Dvůr Králové rozšíří zónu placeného parkování v centru

Parkování na náměstí TGM ve Dvoře Králové nad Labem. Foto: Google Street ViewParkování na náměstí TGM ve Dvoře Králové nad Labem. Foto: Google Street View

Prvních 30 minut bude zdarma.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

Jediný způsob jak uspokojit poptávku parkování je zkrátka privatizace. Trh má schopnost seberegulace cenou. Jiné efektivní řešení není. Stávající socialistický systém, kdy cenu určuje politik/úředník tím řešením zkrátka není. Z Wiki: Nedostatek – Při něm poptávané množství převyšuje nabízené množství. Nedostatek vzniká, když je cena nižší než rovnovážná cena. Nedostatek vyvolává na trhu takové jevy, jako jsou fronty nebo pořadníky. Když se zvýší poptávka, posune se poptávková křivka doprava a nová rovnováha se ustálí při vyšší rovnovážné ceně a větším množství. Když se poptávka sníží a křivka poptávky se posune doleva, vznikne nová rovnováha při nižší rovnovážné ceně a menším… Číst vice »

Peeetr

O té ceně nerozhodují úředníci, ale demokraticky volení zástupci místního lidu.
Takže vy tam jen navrhujete omezit demokracii, a místním by jste kromě ještě většího zdražení větší zlepšení stejně nepřinesl, je to normálně fungující maloměsto a přiblížit se to New Yorku se dá realisticky maximálně tím, že by jste tam zdesetinásobil kriminalitu.

Radek

Bolševik taky určoval cenu kde čeho. Jestli máte pocit, že to byl funkční systém, tak se asi neshodneme. A jestli si myslíte, že tržní hospodářství není efektivnější v hledání rovnováhy mezi nabídkou a poptávkou než centrální plánování, tak se asi nemáme o čem bavit. Měli by demokraticky zvolení politici určovat i cenu plynu, bydlení a jiných komodit?

Já I.

Ano, soudruhu?

Radek

Člověk co odmítá trh bude druhému říkat soudruhu. Máte to nějaké popletené, pokud máte pocit, že trh není nejefektivnější nástroj pro nalezení rovnováhy mezi nabídkou a poptávkou. Pokud věříte, že tím je plánovaná ekonomika, tak jste asi myšlenkově zamrzl v normalizaci.

L.

Jediný způsob jak uspokojit poptávku po cykloinfrastruktuře je zkrátka privatizace. Trh má schopnost seberegulace cenou. Jiné efektivní řešení není. Stávající socialistický systém, kdy cenu určuje politik/úředník tím řešením zkrátka není.