Dvě havarované tramvaje 14T skončí na díly, opravit je se nevyplatí
Tramvaj 14T. Foto: DPP
Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) ustoupil od plánu opravit po nehodách dvě tramvaje 14T. Firma je použije jako zásobárnu
Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) ustoupil od plánu opravit po nehodách dvě tramvaje 14T. Firma je použije jako zásobárnu
Nebyl náhodou u 14T oddělený prostor pro řidiče z důvodu požadavku na jeho klimatizaci v době, kdy o klimatizci celého vnitřního prostoru nemluvili ani optimisté? Nehledě na tehdejší technologickou dostupnost klimatizačních jednotek…
Čím méně 14T, tím lépe.
A to by z tě h 5ti vyřazených nešla poskládat 1 funkční? Jestli odešel zadní článek, tak se tam dá z jiný 14T… Dělají se vůbec v DPP takovéto věci (výměna částí vozidel za účelem zachování 1 provozního)?
Ono většinou odejdou 3 články z 5. Ale ano, ty dva zbývající se nechávají, hromadí se v dílnách. Ale u 14T se tuším zatím nic neskládalo.
Problém bude asi v tom, že ve všech nabouraných tramvajích většinou budou poškozené ty choulostivější části a nepoškozené ty méně choulostivé.
Dobrá zpráva. Ještě vyřadit zbytek 14T a bude to ok.
A máte za ně náhradu?
To je moc dobře.
Tyhle tramvaje nesnáším.
Nechápu, který debil je projektoval a který debil je následně schválil:
První dveře jsou „20 metrů“ od čumáku tramvaje – a proto se u nich na frekventovaných zastávkách tvoří fronta. Poslední dveře jsou zase jen jednokřídlé – takže se u nich také tvoří fronta ….
Někdo kdo nejezdí pravidelně MHD. Ona ani ta 15T není žádné terno.Proč tam není více místa na pohodlné stání?
ForCity jsou krasne
Protože tramvaj není dobytčák na maximalizovanou přepravu stojícícho stubstrátu.
Protože kdyby tam bylo víc msta na pohodlné stání, tak přijde nějaký inteligent, a zeptá se, proč tam není víc míst na pohodlné sezení.
MHD jezdím sakra pravidelně.
15T je nejhezčí pražská tramvaj – ideálně ty zadní sedačky.
Počet sedaček a otázka jestli preferovat sedící nebo stojící je jiná otázka.
Problém prvních a posledních dveří 14T je konstrukční vada
Jo, ten zadní „oddíl“ je ideální pro partičky vožungrů. Když to obsadí jedna nebo dvě podivné existence, nikdo normální už nemá chuť se tam mezi ně cpát.
Mezi dva na lavici se necpu, ani když jsou střízliví. Ale na cestování ve dvou nebo menší skupince je to OK.
13T má první dveře normálně pro kaštany, akorát cajzli si vymrčeli, že šofc bude mít místo kabiny taneční sál.
Tak řidič pochopitelně musí mít kam si uložit svůj bicykl, lyže nebo příruční kufr.
A taky na to řádně nadávaj. Holt měli bejt brňáci chytřejší.
Slovní spojení „pohodlné stání“ je protimluv, tzv. oxymóron. Stání v MHD není pohodlné, ani bezpečné.
Pro starce a stařenky s ochablým svalstvem ne, to máte pravdu.
To že jsou první dveře určené jen pro řidiče byl politický tah a objednávka od pražského DP. V Brně mají vozy Škoda 13T první dveře určené pro cestující. Co si kdo objedná to dostane 🙂
Psal jsem, že kdo to schválil (nějaký blbec z DPP) musel být debil. Nevíš, proč to takhle objednali?
