Easyjet prodal letadla a půjčil si, aby přežil. Zvažuje, že prostřední sedačky neobsadí

Airbus A320neo v barvách easyJet. Foto: AirbusAirbus A320neo v barvách easyJet. Foto: Airbus

Jedna z největších leteckých společností v Evropě oznámila, že se jí podařilo získat dostatek hotovosti na to, aby přežila současnou

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mad_Majk

Z pohledu přenosu coronaviru je úplně jedno, jestli je prostřední řada volná nebo ne.. Nechápu, který chorý mozek s tímhle nápadem přišel. To už je přínosnější po každém letu kabinu desinfikovat.

Nicky

Jak se stát milionářem?
Začni jako miliardář a kup si aerolinky….

Mikeš

To bylo kecu jak maji ostatni ( lepsi) aerolinky penize. Jak je videt aerolinky za plnyho provozu zivori. Nejsou schopni pri dnesnich vysokych nakladech a zaroven nizkych cenach za letenky vydelat temer nic. Je to nula od nuly. Aerolinka je spis hobby, neni to kseft na nacpani si kapes.

Sitgestravel

Nebudte naivni. Zatim kazdy rok vyplaceli dividendu https://www.stockopedia.com/share-prices/easyjet-LON:EZJ/dividends/ Ne, dnesni aerolinky i jine firmy funguji na penize jen jako prutokovy ohrivac, drzi se cashflow a zisk se okamzite rozpousti mezi vlastniky. Snad jedine Apple a nejake investicni fondy drzi velke hotovosti.

Jan

Nebudte naivni. Drtiva vetsina aerolinek uz dnes zije z palubniho prodeje. Zijou z toho , ze ti prodaji kafe a bagetu. Spocitejte si vstupy do nakladu a ceny letenek. Je to nula od nuly cca.

M H

No, když to tak vezmu, tak si EasyJet poradil sám a na půjčku dostal garanci („600 milionů si EasyJet nově půjčil se státní zárukou“). Toto je rozumná varianta pomoci. Tedy aerolinka ukáže, že se umí zachránit a stát jí přiklepne garanci, aby získala výhodnější úvěr. Pokud aerolinka chce peníze a nemá strategii, nemá smysl jí pomáhat, protože by to nejspíš byly akorát vyhozené peníze.

Anonymus

Dobre se zachovali.prodali letadla a maji penize.

Mirek

Zoufalé doby generují zoufalé činy.

Ondra

A co byste udelal vy ?

Jirka

A pak že to nejde. Jen ČSA kňučí.

P.P.

ČSA nemá co prodat

kulhán

A Smart Wings ano? 😀

M H

Mohl by prodat ČSA 😀

P.P.

Třeba OK-TVL

kulhán

No, když už jsi u těch imatrikulací….
Neví někdo proč ještě před koronou zmizelo z flotily OK-TVH?
V době kdy se před sezónou shánělo každý křídlo?

P.P.

Když už TVH je v PRG, zmizelo TSH končil leasing a bylo dolétané

MPE

Ano je to tak jak uvádí P.P. TVH bylo na zimu v Kanadě u Sunwingu jako C-GVVH. Vracelo se 31. března a aktuálně je odstavené se zbytkem flotily v PRG. TSH je z flotily vyřazené a 14.10.019 bylo přelétnuté na odkladiště/vrakáč St. Athan u Cardiffu v UK. Aitfleets ho ovšem uvádějí od 1.4.2020 v majetku Go2Sky, zatím ale bez SK registrace, takže prozatím bez záruky…

kulhán

Pardon spletl jsem se TSH jsem chtěl vědět…
Z Anglie se přelétlo do Otopeni na dodělání “C” checku.
Go2sky ho chtělo, ale nemá ho ve flotile.

Proč o něj SWG nemělo dál zájem a nechalo ho konkurenci,
když před koronou a začátkem sezóny se hodilo každé NG?

MPE

Těžko říci, pokud bych si měl zaspekulovat, tak roli hrálo stáří stroje (s odstupem nejstarší stroj ve flotile, LN 538, vyrobeno 2000) a nutnost provedení C-checku. Používali ho „na doraz“ až do začátku října a pak jej dali pryč s tím, že na zimu ho nepotřebují a na jaře se uvidí (a přinejhorším se vždycky dá pronajmout nějaký klasik nebo emdéčko od Ukrajinců nebo Bulharů…)

Sitgestravel

CSA by mohli prodat Smart Wings a pak by mohli prodat Simaneho s Vikem.

Thisway

Tu půjčku dostal Easyjet od britského státu. Tam je to automatismus, tady bulvární aféra…

kulhán

Jenže Easyjet může ručit svým majetkem. Většinu letadel vlastní a může si na ně půjčit či zpětně leasnout.
Je to v článku!
SWG vlastní nějaká letadla? S čím může ručit?

Anonymus

SWG vlastní letadla.

kulhán

Ok. Kolik?

Knp

37 normálních + 6 business jetů + ČSA

kulhán

Nevlastní je!!! Nejsou jejich, jsou leasingových společností :)))
Nemůže si na ně půjčit.

Y.K.

Nepletete si provozuje a vlastní?

kulhán

No ano, provozuje je pouze. Leasingem by nějaké už bylo jejich a není.
Co ta firma skutečně vlastní? Sloty po ČSA už asi ne. Možná ten jejich barák?

P.P.

Tak třeba to zmíněné TVL je vlastní

MPE

No pokud bychom to vzali úplně do důsledků, tak ani TVL a TST nevlastní přímo Smartwings, ale obskurní irská společnost Horizon Aviation 3 limited = klasická „schránková“ firma z předměstí Dublinu, kterou řídí pan Smyth (řídící dalších 23 společností)… Na stejné adrese mj. sídlí Horizon Aviation 2 limited, kterážto podle českého leteckého rejstříku vlastní TSU, a (nepřekvapivě…) ještě SASOF III (A22) Aviation Ireland DAC, která vlastní TVW, HORIZON II AVIATION 2 LIMITED, která vlastní TVM, a SASOF III (A8) AVIATION IRELAND DESIGNATED ACTIVITY COMPANY, která vlastní TSM. Ono to principiálně nemusí znamenat vůbec nic „špatného“ – i velké a renomované… Číst vice »

MPE

Totéž se mimochodem týká i HEU: Horizon Aviation 1 Limited, již profláknutá adresa 32 Molesworth Street, Dublin 2, šéfem je ovšem tentokrát pna Cullen, který řídí jen čtyři další společnosti. To je oproti panu Smythovi pěkný žabař…:-)
U ČSA je to poněkud jasnější: A319 vlastní (resp. B.Aircraft a.s.), ATRka jsou na leasing a YBA je KR.

MPE

Tak abych byl férový, ta adresa není na předměstí Dublinu, ale v centru. Aspoň že kancelář mají na slušném místě…

kulhán

Takže SWG nic nemá. Ok, takže nemá čím ručit.