Dvě poškození troleje v Ohníči. Trať v údolí Bíliny stojí

Stržené trakční vedení, ilustrační foto. Pramen: Správa železnicStržené trakční vedení, ilustrační foto. Pramen: Správa železnic

Příčinou byl podle předběžných zjištění Správy železnic zeslabený drát a prověšená trolej.

Zpět na článek
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Čili údržba…

V. Dvořák

Buďto jsou špatné dráty, nebo montéři a nebo že by to bylo ve vedení….?

Stepan

Staci se podivat na ty rezave sloupy na trati ..

KrizeVychodniSpolecnosti

Myslím, že by to chtělo novou znělku na nádru.

Pája

Já myslím, že nádraží je potřeba zvětšit a vybavit ubytováním pro ty, kterým kvůli zpoždění ujel přípoj.

Gwann

Třeba v Teplicích je nádraží rozlehlé. A konečně bude mít využití i ta budova v Ústí nad Orlicí…

Zdeněk

Tam zejména vzhledem k mistnim denním průs..ům Sebranky železnic:-)

B.W.B.

Zkuste to bezdrátově, pane Marconi…🙂
Na síti SŽ by se hybridní vozidla uplatnila i na značné části elektrifikovaných tratí⚡🙂

Twix

Stačí tomu pomocnému generátoru/baterii začít místo „dojezd poslední míle“ říkat „průjezd prostřední míle“.

Pavel

Rozkaz zní jasně, podstrčit vyšetřovateli ohořelého ptáka, my nic.

wondon

To vedení je z let 1968-1969, to jste ještě nebyli na světě odborníci🤫.

Pavel

Odborníku, je i starší TV v provozu. Předpokládám, že víte kde?

wondon

Pravobřežka. To je bohužel ten samej problém, bohužel. Co já pamatuju, tak první rekonstrukce byla připravená v polovině 90. let a odkládá se odkládá a možná 2034? Za tyto druhy poruch nemůže nastrčený pták, či běžná údržba. Ptát je třeba se jinde a správně, myslím, že by se spousta vrcholových manažerů orosila. 🙂

Pavel

Nejstarší provozní trakční vedení je na trati Tábor – Bechyně. Poslední rekonstrukce proběhla v letech 1953 – 1956, ale jsou tam části i z roku 1938.

wondon

Jinak s tím zanedbáním souhlasím, ale ne údržby, nýbrž investic.

Jiří Kocurek

Zrovna výměna trolejového drátu, který je opotřebovaný by měla být záležitostí údržby. Podobně jako výměna sjetých kolejnic.

wondon

Jo to platilo v době kdy jste měl na dílně 10 -15 lidí a vcelku kvalifikovaných. Teď je stav 2+1, max 3+1 a z toho je jeden „mladej“.

Gwann

Inu, dobrá správa…

Přebornik v utrácení za nesmysly a zanedbané údržbě

Pája

Člověka při tom množství MU nutně napadne něco jako že třeba třetí kolejnice se svojí odolností není zase tak blbý vynález. Akorát teda při 25000 V by musela být ve výši trolejového vedení a trať by vypadala jako ona nejmenovaná grafika proti trolejbusům a ani to by nezaručilo v podání SŽ spolehlivý provoz.

Jiří Kocurek

To fakt raději diesel-elektro než napájecí kolejnici.

Pája

Poukazuju na to, že i tohle poměrně odolné řešení (vítr ani spadlá větev to nerozhodí) by SŽ dokázala učinit nespolehlivým. V žádném případě nenabádám k tomu, aby se to realizovalo. Vzdušné trolejové vedení prošlo více než stoletím vývoje a úspěšně se používá od MHD přes vlaky všech tříd od posunu až po VRT.

gringoAD

Zoxidovaný a zeslabený drát ??? Takže zanedbaná údržba ze strany Dobré Správy ? Jako vážně ?

aldik

Už zas? 🤔 Neumí jezdit?😑😂

Jiří Kocurek

„Předběžná příčina: zoxidovaný a zeslabený drát trakčního vedení.“

Jakou techniku jízdy zvolit, aby se tohle nestalo?

Gwann

Dieslovou lokomotivou

Jiří Kocurek

Jako by si fíra mohl vybrat lokomotivu…

Jaroslav Tyle

Spíš techniku napájecí soustavy – 25 kV střídavých 🙂

Bram

Ovšem samotný trolejový drát by chtělo i pro 25 kV AC v síti Správy železnic průřezově dimenzovat raději jako na 3 kV DC. Pak by se jistě vysoké odolnosti trakčního vedení proti přepálení i v případě opotřebování určitě dosáhlo :-).

Leinad

I na 25kV je možné drát poddimenzovat a neudržovat.

Jirka

Není to tam náhodou už teď plánováno?

zdydy

poslední dobou by měli nakupovat Dieselové lokomotivy aby jim nepadaly troleje.

Adam

Hádám že za to zase může hákovnice.

Marty

Co to plácáte za nesmysly

Dave

Ve stanici není žádná stahovačka ani dělič, tak jsem zvědav na příčinu.

Jakuza

Nejsem si jistý jestli nejsou zadrátovány i ty koleje kde stojí odstavené vozy

František Plášek

Jenže Honzo (jestli jsi to Ty)…RR jel skrz směr Cheb….

Matejicek

Nenastal cas zacit uvazovat o jizdach ve dvou lidech ? Ceska zeleznicni infrastruktura bohata na miliony chytaku, nastrah ve spojitosti s enormnim vytizenim trati a strojvedoucich neni evidentne vhodna trojkombinace.

J.K.

Je na čase jezdit automaticky…:)

B.W.B.

Truhlář, topič a palubní nástěnkář🙂
Ale teď vážně: pomocník bude obsluhovat přepínač „napětí normál – nízké – žádné“, no a pak ještě ebonitovou tyč a liščí ohon… Dále by se hodil malý trakař k naložení poztrácených sběračů a dalších VN součástí🙂
(koneckonců, dříve byly k použití ve výbavě HV zkratovačky a návěstidla pro el. provoz… ještě je mám schovaný…🙂)

Jan

Jakože jeden bude přidržovat zeslabený a prověšený drát?

Martin

Nevim, cemu by tohle pomohlo v tomto pripade, ale obecne vzhledem k tomu co maji strojvudci za matros by to vazne chtelo jeste jednohou jako pri zavodech co by mu daval instrukce…