EasyJet nemá dostatek palubního personálu. Z části letadel proto vymontuje poslední řadu sedaček
Přílet Airbusu A319 společnosti easyJet z Barcelony do Prahy. Foto: Letiště Praha
V A319 bude po redukci míst easyJet potřebovat jen tři letušky či stevardy.
Je až neuveritelné s jakou obrovskou neznalosťou problému tu niektorí chytráci vynášajú svojé súdy. Takže stevardi na palube sú tam hlavne pre bezpečnosť cestujúcich. Až væm pri prerušenom vzlete začne horieť motor, tak je pravdepodobné, že nastane evakuácia lietadla a vtomto momente je DÔLEŽITÝ POČET ČLENOV POSÁDKY. Je jednoznačně definovaný predpisom. To je empircky dávno vymyslené, vyzkúmané a tým pádom definované. Dĺžka letu je naprosto nepodstatná-jak tu nejaký chytrák premýšlal, mysliac si , že stevard je tam od toho ,aby im podal kus žvanca. NO a k poznámke, že či 6 cestujúcich zaaplatí jedného stevarda….opäť trochu prihlúpla úvaha. Ide len… Číst vice »
Pro bezpečnost cestujících je tam hlavně kapitán a kopilot. Hlavně když začně hořet motor nebo jinak selže, tak záleží na kapitánovi, jestli s tím poletí až do Prahy anebo to bezpečně položí na nejbližší letiště. Do toho stevardi nemůžou nijak zasáhnout.
Ale kapitán určitě neorganizuje evakulaci
Neoddeliteľnou súčasťou palubnej bezpečnosti je palubná posádka.Keď sa kapitán rozhodne a privedie to na zem, stevardi už pracujú na zabezpečení kabíny pre evakuáciu lietadla. Po pristátí organizujú a riadia evakuáciu podľa nacvičeného scenára. Posádka vpredu môže byť mŕtva, a tak môže byť palubný personál jedinou časťou posádky, ktorá sa zúčastňuje na evakuácii.Resumé je , že pre bezpečnosť je tam HLAVNE CELÀ POSÁDKA. Nie je mi jasné, prečo niečo komentujete keď nemáte o problematike ani ánung. Samozrejme diskutovať sa dá o čomkolveka od toho tá diskuzia je. Je vhodné ale hovoriť , keď človek má čo povedať. Vy to evidentne v… Číst vice »
Nikoliv. Pro bezpečnost cestujících je tam především posádka kabiny. Piloti se starají o bezpečné provedení letu zcela bez ohledu na lidi (přítomnost lidí pravidla nijak neovlivňuje), jakmile ovšem dojde k MU, zejména po nouzových přistáních, ohni atd je potřeba dostat ten dav z letadla co nejrychleji a nejorganizovaněji, s tím zase piloti nenadělají vůbec nic a je to čistě práce pro cabin crew kteří to trénují pořád dokola. Ale řeší i takově věci když někomu vzplane mobil, má kolaps, panický atak. Asi by nebylo úplně dobré aby toto museli řešit piloti. Už vůbec si nedovedu představit jak piloti připravují kabinu… Číst vice »
Zajímavý, že šest míst pokryje náklady na jednoho průvodčího.
Letadlo má tak 8 letů denně, tj. 240 měsíčně, tj. 1440 letenek, ale je z toho něco jen pokud by bylo letadlo plné na víc než 96%. Když budu uvažovat, že extra příjem z cestujíího bude cca 50 Euro (cena letenky po odečtení nákladů vázaných na cestujícícho) a náklady na úvazek třeba 3000 Euro (?), na pokrytí těch letů potřebuji tak 2,5 úvazku => 7500 Euro, tak mi stačí prodat 150 takových letenek, tj. stačí cca 10% vyprodaných letů. Asi to maj spočítaný….
jake naklady?
Kdyby vymontovali předposlední řadu sedadel, byla být poslední řada velmi žádaná. Mohli něco trhnout na tržbě za příplatky.
Nejsem si jist, ale není z hlediska vyvážení potřeba posunout všechny sedačky?
Určitě ne, když letí méně lidí, tak zadní řada bývá prázdná.
Poslední řada není nikdy žádaná, protože má omezené možnosti sklopení sedačky, tedy spíše nesklopení. Proto vyndali to nejhorší v letadle.
Tak on to asi myslel kvůli místu na nohy..
LCC obvykle nemají sklopné sedačky. A sklapet si opěradlo na letu obvyklém EZY je projevem buranství.
Nějakou dálku nych asi v poslední řadě nedal, ale párkrát jsem v ní seděl na krátkých letech po Evropě a žádný problém, naopak.
Není to trochu trochu zbytečný luxus, aby každých 50 cestujících mělo jednoho stevarda? Nějaké takové hodinové přískoky po Evropě by mohly být zcela bez palubního personálu. Sorry jako.
Jde o bezpečnost. V mnoha ohledech. Ty/ti letušky nejsou v letadlech jen na podávání občerstvení a prodej losů. Mají na práci spoustu dalších věcí, které se týkají provozu a bezpečnosti. Třeba v USA nejsou v letadlech, kde je míň než 10 cestujících. Ale pokud to letí jen jeden pilot, nemáš z toho dobrý pocit, nevíš nikdy co se stane.
Jak stevardi přispívají k bezpečnosti? U pilotů je to jiné, vzhledem k tomu že letectví dodnes ze 100 % stojí na lidském faktoru a vůbec nejsou nějaké snahy dopravní letadla změnit na megadrony ovládané napřímo dispečerem ze země s tím že pilot by tam byl jen jako záloha. Což mi přijde poněkud zvláštní a překvapivé. Sorry jako.
Drahý pane, doufám, že jste pouhý troll. Protože pokud ne, tak začnu pochybovat o funkčnosti Darwinovy evoluční teorie. (Pro jistotu, pokud skutečně nejste troll, tak si přečtěte komentář Pepy.)
On nemusí být rovnou troll. Jen o věci neví zhola nic.
Proč troll? To už je hodně zprofanované slovo. Lepší je, když řeknete, že je to blb*c! 😀
Tak já slovo troll nevnímám jako synonymum slova blbec. Troll si z mého pohledu dělá legraci, třeba svým hloupým chováním a to vlastně svým způsobem respektuji. Sám občas lidi rád trochu „potrollím“. Pokud je to míněno vážně, tak je pro mně neuvěřitelná pánova omezenost/neznalost (říkejte si tomu jak chcete).
Jedním z hlavních důvodů, proč je požadován minimální počet palubních průvodčích, je skutečnost, že tyto osoby se zásadním způsobem podílejí na úspěšné evakuaci letadla. To znamená, že mají zásadní význam pro bezpečný provoz každého letadla.
To by dávalo smysl, kdyby byl jejich počet navázán na skutečný počet cestujících, ne počet sedaček.
Protože se to nemění variabilně podle počtu lidí na palubě, ale letoun je používán v nějakém předpisům odpovídajícím stavu. Tudíž ty sedačky fyzicky vymontují, papírově se sníží kapacita letounu a tím pořadavky na presonál kabiny.
A ušetří nějaký kg 🙂
To mě také napadlo, myslel jsem že to tak je dané, ale vypadá to že jsem si to myslel špatně.