Dvě poškození troleje v Ohníči. Trať v údolí Bíliny stojí
Stržené trakční vedení, ilustrační foto. Pramen: Správa železnic
Příčinou byl podle předběžných zjištění Správy železnic zeslabený drát a prověšená trolej.
Příčinou byl podle předběžných zjištění Správy železnic zeslabený drát a prověšená trolej.
Čili údržba…
Buďto jsou špatné dráty, nebo montéři a nebo že by to bylo ve vedení….?
Staci se podivat na ty rezave sloupy na trati ..
Myslím, že by to chtělo novou znělku na nádru.
Já myslím, že nádraží je potřeba zvětšit a vybavit ubytováním pro ty, kterým kvůli zpoždění ujel přípoj.
Třeba v Teplicích je nádraží rozlehlé. A konečně bude mít využití i ta budova v Ústí nad Orlicí…
Tam zejména vzhledem k mistnim denním průs..ům Sebranky železnic:-)
Zkuste to bezdrátově, pane Marconi…🙂
Na síti SŽ by se hybridní vozidla uplatnila i na značné části elektrifikovaných tratí⚡🙂
Stačí tomu pomocnému generátoru/baterii začít místo „dojezd poslední míle“ říkat „průjezd prostřední míle“.
Rozkaz zní jasně, podstrčit vyšetřovateli ohořelého ptáka, my nic.
To vedení je z let 1968-1969, to jste ještě nebyli na světě odborníci🤫.
Odborníku, je i starší TV v provozu. Předpokládám, že víte kde?
Pravobřežka. To je bohužel ten samej problém, bohužel. Co já pamatuju, tak první rekonstrukce byla připravená v polovině 90. let a odkládá se odkládá a možná 2034? Za tyto druhy poruch nemůže nastrčený pták, či běžná údržba. Ptát je třeba se jinde a správně, myslím, že by se spousta vrcholových manažerů orosila. 🙂
Nejstarší provozní trakční vedení je na trati Tábor – Bechyně. Poslední rekonstrukce proběhla v letech 1953 – 1956, ale jsou tam části i z roku 1938.
Jinak s tím zanedbáním souhlasím, ale ne údržby, nýbrž investic.
Zrovna výměna trolejového drátu, který je opotřebovaný by měla být záležitostí údržby. Podobně jako výměna sjetých kolejnic.
Jo to platilo v době kdy jste měl na dílně 10 -15 lidí a vcelku kvalifikovaných. Teď je stav 2+1, max 3+1 a z toho je jeden „mladej“.
Inu, dobrá správa…
Přebornik v utrácení za nesmysly a zanedbané údržbě
Člověka při tom množství MU nutně napadne něco jako že třeba třetí kolejnice se svojí odolností není zase tak blbý vynález. Akorát teda při 25000 V by musela být ve výši trolejového vedení a trať by vypadala jako ona nejmenovaná grafika proti trolejbusům a ani to by nezaručilo v podání SŽ spolehlivý provoz.
To fakt raději diesel-elektro než napájecí kolejnici.
Poukazuju na to, že i tohle poměrně odolné řešení (vítr ani spadlá větev to nerozhodí) by SŽ dokázala učinit nespolehlivým. V žádném případě nenabádám k tomu, aby se to realizovalo. Vzdušné trolejové vedení prošlo více než stoletím vývoje a úspěšně se používá od MHD přes vlaky všech tříd od posunu až po VRT.
Zoxidovaný a zeslabený drát ??? Takže zanedbaná údržba ze strany Dobré Správy ? Jako vážně ?
Už zas? 🤔 Neumí jezdit?😑😂
„Předběžná příčina: zoxidovaný a zeslabený drát trakčního vedení.“
Jakou techniku jízdy zvolit, aby se tohle nestalo?
Dieslovou lokomotivou
Jako by si fíra mohl vybrat lokomotivu…
Spíš techniku napájecí soustavy – 25 kV střídavých 🙂
Ovšem samotný trolejový drát by chtělo i pro 25 kV AC v síti Správy železnic průřezově dimenzovat raději jako na 3 kV DC. Pak by se jistě vysoké odolnosti trakčního vedení proti přepálení i v případě opotřebování určitě dosáhlo :-).
I na 25kV je možné drát poddimenzovat a neudržovat.
Není to tam náhodou už teď plánováno?
poslední dobou by měli nakupovat Dieselové lokomotivy aby jim nepadaly troleje.
Hádám že za to zase může hákovnice.
Co to plácáte za nesmysly
Ve stanici není žádná stahovačka ani dělič, tak jsem zvědav na příčinu.
Nejsem si jistý jestli nejsou zadrátovány i ty koleje kde stojí odstavené vozy
Jenže Honzo (jestli jsi to Ty)…RR jel skrz směr Cheb….
Nenastal cas zacit uvazovat o jizdach ve dvou lidech ? Ceska zeleznicni infrastruktura bohata na miliony chytaku, nastrah ve spojitosti s enormnim vytizenim trati a strojvedoucich neni evidentne vhodna trojkombinace.
Je na čase jezdit automaticky…:)
Truhlář, topič a palubní nástěnkář🙂
Ale teď vážně: pomocník bude obsluhovat přepínač „napětí normál – nízké – žádné“, no a pak ještě ebonitovou tyč a liščí ohon… Dále by se hodil malý trakař k naložení poztrácených sběračů a dalších VN součástí🙂
(koneckonců, dříve byly k použití ve výbavě HV zkratovačky a návěstidla pro el. provoz… ještě je mám schovaný…🙂)
Jakože jeden bude přidržovat zeslabený a prověšený drát?
Nevim, cemu by tohle pomohlo v tomto pripade, ale obecne vzhledem k tomu co maji strojvudci za matros by to vazne chtelo jeste jednohou jako pri zavodech co by mu daval instrukce…