Letecké společnosti Letectví

EasyJet prodal část letadel čínské leasingové firmě, aby získal hotovost

Airbusy easyJetu na letišti Gatwick v Londýně. Foto: easyJet
Airbusy easyJetu na letišti Gatwick v Londýně. Foto: easyJet
Letecké společnosti se zbavují části letadel, která vlastní. Posilují tak své účty v době nejhlubší krize.

Letecká společnost easyJet prodala celkem 23 letadel čínské leasingové společnosti a obratem si je pronajala zpět. Transakce nazývaná leaseback (zpětný leasing) má easyJetu pomoci překlenout krušné časy, kdy lidé tolik nelétají.

EasyJet transakci oznámil ve zprávě pro investory. Kupujícím celkem 23 letadel je společnost Jin Shan 37 Ireland Company Limited, která plně patří čínské společnosti BOCCOM Leasing. Za letadla easyJet inkasovalo 771 milionů eur.

K podobnému kroku odhodlaly v posledních týdnech i další společnosti, Qantas například zastavil většinu dreamlinerů a vzal si na ně půjčku. Leaseback je v podstatě také formou úvěru. EasyJet si od kroku slibuje posílení svého cash flow. I po této transakci zůstane téměř polovina letadel ve flotile easyJetu ve vlastnictví dopravce, zbytek si pronajímá. Celkem má easyJet aktuálně 162 letadel Airbus A320 family.

EasyJet uvedl ve zprávě pro investory, že už od začátku pandemie dosáhl na hotovost v hodnotě 2,4 miliard liber. Firmě pomohl částečně britský záchranný program, ze kterého čerpá úvěr se státní garancí.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kráťa

Byl by nekde k dispozici seznam aerolinek, kteri letosni krizi zpusobenou virusem neprezili? Tj. ti, kteri skoncili uplne – at uz dobrovolne ci nedobrovolne), tedy ne ti, kteri byli koupeni ci jen rozprodali pul majetku. Diky.

František

Říše zla Čína si nás koupí všechny a pak je můžete bojkotovat.

Kamui

Tohle jsem nikdy nepochopil. Něco mám, tak to někomu prodám, abych si to od něj mohl následně pronajímat. Mohl by mi to nějaký ekonom vysvětlit?

SaulGoodman

Jiná forma půjčky… Prostě potřebujete hotovost, jedna z možností, jak jí rychle „v nouzi“ získat.

Petr

ČSA to se svými letadly a majetkem udělala v roce 2011 stejně.

František

ČSA tímto rozprodejem letadel a majetku, hangáry, pouze oddálili svůj totální konec. Tomu se u sedláků říká, po nás potopa.

Švestka

A pokud nemáte za zády erár, který si od vás koupí třeba předražený první nástupiště, který byly původně jeho, tak kolikrát ani nic jinýho nezbývá

Y.K.

Když máte něco co má hodnotu a chybí vám hotovost, tak to vyměníte za hotovost a postupně splácíte. Evidentně teď aerolinky mají velmi limitované možnosti jak prachy na provoz získat jinde.

Tomas

na tom není nic nepochopitelného.

to, co je klíčové pro přežití společnosti (jakékoli) není nějaký zisk, nebo ztráta … ale dostatek peněz na účtech – cash flow. Pokud není hotovost, není firma. i kdyby měla posledních sto let zisk miliardu dolarů ročně.

a tímto způsobem získá společnost hotovost, kterou potřebuje na svůj provoz.

Leoš Konečný

A co je na tom nepochopitelného? To je úplně normální, dá se to udělat i s autem, potřebujete akutně hotovost, vlastníte auto, uděláte si zpěťák, auto stále máte a jen ho splácíte a máte navíc peníze cash.