Dýšina na Plzeňsku se po letech dočká nové zastávky, SŽ vypsala tendr na projekt
Přes obec Dýšina jezdily až do podzimu 2018 vlaky Praha - Plzeň. Po dokončení Ejpovického tunelu úsek ztratil na významu.
Správa železnic vypsala tendr na projekt nové zastávky v obci Dýšina na Plzeňsku. Předmětem soutěže je vypracování společné dokumentace pro územní a stavební řízení a také autorský dozor. Odhadovaná cena projektu je 1,3 milionu, samotná stavba by měla proběhnout ve 2. pololetí příštího roku.
„Cílem díla je navrhnout novou zastávku Dýšina, která bude splňovat předepsané normy a podstatným způsobem zlepší dostupnost železniční dopravy pro obyvatele obcí Dýšina a Nová Huť,“ píše v dokumentaci Správa železnic. Nová zastávka bude mít nástupiště o délce 60 metrů, šířce 2,5 metru a s výškou nástupní hrany 55 centimetrů nad temenem kolejnice.
S výstavbou nové zastávky zmizí z železniční mapy stávající zastávka Dýšina-Horomyslice, která se až do začátku jízdního řádu 2018/2019 nazývala Dýšina. Po zprovoznění Ejpovického tunelu se ale ocitla mimo koridor a byla přejmenována v očekávání brzkého vzniku nové zastávky Dýšina v blízkosti centra obce.
Jenže záměr vyvolal v obci malou politickou bouřku. V lednu 2019 obec odvolala souhlas vlastníka pozemku s výstavbou. Následně se dlouhé měsíce řešil osud zastávky Dýšina-Horomyslice i nádraží v Chrástu. Až loni v červnu bylo podepsáno memorandum o spolupráci mezi Plzeňským krajem, Správou železnic, organizátorem dopravy POVEDem a obcí. To otevírá cestu k výstavbě nové zastávky u viaduktu.
Dýšina leží na trati Ejpovice – Chrást u Plzně, kudy až do podzimu 2018 jezdily vlaky Praha – Plzeň. Po dokončení Ejpovického tunelu úsek ztratil na významu a stal se součástí trati Ejpovice – Radnice. Troleje byly sneseny, navazující úsek od Chrástu do Plzně byl zrušen zcela.