KV byly primárně po mnoho minulých let, cca. 2006-2018 pro ruskou klientelu, 2019 výrazný útlum. Propad rublu 2014 se ještě nějak podařilo zvládnout, ale hlavně COVID znamená, že letiště zeje prázdnotou, žádní Rusáci a nepochybně to stejné bude v roce 2021. Potom se uvidí. Sem tam nějaké malé éro, výcvik, apod, jinak nic…snad to přežijí.
Nekdo
4 let
Tak snad to male regionalni letiste Viklef Hejvl Internesnl zvladne!
Přemýšlím, jak velkou dávku nenávisti, pocitu zhrzení a zloby v sobě takové malicherné mrňavé sdělení dokáže nést.
Casper
4 let
Diskuse k tomuto článku je věcná, to se mi líbí. Žádný hejtři, zatím. Určitě by vlastníci reg. letišť měli společně vysoutěžit provozovatele reg. letišť, nikoliv se o to pokoušet sami. Provozovatel by pak mohl těžit ze synergií správy a taky třeba sdílením techniky apod. Vše za předpokladu, že by na těch letištích byl komerční provoz. Ten tam ale není, každá tzv. dotovaná linka zkončí dříve či později, protože žádný dopravce neudrží dlouhodobě linku, která je pod nulou. Dokonce ani když je na nule to smysl nedává. Linka musí být celoročně v průměru plusová. Aniž bych se zastával nebo negoval práci… Číst vice »
Ještě jednou… Řízení provozu, v praxi regionálního letiště TWR, nemá žádnou souvislost s ekonomickým fungováním letiště, resp. jeho provozovatele, což je jiný ekonomický subjekt. Takže fakt, zda je na letišti TWR, je z tohoto pohledu irelevantní (alespoň v podmínkách ČR). Jinak, aby mohlo letiště odbavovat civilní obchodní lety, tak musí splňovat všechny předpisy bez ohledu na to, zda se létá celoročně nebo by odbavovali jen letní chartety a jinak jen GA… jakmile je letiště příslušně licencované podle Nařízení Komise (EU) č. 139/2014, tak přes to nejede vlak. Což kromě technického vybavení vyžaduje i personál, ktery má nejen všechna školení a… Číst vice »
Pe.tr
4 let
špičkový marketinkový a ekonomický počin předvedlo v tuto dobu letistě v Českých Budějovicích. Mají stejně cestujících jako před coronou a jen o pár tisíc méně než Praha .
I kdyby se sečetla všechna letiště v ČR kromě Prahy a vynásobila 15x, tak pak by možná dohnala Prahu. Stav před Covidem.
Ale furt je žalostné jak Praha může pálit 100 mil. měsíčně, když bude mít za celý rok 2020 mezi 3-4 mil. cestujících 🙂
Bifidus
4 let
Bankrot není konec světa. Zadlužené podniky prostě přejdou do vlastnictví věřitelů.
Kandelábr
4 let
To ovšem neznamená, že ta letiště zaniknou. Provozujícím společnostem sice hrozí insolvence, ale nemovitosti a hmotný majetek rád někdo koupí od insolvenčního správce. A asi za výhodnou cenu.
Anonymus
4 let
Inseolvence letiste. Absurdni. Vzdy to zadotuju kraje / staty z vlastni kapsy vzdy. Nikdy neukonci provoz, at se deje co se deje
Ctenar
4 let
zDopravy mohli dodat alespoň seznam zmíněných letišť
Pardón nečtu po sobě: V tiskové zprávě ze které pan Sůra pravděpodobně čerpal ten seznam není. Měl snad začít obvolávat letiště a ptát se jich osobně?
