Dvě páry i Sergej. Na trati mezi Brnem a Blanskem se testovaly nové mosty
Parní lokomotivy 486.007 (Zelený Anton) a 475.196 (Šlechtična) jako zátěž. Pramen: Správa železnic
Podle Správy železnic probíhají práce podle plánu, vlaky se tak vrátí na trať mezi Brnem a Blanskem po roční výluce letos 11. prosince.
Krásné stroje. Nedávno jsem koukal na dokument o železniční dopravě v Číně a překvapilo mě, že tyto parní krásky tam sloužily až do roku 1988. V některých uhelných oblastech prý působí jako posuvné stroje do dneška. Neskutečné!
Ten oblouk mostu možná bude vybízet kaskadéry k přecházení. Uvidíme kdy se tam objeví první.
Aha, je zajímavé, že si Správa železnic půjčuje na testy parní a jiné staré lokomotivy, přitom jejich provoz chce po zavedení ETCS zakázat.
A přitom je možné tyhle počítačové systémy namontovat i do parní mašiny. V Anglii takhle jezdí Tornado 60163.
Laminatky a Plechovky přijdou o jeden kompresor. Kam by tu „bednu s elektronikou“ dali na páře si představit nedovedu.
V tendri byť nemôže?
Elektronika, která se musí ventilovat za 15 mega mezi vodou a uhlím?
Tak, medzi vodou a uhlím. Spravil by som to hermeticky uzavreté, napojené na vodu v tendri ktorá by to chladila cez výmenník. Pri objeme vody to bude dostatočná tepelná „jama“.
Přátelé železnic měli možnost obdivovat… Trochu škoda, že kromě pár vyvolených o této akci nikdo nevěděl… Tak snad příště že 🙂
No vidíte, dnes je v Liberci Sedma, také bych rád věděl, kdy se bude vracet …
Nejsou tam v budoucnu v plánu ještě nějaké testy mostů s parníma mašinkama? A japato že jsem o takové věci vůbec nevěděl? 🙂
Ty fotky jsou luxus… 👌👍 Skoro se bojím, kolik to SŽ stálo… 🤏
Nádherné mašiny. Nevíte odkud byla ta Rakaňa?
Vše ze Slovenska, nejspíš z Vrútek.
Už se těším jak se tam projedu a vlak pojede s velkou časovou úsporou proti stavu před rekonstrukcí. Aha uspora bude vlastne nula. Smutná realita dnešního Česka.
Jako že rekonstrukce musí nutně přinést úsporu času? Jak by se to tady asi udělalo? Tady u té tratě je řešení jen novostavba a ta vůbec nemá cenu někde v blízkosti této tratě… Proč jezdit z Brna na Prahu takovou oklikou…
Protože jiná alternativa, kromě stavby VRT ani neexistuje. Vlastně ano. Přes Havlíčkův Brod. Akorát to stoupání za Tišnovem. A pomalé oblouky mezi Brodem a Golčakem. A vlastně i stoupání z Kutné Hory směr HB… Takže ačkoliv je to přes Třebovou delší, tak je to rychlejší a méně náročné.
A proto to vyřeší úsek VRT z Prahy do Světlé. 20 promile neznamená pro osobní dopravu velké omezení.
Až ten úsek bude, tak určitě… Jen mám pocit, že plán jak nebude ani v 1. Pětiletce…
Pohled do mapy v tomto klame. Trať přes HB se tak kroutí, že je oproti trati přes ČT o 2 km delší.
Přes HB i MuN to je na kilometr stejne
Tak popište, co se mělo udělat navíc a kolik by se tím uspořilo. Asi nejen já jsem zvědav na odpověď.
Nový tunel někde cca tady https://mapy.cz/s/bujomudulo
Když už, tak pořádně. A původní nechat pro osobáky
https://mapy.cz/s/fupapefofa
Asi by bylo lepší vůbec nejezdit..
Zavádění pmalých jízd opravdu není řešení údržby trati.
No ono to není tak jednoduché. Z pohledu úspory času to možná je nula, ale díky totální rekonstrukci bude Adamov úplně nová stanice s ostrovními perony. A taky vznikne nová „výhybna“ která rozdělí mezistaniční úsek Maloměřice – Adamov na 2 . Což je opět docela výhodné při dalších výlukách (kontrola trolejového vedení, prořezávání zeleně kolem tratě a pod.) Neb nebude potřeba v čele části jezdit jednokolejně. Navíc proběhla rekonstrukce mostů a obnova kolejového spodku a svršku, což z hlediska komfortu a z hlediska celkového opotřebení za těch 25 let už bylo potřeba.
Jen drobnost mimo téma, hrubka se vloudila, správně je „Stavbaři využili“
Pátek večer, pardon. Opraveno, díky za upozornění.
To ten most nerekonstruovali už v 90. letech při koridorizaci? Přece nikdo nemohl schválit nový most po 25 letech.
Taky ty mosty v 90 létech nestavěli nové.
A naopak Ústí – Choceň se tenkrát dělaly jenom mosty…
Pokud se se nepletu, tak mosty zůstali původní z dřívějších oprav a rozšíření. V 90. Letech se hlavně dělala elektrifikace. S tím spojené i snesení pár tunelů. Vybudování jednoho nového tunelu. A taky se to vše dělalo za provozu… Myslím si, že ta trati to už potřebovala.
Vše běží podle plánu, který byl již 85x přepracován.
Termín dokončení je pořád stejný, vše ostatní je naprosto podružné.
Tady by bylo zpoždění hodně velký průser, hlavně kvůli NAD