EasyJet prodal část letadel čínské leasingové firmě, aby získal hotovost
Airbusy easyJetu na letišti Gatwick v Londýně. Foto: easyJet
Letecké společnosti se zbavují části letadel, která vlastní. Posilují tak své účty v době nejhlubší krize.
Byl by nekde k dispozici seznam aerolinek, kteri letosni krizi zpusobenou virusem neprezili? Tj. ti, kteri skoncili uplne – at uz dobrovolne ci nedobrovolne), tedy ne ti, kteri byli koupeni ci jen rozprodali pul majetku. Diky.
Říše zla Čína si nás koupí všechny a pak je můžete bojkotovat.
Tohle jsem nikdy nepochopil. Něco mám, tak to někomu prodám, abych si to od něj mohl následně pronajímat. Mohl by mi to nějaký ekonom vysvětlit?
Jiná forma půjčky… Prostě potřebujete hotovost, jedna z možností, jak jí rychle „v nouzi“ získat.
ČSA to se svými letadly a majetkem udělala v roce 2011 stejně.
ČSA tímto rozprodejem letadel a majetku, hangáry, pouze oddálili svůj totální konec. Tomu se u sedláků říká, po nás potopa.
A pokud nemáte za zády erár, který si od vás koupí třeba předražený první nástupiště, který byly původně jeho, tak kolikrát ani nic jinýho nezbývá
Když máte něco co má hodnotu a chybí vám hotovost, tak to vyměníte za hotovost a postupně splácíte. Evidentně teď aerolinky mají velmi limitované možnosti jak prachy na provoz získat jinde.
na tom není nic nepochopitelného.
to, co je klíčové pro přežití společnosti (jakékoli) není nějaký zisk, nebo ztráta … ale dostatek peněz na účtech – cash flow. Pokud není hotovost, není firma. i kdyby měla posledních sto let zisk miliardu dolarů ročně.
a tímto způsobem získá společnost hotovost, kterou potřebuje na svůj provoz.
A co je na tom nepochopitelného? To je úplně normální, dá se to udělat i s autem, potřebujete akutně hotovost, vlastníte auto, uděláte si zpěťák, auto stále máte a jen ho splácíte a máte navíc peníze cash.