Za mě článek naprosto v pořádku
Předměstí Vídně. Jako když vylezete z Cajzloviček, jdete kolem D1 přes kopečky, nejdříve do kopce, pak z kopce, a zrovna v místech, kde Vám začnou na hlavu padat granáty a miny z bojových šalin, tak je tabule na Vídeň, směrem doprava. Tak tam někde to je. Ovšem přesná poloha je tajná, a cajzlovští mapiči ji dodnes přesně nezjistili…
OSR
4 let
zapoměl jsi na chachary z Ostravy
mata
4 let
Takových Pardubic ,Brna ,Karlových Varů a Českých Budějovic by nebyla škoda
Letišť by byla, ale kdyby se správní organizace sloučila do jedné a řízení provozu by se dělalo z jednoho přes remote tower i na těch ostatních , tak by to možná škoda nebyla…. Ale nejdřív by muselo nastat uvědomění že konkurují společně tak možná Ruzyni, ne jeden trpaslík druhému…
Fungování letiště a řízení letového provozu jsou dvě rozdílné věci. Na rozdíl od letišť máme jen jedno ŘLP, které fyzicky obsluhuje i KLV, BRQ a OSR. V PED řídí pokud vím vojáci. Technologie remote tower je určitě zajímavá záležitost, ale přispěla by jen ke zvýšení efektivity ŘLP, což pochopitelně není zanedbatelné, ale zároveň spojeno s velkými investicemi. Otázkou je, zda je skutečně nutné mít plnohodnotné řízení na všech letištích, protože např. z hlediska personálu ani remote tower neznamená významnou úsporu oproti dnešnímu stavu. Pokud jde o ekonomickou výkonnost regionálních letišť, tak pro ty by to význam ale nemělo. Sjednocení řízení… Číst vice »
Velká úspora by se našla v těch věcech okolo samotného provozu. Ředitel, zástupce ředitele, účetní a personální agenda, tohle všecko nemusí být sólo na každém letišti pro obrat menší než na okresním nádraží v Pelhřimově.
Jen pro upřesnění…O úspoře personálu jsem psal v souvislosti s ŘLP a remote tower… Na žádném regionálním letišti nemá ŘLP ředitele a další vámi zmiňované profese. Pokud jste ale měl na mysli, že by přímo na letištích nemuselo být tolik neprovozního personálu, tak to sice možná ano, ale po pravdě, v kontextu celkových personálních a dalších nákladů letiště jsou to drobné… Bohužel.
Tak jestli nadešel čas, tak já hned přispěju: svěřovat řízení čehokoliv regionálního do Prahy je v regionech vítané tak, asi jako je v Praze vítané svěřování čehokoliv národního do Bruselu. Od toho ostatně tu samosprávu máme, aby sama spravovala
V Praze to ovšem nijak nevítané není. To ty ostatní, už z Prahy opomíjené kraje mají asi ještě větší pocit beznaděje. Což ale není primárně problém spojené Evropy, nýbrž možná nejdřív té Prahy (respektive jejích přistěhovalců z těch krajů).
Oni na tom ŘLP jsou pokrokoví. V OSR 9.6.2016 ŘLP zahájilo řízení letového provozu z „nové věže“ do které nasypali 133 mil. Pan ředitel tehdy prohlásil „Nové provozní středisko a řídící věž zajistí poskytování bezpečných, moderních a nákladově efektivních letových provozních služeb na ostravském letišti a současně vytvoří komfortní zázemí pro personál ŘLP ČR, s.p. minimálně na příštích třicet let,“ uvedl při této příležitosti generální ředitel ŘLP ČR, s.p. Jan Klas. Za 18 měsíců od zahájení provozu ŘLP rozhodlo o utlumení provozu v OSR a přesun poskytování služeb do PRG. Pokud jsem někde četl, tak od 01/2021 by se měl… Číst vice »
Tak zajímavá idea by byla sloučit všechna ta regionální letiště, tj. mimo PRG pod jednu organizaci. Ale na to jsme asi ještě u nás nedospěli. My si to radši budeme šoulat každý po svým
Uz uz to zacne letat do Kalugy, Antananariva, Noveho Urengoje, Urumqi a Ceskych Budejovic! Pak budete muset mlcet a ona dostane dalsi odmeny a sluzebni vrtulnik. Pak Juchelka to jiste obratem potvrdi!
Karlovy Vary jsou dle zdroje z UCL už v podstatě zrušený
Nějaké podrobnější informace by k tomu nebyly?
KV byly primárně po mnoho minulých let, cca. 2006-2018 pro ruskou klientelu, 2019 výrazný útlum. Propad rublu 2014 se ještě nějak podařilo zvládnout, ale hlavně COVID znamená, že letiště zeje prázdnotou, žádní Rusáci a nepochybně to stejné bude v roce 2021. Potom se uvidí. Sem tam nějaké malé éro, výcvik, apod, jinak nic…snad to přežijí.
Tak snad to male regionalni letiste Viklef Hejvl Internesnl zvladne!
