Dvoupodlažní autobusy pro Ostravu opět nikdo nenabídl, DPO zvažuje už třetí soutěž

Dvoupodlažní autobusy se staly ikonou například v londýnské MHD. Foto: Jan SůraDvoupodlažní autobusy se staly ikonou například v londýnské MHD. Foto: Jan Sůra

Ani na druhý pokus nevybral Dopravní podnik Ostrava (DPO) dodavatele dvoupodlažních autobusů pro chystanou linku mezi zoologickou zahradou a Dolní

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Opět další z mnoha a mnoha důkazů, jak to tady ti ostravští „odborníci“ na dopravu vedou. Ale ego jim samozřejmě nechybí, protože „nikdo jiný na světě by to nedokázal dohodnout líp“… Obrázek si už umí udělat každý sám – pomyslný hrnec začíná přetékat. Bohužel volby nevolby – na klíčových místech jsou už leta stejní lidé, kteří umí leštit kliky a účelově ohýbat statistická čísla a budou se držet zuby nehty, takže to tu musí celé krachnout, aby se k žezlu konečně mohli dostat lidé, co tomu alespoň trošku rozumí. Do té doby holt budeme zažívat stále ucpanější individuální automobilovou dopravu,… Číst vice »

aldik

Ať se vykašlou na autobusy, do ZOO bych radši protáhl vlak, koleje už tam stejně jsou takže jen upravit okolí. A tuším, že už je to i samo napadlo s tím vlakem (Nádraží Střed – ZOO, po trati od soukromníka).

Jenki

Pravostranné patrové autobusy pro MHD v Evropě jezdí pouze v Berlíně (MAN, lehce přes 400ks, vše čistý diesel) a ve Skopje (číňani, 63ks, čistý diesel). Jeden kus garážovky Rošero ve Spišské Nové Vsi je spíš úlet (a taky diesel). V Berlíně byly ještě dva prototypy VDL (diesel) a Volvo (hybrid), ale to byly taky spíš úlety. Hamburg už patráky vzdal úplně a po epiziodě s trojčlánky VanHool AGG300 bere na nejzatíženější linky Citara CapaCity (a stejně nestíhají ty lidi vozit ani na samostatném tělese; dobře jim tak, neměli si zrušit v r. 1978 tramvaj). Vyřazené Berlíny a Hamburky slouží všude… Číst vice »

slawe

Ono to CNG by jim klidně někdo i vyvinul, ale ne za cenu 18 mega za 2 kusy…

Petr.R

je otázka kam by umístnili ty tlakové nádoby, musely by být po stranách nebo vzadu u nás je výška max 4,20 a délka 13,5m, ale váha může být jen 18tun u dvounápravového, ale možná někdo přijde a změní zákon.

Prngr

Který s prominutím idiot to zadával?
Proč, proboha, USB a wifi v MHD autobuse do zoo??? Si někdo bude 8 minut nabíjet? Nebo to bude nabíječka pro řidiče?
Dvoupatrový, CNG? To někde jezdí? Kdo jim bude vyvíjet 2 kusy?
Dobře, přihlásím se tam s cenou 500 milionů ….

dopravak

No jestli nebude opravdu kámen úrazu to CNG. Rozumně velké láhve u doubledeckeru prostě není kam dát. Ale na tomto příkladu je krásně vidět jiná věc a tou je realistické zadání v rozumném počtu kusů. Což je mimo jiné typický problem české železnice. Mnozí žijí v představě, že zákazník si může nadiktovat cokoliv a výrobce je to povinen splnit. Nadiktovat si sice může, ale zejména pokud chce koupit vozidla v takto „velkém“ objemu, tak může taky snadno splakat nad výdělkem. Pokud nemají renomovaní výrobci přesně takovéto vozidlo k dispozici, tak se nikomu nevyplattí kvůli dvěma kusům takto specifické vozidlo extra… Číst vice »

Jen tak

Boze, k cemu na kraticke trase usb a wifi? To je silena posedlost…

noerf

Dvoupodlažní autobusy MHD jsou pouze v Británii s řízením napravo a dveřmi nalevo. A dvoupodlažní autobusy vyrábí v Evropě tuším pouze Neoplan, Setra a Beulas a to jen pro dálkovou dopravu.

HonzaE

Man vyráběl pro Hamburk a Berlín Lion’s City DD.

Skippi

Neni to pravda. Dvoupodlazni autobusy v MHD se tez pouzivaji v Singapuru a Hong Kongu. Myslim si ale ze nejsou na CNG or hybrid.

Petr

Nemusíte tak daleko, patrové busy jezdí v MHD třeba v Berlíně.

Honza

Jinak obě zmíněné země mají samozřejmě volant na špatné straně 😉 Podle všeho tam jezdí licenční MANy DD.

Jaroslav Skrdla

MHD ve Skopje je pouziva v sirsi mire. https://goo.gl/images/DSjFDy

NetmanCZ