabátě, ale z gruntu nové letadlo.

Martin

….tolik k nenahraditelnosti Smartwings

Pepa

Přesně tak, protože ten jeden let týdně je velice zásadní

dejf

Spíš je to takovej lakmusovej papírek, nebál bych se že se na letišti budou hromadit lidi, který nebude mít kdo naložit. Hlavně ty turisťáky, to je víceméně pohoda, vysypat „kaštany“, natankovat, oběhnout éro, nabrat novej „substrát“, hurá zpátky. Lepší než lítat „od čerta k ďáblu“ a jenom si drbat hlavu jak to na tom letišti vypadá a jaký má specifika. A ani údržba tady není k zahození.

Y.K.

To dost naivní. Za prvé Egypair nelétá a nemá zájmy jen v Praze, je to síťová aerolinka, za druhé nechápu, co to tam pletete s turisťáky a snadností sypání „kaštanů“, provozně mezi linkou a charterem není vůbec žádný rozdíl. Rozdíl je to obchodní.

Jestli je to lakmusový papírek, tak nám naznačuje, že konkurenční roztok je stran nasycení asi jako dva krystalky cukru pro oslazení čaje, když mají Smartwins asi 50 destinací nebo kolik (teď po covidu) a my se to bavíme o jedné, resp druhé, ani jedné létané denně, navíc obě s výrazně menšímy letadly.

Messer

Ano, Egyptair totiž svými dvěma lety letadlem menším, než je nejmenší ve flotile SW zaměstná stovky českých vysoce kvalifikovaných občanů, kteří by bez SW skončili na pracáku. Stejně tak letecky orientované školy, které stát platí budou každým rokem chrlit další a další budoucí zaměstnance Egyptairu, kteří tu na daních neodvedou ani halíř. Ona nenahraditelnost SW totiž netkví ani tak ve dvou týdenních letech na Rhodos, Krétu nebo do Egypta, ale v knowhow velkého dopravního dopravce, kterého tu máme jediného a jehož ztráta je snadno skrz jeho daně, zaměstnance na dávkách a finance do škol plodící letecké odborníky vyčíslitelná na částky… Číst vice »

Petr

Hezky napsáno a vystiženo. To bohužel vládu ohledně pomoci pro ČSA a TVS moc nenapadlo.

Jiří Kocurek

Ztráta na daních? Takže máme poslat každoročně 1 miliardu přímo a 1/4 milirady nepřímo, protože jinak přijde stát o 250 mil. Kč na daních a odvodech zaměstnanců. Skvělá investice!

Ještě by se mělo udržet know-how výroby hliníku.

Jano

To ste ako prišiel k tomuto hlúpemu výpočtu?

Martin

Argumenty zajimave, lec stoji na ponekud hlinenych nohou