Přemýšlím, jak velkou dávku nenávisti, pocitu zhrzení a zloby v sobě takové malicherné mrňavé sdělení dokáže nést.
Diskuse k tomuto článku je věcná, to se mi líbí. Žádný hejtři, zatím. Určitě by vlastníci reg. letišť měli společně vysoutěžit provozovatele reg. letišť, nikoliv se o to pokoušet sami. Provozovatel by pak mohl těžit ze synergií správy a taky třeba sdílením techniky apod. Vše za předpokladu, že by na těch letištích byl komerční provoz. Ten tam ale není, každá tzv. dotovaná linka zkončí dříve či později, protože žádný dopravce neudrží dlouhodobě linku, která je pod nulou. Dokonce ani když je na nule to smysl nedává. Linka musí být celoročně v průměru plusová. Aniž bych se zastával nebo negoval práci… Číst vice »
Ještě jednou… Řízení provozu, v praxi regionálního letiště TWR, nemá žádnou souvislost s ekonomickým fungováním letiště, resp. jeho provozovatele, což je jiný ekonomický subjekt. Takže fakt, zda je na letišti TWR, je z tohoto pohledu irelevantní (alespoň v podmínkách ČR). Jinak, aby mohlo letiště odbavovat civilní obchodní lety, tak musí splňovat všechny předpisy bez ohledu na to, zda se létá celoročně nebo by odbavovali jen letní chartety a jinak jen GA… jakmile je letiště příslušně licencované podle Nařízení Komise (EU) č. 139/2014, tak přes to nejede vlak. Což kromě technického vybavení vyžaduje i personál, ktery má nejen všechna školení a… Číst vice »
špičkový marketinkový a ekonomický počin předvedlo v tuto dobu letistě v Českých Budějovicích. Mají stejně cestujících jako před coronou a jen o pár tisíc méně než Praha .
Tady je počet , ale bez ČB…
https://www.euro.cz/byznys/precpana-ruzyne-ztratova-regionalni-letiste-citi-jednu-z-poslednich-sanci-1479519
I kdyby se sečetla všechna letiště v ČR kromě Prahy a vynásobila 15x, tak pak by možná dohnala Prahu. Stav před Covidem.
Ale furt je žalostné jak Praha může pálit 100 mil. měsíčně, když bude mít za celý rok 2020 mezi 3-4 mil. cestujících 🙂
Bankrot není konec světa. Zadlužené podniky prostě přejdou do vlastnictví věřitelů.
To ovšem neznamená, že ta letiště zaniknou. Provozujícím společnostem sice hrozí insolvence, ale nemovitosti a hmotný majetek rád někdo koupí od insolvenčního správce. A asi za výhodnou cenu.
Inseolvence letiste. Absurdni. Vzdy to zadotuju kraje / staty z vlastni kapsy vzdy. Nikdy neukonci provoz, at se deje co se deje
zDopravy mohli dodat alespoň seznam zmíněných letišť
https://www.aci-europe.org/media-room/279-almost-200-european-airports-facing-insolvency-in-coming-months.html
V tiskové zprávě ze které pan Sůra čerpal ten seznam není. Pan snad začít obvolávat letiště a ptát se jich osobně?
Za mě článek naprosto v pořádku
Pardón nečtu po sobě: V tiskové zprávě ze které pan Sůra pravděpodobně čerpal ten seznam není. Měl snad začít obvolávat letiště a ptát se jich osobně?
Za mě článek naprosto v pořádku
Jen pro upřesnění, jde o zprávu ČTK.
To je asi prašť jako uhoď. Výsledek je stejný. Ten seznam tam prostě není. 🙂
Ilustrativně ukazujete Brno, je tedy na seznamu? A která další?
Co to je to Brno?