Ono to nevadí na nějaké malé zastávce, ale na frekventovaných zastávkách v centru jsou cestující rozprostřeni, takže jich na ty první dveře vyjde moc. Cizinci také nechápou, že první dveře nejsou pro ně a že musí jít „tak daleko“ k těm druhým. V centru se k tramvajím běžně dobíhá – první dveře jsou „daleko“, poslední jednokřídlé – zdržuje to nástup a výstup.
to je fakt problem, ujit tech 7 kroku navic k prvnim dverim? a to jako mame prizpusobivat tramvaje cizineckemu chapani? on nekdo ty cizaky nasilim nuti jezdit temato tramvajema? tak at si pockaj na tu, kterou chapou…
Plácáš nesmysly.
Ta tramvaj počká, až všichni nastoupí a vystoupí.
A čeká déle než jiné tramvaje. Potom je to konstrukční vada …
Těch 7 kroků jistě každý ujde – ale u těch dveří je potom víc lidí než u jiných dveří – a zároveň tam víc lidí vystupuje.
Ano, tramvaje by jsme měli přizpůsobovat chápání cestujících – zdá se ti to nelogické?
Tramvaje tu jsou pro cestující – Pražáky, mimopražské i pro cizince
no pamatuju dobu, kdy se do MHD nastupovalo jednemi dvermi. a Lid to tehduy zvladal. ted je to neresitelny problem.
a pravidelnost byla podobna jako na balkane, co?
Ono ani tak nejde o lidi bez postižen nebo s pohybovým postižením ale o zrakově postižené kteří mají vyhrazené místa k sezení hned za kabinou (T3,T6,KT8 a Vario) musí být jízda 14T silně stresující záležitost
„Konstrukční vada“ jsou jednokřídlý první dveře, proto jsou logicky jen pro řidiče a cestující používají dvoukřídlý.
Požadavek odborů.
A v Brně nemají odbory, nebo jsou brněnští odboráři rozumější?
brnaci nejsou lini a sklidem popojdou k otevrenejm dverim.
Hloupější. Vykašlali se na to a teď si stěžujou.
zakázat …
Tramvaje 14T byly objednány za éry Pavla Béma/ODS a Radovana Šteinera/ODS
A do té doby byla Praha bez nízkopodlažních tramvají (mimo pokusy s RT6), po nich se nakupují maximálně wany-socky (ani to blbé EVO neprošlo).
Fronty se tvoří i v Brně. Je to pitomost konstruktérů, lidi prostě stojí tam, kam přijdou, a velice často přechody kupodivu vedou do přední části zastávky…
Tak ono je to logický, dát ke sloupku jednokřídlý dveře je chujovina. Brno to tak má a řádně nadává, ale co si objednali…
A teď si představte, že např. v Amsterdamu se v tramvajích nastupuje jen dvěma dveřma, ostní jsou jen pro výstup. A lidi si ještě při nástupu musí povinně pípnout. To je zdržovačka! Přesto to tam funguje bez problémů.
zřejmě odlišné podmínky a počty cestujících
v Praze by to kolabovalo – I.P.Pavlova – Karlák, Vodičkova, Staroměstská …
proste by se mirne zpomalilo. kam vsichni porad chvataji?
Žejo, kdyby lidi chodili všude pěšky, nebyly by tyhle problémy. Co je proboha špatného na tom, že se na jídlo čeká půl hodiny? To nemůžou mít na oběd dvě hodiny, jako ve Francii?
presne tak. Porad jen honem honem. I s tim jidlem. to je pozustatek tzv zavodniho stravovani, kdy se muselo jist jako o zavod, pac bylo malo stolu v jidelne….
Mirně? Zpomalilo by se to do té míry, že byto prostě nestíhalo ty lidi odvozit. Karlák-Pavlák je dnes na hraně. To by vám poděkovali.
Karlák – Pavlák je přes den s provozem v Ječné (i když tramvaj má svoje těleso) a přejezdem magistraly skoro rychlejší pěšky….
Ani bych neřekl. Počet cestujících je v podstatě stejný.
akorat jsou linejsi a uspechanejsi, coz je vrazedna kombinace.
do Brna dobry 🙂
Technická: první dveře si takto musel prosadit zákazník (stačí srovnat s 13T v Brně).
Samozřejmě že prosadil, v Brně se na to vybodli a teď si stěžujou.