EasyJet nakoupí další A320neo. Ze všech letů začal odvádět „odpustky“ za skleníkové plyny

Airbus A320neo v barvách easyJet. Foto: AirbusAirbus A320neo v barvách easyJet. Foto: Airbus

Letecká společnost easyJet dnes oznámila proměnu opce na celkem 12 letadel Airbus A320 do pevné objednávky. Firma při zveřejnění hospodářských

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka B.

Vždycky, když někde čtu o elektrickém letadle, tak si připadám, jako na jiné planetě. Opravdu nechápu, jak by mohlo fungovat elektrické letadlo, které dá let třeba FRA – LAX apod. Tohle nejsou ani vlhké sny, tyto myšlenky, to je na Chocholouška a nejhorší je, že tomu někteří fakt věří …

LWQ

Ono staci si spocitat energii ulozenou ve fosilnim palivu a ulozitelnou v nejmodernejsich bateriich a je jasne, ze technologii na tohle jednoduse nemame. Za zadne penize. A bude trvat alespon dve dekady nez bude (rad se budu mylit).

Y.K.

Na druhou stranu, ty dvě dekády se musí makat na vývoji vhodných technologií pro letectví (tedy co nejlehčích). Vez vývoje a postupných krůčků se za 20 let nic nestane. I kdyby to byla slepá větev, určitě to přinese pár zajímavých technologií.

Mike

Neda se nez souhlasit! To ze dneska neexistuje technologie, ktera by unoznovala radove vyssi kapacitu energie nez dnesni “baterie” neznamena, ze takova technologie je nemozna a ze se treba v prubehu par (nebo desitek…) let neobjevi. Jedno jedine je jiste – pokud se to nezkusi, pokud vyvoj probihat nebude, tak…

Nicky

A také je u letadel konstrukčně mnohem nižší max přistávací hmotnost než vzletová. Počítá se s tím, že spalováním paliva se snižuje hmotnost.

Mirek

Hele, kdyžtak mě opravte. Do A320 jde zhruba 25t paliva? Při současné technologii z 25t baterii dostanete 3 megawatthodiny. Na jak dlouhý let by to vyšlo?

LWQ

Kdyz vezmu tech 25t Jet Fuel A, tak v palivu vychazi energie na (11950*25000)/10^6 = 298,75MWh.Tedy 1% z doletu, tedy 65km dlouhy let. Vse ciste teoreticky a velmi zjednodusene. Tah vznika maximalnim urychlenim vzduchu, tak aby se nerozletely lopatky motoru – jednoduse receno, takze konstrukce motoru bude take zcela jina. Pak navic je treba ziskat bleed-air pro tlakovani kabiny a nejak pohanet dalsi pomocne pohony, napriklad hydrauliku rizeni, podvozku. Teoreticky ovladani podvozku muze byt „velke servo“ stejne jako ovladani ridicich ploch, ale to je zcela nova technologie AFAIK. Nu, vyzkum je treba, to rozhodne.

Mirek

Díky! Takže bude třeba ještě hodně vývoje

Áron Tkadleček

Offseting reálně neredukuje emise. Pokud se mají emise snižovat, musí se jednoduše míň létat. Navíc offsetingové projekty v zemích globálního jihu jsou často dost kontroverzní kvůli dopadům na místní komunity – zabíráním půdy, stavěním přehrad.

https://stay-grounded.org/the-illusion-of-green-flying/

Ondrej Kucera

Zrovna ten argument s globálním jihem je značně problematický. Na stránce píší, že tlak na ochranu či obnovení pralesa brání místním obyvatelům provozovat své tradiční zemědělství. Což je v kontextu ochrany klimatu poněkud paradoxní tvrzení.

Nekdo

Bye bye easyjet. Letal jsem s vami rad, ale stromy sazim sam (naposled v sobotu minuly tyden) a nehodlam si na to nikoho platit. Pachejte si dobro za penize nekoho jineho…

Jan

Už chci vidět, jak si z trucu kupujete dražší letenku u konkurence…

Nekdo

Klidně 😉 stejne jako neletam pres CDG nebo skryte dotovanymi aerolinkami ze Zalivu, tak si na banlist muzu zaradit i Easyjet… Mych asi 20 letu rocne je sice zrejme moc bolet nebude, ale za sve zasady si rad priplatim… navic malokdy a malokde to bude citelny rozdil 😉

Juraj

Aký veľký problém človek musí mať, aby začal bojkotovať aerolinku za to, že začne robiť niečo, čo mu nijako neubližuje a teoreticky môže pomáhať? Predpokladám, že nenakupujete u nikoho, kto má nejaký CSR program. To musí byť celkom ťažký život.

Peet

Třeba proto, že to je čirý a prachsprostý populismus? A přiznejme si, my s IQ vyšším než 59 jsme v poslední době na populisty trochu vysazení….

Y.K.

To si jenom myslíte. Jste vysazení na ty populisty co prosazují opačný názor, tak to má většina lidí. 😀

Nekdo

je tezke se bavit s lidmi Vaseho ideologickeho pohledu na svet, kdyz Vam nestaci argument, ze stromy vysazuji sam a nepotrebuji k tomu Mesiase jako manazery easyjetu a/nebo jejich fanousky. jedno z mych lidskych prav je krome hlasovani ve volbach i hlasovani nohami a hlasovani penezenkou. vsechny tri se snazim vyuzivat pomerne aktivne a nechapu, kde se bere fasizujici nazor, ze si to snad nesmim dovolit. jsem sam, kdo ma deja vu?

Jan

Dojem „fasizujiciho“ upirani prav mate jen vy a vam podobni, zrejme jako dusledek nejakych komplexu. Nikdo vam zde pravo platit kolik chcete a za co chcete neupira. V ramci slusnosti argumentovat, ci vyjadrit nesouhlas z meho pohledu s nesmyslnym postojem je nezpochybnitelne pravo kazdeho znas. Pouzivani slova „fasizujici“ v podonych souvislostech je posledni dobou u jiste skupiny lidi cim dal tim castejsi. Docela rad bych videl jak moc by toto slovo ta sama skupina lidi pouzivala, kdyby si ten pravy fasizmus opravdu prozila…

Karlos

Nevím o co vám jde, vy za to platit nebudete, proboha… asi jste nepochopil zprávu. Tam jde o to, že to bude odvádět společnost, ne vy, cena letenek se nezmění.

Speedy

Ještě jsem neviděl firmu, která by dala někomu něco zadarmo. 🙂 Nedělejte si iluze, ty peníze si firma od zákazníků vybere.

Petr

a Ryanair s Wizzairem se do měsíce přidají, aby nezůstali pozadu.

Marian Kechlibar

Většina lowcostů má extrémně nízkou marži, výjimka je snad jen Ryanair.

Letec

Je to jednoduché. Cena letenky Vám buď vyhovuje nebo nikoliv. Podle toho jí koupíte nebo nekoupíte.
Nic jiného nemusíte řešit.

Nekdo

nemusim, ale resim. protoze muzu. diky za to!