Předměstí Vídně. Jako když vylezete z Cajzloviček, jdete kolem D1 přes kopečky, nejdříve do kopce, pak z kopce, a zrovna v místech, kde Vám začnou na hlavu padat granáty a miny z bojových šalin, tak je tabule na Vídeň, směrem doprava. Tak tam někde to je. Ovšem přesná poloha je tajná, a cajzlovští mapiči ji dodnes přesně nezjistili…
zapoměl jsi na chachary z Ostravy
Takových Pardubic ,Brna ,Karlových Varů a Českých Budějovic by nebyla škoda
Letišť by byla, ale kdyby se správní organizace sloučila do jedné a řízení provozu by se dělalo z jednoho přes remote tower i na těch ostatních , tak by to možná škoda nebyla…. Ale nejdřív by muselo nastat uvědomění že konkurují společně tak možná Ruzyni, ne jeden trpaslík druhému…
Fungování letiště a řízení letového provozu jsou dvě rozdílné věci. Na rozdíl od letišť máme jen jedno ŘLP, které fyzicky obsluhuje i KLV, BRQ a OSR. V PED řídí pokud vím vojáci. Technologie remote tower je určitě zajímavá záležitost, ale přispěla by jen ke zvýšení efektivity ŘLP, což pochopitelně není zanedbatelné, ale zároveň spojeno s velkými investicemi. Otázkou je, zda je skutečně nutné mít plnohodnotné řízení na všech letištích, protože např. z hlediska personálu ani remote tower neznamená významnou úsporu oproti dnešnímu stavu. Pokud jde o ekonomickou výkonnost regionálních letišť, tak pro ty by to význam ale nemělo. Sjednocení řízení… Číst vice »
Velká úspora by se našla v těch věcech okolo samotného provozu. Ředitel, zástupce ředitele, účetní a personální agenda, tohle všecko nemusí být sólo na každém letišti pro obrat menší než na okresním nádraží v Pelhřimově.
Jen pro upřesnění…O úspoře personálu jsem psal v souvislosti s ŘLP a remote tower… Na žádném regionálním letišti nemá ŘLP ředitele a další vámi zmiňované profese. Pokud jste ale měl na mysli, že by přímo na letištích nemuselo být tolik neprovozního personálu, tak to sice možná ano, ale po pravdě, v kontextu celkových personálních a dalších nákladů letiště jsou to drobné… Bohužel.
Tak jestli nadešel čas, tak já hned přispěju: svěřovat řízení čehokoliv regionálního do Prahy je v regionech vítané tak, asi jako je v Praze vítané svěřování čehokoliv národního do Bruselu. Od toho ostatně tu samosprávu máme, aby sama spravovala
V Praze to ovšem nijak nevítané není. To ty ostatní, už z Prahy opomíjené kraje mají asi ještě větší pocit beznaděje. Což ale není primárně problém spojené Evropy, nýbrž možná nejdřív té Prahy (respektive jejích přistěhovalců z těch krajů).
Oni na tom ŘLP jsou pokrokoví. V OSR 9.6.2016 ŘLP zahájilo řízení letového provozu z „nové věže“ do které nasypali 133 mil. Pan ředitel tehdy prohlásil „Nové provozní středisko a řídící věž zajistí poskytování bezpečných, moderních a nákladově efektivních letových provozních služeb na ostravském letišti a současně vytvoří komfortní zázemí pro personál ŘLP ČR, s.p. minimálně na příštích třicet let,“ uvedl při této příležitosti generální ředitel ŘLP ČR, s.p. Jan Klas. Za 18 měsíců od zahájení provozu ŘLP rozhodlo o utlumení provozu v OSR a přesun poskytování služeb do PRG. Pokud jsem někde četl, tak od 01/2021 by se měl… Číst vice »
Zajimava myslenka. Palec nahoru
Tak zajímavá idea by byla sloučit všechna ta regionální letiště, tj. mimo PRG pod jednu organizaci. Ale na to jsme asi ještě u nás nedospěli. My si to radši budeme šoulat každý po svým
….tak tetka z Prahy letiště Pardubice dovedla až na dno, ty jsou na hooodně velký hraně.
Ale jen letiště, tetka z Prahy je vysmátá.
Uz uz to zacne letat do Kalugy, Antananariva, Noveho Urengoje, Urumqi a Ceskych Budejovic! Pak budete muset mlcet a ona dostane dalsi odmeny a sluzebni vrtulnik. Pak Juchelka to jiste obratem potvrdi!
To si na odměnách ještě tetka z Prahy nevyssála…to určitě udělá, než někam zmizí a Juchelka jí to určitě aktivně schválí. Pravda.
dostane 3 platy na odchod tzn 210 000
to je síla….ale jí to stejně nebude stačit, Juchelka dál něco přihodí.
Nejsme,mesto s krajem sypou..nastesti nepotrebujeme tolik jako V OSR nebo BRQ kde se musi jeste platit udržba letiste jako takového
Prahé taky ne…
Co ty seš za podivnýho skřeta?